Is er vandaag iets via de app toeslagen
dinsdag 2 juni 2026 om 20:45
Even een vraagje:
Ik kreeg net verschillende berichtjes icoontjes in mijn telefoon, links boven.
Stond check uw toeslagen,
Daar heb ik een app van, maar daar kan ik alleen bij met digi d, en die moet ik opnieuw aanvragen.
Wie heeft dat ook gehad.
In mijn toeslagen staat niks niet van 25 en 26.
Alvast bedankt
Ik kreeg net verschillende berichtjes icoontjes in mijn telefoon, links boven.
Stond check uw toeslagen,
Daar heb ik een app van, maar daar kan ik alleen bij met digi d, en die moet ik opnieuw aanvragen.
Wie heeft dat ook gehad.
In mijn toeslagen staat niks niet van 25 en 26.
Alvast bedankt
dinsdag 2 juni 2026 om 21:44
Nee hoor. Steeds meer meldingen komen via hun eigen officiële app. Dit is ook omdat ze van de brieven per post af willen zodra dat mogelijk is. Nu mag dat nog niet van de wetgever.
Daarnaast, via een spammelding kun je niet met je digiD inloggen maar moet je op vage linkjes klikken.
Wat voor meldingen kun je krijgen via de app:
Inkomen controleren: dit wanneer Toeslagen vermoedt dat het geschatte (jaar)inkomen niet meer matcht met de werkelijkheid.
Kinderopvanggegevens controleren:
Als de opgegeven uren of uurprijs afwijkt wat de kinderopvang maandelijks levert aan gegevens aan Toeslagen.
Gegevens niet actueel: Een melding als bepaalde persoonlijke gegevens verouderd lijken te zijn, met het directe verzoek deze aan te passen. Bijvoorbeeld als er iemand op je adres bijkomt.
Kortom, log in zodra je je nieuwe digiD hebt en volg de opdracht die je steeds ziet op diverse media kanalen; Check, pas aan en door!
Zo voorkom je vervelende terugvorderingen.
dinsdag 2 juni 2026 om 21:53
Maar, dan kan TO ook via mijn.overheid inloggen. Hoeft niet door op links te klikken.summerheat schreef: ↑02-06-2026 21:44Nee hoor. Steeds meer meldingen komen via hun eigen officiële app. Dit is ook omdat ze van de brieven per post af willen zodra dat mogelijk is. Nu mag dat nog niet van de wetgever.
Daarnaast, via een spammelding kun je niet met je digiD inloggen maar moet je op vage linkjes klikken.
Wat voor meldingen kun je krijgen via de app:
Inkomen controleren: dit wanneer Toeslagen vermoedt dat het geschatte (jaar)inkomen niet meer matcht met de werkelijkheid.
Kinderopvanggegevens controleren:
Als de opgegeven uren of uurprijs afwijkt wat de kinderopvang maandelijks levert aan gegevens aan Toeslagen.
Gegevens niet actueel: Een melding als bepaalde persoonlijke gegevens verouderd lijken te zijn, met het directe verzoek deze aan te passen. Bijvoorbeeld als er iemand op je adres bijkomt.
Kortom, log in zodra je je nieuwe digiD hebt en volg de opdracht die je steeds ziet op diverse media kanalen; Check, pas aan en door!
Zo voorkom je vervelende terugvorderingen.
Gaat er ook niks mis
dinsdag 2 juni 2026 om 22:00
Zoals ik het lees heeft ze notificatiemeldingen bovenin haar telefoonscherm. Dat komt via de app op je telefoon. Een link komt via mail, sms of WhatsApp. Dat is vaak spam/oplichting maar niet via notificatiemeldingen.Lila-Linda schreef: ↑02-06-2026 21:53Maar, dan kan TO ook via mijn.overheid inloggen. Hoeft niet door op links te klikken.
Gaat er ook niks mis
woensdag 3 juni 2026 om 07:06
dat kan met het intikken van je wachtwoord en InlognaamOgenvanTijgers schreef: ↑02-06-2026 23:11Wat ik me nu afvraag is hoe je blijkbaar wel kunt inloggen op mijn toeslagen met DigiD, en niet met DigiD op je telefoon.
dan krijg je een sms-controle bericht
woensdag 3 juni 2026 om 07:08
als je inlogt via mijn.overheid, weet je (bijna) zeker dat je niks raars aankliktsummerheat schreef: ↑02-06-2026 22:00Zoals ik het lees heeft ze notificatiemeldingen bovenin haar telefoonscherm. Dat komt via de app op je telefoon. Een link komt via mail, sms of WhatsApp. Dat is vaak spam/oplichting maar niet via notificatiemeldingen.
woensdag 3 juni 2026 om 07:54
Als je de code van je DigiD app vergeten bent, dan verwijder je de app van je telefoon. Daarna installeer je v die opnieuw (inloggen met wachtwoord en SMS-code).Lila-Linda schreef: ↑03-06-2026 07:06dat kan met het intikken van je wachtwoord en Inlognaam
dan krijg je een sms-controle bericht
Het is onmogelijk dat je wel in mijn toeslagen komt een niet in de toeslagen app.
woensdag 3 juni 2026 om 08:15
klopt, als je geen codes hebt, kun je nergens inOgenvanTijgers schreef: ↑03-06-2026 07:54Als je de code van je DigiD app vergeten bent, dan verwijder je de app van je telefoon. Daarna installeer je v die opnieuw (inloggen met wachtwoord en SMS-code).
Het is onmogelijk dat je wel in mijn toeslagen komt een niet in de toeslagen app.
ik dacht dat je je afvroeg hoe je kunt inloggen op mijn.toeslagen/overheid etc zonder DigiD op je telefoon
En dat kan dus prima
woensdag 3 juni 2026 om 14:40
Ik heb contact opgenomen met toeslagen,
( 23 min in de wacht ).
Ze kon mij vertellen, dat er gister een notificatie uit is gegaan wat voor de app toeslagen is, wat ze in juni sturen, van is uw inkomen veranderd, en pas aan.
Dit is dus duidelijk.
Iedereen bedankt voor het mee denken,
En dit topic kan gesloten worden.
( 23 min in de wacht ).
Ze kon mij vertellen, dat er gister een notificatie uit is gegaan wat voor de app toeslagen is, wat ze in juni sturen, van is uw inkomen veranderd, en pas aan.
Dit is dus duidelijk.
Iedereen bedankt voor het mee denken,
En dit topic kan gesloten worden.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in