Geld & Recht alle pijlers

KGB 2024

23-11-2023 17:29 636 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was net even ingelogd op de site van de Belasting en zag ons kindgebonden budget over 2024 staan. Ik viel bijna achterover. Ondanks dat mijn man en ik een prima salaris hebben krijgen we ruim 250 euro per maand aan KGB voor twee kinderen.

Hartstikke fijn hoor maar ik had het zeker niet verwacht. Wie is nog meer aangenaam verrast?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb net een proefberekening gemaakt voor 3 kinderen. man en ik werken allebei en kwam om meer dan 500 eur per mnd...nu is dat 200 eur. Geen idee of dit klopt..zo ja dan is het een forse verhoging
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga van 390 naar 475 voor 2 kinderen. Ik ben alleenstaand, dat vind de regering zielig dus ik krijg vaak wat meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ff wat anders, ik zit te kijken op Mijn toeslagen en dan staat er bij maar 1 kind 'kind waarvoor u KGB krijgt'. Hoort dat zo? Probeerde al te bellen maar wachttijd is meer dan een half uur.

Kinderen zijn 11 en 14 en staan bij mij ingeschreven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij kregen dit jaar niks, volgend jaar 50 euro per maand voor 1 kind. Ik krijg een wia uitkering, man is 1 dag minder gaan werken maar betaald ouderschapsverlof loopt af.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb even gekregen en krijg volgens jaar niks en nu ook niet. Dan zullen we wel te veel verdienen samen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ha, zo werden wij ook eens aangenaam verrast met heul veel KGB. Gelukkig was mijn man niet gek, dus het bleek al snel dat we helemaal geen recht hadden op zo veel KGB. Helaas was de belastingdienst niet genegen de KGB stop te zetten, hoewel er wel telefoondames waren die ons beschuldigden van Fraude toen wij ze belden over deze dwaling. Affijn, de kwestie heeft zo lang gesleept dat we uiteindelijk vermogensbelasting moesten betalen over de rekening waar we de onrechtmatige KGB zo lang maar op hadden gezet. Toen vonden we eindelijk een meneer die bereid was er nog eens naar te kijken, en na terugbetaling hielden we welgeteld 1500 euro over.

Moraal van het verhaal: reken je niet meteen rijk maar kijk eerst even of je wel recht hebt op die fijne meevaller. Ik wil tenminste niet weten wat er was gebeurd als wij die fijne KGB lekker hadden opgemaakt in plaats van te parkeren.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat hadden wij ook over het jaar 2022 maar de Belastingdienst kan niet zo goed rekenen. Gevolg dat wij weer een groot deel terug konden betalen. Wij laten het nu in één keer achteraf uitbetalen.
monica1973 wijzigde dit bericht op 23-11-2023 20:49
0.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
coderood schreef:
23-11-2023 18:16
Ik heb even gekregen en krijg volgens jaar niks en nu ook niet. Dan zullen we wel te veel verdienen samen.
Hier hetzelfde. Ik sla altijd stijl achterover als ik die kostenplaatjes van andere gezinnen zie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kris84 schreef:
23-11-2023 18:27
Hier hetzelfde. Ik sla altijd stijl achterover als ik die kostenplaatjes van andere gezinnen zie.
Steil.

Maar voor de rest doe jij altijd alles perfect natuurlijk.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga van 336 naar 430 voor 1 kind. Ik ben altijd wat huiverig dat ik achteraf veel terug moet betalen
Alle reacties Link kopieren Quote
Monica1973 schreef:
23-11-2023 18:24
Dat hadden wij ook over het aar 2022 maar de Belastingdienst kan niet zo goed rekenen. Gevolg dat wij weer een groot deel terug konden betalen. Wij laten het nu in één keer achteraf uitbetalen.
Hoe kan je dat aangeven? Of moet ik dan eind volgend jaar aanvragen?
Het gaat hier om tientjes per maand, dat heb ik sowieso liever in 1x.
Alle reacties Link kopieren Quote
La_Galette schreef:
23-11-2023 17:58
Ff wat anders, ik zit te kijken op Mijn toeslagen en dan staat er bij maar 1 kind 'kind waarvoor u KGB krijgt'. Hoort dat zo? Probeerde al te bellen maar wachttijd is meer dan een half uur.

Kinderen zijn 11 en 14 en staan bij mij ingeschreven.
Bij mij staan links beide kinderen genoemd met daaronder 'recht op toeslag'.

Het is inderdaad flink verhoogd. Zie wel dat ze onze inkomens ook flink hebben verhoogd. Nog even de nieuwe CAO afwachten bij ons en anders ga ik het aanpassen.
liane77 wijzigde dit bericht op 23-11-2023 18:35
0.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
23-11-2023 18:31
Steil.

Maar voor de rest doe jij altijd alles perfect natuurlijk.
Oeps!! Perfectie bestaat niet, zelfs het beste paard van stal struikelt wel eens :$
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga van 393 naar 419

Alleenstaande ouder met 1 kind van 8
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Alle reacties Link kopieren Quote
Kris84 schreef:
23-11-2023 18:27
Hier hetzelfde. Ik sla altijd stijl achterover als ik die kostenplaatjes van andere gezinnen zie.
-
liane77 wijzigde dit bericht op 24-11-2023 09:56
Reden: Klopt niet
35.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
liane77 schreef:
23-11-2023 18:39
Met een gezamenlijk inkomen van € 100.000 krijg je volgend jaar zelfs nog toeslagen, dus als jullie niets krijgen, zal jullie kostenplaatje of meer inkomstenplaatje vast rooskleurig zijn ;-).
Welke toeslag bedoel je?
Alle reacties Link kopieren Quote
liane77 schreef:
23-11-2023 18:35
Bij mij staan links beide kinderen genoemd met daaronder 'recht op toeslag'.

Het is inderdaad flink verhoogd. Zie wel dat ze onze inkomens ook flink hebben verhoogd. Nog even de nieuwe CAO afwachten bij ons en anders ga ik het aanpassen.
Oh my lord, dan krijg ik sinds 2016 maar voor 1 kind KGB. Mijn andere zoon staat wel vermeld als onderdeel van mijn huishouden maar alleen de jongste krijgt KGB...
Kris84 schreef:
23-11-2023 18:41
Welke toeslag bedoel je?
Jij doet het erom hé....

KGB, KOV.
Alle reacties Link kopieren Quote
VeerleVeertje schreef:
23-11-2023 18:46
Jij doet het erom hé....

KGB, KOV.
KGB krijg je alleen als je onder een bepaald inkomen verdient, wij zitten erboven.

KOV krijg je alleen als je gebruikmaakt van kinderopvang, maar dat doen wij niet.

Dus nee, geen toeslagen.
Kris84 schreef:
23-11-2023 18:48
KGB krijg je alleen als je onder een bepaald inkomen verdient, wij zitten erboven.

KOV krijg je alleen als je gebruikmaakt van kinderopvang, maar dat doen wij niet.

Dus nee, geen toeslagen.
Nou gefeliciteerd dan hé.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kris84 schreef:
23-11-2023 18:41
Welke toeslag bedoel je?
KGB
Alle reacties Link kopieren Quote
Apatura2 schreef:
23-11-2023 18:38
Ik ga van 393 naar 419

Alleenstaande ouder met 1 kind van 8
Ik gun het je oprecht van harte, en ik zal er nog wel achter komen, maar kost een kind van 8 - zonder opvangkosten - dan meer dan 419 euro?
Alle reacties Link kopieren Quote
liane77 schreef:
23-11-2023 18:51
KGB
Tot welk gezamenlijk inkomen krijg je nog KGB? Tot 100k bruto?
Alle reacties Link kopieren Quote
Checken jullie ook je recht op zorgtoeslag.
Die grens is voor 2023 ook opgetrokken. Bij mij gaat t om tientjes dus ik vraag het achteraf aan.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven