Geld & Recht alle pijlers

Kan ik dit van mijn (ex) man eisen/vragen?

24-04-2010 16:29 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals ergens anders te lezen is heeft mijn (ex) man bijna een maand geleden zijn spullen gepakt en is hij vertrokken naar een andere vrouw.

Nu hebben we in de eerste week wat afspraken gemaakt wat betreft de auto (ivm trainen en wedstrijden van de kinderen)

Na een week begon hij echter al te piepen (het was te lastig en hij kon door de afspraak 2 dagen in de week niet op een vaste tijd eten)

Ik heb hem voorgesteld om naar de garage te gaan en de auto te verkopen. Dan konden we allebei van ons deel een autotje kopen of zo.

Maar hij wil dit niet omdat hij met de opbrengst niet kan kopen wat hij wil (grote auto) en hij vind dat ik maar moet gaan fietsen.



Nu vind ik dat de auto van ons allebei is (gemeenschap van goederen) en we er dus allebei gebruik van moeten kunnen maken. Ik betaal trouwens een kilometervergoeding aan hem voor de kilometers die ik maak (voor de training van onze kinderen) Daar kan ik wel mee leven ook al vindt mijn omgeving het onzin omdat het ook zijn kinderen zijn maar goed...



Vandaag begon hij er weer over en weer heb ik gezegd dat we dan maar naar de dealer moeten rijden. Hij vroeg zich af of ik hem daar wel toe kon dwingen.



Mijn vraag is hoe denken jullie hierover?

Of kan ik hem vragen de auto te laten taxeren en mij dan de helft van de waarde van de auto te geven zodat ik daar een klein autotje van kan kopen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ontzettend lief, dat jij, aan haar dochtertje denkt.

Te lief zelfs!

Laten wij hopen, dat zij met haar nieuwe man, ook aan jouw(jullie) kinderen denkt.!

En vergeet niet, "hoe je er aan komt, kom je er ook van af".



Sterkte meid, en een knuffel voor jou,Trusten.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Alle reacties Link kopieren
He Peper,



Als je dit leest hoop ik dat je lekker geslapen hebt. Ik denk, zoals inderdaad hierboven al geschreven is, dat je advocaat de belangrijkste is in deze als het gaat om financiele beslissingen. De rechter zal uiteindelijk uitspreken wat hij moet betalen. Zij kan nu tenslotte haar huur toch ook alleen opbrengen? Wat een zeikverhaal van hem dat hij haar ook de helft nu moet betalen als hij daar woont. Speel het spel hard als het om de knikkers gaat en spui hier lekker je gal.
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen allemaal.

Heb redelijk geslapen maar wel met wat hulp (drank)

Ik weet het is niet de bedoeling maar soms kan het wel even helpen om je kop stil te krijgen.

Gisteravond heel lang met mijn moeder aan de telefoon gezeten en dat deed me goed.

In bed nog even behoorlijk liggen janken maar gelukkig won de alcohol het al snel.

Zit hier nu dus met vreselijk dikke ogen maar ja.

Morgen ga ik de advocaat bellen en wat extra dingen in de voorlopige voorzieningen op laten nemen zoals de auto.

Oh en wat betreft haar huur, die kan ze nu alleen betalen omdat ze van alle toeslagen het maximum krijgt en op het moment dat hij daar in gaat wonen is ze al die toeslagen kwijt.

Spuien zal ik hier niet meer doen want het is Geld en Recht en ik vind het niet nodig om te spuien in twee verschillende topics.

Als je wil weten hoe het verder gaat kan je het lezen in "Het leven is weer van mij deel 2" op de relatiepijler.



Adviezen over de auto zijn nog steeds welkom natuurlijk al denk ik dat ik het inderdaad gewoon aan mijn advocaat over moet laten.



Bedankt voor alle lieve woordjes. Ik zou niet weten wat ik zou moeten zonder het forum.
Alle reacties Link kopieren
He Peper,



Fijn dat je lekker geslapen hebt. En die dikke ogen trekken vanzelf weg. Slim plan om de auto bij de voorlopige voorzieningen te laten opnemen.
Alle reacties Link kopieren
Pepersteak, mijn advies is om te proberen het emotionele van het zakelijke te scheiden. Dat is erg lastig omdat alle beslissingen die jullie nu moeten nemen natuurlijk emotioneel geladen zijn, maar je kan het wel proberen. Je hebt bv. in zakelijk opzicht helemaal niets met de nieuwe vriendin van je ex te maken. De overwegingen en argumenten van je ex die met haar te maken hebben, hoef je alleen maar als kennisgeving aan te nemen. Je bespaart jezelf daar ook veel negatieve gevoelens mee.



Ik zou je ook willen adviseren de voorlopige voorzieningen zo volledig en gedetailleerd mogelijk aan te vragen en niet te vertrouwen op de goede bedoelingen van je ex. Wat je volgens mij nodig hebt is partner- en kinderalimentatie, voorlopige toewijzing van de kinderen, voorlopige toewijzing van de woning en een voorlopige regeling voor het gebruik van de gezamenlijke auto. Ik zou in jouw geval eisen dat jij de auto mag gebruiken totdat de definitieve boedelverdeling rond is, aangezien je de auto nodig hebt voor de activiteiten van de kinderen. Het is dus in het belang van de kinderen.



Je kunt je advocaat vragen een berekening te maken van de partner- en kinderalimentatie op grond van jouw inkomen/vaste lasten en dat van je ex (als je die gegevens hebt). Je kunt dan zien of je van die alimentatie zelf de hypotheek en andere vaste lasten kunt betalen. Ga ook na op welke toeslagen, belastingvoordelen enz. je recht hebt als alleenstaande ouder, zodat je een idee hebt hoe je netto uitkomt. Het is veel prettiger als je zelf je lasten betaalt dan elke maand te moeten afwachten of je ex dat doet. Bovendien heb je dan weinig middelen om betaling af te dwingen, terwijl je die bij alimentatie wel hebt (het LBIO).



De rechter kijkt bij het vaststellen van de alimentatie naar de vaste lasten van je ex. Hij kan uiteraard de helft van de huur opgeven die hij betaalt, maar de rechter zal er ook rekening mee houden dat hij lagere vaste lasten heeft omdat hij een gemeenschappelijke huishouding met een derde voert. Daarmee neemt zijn draagkracht voor alimentatie dus weer toe.



Wees niet bang dat de bank zomaar tot executie overgaat. Als je man stopt met de hypotheekbetalingen, zal ze (na enkele waarschuwingen) beslagleggen op het loon van je man. Hij mag in dat geval nog een minimumbedrag (bijstandsniveau) voor zichzelf houden. Executie is de laatste en minst aantrekkelijke optie voor een bank: het is voor de bank ook een risico dat het huis voor een lager bedrag wordt verkocht dan de openstaande hypotheek.



Jij bent dus niet degene die hierin het meeste risico loopt: dat is je ex. Hij riskeert dat jij eerst beslaglegt op zijn loon (jij hebt als alimentatiegerechtigde eerste rechten boven andere schuldeisers) en in tweede instantie de bank. Het is de vraag hoe fris en vrolijk zijn nieuwe relatie blijkt als hij beseft wat de financiële gevolgen voor hem kunnen zijn. Maar dát, zoals gezegd, is helemaal zijn zaak...
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 25 april 2010 @ 17:01:

Pepersteak, mijn advies is om te proberen het emotionele van het zakelijke te scheiden. Dat is erg lastig omdat alle beslissingen die jullie nu moeten nemen natuurlijk emotioneel geladen zijn, maar je kan het wel proberen. Je hebt bv. in zakelijk opzicht helemaal niets met de nieuwe vriendin van je ex te maken. De overwegingen en argumenten van je ex die met haar te maken hebben, hoef je alleen maar als kennisgeving aan te nemen. Je bespaart jezelf daar ook veel negatieve gevoelens mee.

Klopt helemaal en ik zal dat ook zeker doen. Het is alleen heel frustrerend om te weten dat alle beslissingen die hij neemt te maken hebben met wat zij zegt.

Ik zou je ook willen adviseren de voorlopige voorzieningen zo volledig en gedetailleerd mogelijk aan te vragen en niet te vertrouwen op de goede bedoelingen van je ex. Wat je volgens mij nodig hebt is partner- en kinderalimentatie, voorlopige toewijzing van de kinderen, voorlopige toewijzing van de woning en een voorlopige regeling voor het gebruik van de gezamenlijke auto. Ik zou in jouw geval eisen dat jij de auto mag gebruiken totdat de definitieve boedelverdeling rond is, aangezien je de auto nodig hebt voor de activiteiten van de kinderen. Het is dus in het belang van de kinderen.

Wat betreft de auto zal het zo zijn als ik gebruik van de auto eis hij er echt niet te min voor is om te zeggen dat ik die dan maar moet komen halen en het is nogal een eind fietsen. Verder als ik met de kinderen zou moeten fietsen voor het sporten dus daar zou ik dan niets mee opschieten.

Je kunt je advocaat vragen een berekening te maken van de partner- en kinderalimentatie op grond van jouw inkomen/vaste lasten en dat van je ex (als je die gegevens hebt). Je kunt dan zien of je van die alimentatie zelf de hypotheek en andere vaste lasten kunt betalen.

Hypotheek is al meer als ik aan uitkering ontvang dus dat zal zelfs met allimentatie echt geen mogelijkheid zijn.

Ga ook na op welke toeslagen, belastingvoordelen enz. je recht hebt als alleenstaande ouder, zodat je een idee hebt hoe je netto uitkomt. Het is veel prettiger als je zelf je lasten betaalt dan elke maand te moeten afwachten of je ex dat doet. Bovendien heb je dan weinig middelen om betaling af te dwingen, terwijl je die bij alimentatie wel hebt (het LBIO).

Dat weet ik en dat zou ik ook echt het liefste doen maar de woonlasten die hij nu betaald zijn vele malen hoger dan het bedrag dat ik ooit zal krijgen aan allimentatie.



De rechter kijkt bij het vaststellen van de alimentatie naar de vaste lasten van je ex. Hij kan uiteraard de helft van de huur opgeven die hij betaalt, maar de rechter zal er ook rekening mee houden dat hij lagere vaste lasten heeft omdat hij een gemeenschappelijke huishouding met een derde voert. Daarmee neemt zijn draagkracht voor alimentatie dus weer toe.



Wees niet bang dat de bank zomaar tot executie overgaat. Als je man stopt met de hypotheekbetalingen, zal ze (na enkele waarschuwingen) beslagleggen op het loon van je man. Hij mag in dat geval nog een minimumbedrag (bijstandsniveau) voor zichzelf houden.

Dat is de helft van zijn inkomen

Executie is de laatste en minst aantrekkelijke optie voor een bank: het is voor de bank ook een risico dat het huis voor een lager bedrag wordt verkocht dan de openstaande hypotheek.



Jij bent dus niet degene die hierin het meeste risico loopt: dat is je ex. Hij riskeert dat jij eerst beslaglegt op zijn loon (jij hebt als alimentatiegerechtigde eerste rechten boven andere schuldeisers) en in tweede instantie de bank. Het is de vraag hoe fris en vrolijk zijn nieuwe relatie blijkt als hij beseft wat de financiële gevolgen voor hem kunnen zijn. Ik denk dat die nu al een stuk minder fris en vrolijk is want het gaat geloof ik niet helemaal zoals hij in mijn hoofd had (Ik urgentie en hij het huis kopen met haar hier gaan wonen)Maar dát, zoals gezegd, is helemaal zijn zaak..Helemaal waar.
Alle reacties Link kopieren
Pepper .



Je bent gewoon te lief,



Je denkt aan hem

Je denkt aan haar

Je denkt aan haar kind.



Maar nu is het tijd om te denken aan jouw kinderen en JEZELF.



Even volledig geen aandacht besteden wat ZIJN beslissingen voor hem en zijn nieuwe vriending betekenen. DAT is zijn probleem.



De auto.

Voor jou is een kleinere auto goed genoeg. Dus!!!!! verkopen die auto, opbrengst delen en een kleinere auto voor jou kopen wat hij doet, is zijn zaak (hij kent je goed genoeg dat hij weet dat zijn zielige verhaal hem een grote auto gaat opleveren. Trap er niet in). Daar hoef jij je niet meer druk over te maken. Dat mag zijn nieuwe vriendin doen.
Heb ik dat?!
Alle reacties Link kopieren
En per direct een scheiding maken in de km die jij privé maakt en die je voor je kinderen maakt. En de km voor je kinderen alleen een halve vergoeding betalen. Het zijn ook zijn kinderen dacht ik zo.......
Heb ik dat?!
Alle reacties Link kopieren
Hoi pepersteak, Ik heb ongeveer het halve topic gelezen dus misschien ben ik mosterd, maar toch..

Ik zou niet teveel energie verspillen aan het principeverhaal van die auto. Of je er nou wel of niet recht op hebt, of het nu eerlijk is of niet, enz. Dat kost je alleen maar energie en levert alleen maar frustratie op. En zo te lezen zit jij in zware tijden en heb jij je energie harder nodig voor veel andere, belangrijkere zaken. Gezondheid, woning, werk..

Je schrijft dat je de nodige familie en vrienden in je woonplaats hebt. Kun je het voor dit moment niet zo regelen dat zij beurtelings met de kinderen naar de sport willen rijden? Of met ouders van teamgenootjes van je kinderen? Dat willen ze vast wel. Ik heb ook geen auto en mijn zoon zit op voetbal, hij kan altijd meerijden met een teamgenootje van hem, geen enkel probleem. Vinden die jongens nog gezellig ook!
Alle reacties Link kopieren
@ Moloko: Natuurlijk zou hij met anderen mee kunnen rijden maar waarom zou ik het voor mezelf moeilijker maken en voor hem makkelijker?

Echt niet !!!

Het zijn inderdaad ook zijn kinderen en hij heeft er maar voor te zorgen dat ze op de een of andere manier fatsoenlijk naar hun sport kunnen. Of dat nu zelf wegbrengen is of dat ik het doe maakt niet uit maar ik ga niet bedelen/fietsen of anderen inschakelen om het leven van hem makkelijker te maken.

Ik heb net de advocaat gesproken en volgens haar heb ik inderdaad net zoveel recht op die auto als hij.

Dus of hij betaald me de helft van de waarde of de auto gaat in de verkoop en we delen de opbrengst.

Ze heeft de conceptbrief al klaar en zal de auto erin meenemen en die mailt ze dan naar mij voordat ze de brief opstuurt naar hem.

Het echte gevecht gaat beginnen ben ik bang.

@ Sgaapie: zielige verhalen daar trap ik zeker niet in. Vooral niet wat betreft de auto. Dat hij zich te goed voelt om in een kleine auto te rijden is zijn probleem.

Wat betreft de allimentatie enz ligt het verhaal toch wel iets ingewikkelder.

Weggehaald ivm privacy



Maar goed ik zal eerst de brief van de advocaat even afwachten en dan zien we wel verder.
Ben jij helemaal besodemieterd om kilometervergoeding te gaan betalen voor het gebruik van de auto!!! Of betaalt hij jou ook??? Wat een waanzin!



Peper, er moet wat meer van in je reet zitten hoor, laat hem niet zo over je heenlopen, is ie soms helemaal gek geworden! Die auto is voor de helft van jou en als ie niet uitkomt dan vraagt ie zijn nieuwe mokkel maar om hulp ( gekleurd door emotie.... )
Hij is ook nog verplicht om alimentatie te betalen. Dat hij in de problemen komt is ZIJN probleem. Ow wat kan ik hier kwaad om worden peper, ben in staat om hem op te bellen, is ie helemaal besodemieterd....
Ik vind dat je het goed aanpakt peper, met een woonlast van 1100 euro moet je niet te moeilijk gaan doen over bijkomende zaken, dat zou de hele situatie geen goed doen. Je blijft zakelijk en dat is wijze keuze.
Alle reacties Link kopieren
Weet niks te zeggen maar



Heb je wel even nodig denk ik zo maar.
Alle reacties Link kopieren
Over die vaste lasten: mijn ex woonde bij zijn broer ten tijde van de scheiding en beweerde ook dat hij mee moest betalen aan de hypotheek. De rechter heeft hem uitgelachen. Natuurlijk eet hij mee, en verbruiken ze iets meer energie (1 persoon extra die doucht enzo, boekje leest bij de lamp op de logeerkamer) maar de vaste lasten zijn verder toch mooi voor broer. Dus in de voorlopige voorziening werd alleen rekening gehouden met 'kostgeld'.



Jouw advo kan bij de rechter vragen dat ex de vaste lasten in jouw woning betaalt en dat jij daar blijft wonen totdat de scheiding en inboedel is uitgesproken/geregeld. Je advo moet het gooien op een rustpunt voor zowel jou (je herstel met de operatie) en de rust voor je kinderen. Dat hij daar wil meebetalen is zijn probleem en het hare. Dit is wat jij moet bewaken: het huis: de komende tijd JOUW rustpunt voor jouw lijf en leden en dat van je kinderen.



Auto: hij kan kiezen: ophouden met zeiken of het ding gaat naar de dealer. Zeker met jouw ziekte kan mss. niet zomaar verlangd worden dat je gaat fietsen. Je hebt de auto hard nodig.



Tenslotte: voorlopige voorziening. Gelijk aanvragen bij de rechter. Vergeet niet dat als het gaat om de verplichting naar vooral kinderen, een rechter er niet voor terugdeinst om een man op 70% van het bijstandsbedrag te zetten.



Dat zij haar kortingen en alles kwijtraakt is niet jouw probleem. Had ze maar moeten nadenken voordat ze hem zijn piemeloos erin liet hangen.
idd muis...rot voor haar, had ze maar eerder na moeten denken.
Alle reacties Link kopieren
Pepper,



Zorg dat je NU je boedelscheiding zwart op wit krijgt. Als het echt vechten wordt. Dan wordt ook dat zeuren.



Maar een complete lijst van het inventaris van jullie huis. En verdeel zo dat JIJ er de meeste voordeel van hebt.

Jij wasmachine/droger/oven hij stereo en tv



zorg ervoor dat jij alle noodzakelijkheden overhoud. Hij woont tenslotte al in een ander huis met alle voorzieningen.
Heb ik dat?!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sgaapie schreef op 26 april 2010 @ 10:25:

Pepper,



Zorg dat je NU je boedelscheiding zwart op wit krijgt. Als het echt vechten wordt. Dan wordt ook dat zeuren.



Maar een complete lijst van het inventaris van jullie huis. En verdeel zo dat JIJ er de meeste voordeel van hebt.

Jij wasmachine/droger/oven hij stereo en tv



zorg ervoor dat jij alle noodzakelijkheden overhoud. Hij woont tenslotte al in een ander huis met alle voorzieningen.Juist, goed punt! Hij komt in een opgemaakt bedje, jij zou alles weer opnieuw moetne kopen. Vaak is het ook zo dat de inboedel van een huis veelal geen drol meer waard is. Dus hou belangrijke zaken als bedden, bank, wasmachine en de droger. Op het moment dat je roept dat je een TV zoekt, dan is er altijd wel iemand die er net eentje weg wil doen. Verder heb je van die sites als gratis af te halen en gratis op te halen.
Alle reacties Link kopieren
Hele simpele rekensom

goede wasmachine kost ca 700 euro

een tv heb je al voor 300 euro en minder

slim verdelen en zijn ego strelen met de gadgets waar jij toch niets aan heb



Of. En nu ben ik misschien heel gemeen.



Hij de complete auto en jij de rest....
Heb ik dat?!
Alle reacties Link kopieren
Nou brief van de advocaat is binnen en met wat aanpassingen weer de deur uit.

Financieen horen niet te lang op internet te staan

Morgen zal hij de brief ontvangen en morgenavond komt hij ivm trainen. Denk dat ik vreselijk zenuwachtig zal zijn morgenavond.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt op zich wel goed, pepersteak. Maar let op: zodra het huis verkocht is - want daar zal het op neer komen - zal hij wel gewoon alimentatie moeten betalen. Nu even niet, odmat hij dus de vaste lasten voor de woning doet, maar zodra jij je eigen plekje hebt, wel.



In principe kun je wel een soort van voorrang krijgen als je aan kan tonen dat je je best hebt gedaan voor het vinden van een woning. Die zal dan alleen aan jou worden toegewezen, en je kan niet kiezen ten aanzien van waar - wel in je regio, overigens - en zal kleiner zijn als waar je in theorie qua vierkante meters recht op hebt.

Vraag dat even na bij een woningbouwvereniging.

Schrijf je dus in bij zoiets als Woningnet van alle woningbouwverenigingen en reageer op zoveel mogelijk woningen. Al maak je weinig kans, laat zien dat je op dat gebied je best doet.
Alle reacties Link kopieren
Ga morgenavond niet in op de brief. Is heel moeilijk, maar zeg gewoon: als je het er niet mee eens bent, kun je dat aan je advo voorleggen. Hij zal je vertellen of je tegenvoorstel kans van slagen heeft en zo ja, dan hoor ik het wel via mijn advocaat.



Laat je nergens toe verleiden. En ook niet over de auto, die kennelijk nogal brak is. Koers aan op de verkoop van het ding of de uitkoop van de auto.
Alle reacties Link kopieren
Peper, je gaat in plaats van alimentatie dus voorlopige betaling van de hypotheeklasten eisen? Bedenk dat die regeling loopt tot er een definitieve regeling komt en dat die regeling wel partner- en/of kinderalimentatie zal moeten omvatten. De definitieve regeling wordt vastgesteld als de scheiding wordt uitgesproken. Dat duurt dus (hopelijk ) geen 4 jaar.



Voordeel is dat als je ex hiermee instemt en de hypotheeklasten ook daadwerkelijk betaalt, het lastiger voor hem wordt om later aan te tonen dat hij daar geen draagkracht voor heeft. Daarvoor zou hij moeten bewijzen dat zijn vaste lasten zijn gestegen (of zijn inkomen buiten zijn wil om zijn gedaald). Heb je je advocaat gevraagd hoe je betaling kan afdwingen als hij niet (alles) betaalt?



Ik denk dat de regeling met de auto wel het beste is zo. Het is veel fijner als je straks je eigen auto hebt: weer een stapje naar de onafhankelijkheid. Dus ik zou alvast gaan rondkijken voor een mooi tweedehandsje



Is er al contact via jullie advocaten geweest? Als dit de eerste brief is, kun je hem misschien een sms'je sturen om te laten weten dat hij morgen een brief van jouw advocaat ontvangt met een voorstel. Zulke brieven kunnen nogal rauw op je dak vallen en zo is hij in elk geval voorbereid.



Wat zijn "nieuwe liefde" betreft, ik heb dat zelf niet aan de hand gehad maar ik kan me voorstellen dat dat erg pijnlijk is. Maar weet je... zij vormen nu in hun ogen een paar, een eenheid en zij letten dus op hun "gezamenlijke" belangen. Juist door de scheiding, en zéker als jij goed opkomt voor je eigen belangen en die van de kinderen, zal blijken dat die belangen lang niet altijd gezamenlijk zijn. En zal de 'eenheid' van het 'paar' ook behoorlijk op de proef worden gesteld. Je ziet de eerste scheurtjes nu al ontstaan. Misschien een troostende gedachte



Hou je zelf de moed er wel een beetje in? Je krijgt behoorlijk wat voor je kiezen, als ik het zo hoor
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat hij allimentatie moet gaan betalen als het huis verkocht is en ik zal me echt niet af laten schepen met een schijntje maar nu is het niet reeel om meer van hem te verlangen.

Zal ook geen rechter toewijzen zei de advocaat al.

Ik heb al gereageerd op een paar huizen maar zolang je hier geen urgentie heb moet je gewoon 4 jaar ingeschreven staan om maar een beetje kans te maken. Huizen toewijzen doen ze sowieso niet.

De advocaat wist nog wel een paar maniertjes om te proberen urgentie te krijgen maar dat hangt allemaal af van de reactie van (ex) man op de brief.
Alle reacties Link kopieren
Goed punt van Muis: je bent niet verplicht het voorstel morgen met hem te bespreken. Als hij erover begint, kun je zeggen dat je dit niet wilt bespreken waar de kinderen bij zijn en dat jullie een afspraak kunnen maken als hij een tegenvoorstel wil doen.



Uiteraard kan hij ook via zijn advocaat een tegenvoorstel doen, maar als hij er tegen jou over begint, dan is dat dus niet waar hij mee bezig is. Bespreking met jou = niet waar de kinderen bij zijn. Zo heb jij vandaag en morgen ook rust en hoef je niet in je piepzak te zitten over wat hij morgen zegt. Jij hebt je antwoord al klaar
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven