Geld & Recht alle pijlers

Leuk zo'n vloer, die er niet ligt.

23-07-2009 18:26 505 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar maanden geleden heb ik lekkage gehad, erg vervelend. Uiteindelijk mocht ik van mijn verzekeraar een nieuwe vloer uitzoeken. Dat heb ik met zeer veel plezier gedaan. Een maand of 2,5 geleden heb ik een prachtige oude eiken vloer uitgezocht. Een gedeelte wordt betaald door de verzekering, een gedeelte moet ik bijbetalen, omdat het niet de standaard collectie betreft. Hij zou gisteren en vandaag gelegd worden.



Gisteren kwamen ze, bepakt en bezakt.

'Uw oude vloer ligt er nog in' riep de ene.

'Dat klopt, zou u weghalen.' zei ik.

Stilte. Dat stond niet ingepland. Maar de man was de beroerdste niet en begon eerst met slopen. Daar duurde wel even dus ik kreeg al het vermoeden dat in 2 dagen alles leggen niet haalbaar zou zijn.



Gisteren de helft van de woonkamer gelegd en de keuken. Vandaag gingen ze verder. Bij aankomst vanmorgen vertelde hij me al dat er niet genoeg hout was besteld en dat de hal hoogstwaarschijnlijk niet gelegd kon worden. Daar was ik niet blij mee. Helemaal niet blij mee, maar hij gaf aan dat hij dan in ieder geval de woonkamer helemaal zou afmaken.. (joh).



Een uurtje later riep hij me weer met het schaamrood op zijn kaken. De tweede lading vloer die vandaag was geleverd was een heel andere vloer. Hij kon dus onmogelijk verder. Hij had zijn hoofdkantoor al gebeld en die zouden er achteraan gaan. Hij kon niets meer doen. Hout was op, hij ruimde op en vertrok.



Daar zit ik. Mijn meubels buiten opgeslagen in de tuin. De helft van de woonkamer ligt vloer, de andere helft niets. De hal niets. de uitbouw niets. Ik zou gebeld worden wat het 'plan' zou zijn.



Ik werd niet gebeld.

Ik belde zelf. En nog eens en nog eens en nog eens.

Uiteindelijk heb ik ze gesproken vanmiddag om 17.00 uur. De fabriek is met vakantie en gesloten tot 10 augustus. Ze gaan nu kijken of ze een andere fabriek kunnen benaderen voor dezelfde vloer, maar de kans was groot dat dat niet zou lukken.



10 augustus. Dan moet het nog besteld worden..... half augustus kunnen ze het dus waarschijnlijk komen afmaken - als alles meezit -.



Ik zit met een benedenverdieping die leeg is. Kasten staan in de tuin, banken in de tuin, inhoud kasten etc. staan in dozen boven. De vloer ligt er voor de helft.



Dit kan ik toch niet zomaar accepteren?



'Oh het spijt me zo' zegt de mevrouw van de winkel waar ik het kocht. Dat begrijp ik, maar daar kan ik geen fuck mee.



Morgen laten ze me weten of er een andere fabriek is of niet, maar eigenlijk geloof ik daar niet in. Ik zit dus nog een maand in dit huis, op deze manier. En als er wel een andere fabriek open is, geeft dat geen verschil in mijn vloer?



Ik heb zoveel vragen, waar moet ik allemaal aan denken? Kunnen zij dit zomaar maken? Wat moet ik morgen tegen ze zeggen? Iemand advies? Iemand dit eerder meegemaakt? Kan ik een schadevergoeding eisen en is dit wel realistisch? Ben ik overtrokken bezig? Ik heb overigens heel normaal gedaan, maar heel duidelijk aangegeven dat ik dit absoluut belachelijk vind en dat ik me hier echt niet in kan vinden.



Ik vind dit echt zo irritant... ik wilde van het weekend mijn huis weer helemaal inrichten en leuk doen en dat lukt dus niet en misschien wel de komende 4 weekenden ook niet.



Ik weet dat het niet het ergste op de wereld is, maar ik zit er nu eventjes mee.



Alvast dank voor jullie meedenken en hopelijk goede tips.
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Djoels, die extra vakantiedagen zou ik zeker aankaarten bij je verzekering. Ook zou ik alle contacten nu via de verzekering laten lopen. In principe zijn zij de opdrachtgevers voor de vloer.

Neem geen genoegen meer met contact via de vloer-boer zelf.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Ik sluit me aan bij Barbabella, laat de verzekering het maar regelen.



En ik zou zeker wat eisen stellen, al is het alleen maar om druk op de ketel te zetten. Inderdaad, die vrije dagen kun je best claimen, het is toch van de zotte dat jij door hun toedoen bijna een week aan verlof kwijt zou zijn!? Idem dito met het comfort in je huis.



Als je geen hotel wilt claimen, dan zou ik het toch even in het rijtje laten. Dan maar als wisselgeld zodat jij ook wat water bij de wijn kunt doen en je goede wil kunt tonen.



Maar ik zou een hotel met hele goede bedden eisen... :-)
Alle reacties Link kopieren
ja weet je Bar-Ba_Bella, ik draag het liever niet over aan de verzekering. Ik wil graag alles zelf weten en beslissen. Ik heb alle contacten met de vloerboer ook zelf gedaan vanaf het begin. Ik zal verzekering wel op de hoogte houden. Ik ben zelf behoorlijk mondig en weiger het nu uit handen te geven, want dan ligt die vloer er tegen de tijd dat ik ga baren.
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
nou ik laat jullie het nog wel weten als ze weer gebeld hebben. Ik ga vanavond wel mijn banken naar binnen halen, dan zet ik ze wel op het stuk waar alleen maar ondervloer ligt , maar ik wil ze naar binnen ivm vocht / regen.



Nee, ik til ze niet zelf hoor
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
quote:Djoels schreef op 24 juli 2009 @ 14:30:

ja weet je Bar-Ba_Bella, ik draag het liever niet over aan de verzekering. Ik wil graag alles zelf weten en beslissen. Ik heb alle contacten met de vloerboer ook zelf gedaan vanaf het begin. Ik zal verzekering wel op de hoogte houden. Ik ben zelf behoorlijk mondig en weiger het nu uit handen te geven, want dan ligt die vloer er tegen de tijd dat ik ga baren.



Dat begrijp ik, zou ik zelf ook hebben hoor, vooral omdat je dan alle info uit eerste hand krijgt. Maar toch is het verstandiger om het niet te doen.

Succes!
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Alle reacties Link kopieren
Moet eerst ff alles doorlezen!
@Djoels

Gewoon delegeren en er zelf bij 1 contactpersoon bovenop blijven zitten, scheelt jou werk en tijd en frustratie. Als het niet gaat zoals jij wilt dat het gaat, kun je altijd weer de vloerenboer bellen.



@Melodie

Lees de rest even door, bestellen bij een ander wordt in dit specifieke geval heel lastig ivm de verzekering.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook eerst zelf aan de slag gegaan om het op te lossen djoels.

Toen we daar niet uit kwamen is er rechtsbijstand op gezet.

Die kwam er ook niet met hem uit en verwees ons door naar de geschillencommissie..



Maar die kan niets doen omdat de vloer niet betaald is.

Nou en ik betaal niet voor iets wat niet goed is (heeft ook reden,de vloerenmijnheer is niet zo vlot in probleem oplossen)



Dus ja....
Alle reacties Link kopieren
Wat een communicatie fouten bij die keukenboer!



1) Je hebt opdracht gegeven om de oude vloer eruit te slopen, en dat stond volgens hun niet gepland?

2) Ze hebben je woonkamer en hal niet goed opgemeten, wie besteld er nu te weinig bij de fabriek? Meten is weten. En iedereen weet dat er nu bouwvak is en veel fabrieken dicht zijn dus bij een goede en tijdige bestelling was niks misgegaan.

3) Een houten vloer heeft 3 dagen nodig om te wennen aan de temperatuur in je woonkamer. Een houten vloer kan nog werken. Heeft die keukenboer de houten vloer eerst een paar dagen in je woonkamer gelegd voordat ie hem ging leggen?



Ik zou hier flink werk van gaan maken want ze hebben toch veel fouten gemaakt. Grrr ik zou hier ook zoooooo boos om zijn ! Sterkte Djoels!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren een telefoontje gekregen..... de fabriek is tot half augustus dicht, dan kunnen ze de vloer bestellen... dus wanneer deze gelegd wordt, eind augustus? Afijn, veel te lang.



Behalve een 'sorry, ik vind het heel vervelend' geen oplossingen geboden:



Niet: zullen we tijdelijk een zeiltje neerleggen

Niet: wat vervelend, kunnen we u een overnachting aanbieden

Niet: uw spullen staan noodgedwongen buiten, wat nu.



Niets, niets, niets.



Gisteren ook vernomen van een vriend van mij die veel van vloeren weet, gezien het feit hij voor een inkoper van vloeren werkt, dat de kans heel groot is dat als er een nieuwe partij vloer besteld wordt, deze kan afwijken van de vloer die er al ligt...



Weet je, ik heb het echt gehad.

Ga vandaag mijn meubels weer terug zetten in de kamer, op de vloer en ondervloer en beton, ga het niet langer buiten laten staan.



Ga morgen denk ik maar mijn rechtsbijstandverzekering bellen..





Weet je, een klacht is een kans:



'Sorry mevrouw Djoels, dit is echt een enorme fout door ons gemaakt, ik weet dat u niet de perfecte oplossing heeft op korte termijn, maar hoe zouden we het voor elkaar kunnen krijgen om u toch een beetje tegemoet te komen, zodat we er alles aan kunnen doen om deze onaangename tijd te veraangenamen.'



Een klacht is echt een kans. Maar dat snappen ze daar niet, helemaal niet. Zo ontzettend jammer.



Stelletje vloerhoeren. Ik betaal echt helemaal niets meer..
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
echt waardeloos, Djoels!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt een claim op je verzekeraar. Je verzekeraar wil die claim afdoen door vloerboer in te schakelen (als een soort onderaannemer). Vloerboer komt zijn deel van de overeenkomst echter niet na, waardoor verzekeraar op zijn beurt de claim niet kan inlossen. Problemen van vloerboer zijn iets wat tussen vloerboer en verzekeraar speelt en daar opgelost moet worden. Feit dat jij langer met de rotzooi zit, komt omdat verzekeraar de claim niet conform de afspraken inlost. Dus jij moet je tot verzekeraar wenden en die onder druk zetten om hun belofte (naar volle tevredenheid & binnen redelijke termijn afgehandelde claim) waar te maken.

Morgen hen dus bellen en zeggen dat je uiterlijk vrijdag de vloer cf afspraak wil hebben liggen en dat je anders de extra kosten (inhuur meubelsjouwers, extra vrije dagen, uit-eten want je kan niet in de keuken?) zult claimen als vervolgschade, en een klacht zult indienen.

Staat er in de polisvoorwaarden nog iets wat houvast kan bieden? Een termijn waarbinnen schade moet zijn afgedaan? Of een klachtenregeling?
geeeetver wat waardeloos zeg. Staat er idd iets in je polis over dit soort dingen en of klachtenregelingen?
Alle reacties Link kopieren
Wat enorm klote deze situatie.



Is de vloerboer nog bij een cbw of een andere vakvereniging aangesloten? Dan zou je dt nog kunnen proberen.



Hoewel ik het wel mee eens ben dat het eigenlijk het probleem is van je verzekering. Als jij zelf een vloer had gekocht, zou je wel nakijken of het een betrouwbare leverancier is en of ze goed werk leveren. Dit blijken ze echter niet te zijn, dus de verzekering heeft je opgezadeld met een slecht bedrijf. Het hoeft niet zo te zijn dat dit systematisch gebeurt bij dat bedrijf, maar een zo'n blunder is al heel erg....
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Alle reacties Link kopieren
Ik kan wel koken in huis, heb inmiddels mijn banken gewoon teruggezet, heb wat platen van de ondervloer neergelegd en ben daar op gaan zitten. 2 banken en op mijn eettafel de tv aangesloten, kan dus wel gewoon koken en het ook gewoon in huis opeten. Maar het is gewoon niet leuk...



Ik ga er morgen verder induiken. Ik heb door me druk te maken een enorme uitbarsting van de vlektyfus gekregen (eczeem), ik moet me niet te druk maken, maar dat is lastig...Heel lastig....



Ik houd jullie op de hoogte. Djoels vs. de vloerhoeren vechtend tegen de vlektyfus. Ik zeg 'vervelen doe ik me niet' ...
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
quote:Djoels schreef op 26 juli 2009 @ 20:39:

Ik kan wel koken in huis, heb inmiddels mijn banken gewoon teruggezet, heb wat platen van de ondervloer neergelegd en ben daar op gaan zitten. 2 banken en op mijn eettafel de tv aangesloten, kan dus wel gewoon koken en het ook gewoon in huis opeten.



Het gaat er niet om dat het kán, het gaat erom dat je zégt dat je vervolgschade claimt waaronder een vergoeding voor het tijdenlang niet (goed) kunnen gebruiken van je woonkamer en keuken Je moet het voor de verzekeraar aantrekkelijker maken om achter die vloer aan te gaan en dat doe je door ze erop te wijzen dat de kosten anders fors kunnen oplopen.

Sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
Dat is waar Dhelia...... je hebt helemaal gelijk....



Nou ik ga ze van jetje geven!
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Djoels, misschien is deze oplossing al langs gekomen maar alá.



Kan je niet nieuwe een vloer uitzoeken (kosteloos ongeveer dezelfde prijs als die andere) en die laten leggen asap.
Alle reacties Link kopieren
je bedoelt bij een andere leverancier zusenzo of bij de huidige leverancier? Daar hanteren ze namelijk geen voorraden en moet alles besteld worden en de fabrieken zijn dicht...
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
quote:Djoels schreef op 27 juli 2009 @ 08:29:

Nou ik ga ze van jetje geven! Succes! Gooi die hormonen in de strijd
En Djoels, heb je vandaag nog wat kunnen bereiken?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist telefonisch contact gehad met mijn verzekeraar. Had nu een man aan de lijn die ik 'de pitbull' ga noemen...



De pitbull zei 'dit meent u niet, zijn ze gek geworden daar!'



(ik mijn verhaal verteld, dat ik zwanger ben, alleen woon (nog niets aan gelogen ook ) en dat ik gewoon vind dat ik niet goed behandeld ben en dat vond hij ook.



Hij vroeg me of ik alles op papier wilde zetten en dat hij voor mij eens haarfijn ga uitzoeken hoe of wat. Ook dat ik niet wil dat er kleurverschil in de vloer komt ivm verschillende partijen, ook dat ik 3 vrije dagen heb opgenomen etc. etc. Ik mocht het bij uizondering naar hem mailen, normaal werken ze met een antwoordnummer, maar hij wilde het heeel graag zelf oppakken voor mij.



Morgen maak ik mijn dossier verhaal zoals ik alles al heb opgeschreven voor hem af en mail het naam hem en laat hem dan alles regelen met de vloerhoer. Hij zei 'mevrouw Djoels, dit ga ik eens haarfijn voor u uitzoeken, want dit is echt buiten proporties'.



Lang leve de Pitbull!



Wordt vervolgd....
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Go, pitbull, go!
Wat fijn Djoels, zo iemand had je nu net even nodig! Ik hoop dat de pitbull resultaat boekt (en snel graag!)
Alle reacties Link kopieren
Heb mijn brief voor de Pitbull klaar.



Wil jullie even mijn laatste zinnen laten lezen, kan ik dit er zo inzetten? Ik heb een verslag gemaakt per dag, wie ik gesproken heb, wat is afgesproken, wat niet is nagekomen, etc. mijn zorgen over de partijen vloer, mijn vakantiedagen, dat ik zwanger ben en rust moet houden en nu veel uit huis ben, dat het onacceptabel is dat mijn huis onwoonbaar wordt gemaakt in de zomervakantieperiode bla bla bla, ik heb ook een rechtsbijstandverzekering bij dezelfde verzekeraar en vraag zijn advies om deze ook in te schakelen en dan eindig ik (na 3,5 A4tje )op de volgende manier..

-----------------------------------------------------------------------------------------------



Ik ben ontzettend teleurgesteld in de firma vloerboer. Behalve een 'sorry, ik vind het heel vervelend' worden er geen (tijdelijke) oplossingen geboden. Mevrouw vloerhoer geeft steeds aan dat het de schuld van de fabriek is etc. Waar de fout is gemaakt is niet mijn probleem. Zij is mijn contactpersoon en ik ben haar klant. Ik had gewild dat zij mij meer het gevoel had gegeven iets te kunnen betekenen in deze.





Iedere klacht is een kans:



'Sorry mevrouw Djoels, dit is echt een enorme fout door ons gemaakt, ik weet dat ik niet de perfecte oplossing heb op korte termijn, maar hoe zouden we het voor elkaar kunnen krijgen om u toch een beetje tegemoet te komen, zodat we er alles aan kunnen doen om deze onaangename tijd te veraangenamen.'



Een klacht is echt een kans. Bovenstaande benadering had mij nog vertrouwen kunnen geven in de vloerboer. Helaas heeft de vloerboer die kans niet genomen en dat maakt mij eigenlijk bijzonder teleurgesteld. Ik heb een heel naar gevoel over de dienstverlening en service van de vloerboer.



Ik zou het op prijs stellen als u mijn zaak uitzoekt en in behandeling neemt meneer de Pitbull. Tevens wil ik u echt laten weten dat ik vind dat de vloerboer met een forse schadevergoeding dient te komen en met een goede oplossing mbt de nog te leggen vloer.



Ik hoor heel graag van u.



Met vriendelijke groet,

Djoels de Vlektyfuskoningin
DTEEZ!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven