Kleding retour gestuurd, wacht al 4 weken op mijn geld terug
maandag 27 april 2026 om 16:29
Een maand geleden heb ik bij een online winkel 2 kledingstukken gekocht die beide niet pasten. Dus deze meteen de volgende dag geretourneerd. De dag erna kreeg ik een mail waarin stond dat ze mijn retour hadden ontvangen en dat het bedrag binnen 14 werkdagen zou worden teruggestort.
Inmiddels zijn we 4 weken verder en heb ik mijn geld nog steeds niet terug. Ik heb al gebeld en dan wordt gezegd dat ze het doorgeven maar dat het erg druk is. Op de mail die ik heb verstuurd kreeg ik een automatisch antwoord.
Het is een online winkel met ook 2 'stenen' winkels in het oosten van het land.
Iemand een idee wat ik nu nog kan doen om mijn geld terug te krijgen?
O ja, en ik las inmiddels op reviewsites dat veel meer klanten hetzelfde probleem hebben.
Inmiddels zijn we 4 weken verder en heb ik mijn geld nog steeds niet terug. Ik heb al gebeld en dan wordt gezegd dat ze het doorgeven maar dat het erg druk is. Op de mail die ik heb verstuurd kreeg ik een automatisch antwoord.
Het is een online winkel met ook 2 'stenen' winkels in het oosten van het land.
Iemand een idee wat ik nu nog kan doen om mijn geld terug te krijgen?
O ja, en ik las inmiddels op reviewsites dat veel meer klanten hetzelfde probleem hebben.
maandag 27 april 2026 om 17:07
Weet je zeker dat je het niet terug gehad hebt. Heb ooit eens gehad dat ik dacht wat duurt die terug betaling lang. Bleek dat ze al terug gestort hadden maar dan onder een naam die ik niet herkende en gek genoeg was er geen belletje gaan rinkelen.
Als de winkel niet zo heel ver weg zit zou ik langs gaan om je geld op te halen.
Als de winkel niet zo heel ver weg zit zou ik langs gaan om je geld op te halen.
maandag 27 april 2026 om 18:18
Nee, zeker dat ik het nog niet heb terug gehad.Graze schreef: ↑27-04-2026 17:07Weet je zeker dat je het niet terug gehad hebt. Heb ooit eens gehad dat ik dacht wat duurt die terug betaling lang. Bleek dat ze al terug gestort hadden maar dan onder een naam die ik niet herkende en gek genoeg was er geen belletje gaan rinkelen.
Als de winkel niet zo heel ver weg zit zou ik langs gaan om je geld op te halen.
En nee, de winkel zit op 1,5 uur rijden, dus even langs gaan is geen optie.
maandag 27 april 2026 om 20:03
Dreigen met rechtsbijstand? Wel heel voorbarig
14 werkdagen is niet 2 weken maar bijna 3 weken
En je wacht nu 4 weken. Exact 4 weken of eigenlijk toch een paar dagen korter? Ook 2e paasdag was geen werkdag en vandaag ook niet. Dat maakt de wachttijd dus langer dan 3 weken volgens de regels die zij hanteren.
Dus als het exact 4 weken is nu zit je misschien net op 2 a 3 dagen te late terugbetaling.. ik zou even geduld hebben en hun uitleg dat het druk is meenemen in mn oordeel. Geef ze nog een paar dagen.
14 werkdagen is niet 2 weken maar bijna 3 weken
En je wacht nu 4 weken. Exact 4 weken of eigenlijk toch een paar dagen korter? Ook 2e paasdag was geen werkdag en vandaag ook niet. Dat maakt de wachttijd dus langer dan 3 weken volgens de regels die zij hanteren.
Dus als het exact 4 weken is nu zit je misschien net op 2 a 3 dagen te late terugbetaling.. ik zou even geduld hebben en hun uitleg dat het druk is meenemen in mn oordeel. Geef ze nog een paar dagen.
maandag 27 april 2026 om 20:15
maandag 27 april 2026 om 23:00
Nee het is al langer dan 4 weken. Daarbij las ik op een sites met reviews dat het probleem al sinds begin februari speelt en dat er mensen zijn die al 6 weken op hun geld wachten.*jaline schreef: ↑27-04-2026 20:03Dreigen met rechtsbijstand? Wel heel voorbarig
14 werkdagen is niet 2 weken maar bijna 3 weken
En je wacht nu 4 weken. Exact 4 weken of eigenlijk toch een paar dagen korter? Ook 2e paasdag was geen werkdag en vandaag ook niet. Dat maakt de wachttijd dus langer dan 3 weken volgens de regels die zij hanteren.
Dus als het exact 4 weken is nu zit je misschien net op 2 a 3 dagen te late terugbetaling.. ik zou even geduld hebben en hun uitleg dat het druk is meenemen in mn oordeel. Geef ze nog een paar dagen.
Ik ga morgen weer bellen.
dinsdag 28 april 2026 om 20:14
Vanmiddag weer met de online winkel gebeld. Gezegd dat het nu lang genoeg geduurd heeft en ik informatie ga inwinnen bij het juridisch loket en de consumentenbond tenzij het geld overmorgen op mijn rekening staat. Ongeveer een uur later een mail ontvangen waarin staat dat de status van mijn bestelling is veranderd naar 'terugbetaald'. Ik ben benieuwd of ik nu werkelijk het geld binnenkort op mijn bankrekening zie verschijnen.
@Nanouk, ga ik doen. Heb gezien dat er bij die winkel al veel meer mensen problemen hebben met de retourzendingen.
@Nanouk, ga ik doen. Heb gezien dat er bij die winkel al veel meer mensen problemen hebben met de retourzendingen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in