Geld & Recht alle pijlers

Leuk zo'n vloer, die er niet ligt.

23-07-2009 18:26 505 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar maanden geleden heb ik lekkage gehad, erg vervelend. Uiteindelijk mocht ik van mijn verzekeraar een nieuwe vloer uitzoeken. Dat heb ik met zeer veel plezier gedaan. Een maand of 2,5 geleden heb ik een prachtige oude eiken vloer uitgezocht. Een gedeelte wordt betaald door de verzekering, een gedeelte moet ik bijbetalen, omdat het niet de standaard collectie betreft. Hij zou gisteren en vandaag gelegd worden.



Gisteren kwamen ze, bepakt en bezakt.

'Uw oude vloer ligt er nog in' riep de ene.

'Dat klopt, zou u weghalen.' zei ik.

Stilte. Dat stond niet ingepland. Maar de man was de beroerdste niet en begon eerst met slopen. Daar duurde wel even dus ik kreeg al het vermoeden dat in 2 dagen alles leggen niet haalbaar zou zijn.



Gisteren de helft van de woonkamer gelegd en de keuken. Vandaag gingen ze verder. Bij aankomst vanmorgen vertelde hij me al dat er niet genoeg hout was besteld en dat de hal hoogstwaarschijnlijk niet gelegd kon worden. Daar was ik niet blij mee. Helemaal niet blij mee, maar hij gaf aan dat hij dan in ieder geval de woonkamer helemaal zou afmaken.. (joh).



Een uurtje later riep hij me weer met het schaamrood op zijn kaken. De tweede lading vloer die vandaag was geleverd was een heel andere vloer. Hij kon dus onmogelijk verder. Hij had zijn hoofdkantoor al gebeld en die zouden er achteraan gaan. Hij kon niets meer doen. Hout was op, hij ruimde op en vertrok.



Daar zit ik. Mijn meubels buiten opgeslagen in de tuin. De helft van de woonkamer ligt vloer, de andere helft niets. De hal niets. de uitbouw niets. Ik zou gebeld worden wat het 'plan' zou zijn.



Ik werd niet gebeld.

Ik belde zelf. En nog eens en nog eens en nog eens.

Uiteindelijk heb ik ze gesproken vanmiddag om 17.00 uur. De fabriek is met vakantie en gesloten tot 10 augustus. Ze gaan nu kijken of ze een andere fabriek kunnen benaderen voor dezelfde vloer, maar de kans was groot dat dat niet zou lukken.



10 augustus. Dan moet het nog besteld worden..... half augustus kunnen ze het dus waarschijnlijk komen afmaken - als alles meezit -.



Ik zit met een benedenverdieping die leeg is. Kasten staan in de tuin, banken in de tuin, inhoud kasten etc. staan in dozen boven. De vloer ligt er voor de helft.



Dit kan ik toch niet zomaar accepteren?



'Oh het spijt me zo' zegt de mevrouw van de winkel waar ik het kocht. Dat begrijp ik, maar daar kan ik geen fuck mee.



Morgen laten ze me weten of er een andere fabriek is of niet, maar eigenlijk geloof ik daar niet in. Ik zit dus nog een maand in dit huis, op deze manier. En als er wel een andere fabriek open is, geeft dat geen verschil in mijn vloer?



Ik heb zoveel vragen, waar moet ik allemaal aan denken? Kunnen zij dit zomaar maken? Wat moet ik morgen tegen ze zeggen? Iemand advies? Iemand dit eerder meegemaakt? Kan ik een schadevergoeding eisen en is dit wel realistisch? Ben ik overtrokken bezig? Ik heb overigens heel normaal gedaan, maar heel duidelijk aangegeven dat ik dit absoluut belachelijk vind en dat ik me hier echt niet in kan vinden.



Ik vind dit echt zo irritant... ik wilde van het weekend mijn huis weer helemaal inrichten en leuk doen en dat lukt dus niet en misschien wel de komende 4 weekenden ook niet.



Ik weet dat het niet het ergste op de wereld is, maar ik zit er nu eventjes mee.



Alvast dank voor jullie meedenken en hopelijk goede tips.
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
quote:Djoels schreef op 23 juli 2009 @ 19:58:

Nope Dhelia, verzekeraar heeft een inspecteur langsgestuurd nav de schade, die man is van dat bedrijf. Verzekeraar heeft een contract met dat bedrijf inzake vloeren... dus ze keren geen bedrag uit, maar ze keren een vloer uit. O maar da's mooi, dan staat namelijk de reputatie van je verzekeraar ter discussie als dit niet goed wordt opgelost. Des te meer reden voor je verzekeraar om er bovenop te zitten En voor bedrijf staat langlopend contract op de tocht als ze niet leveren, dus zodra verzekeraar zich ermee bemoeit, wordt de urgentie bij bedrijf ook beter gevoeld.
Alle reacties Link kopieren
Geen tips hier, behalve de verzekering bellen wat al gezegd is, maar jeetje, wat een ***situatie! Ik hoop voor je dat er iets op te lossen is. Sterkte!

(Misschien toch een tip: je zwanger-zijn een beetje uitbuiten je snapt het wel!)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Djoels schreef op 23 juli 2009 @ 19:26:

Maar vandaag heb ik er een blog aan gewijd op Hyves en krijg allerlei reacties, iedereen is verbaasd, zo leuk. Hé, zit je ook op hyves? Mag ik weten waar? (nu natuurlijk wel heel nieuwsgierig naar een mede-blogschrijfster!)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Djoels schreef op 23 juli 2009 @ 19:04:

(hopelijk lezen ze niet het viva forum want dan weten ze gelijk mijn topic over mijn bank, het krampfors mysterie)

Heeft bij Ikeapersoneel tot grote hilariteit geleid, weet ik uit betrouwbare bron
Alle reacties Link kopieren
Dhelia: Echt waar???? Dat meen je niet!!



Elmervrouw; mail me anders even, mailadres staat in profiel.
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
quote:Djoels schreef op 23 juli 2009 @ 20:24:

Dhelia: Echt waar???? Dat meen je niet!!

Yep
Alle reacties Link kopieren
quote:Dhelia schreef op 23 juli 2009 @ 20:26:

[...]





Yep nu word ik wel heeeeel nieuwsgierig :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Jannemaan schreef op 23 juli 2009 @ 20:28:

[...]





nu word ik wel heeeeel nieuwsgierig :-) (niet zo spectaculair hoor: ik ken wat mensen die bij ikea werken, zij weten dat ik hier rondhang, zodoende kwamen we erop. En hen kennende - en hun wat typische ikeahumor - hebben ze ongetwijfeld de nodige collega's er ook op gewezen)
Alle reacties Link kopieren
Was dit de enige vloer die je mooi vond? Is er niet nog een tweede keus mogelijkheid waarvan wel planken op voorraad zijn?



Tjeeeezus, een hele fabriek op vakantie, hoe verzin je het?



Dat wordt anders kamperen Djoels!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
hahaha zo grappig Dhelia!



Nee joh Tijger, ik vond deze vloer fantatisch, moest ervoor bij betalen omdat deze vloer veel luxer was dan het bedrag wat eigenlijk uitgekeerd zou worden, maar dat deerde niet..... alleen in gedachten was de vloer even wat anders, maar nu hij er langer ligt denk ik inderdaad 'dit was 'm'. Het is een oude eiken houten vloer, wit geolied, in gedachten was ie wat 'witter' maar ook niet echt wit, nou ja, kan het niet uitleggen...
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Djoels, wie heeft jou woonkamer etc. opgemeten? Heeft dat de verzekeringsmeneer gedaan of iemand van de vloerenwinkel zelf? Hebben ze de hal uberhaupt wel gemeten of zijn ze dat vergeten? Aangezien ze er ook geen vloer voor hadden besteld.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Boarn, dat heeft iemand van de vloerenwinkel gedaan. Het aantal m2 klopte ook, want dat stond op de orderbon. Ik heb het aantal namelijk zelf nog nagerekend, just in case.....



Dus ik begrijp daar ook geen jota van!
DTEEZ!
Nou dat wordt dan een kale zomer in huis Djoels.

Wat ontzettend vervelend voor je, ik zou echt balen als een stekker.

Zeker met die Ikea-bank die nu buiten staat!

Wat heb ik toen gelachen!!

Alle reacties Link kopieren
quote:Djoels schreef op 23 juli 2009 @ 21:23:

Boarn, dat heeft iemand van de vloerenwinkel gedaan. Het aantal m2 klopte ook, want dat stond op de orderbon. Ik heb het aantal namelijk zelf nog nagerekend, just in case.....



Dus ik begrijp daar ook geen jota van!



Hebben ze natuurlijk exact de m2 besteld die ze gemeten hebben, zonder opslag voor alle stukken die je verzaagt aan hoeken, halve breedtes plank enz. Zou me niet verbazen als je 10% extra moet rekenen bovenop de gemeten oppervlakte... Prutsers!



Waarom keren ze trouwens niet gewoon het bedrag uit en laten ze de keuze aan jou? Rare bedoening hoor, verzekeraars die in natura uitkeren...
Alle reacties Link kopieren
quote:Djoels schreef op 23 juli 2009 @ 20:24:Elmervrouw; mail me anders even, mailadres staat in profiel.Djoels, ik heb je vriendenuitnodiging geaccepteerd, maar ik zie niets waar ik een bericht naartoe kan sturen of zo, ook niet in je profiel (en ik ben toch niet blond!)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
djoels.darling@yahoo.com



DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Tja, het zal wel door gisteren komen.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Vergeet niet foto's te maken van je meubels hoe ze er nu uit zien. Het kan natuurlijk dat er iets verkeerd gaat doordat ze nu buiten staan. Hoeft niet, maar dan heb je in ieder geval bewijs in handen hoe het ervoor eruit zag.



Sterkte met je vloer.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Alle reacties Link kopieren
Oké, mail gestuurd. Vangen maar.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijker schreef op 23 juli 2009 @ 21:01:

Was dit de enige vloer die je mooi vond? Is er niet nog een tweede keus mogelijkheid waarvan wel planken op voorraad zijn?



Tjeeeezus, een hele fabriek op vakantie, hoe verzin je het?



Dat wordt anders kamperen Djoels! Is niet zo heel raar. Het is toch de bouwwereld. Mijn man heeft ook verplicht vrij in de bouwvak, hij werkt bij een houthandel en kan echt niets omdat de fabrieken dicht zijn en de aannemers die het afnemen.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Alle reacties Link kopieren
Update:



24 juli 2009.

Rond 12.45 uur ben ik gebeld door de vloerboer met de mededeling dat de dame die eventueel een bericht van de leverancier in haar mailbox kan hebben, vandaag een vrije dag heeft. (Waarom is dit gisteren niet goed afgestemd daar?).

Vandaag krijg ik dus geen antwoord.



Ik heb zelf contact opgenomen met mijn verzekeringsmaatschappij, zij hebben de vloerboer aan mij toegewezen nav de schade/lekkage. Ik heb gesproken met mevrouw ... van de afdeling schade. Ik heb haar mijn verhaal verteld en zij heeft contact opgenomen met de vloerboer.



Na het telefoontje aan de vloerboer heeft de dame van verzekering mij teruggebeld en aangeven dat de vloerboer inderdaad nog niet weet wanneer ze verder kunnen gaan. Tevens heeft ze aangegeven dat mijn meubels (2 banken en een salontafel) nu in de tuin staan met een zeil erover. Mogen deze weer naar binnen op de vloer staan? Ik word vandaag nog teruggebeld door de vloerboer met een antwoord.

Tevens heb ik de verzekering aangegeven dat ik dit geen normale gang van zaken vind, ze kunnen niet van mij verlangen dat ik tot medio augustus op de bovenverdieping van mijn huis ga leven.

Mevrouw van verzekering vond de meubels belangrijker, ik niet, die kan ik morgen met een busje ophalen en bij mijn ouders stallen bij wijze van spreken, maar ik vertik het om met mijn zwangere lijf te gaan kamperen op de bovenverdieping.





Heb het een beetje gekopieerd uit mijn verslag, vandaar wat warrig wellicht....



Wordt dus weer vervolgd!
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
ah nee,djoels.

Wat een ellende!!



Ik zou op zijn zachts gezegd woest zijn!!

Maar goed,ik weet dat je daar weinig mee opschiet.

Maar hou wel je poot stijf en geef ze reden om niet op hun lauweren te zitten.



Helaas hier ook nog steeds vloerellende.

Ik hoor niets meer,en betaal dus ook nog steeds niets.

Ben nog steeds kwaad dat ze niets komen oplossen omdat ze eerst geld willen zien.

En dat krijgen ze echt niet!!

Ik ga niet betalen voor een vloer die niet goed is en waar hun fouten hebben gemaakt.



Bah,wat naar he,als alles in de soep loopt en je er zelf niets aan kan veranderen.
@Djoels



Als ze straks terugbellen over die meubels, vraag dan meteen:

- wie gaat er voor mij sjouwen? (verhuizers waren gister beschikbaar, niet vandaag)

- in welk hotel hotel kan ik mij inchecken voor het weekend? (Want zwanger, dus kan niet op bovenverdieping leven. En zet bovendien meteen druk op de ketel om het zsm geregeld te krijgen).
Alle reacties Link kopieren
ja heel vervelend Iry!! Bij jou blijft het ook echt ellende..



Nummerzoveel, ik weet niet of ik dat van dat hotel moet roepen, want ik wil helemaal niet naar een hotel, ik wil gewoon in mijn eigen bed slapen, ik slaap namelijk zo gruwelijk slecht de laatste tijd..... alhoewel, kunnen ze me niet een weekend in een kuuroord stoppen met hotel



Ik wil dat als het echt de spuigaten uitloopt, dat ze me financieel tegemoet komen. Natuurlijk wordt het meerendeel betaald door mijn verzekering (alles bij elkaar kost het zo'n 5000 euro) maar er komt nog een kleine duizend euro voor mijn eigen rekening voor de vloer / plinten. 4000 wordt dus door verzekering betaald.



Maar als ik zo lang moet wachten wil ik mijn 1000 euro gewoon niet betalen. Dat zoeken ze dan maar uit. Alhoewel dat ook niet realistisch is..

Daarentegen heb ik wel 3 vrije dagen genomen! 2 woensdag en donderdag en vandaag 1 om mijn huis weer in te richten.. en als ze weer terugkomen, moet ik weer vrij nemen, dat is toch ook niet leuk..



Wat een gedoe zeg.
DTEEZ!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven