Geld & Recht alle pijlers

Ik wil iets kopen... maar wat?

26-04-2020 18:23 229 berichten
Ik verveel me, heb geld teveel en steun graag de winkels. Nuttige, handige, grappige, onnozele dingen: wat moet ik volgens jou echt hebben?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik wel zou willen als ik geld over zou hebben?

- Een nieuwe fijne stoel, hangmat voor in de tuin, nieuwe kussens op de (tuin)bank.
- Nieuw vrolijk beddengoed, nieuwe handdoeken.
- Leesboeken.
- Hobbyspul voor fotoboeken, set mooie potloden en kleurboek, diamond painting, whatever.
- Leuks voor in de caravan (tweedehands, afgelopen najaar gekocht, we willen hem van binnen nog moderniseren...).
- Aankleding voor de (kinder)kamers.
- Een groot vloerkleed.
- Fietstassen en een toffe regenjas.
- Een grote plant met bijbehorende pot.
- Een notenboom.
- Hulp in de huishouding.
- Een stapel kaarten en postzegels en dan gewoon eens iedereen een kaartje sturen.
- Een grote doos lego (daar zou vooral man heel blij van worden).
- ....

Oftewel, genoeg te wensen. Maar momenteel gaan onze extra centen op de spaarrekening voor een verbouwing, hebben we net nieuw gras gelegd, moesten er weer zomergarderobes worden aangeschaft en laten we iets te vaak eten thuisbezorgen. Tja, je kunt het maar één keer uitgeven hè...

Ik las op Facebook een project waarbij je gevulde rugzakken kan maken en afgeven voor kinderen in vluchtelingenkampen. Dat wilde ik misschien met mijn dochter gaan doen. Dan kan ik toch wat shoppen (online of in het dorp) en maken we wat kinderen blij.
Alle reacties Link kopieren
Een nieuwe vibrator
Bedankt voor al jullie input :) handdoeken is een goeie, degene die we hebben zijn al 8 jaar en komen bij de Action vandaan, daar moet ik de laatste tijd erg veel van weggooien want het is niet veel meer. Tips voor mooie/goede merken die lang mee gaan? De kast laten maken is ook een hele goede, onze kastjes zijn wel aan vervanging toe.
De Mason Pearson borstel van 100% zwijnenhaar is geschikt voor dun haar, als je wat dikker haar hebt is het beter met de nylon pinnen ertussen. Ikzelf heb de Handy, dat is normaal formaat. Als je veel/dik haar hebt misschien beter 1 maatje groter. Handig is dat je bij de grote formaten het schoonmaak blokje erbij krijgt, vind ik echt essentieel om de borstel schoon te houden.
Ik kan wel opnoemen wat ik voorgaande keren heb gekocht toen ik met hetzelfde dilemma zat, misschien doet iemand inspiratie op :D (Zal de prijzen erbij zetten voor het gemak). De miskopen laat ik weg, dit zijn aankopen waar ik 100% helemaal tevreden over ben.

-Mason Pearson Handy (B3) €130
-Ray Ban zonnebril gepersonaliseerd €217
-Zijden dekbedovertrek €350
-Zijden kussensloop €40
-Zijden pyjama jurkje €80
-Airfryer (Philip XXL) geloof rond de €200
-Wellensteyn winterjas €260
-Michael Kors tas €375
-Guess tas €120
-Goede gezichtsverzorging (beetje algemeen maar is voor iedereen anders)
-Tempur slaapmasker €30
-Gazelle elektrische fiets €2000
-Womanizer €160
-Swarovski MoonSun oorbellen €89
-Google home (ik geloof de grote €70 en kleine €40)
-Hue Lampen (op paar lampen na hele huis, ik denk in totaal €4/500)
-Ring camera deurbel €150
-Sony Bravia 75" €2000
-Bose geluidsboxen, een bar + 2 kleine boxjes €1150
-Aquarel beginner set (verf, papier, kwasten) (€200 maar zo gek te maken als je zelf wil)
-Nike springtouw €18
-Hondenmand €70
-Planten + potten (€150 maar zo gek te maken als je zelf wil)

Er is vast wel meer maar ik kom er even niet op
anoniem_642d512e359c4 wijzigde dit bericht op 26-04-2020 21:09
14.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een ketting van Coeur de Lion. Dat is met swarovski kristallen in allerlei kleuren of iets van Lush. Iedereen kent de bruisballen maar ze hebben nog zoveel leuke produkten. Vooral de “naakte” produkten .
Deurmat1 schreef:
26-04-2020 20:29
Bedankt voor al jullie input :)
Graag gedaan.

Wat betreft timmerwerk.
Mijn buren hebben in de achtertuin timmerwerk laten doen. Zij kunnen tot laat in september (of bij een beetje motregen) nog beschut in hun tuin zitten. Ideaal. Een goede timmerman denkt met je mee.
Deurmat1 schreef:
26-04-2020 20:29
-Zijden dekbedovertrek €350
-Zijden kussensloop €40
-Zijden pyjama jurkje €80
Dan vind je deze vast ook fijn.
Dit kleine familiebedrijf geeft goede salarissen aan de vrouwen die de kleding maken.
https://www.theethicalsilkco.com/shop?category=Robes
https://www.theethicalsilkco.com/shop?c ... unge+Pants
Alle reacties Link kopieren
Lokale ondernemers steuneh door het kopen van verse producten bij boeren (bloemen, groente, fruit etc.), cadeaubonnen van horecaondernemers, eten bestellen bij lokale restaurants, leuke aankleding voor in en om het huis om de coronatijd wat prettiger te maken.
Ik heb je nog een PB gestuurd. Zie je inbox.
Een uitgave van ongeveer € 1200.

Ik zet 'm niet neer in dit topic, want ik heb net aan al mijn familieleden, vrienden en collega's verteld wat ik had gekocht.

Dan word ik te herkenbaar, ben ik bang.
veensteker schreef:
26-04-2020 20:33
Een ketting van Coeur de Lion. Dat is met swarovski kristallen in allerlei kleuren of iets van Lush. Iedereen kent de bruisballen maar ze hebben nog zoveel leuke produkten. Vooral de “naakte” produkten .
Ik heb inderdaad naar dat merk eerder al gekeken, want ik ben gek op kleuren. Het lijkt me alleen heel erg lastig combineren, vandaar dat ik het toen niet heb gekocht. Ik ga verdere inspiratie zoeken. Lush naked heb/gebruik ik al :) Alles wat zonder troep voor mezelf en het milieu is, is sowieso +1
Een dyson fohn of air wrap
Odense* schreef:
26-04-2020 19:51

*3
150 tulpen voor € 33. Om uit te delen aan je buren.
https://pluukz.nl/
Tof!
Als iemand iets gelijkaardigs in BE weet: shoot.
Alle reacties Link kopieren
Deurmat1 schreef:
26-04-2020 21:11
Ik heb inderdaad naar dat merk eerder al gekeken, want ik ben gek op kleuren. Het lijkt me alleen heel erg lastig combineren, vandaar dat ik het toen niet heb gekocht. Ik ga verdere inspiratie zoeken. Lush naked heb/gebruik ik al :) Alles wat zonder troep voor mezelf en het milieu is, is sowieso +1
Ik heb er een met heel veel kleuren. Die staat bijna bij alles. Ik krijg zo vaak complimenten voor die ketting. Je hebt m ook iets minder fel.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het overigens wel een beetje hoor TO. Wij hebben weliswaar niet zoveel geld over als jij lijkt te hebben, maar ik mis het samen door de stad slenteren met Lon, loempiaatje op de markt eten, bos bloemen meenemen, door de stoffen snuffelen, ontbijten (nee, niet bij de ikea). Door de rekken van de drogist.

Wij missen niet veel, we zijn geen uitgaanstypes verder en plannen ook geen vakanties. Maar die kleine dingetjes zijn wel de kers op de taart en ja, daar heb ik intussen best wel weer zin in.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Wil je iets voor de leuk of vooral iets nuttigs? Heb je al zonnepanelen? Zo ja, heb je wel eens gedacht aan het kopen van een eigen laadpaal en een electrische auto?

Hou je van tuinieren? Een kleine of grote kas is dan erg leuk als je het geld kunt missen.
Deurmat1 schreef:
26-04-2020 20:29
Bedankt voor al jullie input :) handdoeken is een goeie, degene die we hebben zijn al 8 jaar en komen bij de Action vandaan, daar moet ik de laatste tijd erg veel van weggooien want het is niet veel meer. Tips voor mooie/goede merken die lang mee gaan? De kast laten maken is ook een hele goede, onze kastjes zijn wel aan vervanging toe.
De Mason Pearson borstel van 100% zwijnenhaar is geschikt voor dun haar, als je wat dikker haar hebt is het beter met de nylon pinnen ertussen. Ikzelf heb de Handy, dat is normaal formaat. Als je veel/dik haar hebt misschien beter 1 maatje groter. Handig is dat je bij de grote formaten het schoonmaak blokje erbij krijgt, vind ik echt essentieel om de borstel schoon te houden.
Ik kan wel opnoemen wat ik voorgaande keren heb gekocht toen ik met hetzelfde dilemma zat, misschien doet iemand inspiratie op :D (Zal de prijzen erbij zetten voor het gemak). De miskopen laat ik weg, dit zijn aankopen waar ik 100% helemaal tevreden over ben.

-Mason Pearson Handy (B3) €130
-Ray Ban zonnebril gepersonaliseerd €217
-Zijden dekbedovertrek €350
-Zijden kussensloop €40
-Zijden pyjama jurkje €80
-Airfryer (Philip XXL) geloof rond de €200
-Wellensteyn winterjas €260
-Michael Kors tas €375
-Guess tas €120
-Goede gezichtsverzorging (beetje algemeen maar is voor iedereen anders)
-Tempur slaapmasker €30
-Gazelle elektrische fiets €2000
-Womanizer €160
-Swarovski MoonSun oorbellen €89
-Google home (ik geloof de grote €70 en kleine €40)
-Hue Lampen (op paar lampen na hele huis, ik denk in totaal €4/500)
-Ring camera deurbel €150
-Sony Bravia 75" €2000
-Bose geluidsboxen, een bar + 2 kleine boxjes €1150
-Aquarel beginner set (verf, papier, kwasten) (€200 maar zo gek te maken als je zelf wil)
-Nike springtouw €18
-Hondenmand €70
-Planten + potten (€150 maar zo gek te maken als je zelf wil)

Er is vast wel meer maar ik kom er even niet op


Ik geloof er niks van.
Vooral niet het dekbedovertrek van € 350.-
Alle reacties Link kopieren
rosamanus schreef:
26-04-2020 20:19
Een nieuwe vibrator
dit, je zit toch thuis, alle tijd.
Alle reacties Link kopieren
Lichtgewicht kimono ochtendjas voor de zomer/vakanties

Afbeelding
Afbeelding
https://debadjassenwinkel.nl/dames/badj ... -bassetti/

https://www.henkbosmanbedden.nl//bedden ... onos/13723
tickel wijzigde dit bericht op 26-04-2020 22:29
9.55% gewijzigd
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Tickel schreef:
26-04-2020 22:23
Lichtgewicht kimono ochtendjas voor de zomer/vakanties

Afbeelding
Afbeelding
https://debadjassenwinkel.nl/dames/badj ... -bassetti/
Wat mooi, de bovenste.
Georgia19zoveel schreef:
26-04-2020 22:20
Ik geloof er niks van.
Vooral niet het dekbedovertrek van € 350.-
Peace silk (ahimsa zijde / vredeszijde) heeft wel die prijs voor een tweepersoonsdekbedovertrek.
Een eenpersoons kost als € 249.
Linkje:
https://www.seidentraum.biz/epages/6411 ... R-bb-satin
Odense* schreef:
26-04-2020 22:25
Peace silk (ahimsa zijde / vredeszijde) heeft wel die prijs voor een tweepersoonsdekbedovertrek.
Een eenpersoons kost als € 249.
Linkje:
https://www.seidentraum.biz/epages/6411 ... R-bb-satin

Ik bedoel ook meer eigenlijk dat ik denk dat ze zit op te scheppen. Als je zo expliciet de prijzen benoemt, zo van ; zie mij veel geld hebben;, , denk ik dat het fake is.
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
26-04-2020 22:24
Wat mooi, de bovenste.
Nog meer keus :P
https://www.henkbosmanbedden.nl//bedden ... onos/13723
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Maar oke, als ik geld over zou hebben,dan zou ik kopen:

- eetkamerstoelen
- lingerie
- Oorbellen
- Mooie snijplanken
- Geglazuurde bloempotten voor in de tuin
- buitenverlichting
- apparaat om koolzuur aan je water toe te voegen
- hangstoel
- massagestoel
- elektrische deken
- enzovoort enzovoort

Ik kan genoeg bedenken!
Georgia19zoveel schreef:
26-04-2020 22:28
Ik bedoel ook meer eigenlijk dat ik denk dat ze zit op te scheppen. Als je zo expliciet de prijzen benoemt, zo van ; zie mij veel geld hebben;, , denk ik dat het fake is.
Ik knapte er ook op af.
Gatversamme, wat een decadentie. Geld teveel hebben en dan onnodig dingen willen kopen "om de lokale winkeliers te helpen"? Doe toch wat goeds met je geld als het in je zakken brandt en geef het gewoon weg. Nooit van goede doelen gehoord? Van voedselbanken? Van mensen die niet weten hoe ze rond moeten komen? Van stichtingen die zich inzetten om mensen of dieren te helpen die het echt nodig hebben? Een winkelier is geen goed doel, maar een ondernemer die nog ondersteund wordt door de overheid ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zo uit mijn bed glijden met al die zijde...
Alle reacties Link kopieren
Georgia19zoveel schreef:
26-04-2020 22:28
Ik bedoel ook meer eigenlijk dat ik denk dat ze zit op te scheppen. Als je zo expliciet de prijzen benoemt, zo van ; zie mij veel geld hebben;, , denk ik dat het fake is.
Wat dacht je van "Ik ga niet meer elke dag uit eten."

Een haarborstel van 130 euro kopen en dan nog steeds om aankopen verlegen zitten. Ik ben echt niet vies van geld uitgeven voor jezelf, maar in de huidige situatie met mensen die hun werk/bedrijf verliezen krijg ik echt buikpijn van dit soort topics met een lijst vol nutteloze luxeproducten a la 'kijk mij het eens goed voor elkaar hebben'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven