Geld & Recht alle pijlers

je uitgaven van vandaag en je oordeel

30-09-2017 19:42 1674 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben iemand die aan het bezuinigen is miss vinden andere bezuinigers het leuk de uitgaven van die dag te delen en het oordeel gepland, te duur, niet slim, goedkoopste optie etc etc


ik trap af:
- € 5 voetbalkantine: koffie drankje en broodje bal voor zoon: luxe maar moet kunnen
- € 13: boodschappen oa spul om zelf iets lekkers te maken voor vanavond
Zojuist een jas gekocht voor mijn dochter. Het was een dagdeal met 20% korting. In totaal €64. Vandaag nog een ijsje beloofd en ik moet nog spekjes hebben. Zal nog wel een euro of 7 bijkomen.
Alle reacties Link kopieren
Nog niks, maar het is nog vroeg en zondag...
Alle reacties Link kopieren
Gisteren etentje met vrienden, 60 euro. Vandaag, net bij Bol 76 euro voor 12 liter Robijn wasverzachter, aanbieding. Scheermesjes, vacuumzakken voor kleding (duur!!) en een flanellen dekbed overtrek. Die wilde ik al heeeeeeel lang en nu knop doorgehakt.

Met alles wel blij mee. Etentje was eigenlijk 52 euro maar vrienden doen nooit fooi en we hadden goddelijk gegeten dus dat is fooi echt een must (voor mij en man dus)
Alle reacties Link kopieren
feniks02 schreef:
01-10-2017 00:48
wow, mensen die in het weekend niks uitgeven, blijkbaar kan dat ook....
ik doe altijd wel iets....
grappig ook hoeveel mensen ikea bezoeken en zij die online shoppen
Nou, ik breng het weekend bij familie door en gisteren heb ik de hele dag gewerkt (bijbaantje).
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
Gisteren naar kapper geweest, knippen en verven uitgebreid. 115 euro kwijt. Ik ga maar eens per half jaar, dat scheelt. Tussendoor verf ik het thuis bij.

Vandaag cadeautje bestellen voor zus en verder niks is het plan.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag nog niets, hoewel ik al maanden loop te azen op een MacBook. Maar dat is dan weer meteen een eurootje of €1200 :frusty:
Veritas vos liberabit
Vandaag is pas net begonnen, dus gisteren:

€34 bij de kapper: wassen en knippen

€7 aan een vriendin die iets voorschoot

€37 op de markt ( berg groente en fruit, vis voor man en kinderen, 2 zakjes noten en een leuk plantje)

€9 bij dille & kamille, plantje uitgezocht door de middelste

Oh en het was national glamour day, dus ik heb wat drogisterij spullen aangeschaft en kleding voor de kinderen besteld.
In totaal 260 euro, maar ik bestel vaak in 2 maten, dus lang niet alles houden we.

Ik vind het prima. Ik ga uiteraard niet elke week naar de kapper of online shoppen.
anoniem_63a1715f0c4db wijzigde dit bericht op 01-10-2017 10:18
36.47% gewijzigd
Enn, hele mooie blouse!

Marana, heel erg knap! Mag ik vragen of dat een bewuste keuze is om zo weinig uit te geven of puur uit noodzaak?
Ik vind dat ik soms ook best wat meer op moet letten. Maar met 3 kinderen, het wonen midden in de stad en vrienden die nogal van uitjes en etentjes houden (en wij die daar geen nee tegen zeggen) loopt het vaak toch snel op.
anoniem_63a1715f0c4db wijzigde dit bericht op 01-10-2017 10:20
88.02% gewijzigd
-3 stuks fruit voor kind
-6 pakjes LU mikado melk en wit (actie bij 3 pakjes 0,50 cent korting per pakje)
-biologische basilicum plant
-6 bakken biologische magere kwark
-hummus 2 soorten

Totaal ongeveer 17,50 euro.
Alle reacties Link kopieren
Fruity-Pebbles schreef:
01-10-2017 09:34

€29 sushi voor avondeten
€8 voor ors bij apotheek
Iets met oorzaak en gevolg? ;-D
BAMmetjebamie schreef:
01-10-2017 10:25
Iets met oorzaak en gevolg? ;-D
Neuh, sushi voor mij, ors voor man.
Man heeft geen sushi rolletje gezien ;-)
Alle reacties Link kopieren
Vandaag nog niets maar heb het laatste Tweede Wereldoorlog boek van Lekturama gevonden voor een zacht prijsje en dan heb ik, net als mijn vader, de serie compleet! WO II is onze gedeelde passie.

Verder loop ik straks even langs de Action voor een bus Dove deodorant denk ik.
Alle reacties Link kopieren
feniks02 schreef:
01-10-2017 00:48
wow, mensen die in het weekend niks uitgeven, blijkbaar kan dat ook....
ik doe altijd wel iets....
grappig ook hoeveel mensen ikea bezoeken en zij die online shoppen
Vorig weekend nog samen uit geweest, 75 euro uitgegeven op zaterdagavond. Volgende week komen er vrienden langs, dus geven we geld uit aan extra boodschappen komende week.
Gisteren hardgelopen en bij mijn ouders langsgeweest, kost niks. Vandaag waarschijnlijk een stuk wandelen, kost ook niks (benzine betaalt de zaak, flesje water en muslirepen hebben we nog in huis).
Waarom kost iets doen altijd geld? Oftewel: waarom denk je dat we niks doen als je leest dat we geen geld uitgeven?
Vandaag bij de Appie 32 uitgegeven.
Alle reacties Link kopieren
JulienClerc schreef:
01-10-2017 10:06
Enn, hele mooie blouse!

Marana, heel erg knap! Mag ik vragen of dat een bewuste keuze is om zo weinig uit te geven of puur uit noodzaak?
Ik vind dat ik soms ook best wat meer op moet letten. Maar met 3 kinderen, het wonen midden in de stad en vrienden die nogal van uitjes en etentjes houden (en wij die daar geen nee tegen zeggen) loopt het vaak toch snel op.
Het is een bewuste keuze. Geen kinderen, en geen stadsmens, dat scheelt veel. Vrienden ontvangen wij meestal thuis. Ik ga maar zelden naar winkels, buiten 1x (soms 2x) per week naar de supermarkt.
Overigens geven we gemiddeld 90 euro per week uit aan boodschappen hoor. Deze week dus minder dan 40, maar de week ervoor 130, toen zat er bier bij en wijn en wasmiddel en kaas en wat meer vlees (aanbieding, dus voorraad in de vriezer aangevuld) en nog zo wat voorraaddingen.
Twee weken geleden wezen shoppen met mijn moeder, voor ruim 300 euro kleding gekocht. Voorlopig is dat ook niet meer nodig dus ik ga de stad niet meer in, waarschijnlijk pas weer als ik Sinterklaasinkopen moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Nog niks maar ik ga zo kleding voor mijn zoon kopen voor max 200 eur. Gisteren 10 euro voor een kinderverjaardag.
72 euro benzine. Jammer maar zonder benzine heb je zo weinig aan een auto en ik ben hoogzwanger :proud:

1270 euro voor een verbetering aan ons huis. Niet per se luxe. Was deels noodzaak (houtrot kozijn dakkapel) en aangezien we toch al bezig waren hebben we gelijk dubbel glas laten plaatsen op de hele etage maar dat kan ik in 2017 ook niet meer echt luxe noemen.

Straks gaan we nog een kop koffie ergens drinken. Zal ook wel 15 euro worden. Die is wel luxe haha.

Al met al lekker duur dagje.
anoniem_332241 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 12:55
4.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ga ik 20 euro uitgeven voor cadeautje voor een jarige. En dat is het voor vandaag.

Gisteren:
Zeeman 5 euro ondergoed dochter
HEMA 4,25 euro panty
Intertoys 20 euro cadeautje
In maar liefst drie webwinkels kleding voor de kids besteld. Nog niets betaald, dat komt nog ;-D

Tevreden over beide dagen

Eens met Marana, geen geld uitgeven betekent niet dat je niks doet, integendeel. Als kind was dat bij ons ook zo. Nu ik zelf drie kinderen heb geef ik meer uit, maar wekelijks betaald vermaak vind ik overdreven.
Scheelt ook vast dat ik niet midden ik niet de stad woon :-]
anoniem_336475 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 13:08
30.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Planning voor vanavond:
€15 voor afhaalchinees
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend na een wandeling koffie / thee met gebak voor 8 euro. (Dreumes at met ons mee).
Straks nog frietjes met snacks halen voor het avondeten. Zal voor 2 volwassenen en 1 dreumes rond de 10 euro kosten, gok ik.

Ben er tot nu toe tevreden over, ook al zijn het luxe uitgaven. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Nog niks uitgegeven. Wel 20 euro verdiend via de lokale fb verkooppagina.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Hmz, de Action ging niet helemaal goed :rofl:
Heb een tientje extra uitgegeven voor kleuren voor volwassenen spullen voor bff die ze echt heel graag wilde hebben. Zomaar een cadeautje van mij.

Voor mezelf verder een heel leuk zwart-wit telefoonkabeltje. En een douchegel van Dove voor mijn moeder die ze erg lekker vindt.
Nog 12 euro online uitgegeven aan wegwerpwashandjes voor op reis
18,11 bij de jumbo. Boodschappen en sigaretten voor man. Zo weer terug want vergeten drinken voor op het werk te halen.
Nieuwe fiets schoonbroer150 euro
AH (boodschappen 4 dagen)33,60 euro
AH (boodschappen schoonbroer)72,18 euro
Kleding schoonbroer230,12 euro
Nieuwe motorfiets voor vent3700 euro
wasstraat auto6,50
Owja, ventlief was ultiem gelukkig met zijn verjaardagscadeau.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven