Geld & Recht alle pijlers

Leuk zo'n vloer, die er niet ligt.

23-07-2009 18:26 505 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar maanden geleden heb ik lekkage gehad, erg vervelend. Uiteindelijk mocht ik van mijn verzekeraar een nieuwe vloer uitzoeken. Dat heb ik met zeer veel plezier gedaan. Een maand of 2,5 geleden heb ik een prachtige oude eiken vloer uitgezocht. Een gedeelte wordt betaald door de verzekering, een gedeelte moet ik bijbetalen, omdat het niet de standaard collectie betreft. Hij zou gisteren en vandaag gelegd worden.



Gisteren kwamen ze, bepakt en bezakt.

'Uw oude vloer ligt er nog in' riep de ene.

'Dat klopt, zou u weghalen.' zei ik.

Stilte. Dat stond niet ingepland. Maar de man was de beroerdste niet en begon eerst met slopen. Daar duurde wel even dus ik kreeg al het vermoeden dat in 2 dagen alles leggen niet haalbaar zou zijn.



Gisteren de helft van de woonkamer gelegd en de keuken. Vandaag gingen ze verder. Bij aankomst vanmorgen vertelde hij me al dat er niet genoeg hout was besteld en dat de hal hoogstwaarschijnlijk niet gelegd kon worden. Daar was ik niet blij mee. Helemaal niet blij mee, maar hij gaf aan dat hij dan in ieder geval de woonkamer helemaal zou afmaken.. (joh).



Een uurtje later riep hij me weer met het schaamrood op zijn kaken. De tweede lading vloer die vandaag was geleverd was een heel andere vloer. Hij kon dus onmogelijk verder. Hij had zijn hoofdkantoor al gebeld en die zouden er achteraan gaan. Hij kon niets meer doen. Hout was op, hij ruimde op en vertrok.



Daar zit ik. Mijn meubels buiten opgeslagen in de tuin. De helft van de woonkamer ligt vloer, de andere helft niets. De hal niets. de uitbouw niets. Ik zou gebeld worden wat het 'plan' zou zijn.



Ik werd niet gebeld.

Ik belde zelf. En nog eens en nog eens en nog eens.

Uiteindelijk heb ik ze gesproken vanmiddag om 17.00 uur. De fabriek is met vakantie en gesloten tot 10 augustus. Ze gaan nu kijken of ze een andere fabriek kunnen benaderen voor dezelfde vloer, maar de kans was groot dat dat niet zou lukken.



10 augustus. Dan moet het nog besteld worden..... half augustus kunnen ze het dus waarschijnlijk komen afmaken - als alles meezit -.



Ik zit met een benedenverdieping die leeg is. Kasten staan in de tuin, banken in de tuin, inhoud kasten etc. staan in dozen boven. De vloer ligt er voor de helft.



Dit kan ik toch niet zomaar accepteren?



'Oh het spijt me zo' zegt de mevrouw van de winkel waar ik het kocht. Dat begrijp ik, maar daar kan ik geen fuck mee.



Morgen laten ze me weten of er een andere fabriek is of niet, maar eigenlijk geloof ik daar niet in. Ik zit dus nog een maand in dit huis, op deze manier. En als er wel een andere fabriek open is, geeft dat geen verschil in mijn vloer?



Ik heb zoveel vragen, waar moet ik allemaal aan denken? Kunnen zij dit zomaar maken? Wat moet ik morgen tegen ze zeggen? Iemand advies? Iemand dit eerder meegemaakt? Kan ik een schadevergoeding eisen en is dit wel realistisch? Ben ik overtrokken bezig? Ik heb overigens heel normaal gedaan, maar heel duidelijk aangegeven dat ik dit absoluut belachelijk vind en dat ik me hier echt niet in kan vinden.



Ik vind dit echt zo irritant... ik wilde van het weekend mijn huis weer helemaal inrichten en leuk doen en dat lukt dus niet en misschien wel de komende 4 weekenden ook niet.



Ik weet dat het niet het ergste op de wereld is, maar ik zit er nu eventjes mee.



Alvast dank voor jullie meedenken en hopelijk goede tips.
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
en dan bedoel ik eigenlijk de zin: Tevens wil ik u echt laten weten dat ik vind dat de vloerboer met een forse schadevergoeding dient te komen



Staat dat te hebberig? Moet ik dat juist niet vermelden? Moet ik helemaal niet over schadevergoedingen praten?



Dat weet ik even niet zo goed.
DTEEZ!
Hi Djoels,



Ik zou het kans-voorbeeld eruit laten en het houden bij de teleurstelling en de verwachting dat er een flinke geste jouw kant op gemaakt moet worden. Verder lijkt het me helemaal prima en zou ik er niets meer aan veranderen. (Nou ja, behalve dan misschien de vloerhoer-verwijzingen
Alle reacties Link kopieren
quote:Djoels schreef op 29 juli 2009 @ 13:18:

Mevrouw vloerhoer









Ik kan je verder niet helpen, sorry. Het enige wat ik wil zeggen is Go Djoels!
quote:Djoels schreef op 29 juli 2009 @ 13:20:

en dan bedoel ik eigenlijk de zin: Tevens wil ik u echt laten weten dat ik vind dat de vloerboer met een forse schadevergoeding dient te komen



Staat dat te hebberig? Moet ik dat juist niet vermelden? Moet ik helemaal niet over schadevergoedingen praten?



Dat weet ik even niet zo goed. Ik zou er zeker wel iets over roepen. Maar misschien iets genuanceerder. Dat je verwacht dat er een snelle (vooral ook snel!)en bevredigende oplossing wordt geboden, of anders een passende schadevergoeding.
Alle reacties Link kopieren
quote:nummerzoveel schreef op 29 juli 2009 @ 13:24:

Hi Djoels,



Ik zou het kans-voorbeeld eruit laten en het houden bij de teleurstelling en de verwachting dat er een flinke geste jouw kant op gemaakt moet worden. Verder lijkt het me helemaal prima en zou ik er niets meer aan veranderen. (Nou ja, behalve dan misschien de vloerhoer-verwijzingen



Wat een sjiek woord!

Ja ik ben echt van de voorbeelden en lang van stof......



Ik ga er nog even aan sleutelen.. Want ik vind dat ze namelijk nu al een schadevergoeding moeten betalen, stel je voor dat er morgen een nieuwe vloer in komt heb ik toch al een week ellende ervan.... snap je?
DTEEZ!
Ja, daar kan ik me ook wel in vinden. In elk geval een vergoeding voor ongemak en voor je vrije dagen!



PS geen idee hoe ik opeens op dat sjieke woord kwam!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou alleen het woord "forse" weglaten. Of desnoods vervangen door redelijke, maar ja wat voor hun redelijk is hoeft dat voor jou natuurlijk niet te zijn.
Alle reacties Link kopieren
dat forse zat mijzelf ook dwars MyosotisDiscolor (godddd waarom zo'n nick??!!)



Heb het aangepast in:





Ik zou het op prijs stellen als u mijn zaak uitzoekt en in behandeling neemt meneer de Pitbull. Tevens wil ik u echt laten weten dat ik vind dat firma vloerboer dient te komen met een passende schadevergoeding, in ieder geval voor het ongemak en voor de door mij opgenomen vrije dagen. Tevens vind ik het heel vervelend dat ik nu niet precies weet waar ik aan toe ben.



Ik hoor heel graag van u. Nogmaals, alvast hartelijk dank voor de door u genomen moeite.



Met vriendelijke groet,

Miss-laatnietmetzichsollen- Djoels!
DTEEZ!
Ik denk dat "passend" het juiste woord is. Uiteraard zullen hun iets anders passend vinden dat jij, maar als er eenmaal overeenstemming is over het feit dat zo'n vergoeding redelijk is, moet er altijd nog gevochten worden over de hoogte.
Mijn man werkt ook bij een parketzaak en helaas maar waar komen dit soort dingen ook daar regelmatig voor.



Mijn man legt de vloeren en ik kan je nu al vertellen dat de kans zeer groot is dat de nieuw te bestellen vloer qua kleur zal afwijken van je huidige vloer. Dit soort situaties heeft hij dus al vaker mee gemaakt, niet zo erg als bij jou, maar toch. Plinten te kort, te weinig planken, etc. Bij zijn bedrijf werken ze met een te strakke planning, te weinig tijd om echt goed werk te leveren. Hup, weer naar de volgende klant. En ze bestellen liever te weinig dan te veel, is goedkoper voor de vloerenboer. Regelmatig heeft mijn man echte ruzies met zijn baas. Hij is degene die het moet verklaren naar de klant, niet zijn baas.



Heel veel succes met alles!! En ja, alles wat je kunt claimen aan schadevergoeding moet je doen!! Ze maken een omzet bij vloerenboeren, dat wil je niet weten!!



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
dank je Nummerzoveel en ook jij bedankt Woezelenpip, de vloermeneer die hier de vloer kwam leggen (die ik overigens ook een compliment heb gegeven in mijn brief, omdat hij echt heel aardig was en zich echt doodgeneerde om het mij te vertellen!) zei ook al dat hij het vaker aan de hand had.



Ik ga het gewoon mailen zo naar de verzekering en dan zien we wel weer.... het blijft gewoon een gedoe.
DTEEZ!
Hmm, ik zou het nog wat stelliger formuleren.



Tevens verwacht ik dat firma vloerboer mij compenseert met een passende schadevergoeding.



Opeisen waar je recht op hebt!



succes...
Alle reacties Link kopieren
Frutje, hij was al weg de mail.



Okee, inmiddels een mail ontvangen van iemand van de verzekering, niet van de Pitbull. De Pitbull blijkt achteraf gewoon een poedel te zijn want hij heeft me doorgestuurd naar iemand die 'chef schade expert toestandje en zo' is. Dacht even de man van de rechtsbijstandafdeling, maar dat is ook niet zo.



Deze nieuwe man heeft me laten weten dat hij inmiddels al een bericht heeft gestuurd naar de vloerhoer waarin hij om uitleg vraagt. Hij hoopt zsm tot een goede oplossing te komen....



Ik noem hem de Duitse Herdert.... En waarom? Nou gewoon, dat schoot me als eerste te binnen...
DTEEZ!
Ach, als er chef voor staat dan zal het wellicht wat meer gewicht in de schaal leggen! Laat die schoothond maar voor wat het is, hij heeft in elk geval gedaan wat hij moest doen (gezorgd voor snelle actie). Ben benieuwd...
Alle reacties Link kopieren
de functie van de Duitse Herdert is:



Expert-Schadestroommanagement



Nou, als dat geen zoden aan de dijk zet, weet ik het echt niet meer!
DTEEZ!
Jezus, heb al veel functienamen gehoord, maar deze slaat werkelijk alles. :-)
Alle reacties Link kopieren
De Duitse Herder alias de Expert-Schadestroommanagement

heeft me gemaild met een reactie en een oplossing.



De Vloer wordt bijbesteld, ze kunnen 100% garantie geven dat de vloer het zelfde is... zo niet dan halen ze 'm als nog weg.



De vergoeding wordt 10% van mijn eigen bijdrage, dus 100 euro.



Ik heb Zojuist 20 minuten aan de telefoon gehangen met de Herdert. Een hele aardige kerel trouwens, heb hem verteld, dat ik het hier niet mee eens ben. 100 euro, of ze dit serieus menen. We hebben een goed gesprek gehad, hij begrijpt me, hij begrijpt alles en gaat namens mij wederom in protest......



Ongelofelijk...... een vergoeding van 100 euro....Dit geloof je toch niet!? Ik voel me zo niet serieus genomen..



Ik ga eten bij vrienden, zal vanavond nog wel even kijken hier...
DTEEZ!
Nee, 100 euro is natuurlijk niet serieus! Jou je eigen bijdrage kwijt schelden, dat is serieus. 100 euro is te zot voor woorden! Gelukkig begrijpt die blaffert dat nu ook...



Waar is trouwens de factor tijd gebleven in dit verhaal?
Hi Djoels!



Je schrijft erg leuk, ik moest zowaar grinneken om je ellende. Nou ja, om de manier van omschrijven hoor



Je kan natuurlijk aan je klompen (vruchtwater) aanvoelen dat de bijbestelde vloerdelen zullen afwijken van kleur. Want 100% garantie geven klinkt mij in de oren als een zoethoudertje vanuit de vloerhoer.



Blijft inderdaad de factor tijd. Ze kunnen dus nog steeds niet eerder dan half augustus de bijbestelde vloer leveren (die daarna afwijkt van kleur waarna het hele circus opnieuw kan beginnen?).



Is het geen optie van een andere vloer uit te kiezen die ze op voorraad hebben? En het prijsverschil wordt bijgelegd door de vloerhoer/verzekeraar? Je eerste prio is gisteren een nieuwe vloer. Je hebt geen tijd voor gestuntel en gekloot, je bent zwanger



Succes meid
Alle reacties Link kopieren
100 euro als openingsbod dus. Ik ben benieuwd op welk bedrag het onderhandelingsspel eindigt.
Alle reacties Link kopieren
factor tijd, in de week van 10 augustus zijn ze open en die week wordt de vloer ook gelegd... eerder kan inderdaad niet. Ze gaan het in 1 dag doen gaf de Duitse Herder aan. Heb hem aangegeven dat dat onmogelijk is.... de Duitse Herder gaf aan dat er desnoods 8 vloerleggers moesten komen, maar in één dag zullen ze het fixen... kijk daar houd ik dan wel van.



Ik wil geen andere vloer uitzoeken, ik wil deze vloer. Ik wacht liever 4 weken en dan de vloer naar keuze voor zoveel jaren dan een alternatief vloer uitzoeken en eind van de week klaar zijn. Dat wil ik niet. Ik ben nog niet hoogzwanger he, ben pas net onderweg (14 weken )



Ik heb me er nu bij neergelegd dat ik nog een paar weken in de rommel zit, maar ik wil daarvoor wel een schadevergoeding, en dan niet 100 euro. Ik wil ook 3 vakantiedagen vergoed krijgen en helaas voor hen, ik heb al jaren niet meer het minimum loon..Stelletje gekken.



Wordt vervolgd!



Ben ook zo benieuwd
DTEEZ!
Djoels, ik weet niet of ik je een privé berichtje kan sturen, maar ben erg nieuwsgierig naar de naam van het bedrijf. Ik snap dat je deze niet hier op het forum wil zetten, maar zoals ik al eerder schreef werkt mijn man bij een parketzaak. Waarschijnlijk zal hij dit bedrijf wel kennen.



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Woezelenpip, heel lief je aanbod, maar dat doe ik niet.

Ze hebben het bij mij verprutst, maar wellicht werkt jouw man wel bij dit bedrijf, dan hangt er toch wel even een ander gevoel bij mij.



Ik bedoel dit overigens niet naar hoor, ik vind het heel lief bedoeld van je, maar ik wil de naam van het bedrijf niet door de shit trekken. Ik maak ook wel eens een fout in mijn werk, maar vind dat ik over het algemeen wel heel goed functioneer. Ik wil wel blijven relativeren.



Hopelijk begrijp je dat.
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Voor wat betreft je schadevergoeding: die zou je kunnen splitsen. Enerzijds de vergoeding van de reëel gemaakte kosten, zoals de vrije dagen. Anderzijds een vergoeding voor de ellende en het ongemak. Voor dat laatste zou ik uitgaan van een bepaald bedrag per dag dat de vloer er niet ligt (houdt de druk ook een beetje op de ketel )
quote:Djoels schreef op 30 juli 2009 @ 08:25:

Woezelenpip, heel lief je aanbod, maar dat doe ik niet.

Ze hebben het bij mij verprutst, maar wellicht werkt jouw man wel bij dit bedrijf, dan hangt er toch wel even een ander gevoel bij mij.



Ik bedoel dit overigens niet naar hoor, ik vind het heel lief bedoeld van je, maar ik wil de naam van het bedrijf niet door de shit trekken. Ik maak ook wel eens een fout in mijn werk, maar vind dat ik over het algemeen wel heel goed functioneer. Ik wil wel blijven relativeren.



Hopelijk begrijp je dat.



Begrijp het helemaal!! Maar het is i.i.g. niet het bedrijf van mijn man, dat is voor 100% zeker.



Succes met alles!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven