Geld & Recht alle pijlers

je uitgaven van vandaag en je oordeel

30-09-2017 19:42 1674 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben iemand die aan het bezuinigen is miss vinden andere bezuinigers het leuk de uitgaven van die dag te delen en het oordeel gepland, te duur, niet slim, goedkoopste optie etc etc


ik trap af:
- € 5 voetbalkantine: koffie drankje en broodje bal voor zoon: luxe maar moet kunnen
- € 13: boodschappen oa spul om zelf iets lekkers te maken voor vanavond
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook eens mee

Tshirt Hema 5 euro - kon ik voor dat geld niet laten liggen
AH 24 euro - boodschappen voor ongeveer een halve week
Kapper 83 euro - wel veel, maar heel nodig, ik zie er weer een stuk beter uit zonder al die grijze uitgroei en dode punten :)
Alle reacties Link kopieren
Gisteren lunch 2 euro op werk en nieuw maandabonnement van NS: 328 euro.(gelukkig krijg ik dat wel vergoed).
Vandaag geen uitgaven, wel 2 meevallers financieel (bedrag van verzekering terug en gratis reparatie van bedrijf)
Wat>? Is de trein zo duur voor een maand? Hoe werkt dat precies? Gelukkig krijg je dat vergoed dan ja.

Heb gisteren vast wat kerstcadeautjes ingeslagen bij het kruidvat en mijn weekboodschappen gedaan bij de AH ( had bijna 20 euro korting! ) in totaal 45 euro uitgegeven. De helft cash betaald van mijn MP geld. Prima aankopen. Was allemaal nodig en denk dat ik nu een week geen boodschappen hoef te doen. Oh ja ook wat ballen gekocht voor de boom 1,99. Zoveel had mijn moeder er helaas niet.
Alle reacties Link kopieren
10,15 bij dm voor douchespul, bodylotion en shampoo
Alle reacties Link kopieren
10,15 bij dm voor douchespul, bodylotion en shampoo
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
07-12-2017 06:20
Wat>? Is de trein zo duur voor een maand? Hoe werkt dat precies? Gelukkig krijg je dat vergoed dan ja.

Heb gisteren vast wat kerstcadeautjes ingeslagen bij het kruidvat en mijn weekboodschappen gedaan bij de AH ( had bijna 20 euro korting! ) in totaal 45 euro uitgegeven. De helft cash betaald van mijn MP geld. Prima aankopen. Was allemaal nodig en denk dat ik nu een week geen boodschappen hoef te doen. Oh ja ook wat ballen gekocht voor de boom 1,99. Zoveel had mijn moeder er helaas niet.
Ja, trein is erg duur. Als je een jaarabonnement neemt is het overigens wel stuk goedkoper (uit Mn hoofd 270 voor traject dat ik heb).
Ik activeer elke maand mijn traject (40 min) en kan dan onbeperkt dat stuk reizen.
Alle reacties Link kopieren
AH 20,48€ Meer dan de bedoeling was, een duur tijdschrift en Sint snoep zijn de boosdoeners.
Morgen gaan we naar de Primark. Heb mezelf een budget gegeven, want in die winkel ga ik of helemaal los of ik koop helemaal niets.
Always believe that something wonderful is about to happen.
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
06-12-2017 07:24
Er zat geen deksel op het bakje he, dat lag ernaast. Als dat er wel op gezeten had zou ik het misschien nog wel gedurfd hebben. Het is inderdaad koud in mijn keuken, had ik niet eens aan gedacht om het alsnog te bewaren.

Maar goed een meevaller hier, krijg vanaf volgend jaar veel meer huur en zorg toeslag dus dat is fijn.
En ik vond het zo jammer dat ik geen kerstboom kon betalen dit jaar, had al besloten om een kunstboom na de kerst voor de helft van de prijs te kopen, komt broer hier gisteren thuis met een cadeautje. De kerstboom van mijn schoonzusje. Ze wonen nu samen en willen elk jaar een echte boom kopen dus die van hen was overbodig. Dus ik mocht hem hebben. Zo lief. :heart:

Mijn moeder heeft nog zat ballen, slingers en lichtjes dus ik ga straks even plunderen. Neem ook meteen mijn kersthuisjes mee. Wordt het toch nog erg gezellig hier in huis met kerst. Heb ook altijd een kerstboom gehad, om zonder te zitten is best gek dan. Zeker de eerste kerst in je eigen huisje.

Nu maar hopen dat de kat ervan af blijft. :biggrin:
Vandaag moet ik even wat kleine dingen halen, vuilniszakken bijvoorbeeld. Maar even naar de Aldi straks. Oh heb gisteren eindelijk mijn gemeentebelasting betaald, 40,00.
Kwam wel 200 binnen aan salaris.
Wat lief van je broer en schoonzusje
Always believe that something wonderful is about to happen.
Ja echt he. Hij staat nu de boom. Het is zo gezellig in huis ineens! Dit is nu al het mooiste kerst cadeau was ik ga krijgen dit jaar. Mijn eigen boom. :cheer2: Er hangt ook meer dan genoeg in, vind het sowieso niet mooi als een boom helemaal vol hangt. Er zit nu een smaakvolle hoeveelheid rood en goud in. Dat zijn toch de kleuren van onze familie, mijn broer en moeder zijn ook gek op rood en goud.
Niets uitgegeven gisteren, wel van tante nog vega burgers en balletjes gehad die ze voor me gekocht had, heel lief.

Oh ja wel een percolator voor mijn broertje gekocht voor kerst van 21,50. Op Bol.com. Dus die moet ik nog betalen. Moet ook nog van zorg verzekeraar wisselen. En zag dat mijn OV chip kaart gaat verlopen over 10 dagen.
anoniem_304633 wijzigde dit bericht op 08-12-2017 07:48
0.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gister m'n nieuwe pil opgehaald.. €42,20 voor drie strips. Niet eens drie maanden want slik de placebo niet. Was wel even slikken bij het betalen.
Vandaag nog geen geld uitgegeven. Gisteren wel.

-Een laptoptas om presentatiemateriaal en laptop in te vervoeren. Gekocht van Sinterklaasgeld, dus eigenlijk cadeau.
-Een wintershort en een mooie feestelijke blouse voor oa de feestdagen. Samen 15 euro, want second hand.
-Een porseleinen Kerstman om snoepgoed in te bewaren. Vind kind leuk. 5,99 euro bij Action.
-Plusminus 15 euro tanken.
-2 biologische basilicumplantjes a 0,99 euro per stuk.
-4 mandarijnen en 1 peer gratis.

Al met al naar mijn mening niet allemaal noodzakelijk. Toch fijn om het gekocht te hebben. En nu weer even de hand op de knip.
55 cent Kruidvat voor handzeeppompje
22 euro Hema, nieuwe joggingbroek (leuk dat afvallen, die andere zakte enorm af en geen trekkoordje erin ofzo) 2x keukenhanddoek, 1x theedoek
Alle reacties Link kopieren
60 euro boodschappen voor het weekend.
Alle reacties Link kopieren
Pfft wat duur koettie, welke pil heb je?
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
08-12-2017 14:50
Pfft wat duur koettie, welke pil heb je?
Ja he, stond daar echt even perplex. Qlaira heb ik.
Alle reacties Link kopieren
Even gegoogled, want ik kende hem niet. Lijkt me nogal een gedoe om steeds op te moeten letten of je wel de juiste pil op de juiste dag neemt aangezien je ook nog eens de placebo niet neemt.. ik hou het lekker bij mijn simpele1 fase pil die geen drol kost en die een langere tijd doorgeslikt kan worden zonder problemen.
Madrid87 schreef:
07-12-2017 06:20
Wat>? Is de trein zo duur voor een maand? Hoe werkt dat precies? Gelukkig krijg je dat vergoed dan ja.

Heb gisteren vast wat kerstcadeautjes ingeslagen bij het kruidvat en mijn weekboodschappen gedaan bij de AH ( had bijna 20 euro korting! ) in totaal 45 euro uitgegeven. De helft cash betaald van mijn MP geld. Prima aankopen. Was allemaal nodig en denk dat ik nu een week geen boodschappen hoef te doen. Oh ja ook wat ballen gekocht voor de boom 1,99. Zoveel had mijn moeder er helaas niet.
Trein is echt fucking duur inderdaad. Een vriendin van mij reist elke week 3 dagen met de trein naar haar werk en is 200 euro per maand kwijt (niet vergoed). Een abonnement kan niet uit, dus zijn het gewoon volle prijs kaartjes.

Hier nog geen uitgaven vandaag. Vanavond bezorgt de appie boodschappen, veel voorraad. Zal rond de 150 euro zijn.
Alle reacties Link kopieren
9,95 aan boodschappen, heb nu eten voor vanavond en meteen maar een aanbieding meegepikt.

Heb spontaan een middag vrij en toen ik dat aan vriend meldde vroeg hij bijna meteen of ik pasta wilde maken vanavond met mijn eigen gemaakte tomatensaus.

Morgen doen we de meeste boodschappen en gaan we op kraamvisite dus dan zal er een stuk meer uitgegeven worden.
Ik ga vanaf nu wat frequenter posten hier. Als ik alles moet typen wat ik heb uitgegeven lijkt alles ineens een stuk meer o_o . Misschien helpt het mij ook om wat meer te besparen
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
08-12-2017 14:59
Even gegoogled, want ik kende hem niet. Lijkt me nogal een gedoe om steeds op te moeten letten of je wel de juiste pil op de juiste dag neemt aangezien je ook nog eens de placebo niet neemt.. ik hou het lekker bij mijn simpele1 fase pil die geen drol kost en die een langere tijd doorgeslikt kan worden zonder problemen.
Staan gewoon dagen bij, dus geen hoge wiskunde gelukkig!
Alle reacties Link kopieren
Lady_Vintage schreef:
08-12-2017 15:01
Trein is echt fucking duur inderdaad. Een vriendin van mij reist elke week 3 dagen met de trein naar haar werk en is 200 euro per maand kwijt (niet vergoed). Een abonnement kan niet uit, dus zijn het gewoon volle prijs kaartjes.

Hier nog geen uitgaven vandaag. Vanavond bezorgt de appie boodschappen, veel voorraad. Zal rond de 150 euro zijn.
En een kortingskaart? Je hebt geloof ik nu een kaart voor korting in de daluren en daar zal ze niks aan hebben gok ik, maar volgens mij heb je ook een kortingskaart waarmee je altijd korting krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag 20 euro uitgegeven bij de Jumbo, voor chips, kruidnoten, vuilniszakken en cupjes voor de Dolce Gusto (drie doosjes, dus best prijzig).

Daarna nog 1,50 bij de Kruidvat voor kerstkransjes, en ik kreeg vier rollen Sinterklaaspapier mee omdat ze er geen graag vanaf wilde. Ik ben er blij mee, ik ben namelijk nog niet klaar met Sinterklaas vieren en anders kan ik het volgend jaar gewoon gebruiken.

Als laatste nog 5,50 uitgegeven op de markt voor ongebrande cashewnoten. Ik ga daar vanavond een vegan kaasfondue van maken voor mijn schoonmoeder (we gaan kaasfonduen bij mijn schoonzusje, maar zij eet veganistisch).
Drackie; dolce gusto cups eigen merk zijn deze week 1+1 gratis bij AH, bij Lidl zijn ze altijd goedkoop en wel lekker, Kruidvat heeft ook eigen merk tegen zelfde prijs (die heb ik niet geproefd nog). Misschien een tip.
Drackie schreef:
08-12-2017 17:02
En een kortingskaart? Je hebt geloof ik nu een kaart voor korting in de daluren en daar zal ze niks aan hebben gok ik, maar volgens mij heb je ook een kortingskaart waarmee je altijd korting krijgt.
Volgens mij kon geen enkele kaart goed uit volgens haar, maar dat weet ik niet zeker..... Ik zal dit even doorgeven. Bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Hawelry schreef:
08-12-2017 17:18
Drackie; dolce gusto cups eigen merk zijn deze week 1+1 gratis bij AH, bij Lidl zijn ze altijd goedkoop en wel lekker, Kruidvat heeft ook eigen merk tegen zelfde prijs (die heb ik niet geproefd nog). Misschien een tip.
Dank voor de tip! De AH zit hier niet in de buurt, maar de Lidl en Kruidvat wel. Ik zal eens kijken!
Lady_Vintage schreef:
08-12-2017 17:27
Volgens mij kon geen enkele kaart goed uit volgens haar, maar dat weet ik niet zeker..... Ik zal dit even doorgeven. Bedankt voor de tip!
Kan ze zo nu en dan de kaartjes via Kruidvat of Hema kopen? Voor 10 euro onbeperkt reizen een dag? Of kost een retour bij haar reis minder dan 10 euro, dan is het niet voordeliger met die actie.

Kan ze meereizen met iemand met een abbo? Dan geloof ik ook 40% korting?

Dure kostenpost he.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven