Geld & Recht alle pijlers

Koopzegels Albert Heijn

04-08-2026 13:12 171 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nadat eerst het aantal Airmiles naar beneden werd geschroefd de volgende "verbetering":

Vanaf 7 september 2026 verandert de manier waarop je kunt sparen voor Koopzegels. Je ontvangt voortaan één Koopzegel per €2 aan boodschappen, waar dat nu één Koopzegel per €1 is.

Je bent dus twee keer zo lang bezig om een boekje vol te krijgen. Ik stop met deze zegels.
Ja zonde van de koopzegels. Mail ook gekregen. Maar ach het is gratis geld, minder maar nog altijd gratis geld zonder dat het moeite kost.
Wat loopt ‘s ochtends op vier benen, ‘s middags op twee benen en ‘s avonds op twee benen en nog wat wielen?
Ook op nu.nl

https://www.nu.nl/economie/6405327/kla ... oekje.html
Staat ook op AD.nl
Everything is possible for the one who believes.
6,12% is natuurlijk veel meer dan de gemiddelde bank.
GroenTuintje schreef:
04-08-2026 14:04
Ik vind het een raar systeem. Eerst betalen en dan weer geld terugkrijgen. Liever bespaar ik meteen op boodschappen, door naar verschillende winkels te gaan, de aanbiedingen goed in de gaten te houden. En voor sluitingstijd boodschappen doen wil ook veel schelen, bij AH vaak tot 70% korting.
Zo werkt sparen. Staat ook los van kortingen. Je kunt en sparen en 70% korting pakken voor sluitingstijd.
apiejapie schreef:
04-08-2026 16:17
Ik spaar niet op deze manier omdat ik niet aan zo'n partij vast wil zitten. Wat ik wel doe, is elke pin transactie die ik doe automatisch dubbel laten sparen tot een rond bedrag. Dus als ik 9,70 moet betalen, gaat er automatisch 2× 0,30 naar een potje. Dat gaat best hard.
Ik laat iedere transactie afronden en bij iedere €10 wordt het naar een beleggingsrekening overgemaakt.
Die koopzegels waren ooit een handige spaarpot, maar ik vind Albert Heijn een dure winkel.
Ik zou niet vanwege de koopzegels naar de Ah gaan. Maar als je daar om wat voor reden dan ook toch je boodschappen doet (ikzelf bijv vanwege het uitgebreide vegan assortiment) dan ben je een dief van je portemonnee als je het niet doet.
Wat loopt ‘s ochtends op vier benen, ‘s middags op twee benen en ‘s avonds op twee benen en nog wat wielen?
GroenTuintje schreef:
04-08-2026 14:04
Ik vind het een raar systeem. Eerst betalen en dan weer geld terugkrijgen. Liever bespaar ik meteen op boodschappen, door naar verschillende winkels te gaan, de aanbiedingen goed in de gaten te houden. En voor sluitingstijd boodschappen doen wil ook veel schelen, bij AH vaak tot 70% korting.

Uiteraard hou ik ook de aanbiedingen in de gaten en ben ik erg goed in verspil-boodschappen, en datum korting. Aanbiedingen alleen wanneer ik het echt nodig heb. Werk meer dan voltijds, dus ik ga niet alle supermarkten af. Ik wissel wel van supermarkt. afhankelijk wat ik nodig heb en hoeveel tijd ik heb.
Met AH premium heb je toch ook 10% korting op biologische producten?

Dat zie ik er niet meer bij staan als ik producten aan m’n lijstje toevoeg.
Zien anderen dat nog wel?

Of is dat er ook afgehaald? Ik kan er online niets over vinden.
https://www.ah.nl/mijn-ah/premium-uitleg (14,99)
https://www.ah.nl/premium (17,99)

;-)
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Sfinx schreef:
04-08-2026 19:33
Ik zou niet vanwege de koopzegels naar de Ah gaan. Maar als je daar om wat voor reden dan ook toch je boodschappen doet (ikzelf bijv vanwege het uitgebreide vegan assortiment) dan ben je een dief van je portemonnee als je het niet doet.

Dit dus. Wij halen Premium er nu met gemak uit. Maar ik ga dat nog eens narekenen als het spaartempo gehalveerd wordt.
Ja, balen. Vind dit een heerlijke manier van sparen. Met Premium gaat het ook best wel hard.

Maar is wel een beetje de tendens van de laatste tijd. Eerst kon je Amazon Prime zonder advertenties kijken en die schijnen er nu ook in te zitten. Met een upgrade van je abo ben je er van af.

Er moet gewoon meer winst gemaakt worden. Alles draait daar om.
Filomena18 schreef:
04-08-2026 20:47
Met AH premium heb je toch ook 10% korting op biologische producten?
Ja, daarom heb ik t want ik haar veel bij ah en heb behoorlijk wat bio dingen op mn vaste lijstje. Kan prima uit en met zegels is t leuk bijsparen.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Pelle schreef:
04-08-2026 19:05
6,12% is natuurlijk veel meer dan de gemiddelde bank.
Procentueel leuk, absoluut te verwaarlozen. Je moet voor 980 euro boodschappen doen, om 3 euro te verdienen....

Wel grappig dat half Nederland over de rooie gaat vandaag voor een paar kwartjes.
Taskmaster schreef:
04-08-2026 14:44
Koopzegels zijn geen korting. Je kunt alsnog alles in de aanbieding kopen én koopzegels sparen. Het is gewoon gratis geld (de rente dan). Ik vind het wel jammer dat het nu langzamer gaat, want ik spaar ermee voor Nieuw-Zeeland. En ik ben al maar alleen dus zo heel veel geld geef ik er ook niet uit.

De 20-30 euro die ik wekelijks uitspaar door elders mijn boodschappen te doen, zie ik ook als gratis geld. En daar hoef ik dan geen zegels voor te sparen.
Apatura2 schreef:
04-08-2026 21:52
Ja, daarom heb ik t want ik haar veel bij ah en heb behoorlijk wat bio dingen op mn vaste lijstje. Kan prima uit en met zegels is t leuk bijsparen.

Zie jij die 10% korting nog wel bij de biologische producten staan dan? Als je de AH app hebt tenminste. Bij mij staat dat er niet meer…
Appletje schreef:
04-08-2026 22:06
Procentueel leuk, absoluut te verwaarlozen. Je moet voor 980 euro boodschappen doen, om 3 euro te verdienen....

Wel grappig dat half Nederland over de rooie gaat vandaag voor een paar kwartjes.
Haha nou dat inderdaad.
Ik spuug echt niet op die drie euro hoor, maar de ophef is wel echt enorm en doet vermoeden dat mensen hun totale pensioen door de neus wordt geboord.
Eigenlijk vind ik het gewoon rattengedrag.

Eerst maken we alles gewoon heel veel duurder, en als mensen daardoor hun boekje eerder vol hebben, zorgen we gewoon dat ze hun boekje minder snel vol hebben.

Dat jij nog je 6% krijgt, betekent natuurlijk niet dat zij nog eveneel gaan uitkeren vanaf 7 september. Wel aan iedere klant incidenteel, maar er komen veel minder klanten die per maand komen inleveren.
Appletje schreef:
04-08-2026 22:06

Ja, als je het zo bekijkt.... Ik vind het gewoon makkelijk dat ik voor elke euro die ik uitgeef, automatisch 20 cent spaar. Dat gaat ongemerkt maar toen ik net checkte zag ik dat ik 25 volle boekjes heb. Dat is meer dan 1300 euro.
Filomena18 schreef:
04-08-2026 22:21
Zie jij die 10% korting nog wel bij de biologische producten staan dan? Als je de AH app hebt tenminste. Bij mij staat dat er niet meer…

Jawel, staat onder Abonnementen en Sparen -> Mijn AH Premium -> Mijn Premium.
Lady_Day schreef:
04-08-2026 22:24
Ja, als je het zo bekijkt.... Ik vind het gewoon makkelijk dat ik voor elke euro die ik uitgeef, automatisch 20 cent spaar. Dat gaat ongemerkt maar toen ik net checkte zag ik dat ik 25 volle boekjes heb. Dat is meer dan 1300 euro.
Ja van je eigen geld.
Lady_Day schreef:
04-08-2026 22:24

Hoelang doe jij erover om 25 boekjes vol te sparen? Bij ons zou dat meer dan een jaar zijn.

Je loopt in de tussentijd wel rente mis over die ruim €1,300 euro die bij AH geparkeerd staat.
laiskuri schreef:
04-08-2026 22:29
Hoelang doe jij erover om 25 boekjes vol te sparen? Bij ons zou dat meer dan een jaar zijn.

Je loopt in de tussentijd wel rente mis over die ruim €1,300 euro die bij AH geparkeerd staat.
Dat ook nog eens idd. Het voelt als een lening aan de supermarkt. En daar hou ik niet van.
Voor iedereen een groene tuin
Grasgevoerd schreef:
04-08-2026 22:15
De 20-30 euro die ik wekelijks uitspaar door elders mijn boodschappen te doen, zie ik ook als gratis geld. En daar hoef ik dan geen zegels voor te sparen.
Juist.
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
04-08-2026 22:36
Dat ook nog eens idd. Het voelt als een lening aan de supermarkt. En daar hou ik niet van.
Zo voelt het niet alleen, dat is het natuurlijk gewoon. Een manier voor een onderneming om kapitaal te organiseren. Het is de sociale dienst niet he.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven