Geld & Recht alle pijlers

Ik moet echt uit huis...maar het kan niet

02-12-2019 18:16 249 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het nodig dit van me af te schrijven. Op dit moment ben ik werkzaam als docent en besloot begin dit jaar mijn vleugels uit te willen slaan. Inmiddels sta ik drie jaar ingeschreven bij de woningbouw - veel te kort om een huis te kunnen huren in de 600-720 sector. Op dit moment sta ik op plek 40 van de 90 bij de meeste huizen.

Door mijn salaris verdien ik teveel voor een sociale huurwoning en kom in de groep 600-720 euro kale huur per maand. Ik verdien gewoonweg niet genoeg per maand om de huur + g/w/l op te kunnen hoesten.

Kopen kan overigens ook niet. Met de hypotheek die ik zou kunnen krijgen, kan ik nog geen appartement voor halen.

Dit betekent voor mij dat ik niet uit mijn ouderlijk huis kan vertrekken.

Wie heeft dit probleem nog meer ondervonden en hoe heb jij dit kunnen oplossen?

Ik heb namelijk echt mijn eigen plekje nodig.

Alvast bedankt!
Ik ben dan heel benieuwd wat je verdient om eerlijk te zijn.
M'n moeder ontvangt een uitkering van nog geen 1000 euro per maand, en moet hier ook al haar vaste lasten, inclusief huur en g/w/l van betalen.
Zij mag huren tot een max bedrag van 607 euro kale huur.

Tot 720 euro heb je recht op huurtoeslag. Dus kom je lager uit uiteindelijk. Lijkt mij dat je echt wel rond moet kunnen komen. Anders zou ik mogelijk toch kijken naar je uitgave patroon.
mienbillekesjeuken schreef:
02-12-2019 18:33
Welkom in Nederland

Waar Tokkies die nog nooit een dag gewerkt hebben een ruime sociale huurwoning voor een schijntje hebben. (Normale mensen met een sociale huurwoning zijn er gelukkig ook, hoor) Maar toch.

En waar mensen zoals jij, in het onderwijs, de zorg, de politie tussen wal en schip vallen. Maar jij mag een 'kamer huren'.


Tja, zie dat maar eens te veranderen.
Ook die Tokkies die nog nooit een dag gewerkt hebben moeten al de jaren wachten op een huis.
himalaya schreef:
02-12-2019 18:45
Om niet is een juridische term waarmee wordt aangegeven dat iets gebeurt zonder dat daar een tegenprestatie tegenover staat. Naast dat iets bij een overeenkomst bijvoorbeeld gratis wordt weggegeven kan met een tegenprestatie ook iets in natura worden bedoeld, bijvoorbeeld een klusje.

Het lijkt me sterk dat je op die manier een huis of een kamer kunt vinden, tenzij je een sugardaddy kunt vinden ofzo.
In dit geval wordt er een omnietwoning mee bedoeld en dat is een woning die niet langer geschikt is om te bewonen. Het is te vergelijken met antikraak.
Madeliefjees schreef:
02-12-2019 18:52
Bij ons in t dorp, randstad, koop je voor 130k een flat. Met de huidige rente schat ik, 500 per maand?
Zeg, welk dorp in de randstad is dit?
|-) Want ik woon hartje randstad (11 km ten zuiden van A'dam) maar know where een flatje van 130K hoor...
Sudrì schreef:
02-12-2019 19:20
Ook die Tokkies die nog nooit een dag gewerkt hebben moeten al de jaren wachten op een huis.

En ook twintig jaar geleden moest ik me op mijn 18e inschrijven en dan nog jaren wachten op een hok.
Maar je krijgt dan toch huursubsidie en zorgtoeslag? Ben je daarvan op de hoogte? Ik heb mijn master weer opgepakt en werk daardoor er nu parttime naast i.p.v. fulltime. Mijn inkomen ligt nu iets boven de bijstand, maar ik kan prima een woning huren van 650....

En anders een studio? Of gezellig op kamers? Weet niet hoe oud je bent? Op kamers is tot je 30e best gezellig en in de randstad boven de 30 niet ongebruikelijk.
Alle reacties Link kopieren
Nou Moonchild82, bij een huur tot 720 euro heb je inderdaad recht op huurtoeslag ALS je weinig verdient. Ik deed pas een proefberekening en kreeg bij een inkomen van 1300 netto geen huurtoeslag. Reken je niet rijk dus...
Star² schreef:
02-12-2019 19:00
Het gaat over TO....

Die zal daar ook last van hebben, want ze werkt. Iedereen maar roepen dat ze tevreden moet zijn met een kamer, maar ook kamers zijn lastig vooral als je geen student (meer) bent.
Andersom schreef:
02-12-2019 19:28
Die zal daar ook last van hebben, want ze werkt. Iedereen maar roepen dat ze tevreden moet zijn met een kamer, maar ook kamers zijn lastig vooral als je geen student (meer) bent.

Lieve schat, je reageert op een post van Voldemort dat het daar prima kan lukken als je geen student bent met gewauwel over je dochter en Schiphol.
Zo zijn we allemaal begonnen. Of thuis wonen en heel hard sparen, óf een huis/appartement in de vrije sector delen met een andere jong werkenden. Meer smaken zijn er niet.
Alle reacties Link kopieren
Keihard sparen en hopen dat je ouders ofzo kunnen schenken. Anders is het idd niet te doen.
Star² schreef:
02-12-2019 19:22
En ook twintig jaar geleden moest ik me op mijn 18e inschrijven en dan nog jaren wachten op een hok.
Mijn ouders 50 jaar geleden ook. Woonden ze na hun trouwen jaren bij iemand in, op zolder.
Alle reacties Link kopieren
Lexie72 schreef:
02-12-2019 19:27
Nou Moonchild82, bij een huur tot 720 euro heb je inderdaad recht op huurtoeslag ALS je weinig verdient. Ik deed pas een proefberekening en kreeg bij een inkomen van 1300 netto geen huurtoeslag. Reken je niet rijk dus...
Ja dat klopt. Als je boven de 22.700€ per jaar zit krijg je niks. Ook al zit je er maar net boven. Mijn zoon ( en grote hond)zoekt ook een huis. Al 7 jaar ingeschreven. Ook in kleinere dorpen niks te vinden helaas.
Alle reacties Link kopieren
Precies jouw voorbeeld was afgelopen zomer te zien bij Hollandse Zaken. Echt heel vervelend, dat wel.
Sudrì schreef:
02-12-2019 19:34
Mijn ouders 50 jaar geleden ook. Woonden ze na hun trouwen jaren bij iemand in, op zolder.
Die van mij ook later hebben ze het zelfde huis gekocht toen de bewoonster was overleden
Zie nu inderdaad dat de huursubsidiegrens in je uppie vrij streng is. Ik zou zeggen; baar een kind :proud:
Zonder gekheid, is super vervelend. Ik zou een studiootje gaan zoeken. Of kamer met eigen keukentje.
Star² schreef:
02-12-2019 19:31
Lieve schat, je reageert op een post van Voldemort dat het daar prima kan lukken als je geen student bent met gewauwel over je dochter en Schiphol.

Kun je alsjeblieft stoppen met al mijn posts onder jouw vergrootglas te leggen. Ik reageer zoals ik wil. Jij gaat reageren op mijn posts door vragen te stellen en Daan ga je zeuren als het antwoord je niet bevalt, wat een gezeik zeg.

Iedereen reageert hier met posts over hoe ze ooit zelf begonnen zijn. Slaat ook nergens op want is nu helemaal niet meer van toepassing. De markt of het systeem is nu anders dan 30/40 jaar geleden. Tevredenheid is niet meer genoeg om iets te kunnen vinden.
2019 schreef:
02-12-2019 19:36
Die van mij ook later hebben ze het zelfde huis gekocht toen de bewoonster was overleden
En hebben ze dat ook bespoedigd?
ClaireSophie schreef:
02-12-2019 19:21
Zeg, welk dorp in de randstad is dit?
|-) Want ik woon hartje randstad (11 km ten zuiden van A'dam) maar know where een flatje van 130K hoor...
almere
Alle reacties Link kopieren
Ruim om amsterdam zijn er zeggen en schrijven 2 beschikbare woningen op of onder de 150.000.
Andersom schreef:
02-12-2019 19:40
Kun je alsjeblieft stoppen met al mijn posts onder jouw vergrootglas te leggen. Ik reageer zoals ik wil. Jij gaat reageren op mijn posts door vragen te stellen en Daan ga je zeuren als het antwoord je niet bevalt, wat een gezeik zeg.

Iedereen reageert hier met posts over hoe ze ooit zelf begonnen zijn. Slaat ook nergens op want is nu helemaal niet meer van toepassing. De markt of het systeem is nu anders dan 30/40 jaar geleden. Tevredenheid is niet meer genoeg om iets te kunnen vinden.
Ik ken anders zat 20ers én 30ers die momenteel huizen delen of in een studio wonen. Waarom is dat niet van toepassing dan?
Andersom schreef:
02-12-2019 19:40
Kun je alsjeblieft stoppen met al mijn posts onder jouw vergrootglas te leggen. Ik reageer zoals ik wil. Jij gaat reageren op mijn posts door vragen te stellen en Daan ga je zeuren als het antwoord je niet bevalt, wat een gezeik zeg.

Ah je snapte duidelijk de vraag dus weer eens niet, geeft niet.
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
02-12-2019 19:21
Zeg, welk dorp in de randstad is dit?
|-) Want ik woon hartje randstad (11 km ten zuiden van A'dam) maar know where een flatje van 130K hoor...

Oh, doe eens een linkje?
Star² schreef:
02-12-2019 19:43
Ah je snapte duidelijk de vraag dus weer eens niet, geeft niet.

Snap je het zelf wel?
ClumsyNinja schreef:
02-12-2019 19:43
Ik ken anders zat 20ers én 30ers die momenteel huizen delen of in een studio wonen. Waarom is dat niet van toepassing dan?
Ik ook hoor. Zeker in de grote steden. Met 2 of 3 is particulier vaak wel te betalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven