Geld & Recht alle pijlers

Kan ik een bijstand ontvangen?

19-03-2020 00:35 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 23. Vorig jaar moest ik stoppen met mijn studie vanwege depressie&angststoornis. Paar maanden later heb ik me geregisteerd als zzp’er, als een freelancer. Heb een btw nummer maar ben niet geregistreerd bij de KVK. Op dit moment heb ik geen werk, horeca&retail waar ik diensten had, alles is dicht. Ik woon bij mijn ouders, die een minimumloon verdienen. Kan ik een bijstand aanvragen ? Ik wil niet op geld van mijn ouders rekenen, en kan geen werk vinden. Door mijn ziekte, kan ik moeilijk concentreren en een studie volgen is erg lastig. Ook zou dat nu pas in september kunnen. :(
Alle reacties Link kopieren
mari-12132123 schreef:
20-03-2020 22:17
Sorry maar ik begrijp u niet.. Dat was uw eigen keuze om 4 kinderen te hebben. ? Dan zeg je nog dat je heel veel moet werken, ja kinderen kosten geld en dat wist u zeker. Ik heb gesolliciteerd en wacht op antwoord, misschien word ik aangenomen dan ga ik werken. En wat zeg je over mensen die nu eenmaal als zzp’ers het sociaal minimum zullen ontvangen? er wordt niet gecontroleerd of je eigen vermogen hebt of je partner. Ze kunnen als goed €500.000 op bankrekening hebben en toch elk maand geld ontvangen, ben je ook boos op hun?

Makkelijk he? Om gewoon tegen iedereen die wel werkt te zeggen dat het eigen keuze was. Jij bent een beetje aan het werk geweest in de horeca. Was eigen keuze hoor. Corona gooit roet in het eten. Bij iedereen, niet alleen bij jou.

En weet je wat? Ik vind die corona veel griezeliger voor kleine kinderen dan voor mensen als jouw vader. Niemand weet wat de gevolgen van corona gaan zijn op de lange termijn. Voor iemand van 50+ is die lange termijn een stuk korter dan voor een kindje van 4. Bovendien heeft een 50+ser al een heel leven kunnen leven.

Voordat je dalijk weer roept dat je me niet begrijpt: elke dode is er één teveel en ik gun echt helemaal niemand welke ziekte dan ook. Maar als het hier in huis komt, dan hoop ik dat het mij treft en niet mijn dochter.

Voor 99% van de mensen geldt dat je of geld of tijd hebt. Ik zit tot over mijn oren in het werk, verdien dus gewoon mijn geld maar heb geen tijd om het uit te geven. Jij werkt niet, je hebt dus alle tijd om leuke dingen te doen, je hebt er alleen het geld niet voor.

Is werken mijn eigen keuze? Jazeker.
Is niet werken jouw eigen keuze? Jazeker!

Alleen wil jij dat niet horen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ah ik heb toch maar even voor je gegoogled en, helaas voor jou:

•voldoet aan wettelijke vereisten voor de uitoefening van het eigen bedrijf, waaronder ingeschreven in het Handelsregister van KVK
Sorry maar dit soort mensen maken mij echt zo boos. Dat je psychische klachten hebt die zo heftig zijn dat je niet kan werken begrijp ik maar als je je pas vervolgens in crisistijd, met die ernstig psychische klachten, wel kan afvragen of je in aanmerking komt voor de zzp bijstandregeling dan klopt er iets niet toch? Hopelijk zie je dit zelf ook in....

En zoals m’n eerdere post, in de ogen van de KVK ben je niet eens een zzper dus de vlieger gaat (gelukkig) niet op in jouw geval.
natuurlijk niet. je bent geen zzp’er, je dacht dat je het wilde worden. Ook heb je het geld niet nodig, want je woont bij je ouders
Alle reacties Link kopieren
mari-12132123 schreef:
19-03-2020 10:57
Door mensen als jullie verspreidt zich het virus .. zo weinig mogelijk naar buiten, zo kun je het stoppen
Dus jij bent van mening dat jij lekker thuis kan gaat zitten met een uitkering terwijl andere mensen keihard werken?
Ik moet ook gewoon naar werk. Ik verpleeg mensen met COVID.
Draag jij aub ook gewoon je steentje bij door bv vakken te vullen ofzo.
Of post bezorgen als je echt bang bent.
Jij bent 23, als je nu thuis gaat zitten heb je straks totaal geen werkervaring en veel meer kans om levenslang aangewezen te zijn op een uitkering.
Alle reacties Link kopieren
mari-12132123 schreef:
19-03-2020 10:07
Als zzp’er verdiende ik €13-€17 per uur, nu met 12 uur per week bij de AH ga ik misschien maximaal €480 per maand verdienen, als ik aangenomen word , geen reactie nog ontvangen!
Je woont thuis nu, dit is beter dan bijstand je krijgt dan echt niet meer, er wordt nu veel corona hulp gezocht, het is belangrijk afstand en handen wassen je hebt het zelf in de hand. Er zijn meer supermarkten dan ah.
En zo komen mensen in de bijstand aan hun slechte naam en moet ik mij regelmatig eindeloos verantwoorden dat ik bijstand ontvang.

En die ontvang ik omdat ik niet kan werken.

Gelukkig val jij buiten de regeling.
Dus als je wat geld om handen wilt hebben en / of je ouders wilt ondersteunen... Aan de bak!

Dat supermarkten staan te springen om personeel valt best mee hier. Zoon, 15, heeft gesolliciteerd voor vakkenvullen en is afgewezen omdat hij geen ervaring heeft en er anderen waren die dat wel hebben.

Maar er is vast werk te vinden.
Het is wat je wil TO, maar het kan.
Chinue schreef:
28-03-2020 09:33
Het is wat je wil TO, maar het kan.
nee. Je moet voldoen aan de uren norm ingeschreven staan bij de KVK

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven