Geld & Recht alle pijlers

‘Kennis’ compleet van de radar verdwenen [Geen OP]

01-07-2020 19:06 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gevonden wat ik zocht
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-07-2020 08:41
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
98.08% gewijzigd
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Alle reacties Link kopieren
Heb je zelf een rechtsbijstandsverzekering?
Zo ja, daar informatie inwinnen over hoe nu verder.
Zo nee, kennis schriftelijk aansprakelijk stellen.
herfstappeltaart schreef:
01-07-2020 19:19
Dat is echt nieuw voor mij...
Ik vond dit :
WA-verzekering betekent Wettelijke Aansprakelijkheid. Deze WA-verzekering is verplicht, maar gaat om schade met motorrijtuigen. De particuliere aansprakelijkheidsverzekering is niet wettelijk verplicht. Het is alleen wel aan te raden om een aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
01-07-2020 19:20
Ze zegt toch dat er blauwe vinkjes te zien zijn op haar WhatsApp. Dan heeft ze dus geen ander nummer.
En de profiel foto van kennis is nog het zelfde. Dus ben bang dat ze er geen zin in heeft en denkt als er lang genoeg genegeerd wordt dat ik wel afdruip.
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Alle reacties Link kopieren
Letselschade als gevolg van een hondenbeet
Een hondenbeet kan meer schade meebrengen dan u misschien in eerste instantie zou denken. Het genezingsproces van een hondenbeet kan lange tijd in beslag nemen en sommige schadeposten worden pas op de langere termijn merkbaar. Mogelijke schadeposten na een hondenbeet zijn:

Medische kosten zoals het eigen risico, therapeutische behandelingen en plastisch chirurgie
Misgelopen inkomsten
Kosten van parkeren en vervoer naar de huisarts of het ziekenhuis
Schade aan uw sieraden, kleding of andere persoonlijke eigendommen die door de hondenbeet of aanval van de hond kapot zijn gegaan
Smartengeld voor uw pijn, littekens en psychische klachten zoals angst voor honden en een onveilig gevoel op straat
Omdat uw schade als gevolg van een hondenbeet flink kan oplopen is het raadzaam om vanaf dag één al uw schade bij te houden.

Aansprakelijkheid hondenbezitter
Een hondenbezitter is aansprakelijk voor de schade die zijn hond aanricht, ongeacht of de hondenbezitter zelf iets verkeerds heeft gedaan. Ook als de eigenaar op dat moment geen zeggenschap over de hond heeft omdat de hond bijvoorbeeld is losgebroken of is weggelopen, blijft de hondenbezitter dus aansprakelijk voor de gedragingen van zijn hond. Dankzij deze zogenoemde risicoaansprakelijkheid is de eigenaar van de hond ook aansprakelijk als de aanval van de hond voor een deel uw eigen schuld is, omdat u de hond bijvoorbeeld heeft geprovoceerd. Het kan dan wel zo zijn dat u door uw eigen gedragingen niet uw gehele schade vergoed krijgt en dus een deel van uw schade zelf moet dragen. In sommige gevallen is de eigenaar van de hond verzekerd voor het geval zijn hond schade veroorzaakt.

Wat te doen na een hondenbeet
Noteer direct na het bijtincident de naam, het adres en het telefoonnummer van de eigenaar van de hond die u heeft gebeten. Ook als u denkt dat uw schade wel meevalt doet u er goed aan om dit allemaal te noteren. Sommige klachten zijn namelijk niet meteen kenbaar en ontstaan enige tijd na het incident. Ook is het verstandig om direct foto’s te maken van uw wond(en) en later van uw eventuele littekens. Indien er omstanders, zoals bijvoorbeeld voorbijgangers of uw eigen gezelschap, aanwezig waren toen u werd gebeten door de hond, doet u er goed aan hen te benaderen en hun gegevens te noteren. Zij kunnen uw zaak versterken door objectief te verklaren wat er is gebeurd.

Omdat hondenbeten infecties tot gevolg kunnen hebben is het raadzaam om het zekere voor het onzekere te nemen en uw verwondingen te laten nakijken en ontsmetten door een arts. Ook is het belangrijk dat u een tetanusprik krijgt indien u daar niet voor bent ingeënt.

Schakel kosteloos een letselschade advocaat in
Zoals u hierboven heeft gelezen is de eigenaar van de hond die u heeft gebeten aansprakelijk voor de schade die daardoor is veroorzaakt. De kosten waarvoor u een vergoeding kunt claimen kunnen hoog oplopen. Daarnaast is de uiteindelijke grootte van de schade na een hondenbeet in elke situatie anders en kan het zeer complex zijn uw letselschade te berekenen en te onderbouwen. Wij raden u daarom aan een erkende letselschade advocaat in te schakelen. Met de deskundige hulp van een letselschade advocaat weet u zeker dat al uw (financiële) belangen op een correcte wijze worden behartigd, terwijl u zich volledig kan richten op uw herstel. Het inschakelen van een letselschade advocaat is geheel kosteloos omdat de (verzekeraar van) de wederpartij verplicht is deze kosten te vergoeden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
redbulletje schreef:
01-07-2020 19:21
Ik vond dit :

Dankje. Weer wat geleerd.
3_14pac schreef:
01-07-2020 19:21
En de profiel foto van kennis is nog het zelfde. Dus ben bang dat ze er geen zin in heeft en denkt als er lang genoeg genegeerd wordt dat ik wel afdruip.

Niet netjes van je kennis. En niet afdruipen.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
01-07-2020 19:23
Niet netjes van je kennis. En niet afdruipen.
Nee ik wil mij niet zo laten afpoeieren. Het is ook een aardig bedrag wat de correctie gaat kosten.

Maar weet gewoon even niet wat het beste is te doen nu
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Alle reacties Link kopieren
3_14pac schreef:
01-07-2020 19:25
Nee ik wil mij niet zo laten afpoeieren. Het is ook een aardig bedrag wat de correctie gaat kosten
Wat heb je nu te verliezen? Je past er geregeld op, er is dus een goede band.

Ga erheen met een schadeformulier. Vul dat samen in, dien dat in bij de verzekering en klaar ben je.

Want als je dit nu zo afhandelt is oppassen en vriendschap ook verleden tijd.

Bel op, ga erheen en handel het af.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Beetje raar om het woord compleet te gebruiken. Waarom doe je dat?????

Ze negeert alleen je berichtjes.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
01-07-2020 19:32
Wat heb je nu te verliezen? Je past er geregeld op, er is dus een goede band.

Ga erheen met een schadeformulier. Vul dat samen in, dien dat in bij de verzekering en klaar ben je.

Want als je dit nu zo afhandelt is oppassen en vriendschap ook verleden tijd.

Bel op, ga erheen en handel het af.
Dankje ik ga haar bellen, en een schadeformulier regelen
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
01-07-2020 19:35
Beetje raar om het woord compleet te gebruiken. Waarom doe je dat?????

Ze negeert alleen je berichtjes.
Ja geen idee. Misschien gewoon de emotie van het moment
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
01-07-2020 19:18
Bij de auto wel ja. Maar een persoonlijke WA (of hoe dat tegenwoordig dan ook heet) is volgens mij niet verplicht.
Dit klopt.
Doreia* schreef:
01-07-2020 19:32
Wat heb je nu te verliezen? Je past er geregeld op, er is dus een goede band.

Ga erheen met een schadeformulier. Vul dat samen in, dien dat in bij de verzekering en klaar ben je.

Want als je dit nu zo afhandelt is oppassen en vriendschap ook verleden tijd.

Bel op, ga erheen en handel het af.
De vriendschap zou sowieso over zijn met dit gedrag natuurlijk.
Maar als TO er nu met wat stroopsmeren nog medewerking uit kan krijgen dan is dat mazzel.
Alle reacties Link kopieren
Mostert, zie ik nu. Excuus.
3_14pac schreef:
01-07-2020 19:35
Dankje ik ga haar bellen, en een schadeformulier regelen
Precies, of ga langs.
Via berichtjes schiet niet op.
Luci_Morgenster schreef:
01-07-2020 19:35
Beetje raar om het woord compleet te gebruiken. Waarom doe je dat?????

Ze negeert alleen je berichtjes.

Ze is überhaupt niet van de radar verdwenen. Er is gewoon een profielfoto op de telefoon en de whatsapp wordt gelezen (blauwe vinkjes). Dus het negeren is het enige probleem.
Alle reacties Link kopieren
3_14pac schreef:
01-07-2020 19:25
Nee ik wil mij niet zo laten afpoeieren. Het is ook een aardig bedrag wat de correctie gaat kosten
Wat een naar verhaal.

Ik zou het nu maar uitbesteden. Jouw kennis duikt weg. Hoef je niet veel van te verwachten vrees ik.

Heb je deze situatie al met jouw zorgverzekeraar besproken? Zij kunnen het mogelijk namens jou op 'kennis' verhalen, gaan ze uitzoeken of hij verzekerd is etc.

Mocht je een rechtsbijstandverzekering hebben kan je hen ook vragen aktie te ondernemen. Ze zullen 'kennis' eerst officieel aanschrijven. Als dat niks oplevert, kunnen ze bijvoorbeeld namens jou een kortgedingprocedure starten. Hierin wordt de situatie uitgelegd en de eis "geleden kosten zorg etc. moeten betaald worden door kennis". Een rechter buigt zich hier dan over, kennis kan zich verdedigen. Moet dat inhoudelijk doen. Komt kennis niet opdagen of heeft 'kennis' geen geloofwaardig verhaal, dan kan 'kennis' aansprekelijk gesteld worden voor de zorgkosten (de claim) en ook voor de kosten van het kortgeding.

Een zelfstandige (letselschade) advocaat is ook een optie, let wel dat je duidelijke afspraken maakt over jouw budget en wat hij/zij daarvoor gaat doen. Let bij de (lestelschade) advocaat wel goed op dat je op papier overeenkomt wat hij/zij voor je gaan doen, wat het resultaat zal zijn, hoe groot de kans is, en wat de kosten zijn (het aantal uur + uurtarief), zodat je niet straks met een gepeperde rekening zit, zonder dat het je wat heeft opgeleverd. Ik zou denk ik eerst de eerste twee opties proberen (kosten je geen geld). Als dat niks oplevert pas naar de (letselschade) advocaat. Je moet geen (letselschade) jurist nemen, maar echt een advocaat, die kan namelijk voor je procederen, dat kan een jurist niet.

Sterkte!!
ellerlilalinne wijzigde dit bericht op 01-07-2020 20:19
16.98% gewijzigd
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
3_14pac schreef:
01-07-2020 19:15
Ik heb alle foto’s bewaard vanaf het moment van het letsel. Helaas is alles mondeling besproken en ging ik er vanuit dat aangezien ze zelf voorstelde er werk van te maken dat ze zich er ook aan zou houden. Heb vorig jaar al gezegd dat het sowieso een tijd gaat duren voor ik de verzekering nodig had vanwege het genezen van de wond.

Ik denk niet dat aangifte veel gaat doen, en ik wil het eigenlijk op een normale manier oplossen maar ben bang dat ik gewoon niks meer ga horen.
Zelfs als die kennis mee zou werken en een aansprakelijkheidsverzekering heeft vermoed ik dat die verzekering niet thuis geeft. Het incident/letsel is bij hen niet gemeld ten tijde van het gebeuren. Er is geen dossier opgemaakt en nu wil je 'vervolgkosten' (die cosmetisch zijn) van een verwonding waarvoor de verzekering niet aangesproken werd gaan verhalen. Dat gaat em volgens mij niet worden.
Als je al bij een verzekering aan kan kloppen is het bij degene die de eerste kosten gedekt heeft.
oudblond wijzigde dit bericht op 01-07-2020 19:53
8.68% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Heeft je verzekering in eerste instantie niet al geprobeerd het op de "aanstichter" te verhalen? Je bent immers al opgenomen geweest voor deze situatie en dat heeft jouw verzekering betaald.

Ik zou hun ook even bellen, eens kijken of zij wat voor je kunnen betekenen.
Alle reacties Link kopieren
P.S. Bewaar de appjes, foto's etc. Wacht niet langer met actie ondernemen.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
01-07-2020 19:35
Beetje raar om het woord compleet te gebruiken. Waarom doe je dat?????

Ze negeert alleen je berichtjes.
Ja. Ik dacht op grond van de titel dat er iemand vermist is
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle berichtjes. Ik had misschien inderdaad meteen moeten bellen maar ik durfde niet.

Ik ga sowieso een schade formulier invullen van mijn verzekering en de kennis morgen even bellen als ik wat minder emotioneel ben.
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
01-07-2020 19:49
Zelfs als die kennis mee zou werken en een aansprakelijkheidsverzekering heeft vermoed ik dat die verzekering niet thuis geeft. Het incident/letsel is bij hen niet gemeld ten tijde van het gebeuren. Er is geen dossier opgemaakt en nu wil je 'vervolgkosten' die cosmetisch zijn gaan verhalen. Dat gaat em volgens mij niet worden.
Dit vind ik heel raar om zo te stellen. TO heeft hier echt niks aan. Het klopt ook niet wat je schrijft. Er zijn verschillende periodes waarbinnen schade gemeld dient te worden. Soms heb je daar jaren voor. Daarnaast is er wel een dossier, TO heeft foto's er zijn medische kosten gemaakt, dat valt allemaal onder dossier. Daarnaast zal TO's eigen verzekeraar het op 'kennis' aansprakelijkheidsverzekering willen gaan verhalen, de beide verzekeraars gaan dit dan samen moeten oplossen. Dit is een spel tussen verzekeraars. Het belang voor hun om een betrouwbare partner te zijn is veel groter dan alleen TO's zaak. Verzekeraars komen elkaar steeds weer tegen.
ellerlilalinne wijzigde dit bericht op 01-07-2020 20:05
0.23% gewijzigd
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook duidelijk van de chirurg die mijn wond verzorgde in het ziekenhuis te horen gekregen dat er pas na minimaal een jaar een correctie kan uitgevoerd worden.

Huisarts zegt het zelfde. Dus als dat een struikelpunt voor de verzekeraar is dan kan ik het zo aan mijn huisarts vragen een brief of wat dan ook aan te leveren dat het niet eerder mocht
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Nu wil ik dus het letsel laten corrigeren van het dier. Het moest een jaar genezen, vandaar dat het niet eerder kon en mocht.


Dit zei de huisarts ook?
Je hebt dus voldoende dossier via de huisarts?

Edit: het staat hierboven
anoniem_396531 wijzigde dit bericht op 01-07-2020 19:59
5.93% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven