Geld & Recht alle pijlers

Iets 'tijdloos' kopen van gekregen geld

27-03-2020 20:00 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allen,

Met kerst heb ik 500 euro gekregen van mijn moeder om mee te doen wat ik zelf wil. Uiteraard heel blij mee! Omdat ik het niet uit wil geven aan een vakantie of boodschappen, heb ik het bewaard om er iets blijvends/tijdloos mee te kopen. In eerste instantie wilde ik er een ring voor kopen, maar ik draag behalve kleine oorbellen, eigenlijk geen sieraden. Nu ben ik al een tijdje aan het nadenken wat ik er nog meer voor kan kopen, maar behalve een mooi schilderij kom ik eigenlijk niet.

Heeft een van jullie misschien nog een leuk idee?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groet,
Siena
Ik zou er mooie oorbellen van kopen.
Alle reacties Link kopieren
Horloge
Meubelstuk
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Tas.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Huisdier, meubelstuk, (deel van) een goed bed of goede fiets. Sieraden idd.
Ik ken iemand die in zo'n situatie een heel bijzondere klok heeft gekocht uit een klein kunstatelier.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor ongeveer dat bedrag 2 goede Samsonite koffers gekocht (één handbagage, één ruimbagage qua formaat). Rib uit m'n lijf maar ik ben er onwijs blij mee en gebruik ze heel vaak, vooral de kleinere variant. Daarbij hebben ze ook nog levenslange garantie!
Nouschi schreef:
27-03-2020 20:02
Horloge
Meubelstuk
Een mooi horloge inderdaad. En een mooie vaas of lamp, zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Serviesgoed.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Een fauteuil, een kunstwerk, een tuinbeeld.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Bestek of een horloge.
Ik heb toen ik een bedrag kreeg deze gebruikt om een mooie camera en lenzen aan te schaffen.
Klompje goud
Alle reacties Link kopieren
Een mooi schilderij!
Alle reacties Link kopieren
Huritra schreef:
27-03-2020 20:05
Ik heb voor ongeveer dat bedrag 2 goede Samsonite koffers gekocht (één handbagage, één ruimbagage qua formaat). Rib uit m'n lijf maar ik ben er onwijs blij mee en gebruik ze heel vaak, vooral de kleinere variant. Daarbij hebben ze ook nog levenslange garantie!
Dit heb ik ook gedaan.

En een andere keer, na het behalen van mijn studie, een tent gekocht.

Beide dingen gebruik ik inmiddels al een jaar of 10 met enorm veel plezier.
Als je van schrijven houdt een mooie vulpen.
Een sjaal.
Tuinbankje.
Bomen of planten.
Naaimachine.
Het is maar waar je zelf blij van wordt.
Wij hebben twee keer een geldbedrag van mijn ouders gekregen. Van de eerste keer op reis gegaan (is in mijn ogen ook tijdloos). Van de tweede keer een kledingkast op maat laten maken. De kast die we hadden was veel te klein en stond er eigenlijk ook maar voor tijdelijk.
Alle reacties Link kopieren
Sieraden, zonnebril of meubelstuk, eventueel tijdloos kledingstuk of sjaal, kunst, keramiek of beeld. Als ik 500 kreeg zou ik er een lamp voor kopen, ik heb een mooie op het oog, maar ik kan het er niet aan uitgeven.
Een paar mooie pannen van LeCreuset.
Je vindt het misschien onzin om 100 a 200 euro uit te geven aan een pan, maar, o, wat zijn ze fijn.

Of een paar fantastische messen van een messenwinkel. (Hangt van je cultuur af, sommigen vinden dat je geen messen cadeau mag krijgen.)

Een dekbed van Texeler wol. Heerlijk!

Een hangmat. Kan ook voor binnen.

Een mooi schilderij of iets anders handgemaakts van etsy.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben twee keer een wat groter bedrag gekregen toen we gingen trouwen (van mijn ouderlijk gezin en van man's ouders). Wilde we ook graag iets duurzaams van kopen. Het is een mooie eettafel en een groot glas-in-lood raam geworden. Glas-in-lood staat als raambekleding voor het raam. Heel blij mee!
lise1985 schreef:
27-03-2020 20:23
Van de tweede keer een kledingkast op maat laten maken. De kast die we hadden was veel te klein en stond er eigenlijk ook maar voor tijdelijk.

Een kast door een timmerman laten maken: topidee.

Mijn IKEA-kast en GAMMA-kast hebben niet de kwaliteit van de kast die een timmerman heeft gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer een klein bronzen beeldje gekocht van een (voor ons bijzondere) vogel. Klinkt truttig maar dat is het beeldje zeker niet.

Anders een mooi klein kunstwerkje. Een mooie ets of zo?

Heb je een ruime tuin en is dit een huis waar je lang gaat blijven wonen? Een mooie oude laagstam-appelboom?

Een mooie bestekset werd hierboven genoemd. Klinkt ook goed, iets wat je ook echt gebruikt.

Hou je van koken? Twee mooie pannen van Le Creuset? Ga je ook eindeloos mee doen!

Of bij een lijstenmaker wat mooie foto’s (of iets anders) heel mooi in laten lijsten

Leuk dat je het niet gewoon bij het boodschappengeld zet maar er wat moois voor koopt!
Alle reacties Link kopieren
Een mooie tattoo?
Naakt geboren, gekleurd de kist in ...
Mooie tuinset.
Alle reacties Link kopieren
Een leuk meubelstuk?
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven