Geld & Recht alle pijlers

Leuk zo'n vloer, die er niet ligt.

23-07-2009 18:26 505 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar maanden geleden heb ik lekkage gehad, erg vervelend. Uiteindelijk mocht ik van mijn verzekeraar een nieuwe vloer uitzoeken. Dat heb ik met zeer veel plezier gedaan. Een maand of 2,5 geleden heb ik een prachtige oude eiken vloer uitgezocht. Een gedeelte wordt betaald door de verzekering, een gedeelte moet ik bijbetalen, omdat het niet de standaard collectie betreft. Hij zou gisteren en vandaag gelegd worden.



Gisteren kwamen ze, bepakt en bezakt.

'Uw oude vloer ligt er nog in' riep de ene.

'Dat klopt, zou u weghalen.' zei ik.

Stilte. Dat stond niet ingepland. Maar de man was de beroerdste niet en begon eerst met slopen. Daar duurde wel even dus ik kreeg al het vermoeden dat in 2 dagen alles leggen niet haalbaar zou zijn.



Gisteren de helft van de woonkamer gelegd en de keuken. Vandaag gingen ze verder. Bij aankomst vanmorgen vertelde hij me al dat er niet genoeg hout was besteld en dat de hal hoogstwaarschijnlijk niet gelegd kon worden. Daar was ik niet blij mee. Helemaal niet blij mee, maar hij gaf aan dat hij dan in ieder geval de woonkamer helemaal zou afmaken.. (joh).



Een uurtje later riep hij me weer met het schaamrood op zijn kaken. De tweede lading vloer die vandaag was geleverd was een heel andere vloer. Hij kon dus onmogelijk verder. Hij had zijn hoofdkantoor al gebeld en die zouden er achteraan gaan. Hij kon niets meer doen. Hout was op, hij ruimde op en vertrok.



Daar zit ik. Mijn meubels buiten opgeslagen in de tuin. De helft van de woonkamer ligt vloer, de andere helft niets. De hal niets. de uitbouw niets. Ik zou gebeld worden wat het 'plan' zou zijn.



Ik werd niet gebeld.

Ik belde zelf. En nog eens en nog eens en nog eens.

Uiteindelijk heb ik ze gesproken vanmiddag om 17.00 uur. De fabriek is met vakantie en gesloten tot 10 augustus. Ze gaan nu kijken of ze een andere fabriek kunnen benaderen voor dezelfde vloer, maar de kans was groot dat dat niet zou lukken.



10 augustus. Dan moet het nog besteld worden..... half augustus kunnen ze het dus waarschijnlijk komen afmaken - als alles meezit -.



Ik zit met een benedenverdieping die leeg is. Kasten staan in de tuin, banken in de tuin, inhoud kasten etc. staan in dozen boven. De vloer ligt er voor de helft.



Dit kan ik toch niet zomaar accepteren?



'Oh het spijt me zo' zegt de mevrouw van de winkel waar ik het kocht. Dat begrijp ik, maar daar kan ik geen fuck mee.



Morgen laten ze me weten of er een andere fabriek is of niet, maar eigenlijk geloof ik daar niet in. Ik zit dus nog een maand in dit huis, op deze manier. En als er wel een andere fabriek open is, geeft dat geen verschil in mijn vloer?



Ik heb zoveel vragen, waar moet ik allemaal aan denken? Kunnen zij dit zomaar maken? Wat moet ik morgen tegen ze zeggen? Iemand advies? Iemand dit eerder meegemaakt? Kan ik een schadevergoeding eisen en is dit wel realistisch? Ben ik overtrokken bezig? Ik heb overigens heel normaal gedaan, maar heel duidelijk aangegeven dat ik dit absoluut belachelijk vind en dat ik me hier echt niet in kan vinden.



Ik vind dit echt zo irritant... ik wilde van het weekend mijn huis weer helemaal inrichten en leuk doen en dat lukt dus niet en misschien wel de komende 4 weekenden ook niet.



Ik weet dat het niet het ergste op de wereld is, maar ik zit er nu eventjes mee.



Alvast dank voor jullie meedenken en hopelijk goede tips.
DTEEZ!
Wat een drama Djoels, wens je heel veel sterkte. Hopelijk hoor je gauw goed nieuws en kan een andere fabriek wel de juiste vloer leveren op korte termijn!
Alle reacties Link kopieren
Hebben die vloermannen even mazzel dat je hormonen net weer gekalmeerd zijn



Even op 'n rijtje:

- ze waren vergeten dat ze ook moesten slopen dus de planning ging niet gehaald worden

- er is onvoldoende vloer besteld

- wat er bij besteld is, is fout

- wat goed besteld kan worden, kan pas medio augustus.

Dat was 't zo'n beetje?



Klinkt als een grondige wanprestatie... Eén foutje kan gebeuren, en dat de fabriek vakantie viert, is ook logisch, maar én de planning fout én de bestelling eerst niet genoeg en daarna fout, is wel een beetje veel van het goede...



Ik zou ze denk ik een termijn geven van een paar dagen om het in orde te krijgen (hetzij elders precies 't zelfde bijbestellen, hetzij een compleet nieuwe, vergelijkbare vloer). En aangeven dat als ze dat niet lukt, je de overeenkomst ontbonden acht, je zelf op zoek gaat naar een ander en het prijsverschil (inclusief eventuele toeslag voor het heel snel leggen) bij hen in rekening brengt.
Alle reacties Link kopieren
Er waren steeds dingen niet, de plinten niet, toen niet genoeg vloer, toen opeens een ander vloer... de man die het bij me aan het leggen was, schaamde zich dood.... en was ook geïrriteerd naar zijn eigen firma toe.



Ik deed me aardig tegen 'm joh. Bakkie koffie hier, krentebolletje daar, luisteren naar zijn sprookjeshuwelijk (met een heks thuis op de bank -zei hij echt!! :-O- ) maar ik dacht, ik luister, als hij maar gewoon die vloer erin dondert en alles mooi maakt.



Hij ging weg en hij zei 'ik vind het zo erg, u bent zo aardig mevrouwtjie, de goeie motte altijd onder de slechte lijden'.

Ik wilde hem een klap geven maar zei 'u kunt er niets aan doen, tot ziens.'



Ik ben behoorlijk opgefokt, zo zonde van mijn energie.
DTEEZ!
Volgens mij kun je in elk geval eisen dat er een container oid wordt bezorgd waar je meubels in opgeslagen kunnen worden. En het lijkt mij voor de vloer niet zo best als er een maand op geleefd gaat worden, dus ik zou ook een tijdelijk onderkomen (hotel, bungalow, whatever) eisen.
Alle reacties Link kopieren
Denken jullie dat ik ook mijn verzekering moet inlichten, zij betalen immers een fors bedrag?



Het is lastig om zo maar weg te gaan Dhelia omdat ik natuurlijk via mijn verzekering gebonden ben aan dit bedrijf....



Heb zomaar het idee dat die hormonen weer aan het opspelen zijn.
DTEEZ!
AH, de verzekering heeft het bedrijf aangewezen? In dat geval zou ik zeker de verzekering bellen en tegen hun zeggen dat zij met een werkbare oplossing moeten komen! :-)
En de hormonen werken in je voordeel. Iedereen snapt dat je zwangere dames maar beter zsm tevreden kunt stellen als je ongelukken wilt voorkomen!
Alle reacties Link kopieren
ja die meubels daar zit ik wel mee, weet je, ik weet niet eens of ik al echt op de vloer die er ligt mag lopen (spullen mag opzetten), niet dat ik zin heb om mijn kamer in te richten, maar met dit weer is het best handig om mijn banken weer binnen te halen.



Goede tip Nummerzoveel van die container, kan ik aangeven als het inderdaad heel lang gaat duren.



Ik leef nu even boven, heb mijn kantoor waar ik nu zit, die overigens best gezellig is met al mijn schilderijen nu hier aan de muur en zo en gezien die vermoeidheid door het zwanger zijn lig ik vroeger op bed dan anders, dus leef ik momenteel tussen slaapkamer en kantoor. (Meubels staan al sinds het weekend buiten omdat ik van tevoren alles geschilderd heb)
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
to do: morgenvroeg direct de verzekering bellen!
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
quote:nummerzoveel schreef op 23 juli 2009 @ 18:42:

Volgens mij kun je in elk geval eisen dat er een container oid wordt bezorgd waar je meubels in opgeslagen kunnen worden. En het lijkt mij voor de vloer niet zo best als er een maand op geleefd gaat worden, dus ik zou ook een tijdelijk onderkomen (hotel, bungalow, whatever) eisen.Zou het niet praktischer zijn om dan te eisen dat het bedrijf morgen of zsm een tijdelijke vloer komt leggen (bv zeil of laminaat)en helpt met de spullen weer naar binnen/buiten/binnen sjouwen.
En vooral ook niet vertellen dat je meubels al een week buiten staan. Gewoon aangeven dat alles in de tuin is gezet ivm de vloer en dat je het erg vervelend zou vinden als je na een week met dit weer ook nog schimmel op je goede dure (vooral dure ) meubels moet gaan claimen!
quote:borderwalk schreef op 23 juli 2009 @ 18:48:

[...]





Zou het niet praktischer zijn om dan te eisen dat het bedrijf morgen of zsm een tijdelijke vloer komt leggen (bv zeil of laminaat)en helpt met de spullen weer naar binnen/buiten/binnen sjouwen.Is ook een idee, maar dat ligt er ook een beetje aan hoe de vloer gelegd is. Meestal wordt hout gelijmd of genageld en dan is het lastig om het er weer uit te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
aaargh!

Jeetje, wat een zooitje, daar zit je lekker mee dan!!!



Ik zou zelf geloof ik aan voor de tijdelijke vloer. Per direct gratis geplaatst.

En als het gelegde gedeelte dan beschadigd? Jammer dan, dan doen ze dat na de vakantie òòk maar opnieuw.

Ze fixen het maar...



Geen idee of dat allemaal mogelijk is, maar ik zou zeggen, zet je hormonen op, en ga ervoor.

Succes!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu even een verslag aan het typen voor mezelf, dat ik precies weet wat ik allemaal al ondernomen heb, met wie ik heb gesproken op welke manier, wat ze me hebben toegezegd en wat niet.... heb zomaar het vermoeden dat ik dat nog nodig ga hebben..



Ik heb inderdaad gezegd dat ik pas dinsdagavond alles heb buiten gezet....speciaal voor de vloer, daar heb ik allerlei mensen voor op moeten trommelen, tja ben immers zwangert, woon alleen en gezien al mijn medische toestanden mag ik niet eens een zak patat tillen....



Mijn hele dure bank, dat is een goeie! (hopelijk lezen ze niet het viva forum want dan weten ze gelijk mijn topic over mijn bank, het krampfors mysterie)



tijdelijke vloer, kan ook nog...



Poeh.

Zo geen zin in, dit gezeik.. :(
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Oh Djoels, heb jij dat......ik zou echt vreselijk pissig tekeer gaan tegen die lui, goed dat je je kunt beheersen.

Inderdaad klinkt het mij in de oren als dat de verzekering de opdrachtgever is. Bellen die lui! Zet alle punten op een rijtje die niet kloppen, en zeg er vooral bij dat je meubels nu inderdaad buiten staan te verregenen (staan ze nergens onder dan oid?). Laat hun met een oplossing komen. Zo niet, dan kun je altijd zeggen dat je er even rustig over nadenkt en ze zo terug belt. Eigenlijk kun je alleen maar geholpen worden, ze kunnen je niet in deze situatie laten.

En rechtsbijstand, heb je dat?
Tja, ik zeg ook maar wat...
Alle reacties Link kopieren
Oja, mijn meubels staan wel onder een zeil.... dacht dat dat wel duidelijk was, met dit weer!
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Yep, heb ook een rechtsbijstandverzekering.

Via dezelfde verzekeraar wie mijn vloer vergoed!
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
In tussentijd even gegoogled op "krampfors" en ik huil tranen met tuiten hier! Djoels, jij schrijft echt zó leuk! Ik zou zeggen, stuur een mail naar die lui en het komt helemaal goed



Met die rechtsbijstand bij dezelfde verzekeraar zou je toch denken dat alles extra snel opgelost kan worden...ik ga voor je duimen Djoels. Alles op papier zetten is slim ja. Verder kun je nu even niks doen denk ik (hopen dat je zeiltje het houdt?).
Tja, ik zeg ook maar wat...
Alle reacties Link kopieren
ja dat krampfors gebeuren was me inderdaad iets toen.



Ik moet me ook niet te druk maken, kan er nu al helemaal niets meer aan doen. Ik ga maar een pot thee zetten en eens gluren naar mijn vloer die er ligt.

Het ergste is ook nog dan toen hij gelegd werd ik me echt afvroeg of het wel de vloer was die ik had uitgezocht, hij viel zo tegen....



Dat heb je dan. In je gedachten maak je alles altijd mooier, leuker en in dit geval vooral ook lichter....
DTEEZ!
Jeeeeetje Djoels!!!



Ik zou daar op zn zachtst gezegd ook niet erg blij mee zijn hoor!

Gewoon een maand kamperen op je boven verdieping, dat kan toch niet?!



Morgen gewoon je verzekering opbellen en hopen dat zij het voor je kunnen regelen, dat zou het makkelijkste zijn!



(gaat alles goed met je zwangerschap, geniet je er al lekker van?)
Alle reacties Link kopieren
Dat kan ook heel positief zijn. Laat voorzichtig vallen dat je ook best in wilt stemmen met een andere vloer. Immers, je viert over 2 weken je bruiloft (ehhm in die trant dan ;) in de woonkamer en bent al snel tevreden hoor....
Tja, ik zeg ook maar wat...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik inderdaad morgen maar is ga beginnen met mijn verzekering te bellen... hopelijk kunnen zij er ook iets mee..





het gaat goed met zwangeren, ik heb nog niet echt genoten, dat gaat nu een beetje beginnen... heb vandaag officieel 'bekend' gemaakt dat ik zwanger ben. Natuurlijk wisten goede vrienden het al en mijn baas ook. Maar vandaag heb ik er een blog aan gewijd op Hyves en krijg allerlei reacties, iedereen is verbaasd, zo leuk.



Overigens heet de blog 'normaal doen', ik wil gewoon normaal doen, blijven doen.... maar dan moeten ze niet lopen fucken met die vloer!
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
quote:Djoels schreef op 23 juli 2009 @ 18:43:

Het is lastig om zo maar weg te gaan Dhelia omdat ik natuurlijk via mijn verzekering gebonden ben aan dit bedrijf....

Ow ja, verzekering... Die dus inderdaad maar als eerste bellen, morgen. Maar de verzekering schrijft toch niet voor dat je per se dit bedrijf moet hebben? Ik neem althans aan dat ze gewoon een x bedrag vergoeden, en dat het ze in beginsel om het even is wie het uitvoert?
Alle reacties Link kopieren
Nope Dhelia, verzekeraar heeft een inspecteur langsgestuurd nav de schade, die man is van dat bedrijf. Verzekeraar heeft een contract met dat bedrijf inzake vloeren... dus ze keren geen bedrag uit, maar ze keren een vloer uit.
DTEEZ!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven