Geld & Recht alle pijlers

Ik wil iets kopen... maar wat?

26-04-2020 18:23 229 berichten
Ik verveel me, heb geld teveel en steun graag de winkels. Nuttige, handige, grappige, onnozele dingen: wat moet ik volgens jou echt hebben?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inderdaad de allerkleurigste van Coeur de Lion en ook een met hardblauw en iets tussen turquoise en groenig. Die laatste is wat moeilijker te combineren maar wel erg mooi. De eerste heb ik heel veel om.
Deurmat1 schreef:
27-04-2020 00:34
Jeetje, wordt dit nu serieus een bash topic? Moet ik me verantwoorden door nu op te noemen welke doelen ik allemaal steun? Ik (en mijn man) steunen er genoeg. Ik werk zelf voor mijn geld dus dat hoef ik niet allemaal weg te geven toch? Ik begrijp bij deze wel waarom miljonairs nooit zeggen dat ze geld hebben. Ik heb het over een fractie van hun vermogen en mensen worden al geïrriteerd :’)

l.

De irritatie zit niet in dat je veel geld hebt.
De irritatie zit 'm er in , dat jij van gekkigheid niet weet wat je met je geld moet doen, terwijl er mensen massaal worden ontslagen en bedrijven failliet gaan en de wereld in economische crisis is. Dat is het irritatie punt. Tenminste van mij. Het komt behoorlijk decadent over.

Voor de rest gun ik iedereen een goed salaris. :-D
Deurmat1 schreef:
27-04-2020 00:34
Jeetje, wordt dit nu serieus een bash topic? Moet ik me verantwoorden door nu op te noemen welke doelen ik allemaal steun? Ik (en mijn man) steunen er genoeg. Ik werk zelf voor mijn geld dus dat hoef ik niet allemaal weg te geven toch? Ik begrijp bij deze wel waarom miljonairs nooit zeggen dat ze geld hebben. Ik heb het over een fractie van hun vermogen en mensen worden al geïrriteerd :’)
Nee, de ergernis zit hem niet in het hebben van geld, maar in het etaleren dat je zoveel geld hebt dat je niet meer wat je ermee aan moet en dat je uit verveling dat "overtollige" geld wilt uitgeven aan dingen die je niet nodig hebt. Dingen die je zo niet nodig hebt dat je niet eens zelf kunt verzinnen. Dat is decadentie. Dat getuigt bovendien van weinig inlevingsvermogen naar mensen die niet of nauwelijks kunnen rondkomen en een gebrek aan hulpvaardigheid en streven om iets goeds te doen voor de wereld. Blijkbaar hoef je er niets eens wat voor te laten om iets nuttigs te doen met je vermogen, want je hebt het blijkbaar "over". Dat er dan niet eens in je opkomt om te kijken hoe je je geld kunt gebruiken om de wereld een beetje te helpen, daar kan ik met mijn verstand eerlijk gezegd niet bij.

En het bovenstaande geldt dubbel en dwars nu we in een crisis zitten die waarschijnlijk nog veel erger wordt. Dan sta je echt buiten de realiteit.
Ik vind niet dat de TO zich verplicht moet voelen haar gelde naar vreemden te strooien omdat ze over heeft.
Mooie woorden hoor, zo vanaf het toetsenbord, maar vraag me dan af hoe gul er gegeven wordt door hen die dat allemaal voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
https://wout.com/introductie-wout

Mooie boom van 500 euro voor in huis
Zoals ik eerder al heb gezegd doneer ik ook, in deze tijd ook bv mondkapjes. En daarvoor al aan goede doelen. Maar ik heb inmiddels al wat gekocht, bedankt voor de tips. Voor volgende keer als ik weer iets wil hebben kan ik dit topic weer doorkijken :)
Leuk om te horen, TO!
Deurmat1 schreef:
27-04-2020 18:48
Zoals ik eerder al heb gezegd doneer ik ook, in deze tijd ook bv mondkapjes. En daarvoor al aan goede doelen. Maar ik heb inmiddels al wat gekocht, bedankt voor de tips. Voor volgende keer als ik weer iets wil hebben kan ik dit topic weer doorkijken :)
Benieuwd wat je gekocht hebt 😁.

Ik heb de haarborstel gekocht.
En 20m2 landbouwgrond 🤣
Bedankt Odense :)
@ zecora wat leuk!! Maar... wat moet je met landbouw grond :’)
Ik heb de soda maker gekocht, het komt me nu wel erg goed uit om minder te hoeven slepen met frisdrank flessen. En we zijn een beetje lui dus die flessen blijven vaak staan op het aanrecht wat er ook niet zo netjes uit ziet.
Ik twijfel nog heel erg over de Coeur de Lion ketting, het is zo moeilijk passen nu.
Alle reacties Link kopieren
Deurmat1 schreef:
27-04-2020 20:28
Bedankt Odense :)
@ zecora wat leuk!! Maar... wat moet je met landbouw grond :’)
Ik heb de soda maker gekocht, het komt me nu wel erg goed uit om minder te hoeven slepen met frisdrank flessen. En we zijn een beetje lui dus die flessen blijven vaak staan op het aanrecht wat er ook niet zo netjes uit ziet.
Ik twijfel nog heel erg over de Coeur de Lion ketting, het is zo moeilijk passen nu.
Bij kopen op afstand heb je retourrecht.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
O, dat is nog milieuvriendelijk ook.
Minder plastic flessen.
Duurrrzaam.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb genoeg geld uitgegeven afgelopen weekend..
Vorige week ging het koffiezet apparaat kapot en afgelopen weekend een te duur nieuw apparaat gekocht (Jura).

Zat net aan het eerste kopje koffie, ging het wasmachine kapot.
Alles geprobeerd wat op internet stond, niets hielp dus vandaag een nieuw wasmachine besteld.

Vakantiegeld al dubbel en dwars uitgegeven 😬

Maar het koffie apparaat is echt een aanrader. Zeker nu lekkere koffie’tjes op het terras er toch niet in zitten.
Deurmat1 schreef:
27-04-2020 20:28
Bedankt Odense :)
@ zecora wat leuk!! Maar... wat moet je met landbouw grond :’)
Ik heb de soda maker gekocht, het komt me nu wel erg goed uit om minder te hoeven slepen met frisdrank flessen. En we zijn een beetje lui dus die flessen blijven vaak staan op het aanrecht wat er ook niet zo netjes uit ziet.
Ik twijfel nog heel erg over de Coeur de Lion ketting, het is zo moeilijk passen nu.


Ik fiets graag en kan echt genieten van bijv weidegrond waar niet alleen gras groeit maar waar ook weidebloemen groeien. Via de link die hier eerder genoemd werd wordt gezorgd voor meer biodiversiteit, dat juich ik toe. Voor de aarde, maar dus ook een beetje voor mezelf. Maar feitelijk is het gewoon een goed doel.
Alle reacties Link kopieren
Luxe koffie-apparaat met melkopschuimer ofzo.

En ik zou een zoveel-gangen-diner bij een toprestaurant bestellen en dat thuis laten bezorgen. Bijv. bij het restaurant waar je normaal wél wekelijks kwam. De meesten doen wel aan bezorging van gerechten. Steun je je lokale medemens en je hoeft lekker niet te koken.

Mooi zonnescherm voor in de tuin?
Jacuzzi ?
JuriaanB schreef:
27-04-2020 15:58
Nee, de ergernis zit hem niet in het hebben van geld, maar in het etaleren dat je zoveel geld hebt dat je niet meer wat je ermee aan moet en dat je uit verveling dat "overtollige" geld wilt uitgeven aan dingen die je niet nodig hebt. Dingen die je zo niet nodig hebt dat je niet eens zelf kunt verzinnen. Dat is decadentie. Dat getuigt bovendien van weinig inlevingsvermogen naar mensen die niet of nauwelijks kunnen rondkomen en een gebrek aan hulpvaardigheid en streven om iets goeds te doen voor de wereld. Blijkbaar hoef je er niets eens wat voor te laten om iets nuttigs te doen met je vermogen, want je hebt het blijkbaar "over". Dat er dan niet eens in je opkomt om te kijken hoe je je geld kunt gebruiken om de wereld een beetje te helpen, daar kan ik met mijn verstand eerlijk gezegd niet bij.

En het bovenstaande geldt dubbel en dwars nu we in een crisis zitten die waarschijnlijk nog veel erger wordt. Dan sta je echt buiten de realiteit.
Je komt behoorlijk afgunstig over.
Alle reacties Link kopieren
zecora schreef:
27-04-2020 18:59

En 20m2 landbouwgrond 🤣
:high5:

En een nieuwe Jura staat hier ook :-$
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
@Tickel, ja dat klopt inderdaad, maar ik ben toch een beetje huiverig om een paar honderd euro aan sieraden terug te moeten sturen - wat als het kwijt raakt? (Ik zie namelijk meerdere leuke kettingen en afhankelijk van wat er leuk staat dan eentje houden... Dus er zou sowieso iets terug gestuurd moeten worden)

@Odens het is inderdaad hopelijk uiteindelijk milieuvriendelijker, of het aanslaat moeten we nog maar even afwachten :D Ik vind het water wel erg zuur worden.

@puknijmegen pff, ja dat is zo verschrikkelijk balen als alles tegelijk de geest geeft! Een bonen koffiezetapparaat hebben we al, maar ik drink zo weinig koffie... Mijn man lust wel een paar bakkies per dag en zolang die nog tevreden is met het apparaat is het goed.

@zecora wat heerlijk! Ik ben ook een beetje vergroeid met mijn fiets dus ik snap je helemaal. Het is zeker een goed doel. Dat doet me denken aan een ander goed doel: https://justdiggit.org/nl . Ik ben alleen altijd zo bang dat mijn geld voor 90% ergens blijft hangen bij een manager ofzo en dat vind ik zonde. Iemand een idee of deze organisatie goed is wat dat betreft?

@mamaonbekend, zonnescherm hebben we, een zwembad komt er deze zomer zeker wel als we niet op vakantie kunnen.

@Moreina, ik begrijp het wel. Het is ook maar net hoe je op dit moment in het leven staat en hoe de covid-19 effect op je (leven) heeft. Als je bijvoorbeeld nu verplicht thuis zit omdat je eigen zaak dicht moet, maar je wel je personeel moet doorbetalen en daardoor failliet gaat, kan ik me heel goed voorstellen dat dit echt een kl*te topic is. Maar helaas leest ze wel over mijn berichten heen dat ik wel doneer, vind ik ook vervelend om te moeten vermelden. Dat is iets wat mijn inziens iedereen zou moeten doen als 'ie wat kan missen. En als ik daarnaast geld over heb om de economie te steunen (en daarbij ook mezelf blij maak) waarom zou ik het dan niet doen.Ik werk er verdorie hard genoeg voor, het komt me niet aanwaaien uit het niks. Als iedereen nu geld gaat hamsteren is de economie echt klaar. Dit was oprecht een topic bedoelt om leuke aankopen/artikelen uit te wisselen, niet meer en minder dan dat.
Alle reacties Link kopieren
Deurmat1 schreef:
27-04-2020 20:28
Bedankt Odense :)
@ zecora wat leuk!! Maar... wat moet je met landbouw grond :’)
Ik heb de soda maker gekocht, het komt me nu wel erg goed uit om minder te hoeven slepen met frisdrank flessen. En we zijn een beetje lui dus die flessen blijven vaak staan op het aanrecht wat er ook niet zo netjes uit ziet.
Ik twijfel nog heel erg over de Coeur de Lion ketting, het is zo moeilijk passen nu.
Ik denk dat passen wel zou moeten lukken. Als ze de ketting voor je klaarleggen en dan wegstappen kan hij hem passen. Daarna even je handen weer ontsmetten. Ik heb zelf altijd zo’n ontsmettingsdoekje mee in een rubber handschoen. Denk niet dat je de ketting eerst mag afwrijven met zo’n doekje maar je kan hem voor je handen gebruiken daarna evt.

Je kan hem ook online bestellen met recht van retour. Dan bestel je evt 2 of 3 verschillende en stuur je wat je niet houdt retour. Kan jue rustig thuis passen nadat je de kettingen ontsmet hebt met een doekje.
Alle reacties Link kopieren
Er staat er een op Marktplaats, nieuw, die afgeprijsd is naar 95 euro. Denk dat hij iets minder fel is als die ik heb. Wel mooi. Zal niet retour kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo te lezen iets minder te besteden, maar ik ken het gevoel dat je gewoon zin hebt om wat geld stuk te slaan. Ik vind het dan leuk om rond te kijken op voordekunst.nl. Kijken of er leuke, mooie, grappige projecten zijn om te steunen. Zo heb ik pas een project gesteund waarbij nu op verschillende plekken in de stad posters van kunstwerken worden opgehangen (op plekken waar normaal affiches voor concerten hangen). Dit project is al afgelopen, maar bijvoorbeeld Muddle en The Wendelmoet sessions zijn ook leuk en die lopen nog.
Deurmat1 schreef:
27-04-2020 23:19
Maar helaas leest ze wel over mijn berichten heen dat ik wel doneer, vind ik ook vervelend om te moeten vermelden. Dat is iets wat mijn inziens iedereen zou moeten doen als 'ie wat kan missen. En als ik daarnaast geld over heb om de economie te steunen (en daarbij ook mezelf blij maak) waarom zou ik het dan niet doen.Ik werk er verdorie hard genoeg voor, het komt me niet aanwaaien uit het niks. Als iedereen nu geld gaat hamsteren is de economie echt klaar.
Ik ben een hij. Maar dit is een zinloze discussie en je hebt gelijk, dit topic ging ergens anders over, dus laat ik het hierbij laten. We hebben zo te lezen een andere maatschappelijke visie en andere prioriteiten in het leven.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
26-04-2020 18:27
Zoek een mooi schilderij uit bij het rijksmuseum en laat deze printen op één of ander?
Goed idee! Ik heb de Nachtwacht uitgezocht. Wordt morgen afgeleverd. Ben benieuwd!
Flambo schreef:
28-04-2020 00:00
Goed idee! Ik heb de Nachtwacht uitgezocht. Wordt morgen afgeleverd. Ben benieuwd!
Alsjeblieft hoor grappenmaker.

https://www.rijksmuseum.nl/nl/rijksstud ... g?ii=0&p=0
Alle reacties Link kopieren
Ik word heel blij van opruimen. En dan bedoel ik écht opruimen. Niet helemaal op z´n Marie Kondos maar ik heb bijvoorbeeld een goed half jaar geleden de bijkeuken compleet uitgemest. Alle vazen die niet meer gebruikt werden, een chocoladefonduepan, een gewone fonduepan, oudere tuinkussens, badhanddoeken... geen idee meer wat er allemaal weg is gegaan. Gewoon via zo´n gratis-pagina van Facebook, ik kon alles kwijt bij een beheerder.

Bijkeuken opgeruimd, anderen blij met mijn oude spullen en ik ruimte om te kopen. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik wel een beetje heb gehamsterd, momenteel staat er een aardig voorraadje aan wasmiddel, shampoo, tandpasta, melk, meel, suiker, koffie, pasta en kattenvoer. Maar ik heb nu ook weer fijn de ruimte voor de dingen die in de keuken in de weg staan omdat je ze niet dagelijks gebruikt, zoals het tosti apparaat.

Op die manier heb ik mijn keuken ook eens helemaal opgeruimd. Alle verzamelde servies eruit. Jij hebt geen kinderen, ik heb een dochter. Je wilt niet weten hoeveel zooi extra dat bezorgt. Mokken die op een kinderfeestje beschilderd worden, bekers waar ze hun kinderijsje in krijgen, plastic ikea servies... Afijn. Heel leuk allemaal maar inmiddels is het kind volwassen.
Plus alle mokken en bekers en andere prullaria die je wel eens krijgt in kerstpakketten of als cadeautje, maar waarmee je eigenlijk niks kunt. Als je alles dat je een jaar niet hebt gebruikt weg doet blijft er verrassend veel plek over in je kastjes ;-D .

En dan lekker opnieuw beginnen met een mooi servies (in mijn geval gewoon ikea) en glazen. Die keuken is alweer een paar jaar geleden inmiddels, maar ik kan nog steeds blij worden van die keurige stapel borden die allemaal even groot zijn.

Op dit moment werk ik extra veel en kan het toch niet uitgeven. De tuin moet hoognodig ontdaan van onkruid en er mag wel gesnoeid worden. Dat doet Lon nu samen met een vriendin, tegen betaling. Ze zitten nu gezellig met z´n tweetjes plus een paar katten in de tuin. Zij van de bank af en een paar euro extra en ik hoef het niet allemaal zelf te doen. Tuinman is me te duur, maar dit is wel een fijn alternatief. De dames kwamen overigens zelf met het voorstel.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
gsleutel schreef:
26-04-2020 20:11
Wat ik wel zou willen als ik geld over zou hebben?

- Leesboeken.
Beetje off topic, maar ik weet niet wat voor genre je graag leest en in welke regio je woont? Ik heb nog een stapel thrillers die je mag hebben?
Consistency compounds.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven