Geld & Recht alle pijlers

Koopzegels Albert Heijn

04-08-2026 13:12 171 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nadat eerst het aantal Airmiles naar beneden werd geschroefd de volgende "verbetering":

Vanaf 7 september 2026 verandert de manier waarop je kunt sparen voor Koopzegels. Je ontvangt voortaan één Koopzegel per €2 aan boodschappen, waar dat nu één Koopzegel per €1 is.

Je bent dus twee keer zo lang bezig om een boekje vol te krijgen. Ik stop met deze zegels.
Lady_Day schreef:
04-08-2026 22:24
Ja, als je het zo bekijkt.... Ik vind het gewoon makkelijk dat ik voor elke euro die ik uitgeef, automatisch 20 cent spaar. Dat gaat ongemerkt maar toen ik net checkte zag ik dat ik 25 volle boekjes heb. Dat is meer dan 1300 euro.
Word je ook altijd zo gelukkig van je statiegeldflessen inleveren?
ldp schreef:
04-08-2026 22:40
:HA: je kan ook flesjes en blikjes inleveren die je vindt langs de weg :proud:
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
04-08-2026 22:42
:HA: je kan ook flesjes en blikjes inleveren die je vindt langs de weg :proud:
Ja als je twintig flesjes vindt dan ben je net zo veel opgeschoten als met een volle spaarkaart.
ldp schreef:
04-08-2026 22:49
Ja als je twintig flesjes vindt dan ben je net zo veel opgeschoten als met een volle spaarkaart.
Duitse blikjes zijn ook 25 cent :cheer2: en laat ik nou net aan de grens wonen :lol:
ldp schreef:
04-08-2026 22:40
Ja, kan daar intens van genieten.
Maar die koopzegels zijn toch hopeloos ouderwets? AH en andere winkels met koopzegels zijn hartstikke duur. Beter ga je naar een budget winkel dat is pas echt rendement.

Ouder artikel, maar wel interessant.
https://www.rtl.nl/rtl-nieuws/rtl-z/art ... d-populair
Het is een schande!
Een ieder die het diefstal vind...

Wel wat let je om zelf een supermarkt te starten die 100% betaalbaar is en mensen 6% of meer aan rente te schenken! Want velen kunnen het hier beter en veel goedkoper, mij heb je dan alvast als vaste klant :)

- Personeel is per 1 juli fors duurder geworden, en voor de werkgever is dat hoger dan de werknemer daadwerkelijk krijgt.
- Energie die fors duurder is geworden, al die koelingen die iedereen lukraak open trekt en dan nog 10 tal seconden openhoudt alvorens een keuze gemaakt.
- Per juli is er een vrachtwagenheffing van zoveel eurocent per km. Ook diesel fors duurder.
- statiegeldflessen of blikken is 1 ramp voor alle supermarkten, enorme investeringen, tijdrovend ( personeel) en meer opslag nodig en meer transportbewegingen. Het zorgt ook voor veel ongenode 'gasten' in de supermarkt die dat inleveren in bulk, dat zijn niet de klanten waar ze iets aan verdienen.
- Inkoop producten wordt voor AH simpelweg ook duurder.

Het korten van het spaarprogramna is een druppel op een gloeiende plaat.

Voila, iedereen denkt dat ie content is met loonsverhoging komt toch duurder uit ( leven wordt dan ook iets duurder).

Nogmaals ik moedig het alleen maar aan als je zelf een supermarkt start.
GroenTuintje schreef:
04-08-2026 23:23
Maar die koopzegels zijn toch hopeloos ouderwets? AH en andere winkels met koopzegels zijn hartstikke duur. Beter ga je naar een budget winkel dat is pas echt rendement.

Ik wil niet naar een budget winkel. Ik betaal graag iets meer voor het ruimere assortiment.
Maar dat staat toch los van het koopzegel verhaal? Mensen mogen het jammer vinden dat het verandert.
Dat het ongemerkt sparen minder hard gaat. Maar er komen andere acties voor in de plaats.
Pelle schreef:
05-08-2026 08:37
Ik wil niet naar een budget winkel. Ik betaal graag iets meer voor het ruimere assortiment.
Maar dat staat toch los van het koopzegel verhaal? Mensen mogen het jammer vinden dat het verandert.
Dat het ongemerkt sparen minder hard gaat. Maar er komen andere acties voor in de plaats.
Ik stem met mijn portemonnee: die andere acties spreken mij niet aan en zijn vaak zo dat ze AH weinig tot niets kosten. Het tweede Efteling kaartje gratis wordt niet door AH gefinancierd. Nu draaien aan het rad: al drie keer x% korting op Cup-a-soup, koop ik nooit.
margreetder schreef:
05-08-2026 08:44
Ik stem met mijn portemonnee: die andere acties spreken mij niet aan en zijn vaak zo dat ze AH weinig tot niets kosten. Het tweede Efteling kaartje gratis wordt niet door AH gefinancierd. Nu draaien aan het rad: al drie keer x% korting op Cup-a-soup, koop ik nooit.
Nou dan ga je lekker naar een andere winkel. Ik shop niet bij de AH voor de acties, ik vind het gewoon een fijne winkel. De acties zijn bonus. En andere AH klanten spreken de andere acties meer aan dan de koopzegels.
Ik heb trouwens al heel wat gratis producten aan het rad gedraaid. En je hoeft die cup-a-soup niet te kopen.
.
aanschouwer wijzigde dit bericht op 10-08-2026 20:38
99.86% gewijzigd
Ik vind het jammer. Ik doe alleen wat met de Efteling actie en al het andere spaar ik nooit

Die zegels zijn leuk potje
Ja ik vind het ook gewoon jammer. Ik ben verder niet zo'n goede spaarder maar zo vrijwel opgemerkt bij de boodschappen gaat prima. En al is het niet veel, het is voor mij een leuke extra. Het zal nu alleen een stuk langer duren dat ik mijn boekje vol heb
Geen ramp uiteraard, maar gewoon jammer.

Verder let ik inderdaad al heel erg op aanbiedingen en bezoek ik ook meerdere supermarkten om zo wat geld te besparen.
Bij de goedkopere supermarkten (Aldi/Lidl) kom ik niet heel erg vaak. Liggen niet echt in de buurt en ik kan daar voor veel producten niet slagen. Als ik er wel kom dan neem ik wel wat extra mee van de producten die ik daar wel graag haal.

Ik ben overigens ook benieuwd wat de Jumbo nu gaat doen met de koopzegels. Ik ben fan van de Jumbo app omdat je naast de koopzegels ook punten kunt sparen. Die heb ik al regelmatig kunnen inwisselen voor gratis boodschappen (van mijn favoriete producten) of 5 Euro korting.
Hier = 136 km ten noorden van Zelhem. Hemelsbreed.
Serengeti schreef:
05-08-2026 09:20
Ja ik vind het ook gewoon jammer. Ik ben verder niet zo'n goede spaarder maar zo vrijwel opgemerkt bij de boodschappen gaat prima.
Kun je dan niet een andere vorm van automatisch sparen organiseren?

Dat afronden van je betalingen wat hier al wordt genoemd, automatisch na ontvangst van je salaris bedrag x direct sparen, elke week bedrag y automatisch sparen, het restbedrag op je rekening vlak voor ontvangst nieuw salaris automatisch sparen of bedenk het maar? Volgens mij heeft elke bank app wel foefjes om dat te doen op een manier die bij je past.
ldp schreef:
04-08-2026 22:28
Ja van je eigen geld.
wat reageer je vreemd op het alom bekende fenomeen sparen?
.
aanschouwer wijzigde dit bericht op 10-08-2026 20:38
99.56% gewijzigd
ldp schreef:
04-08-2026 22:28
Ja van je eigen geld.

Nou, van die ruim 1300 euro spekt AH er wel 75 hè :lol:
ldp schreef:
05-08-2026 09:54

Dat afronden van je betalingen wat hier al wordt genoemd, automatisch na ontvangst van je salaris bedrag x direct sparen, elke week bedrag y automatisch sparen, het restbedrag op je rekening vlak voor ontvangst nieuw salaris automatisch sparen of bedenk het maar? Volgens mij heeft elke bank app wel foefjes om dat te doen op een manier die bij je past.

Ik denk dat het bij mensen die juist graag die boekjes opsparen juist gaat om niet van de spaarrekening af kunnen blijven. Dan heeft automatisch sparen geen zin, want dat zien ze in de app en wordt weer uitgegeven. Juist die boekjes opsparen is dan makkelijker, dat is meer uit het zicht.
GroenTuintje schreef:
04-08-2026 14:04
Ik vind het een raar systeem. Eerst betalen en dan weer geld terugkrijgen. Liever bespaar ik meteen op boodschappen, door naar verschillende winkels te gaan, de aanbiedingen goed in de gaten te houden. En voor sluitingstijd boodschappen doen wil ook veel schelen, bij AH vaak tot 70% korting.
Dit kost veel tijd. Tijd is geld.

Als je wekelijks je boodschap bij de Appie doet, spaar je automatisch. En meer dan op je bankrekening.
GroenTuintje schreef:

Ik denk ook niet dat je naar de AH moet gaan om te sparen. Maar als je er toch boodschappen doet, kun je ongemerkt mooi een beetje sparen
S-Groot schreef:
05-08-2026 10:33
Nou, van die ruim 1300 euro spekt AH er wel 75 hè :lol:
Ach, de bank nog geen 20.

En die 6,12% krijg je ook na een maand.
Bij de bank krijg je dan slechts 1/12 van de rente. Dus 0,1-0,2%.
GroenTuintje schreef:

Djiesssss, je hoeft niet mee te doen of naar de Appie, wat een gezeur.
ldp schreef:
05-08-2026 09:54

Voor mij persoonlijk wordt dat lastig, want ik sta (nog) onder bewind dus mijn bank app heeft beperkingen.
Ik heb nu wel behoorlijke spaarpotten bijeen gespaard. :-) Dus voor grotere uitgaven heb ik wel een spaarpot.
Maar het gaat mij meer om het sparen van mijn maandelijkse vrij te besteden bedrag. Geld dat ik overhoud van boodschappen dat ik even apart kan zetten. Vroeguh zou ik dan die guldens, dubbeltjes en kwartjes in een spaarpot hebben gedaan en dat eens in de zoveel tijd naar de bank hebben gebracht. ;-D
Een ander zou dat in deze tijd inderdaad via bank app trucjes kunnen doen, maar voor mij is deze manier van koopzegels nu een leuke en gemakkelijke uitkomst.
Hier = 136 km ten noorden van Zelhem. Hemelsbreed.
smorre schreef:
05-08-2026 10:44
Ik denk ook niet dat je naar de AH moet gaan om te sparen. Maar als je er toch boodschappen doet, kun je ongemerkt mooi een beetje sparen
Ja dit, gaat ongemerkt.
Ik vind sommige wel lacherig doen over die 3 euro.
Als je 490 uitgeeft aan boodschappen, kun je dus al die 49 euro sparen.
Stel je doet daar een maand over ( i wish), dan krijg je dan al 3 euro. Als je het laat uitbetalen.
Dus dan heb je een maandrente van 6,12% ipv een jaarrente van 1,25%.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven