Geld & Recht alle pijlers

Leuker leven voor minder

21-08-2018 00:24 453 berichten
Wie kletst er mee? Ik leef al jaren redelijk zuinig maar ben geen krent. Bijvoorbeeld; Ik ga graag op vakantie maar zoek graag uit wat de beste deals zijn. Inmiddels weet ik dat je vliegtickets het beste in januari aankoopt :idee: en vervolgens het hotel in mei.

Ik ga bijna niet naar supermarkten, ik bestel veel online. Het is makkelijk, de bezorging is vaak gratis bij aankoop van een product wat ik toch nodig heb, en ik heb niet de neiging tot impuls aankopen, win/win. De groenten hier op de markt zijn duurder als bij de Aldi of Lidl, dus wip ik liever daar even binnen dan dat ik een rondje op de markt doe. Ik hou ervan om ons leven zo prettig mogelijk te houden op een zo goedkoop mogelijke manier.

Herkenbaar?
Verder ben ik een heuse koopjesjager! Ik weet ook hoe het voelt om minder te hebben... en kan dus nog steeds erg genieten van bijv een tas vol kinderkleding met 70% korting :yes:
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam vandaag nog een vvv kaart tegen van 25 euro die ik alweer vergeten was,als het goed is kan ik die bij deen uit geven,kan ik mijn nieuwe vriezer vullen.

Sinds ik op mijn boodschappen led ben ik ook creatiever geworden met restjes,als het kan vries ik het allemaal in,ik heb een paar weken geleden een yumbox classic gekocht,en met een paar lepels aan restjes heb je zo een vakje gevuld,en natuurlijk wat anderen dingen erbij.
Ik eet een stuk meer gevarieerder en mijn collega's denken dat ik uren in de keuken sta.
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
10-09-2018 17:16
Wij hebben twee vriezers. Ideaal voor 1 plus 1 en invriezen van bijvoorbeeld lasagne. Maak ik dan per 12 porties.
Wij hebben ook 2 vriezers, een maar uitgezet omdat ik hem vaak maar halfvol had. Zonde van de stroom, of valt dat wel mee het verbruik van een vriezer, weet iemand dat toevallig?
Ik merkt trouwens dat ik de vriesruimte mis. Zeker als er een mooie aanbieding is kan ik nu niet groot inslaan wegens een tekort aan vriesruimte. Daar weegt de besparing aan stroom niet tegenop denk ik..
Alle reacties Link kopieren
starfeathers schreef:
15-09-2018 18:32
Ik kwam vandaag nog een vvv kaart tegen van 25 euro die ik alweer vergeten was,als het goed is kan ik die bij deen uit geven,kan ik mijn nieuwe vriezer vullen.
Dat vind ik altijd heerlijk. Had tijdens mijn mbo opleiding een aantal keren een VVV bon gekregen en nooit gebruikt omdat ik niet wist wat ik er mee moest doen. Na jaren terug gevonden en bleek zo'n 70 euro samen te zijn, heb ik destijds mooi mijn winterschoenen van gekocht.
marjolein853 schreef:
15-09-2018 13:03
@schattig meisje; ja is k.. Baal er enorm van. Gelukkig heb ik nog genoeg eten en koffie/thee. Helaas geen sigaretten.. Ja, heel slecht maar ik rook..
En ja, dat snap ik dan weer wel. Ik ben altijd heel blij dat ik nooit begonnen ben, want onder moeilijke omstandigheden is het extra zwaar om er vanaf te komen ... Al je incasseringsvermogen gaat dan naar geldproblemen/scheiding/etc
Alle reacties Link kopieren
Klopt s.m.

Ik had een behoorlijke hoeveelheid tomaten gekregen. Die ben ik nu aan het roosteren.

Denk dat ik een gedeelte de vriezer in doe en een gedeelte de koelkast in.

En vvv bon? Moet ik ook nog ergens een van hebben liggen. Eens kijken wat ik daar mee kan.

@Starfeahters wat is een yumbox?
Alle reacties Link kopieren
Laat maar.. google weet alles!
Leuk als je ineens een vergeten bon vindt!

Morgen ga ik naar een rommelmarkt. Ben nog steeds op zoek naar bloempotten en wat dingen om het weer lekker knus te maken met de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Nou, de tomaten zijn geroosterd. (met knoflook, peper en zout). Erg lekker! Nu afkoelen en een gedeelte in de vriezer..
Alle reacties Link kopieren
Klink lekker,heb een paar tomaten van de tuin,wist al niet wat ik er mee zou maken.
Ook vandaag 5 pompoenen van de tuin in stukjes gesneden en de vriezer in,scheelt toch tijd doordeweeks.
starfeathers schreef:
17-09-2018 16:10
Klink lekker,heb een paar tomaten van de tuin,wist al niet wat ik er mee zou maken.
Ook vandaag 5 pompoenen van de tuin in stukjes gesneden en de vriezer in,scheelt toch tijd doordeweeks.
Pompoen schillen is een naar klusje.
Alle reacties Link kopieren
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
17-09-2018 16:39
Pompoen schillen is een naar klusje.
Na al die pompoenen zat er een hele plak laag op mijn handen die alleen met een schuurspons er af te halen was,daarom doe ik het liever in 1 keer,anders blijven ze in de la liggen.
Alle reacties Link kopieren
Oh een vergeten bon, hier eentje gevonden van ICI Paris van €15 die nog maar een maand geldig was, een winkel waar ik dus nooit kom.
Dus rondkijken wat ik van dat bedrag kon kopen; een fancy nagelknipper van Tweezerman. Zelf dat er normaal nooit voor betaald maar hij doet het wel heel goed :)
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
17-09-2018 16:39
Pompoen schillen is een naar klusje.
Ik leg de pompoen altijd even met lage temp in de oven. Schillen en snijden gaat dan een stuk beter en invriezen kan dan ook nog gewoon.

Soms laat ik de schil ook gewoon zitten bij het 'bakken' in de oven.
Alle reacties Link kopieren
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
17-09-2018 16:39
Pompoen schillen is een naar klusje.
Ik eet pompoen uit de oven altijd met schil eromheen. Smaakt prima en scheelt een hoop werk.
Wel goed schoonmaken de pompoen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb besloten dat ik voorlopig geen kleding nodig heb. Ik heb nl nog best veel. Vanmorgen een heel oud shirtje uit de kast gepakt en een vestje dat ik bijna nooit draag. Merkte wel op het werk dat dat shirt de hele tijd opkruipt en dat bij het vest de knopen niet helemaal lekker sluiten dus ik heb de halve dag met blote buik gewerkt volgens mij...

Het geeft me wel rust als ik door de winkelstraat loop (moest er wel zijn voor iets van de drogist). Hartstikke leuk allemaal hoor, die najaarscollectie. Normaal zou ik een paar winkels binnen lopen, even kijken wat de trends zijn, misschien iets kopen. Nu kon ik er gewoon langs lopen, wetende dat ik niks nodig heb.

Het is echt een andere mindset. Wel goed voor de portemonee.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Passende kleding is wel zo fijn,ik heb zelf laatst juist een paar van die opkruipers weg gedaan,je merkt toch dat je ze alsnog laat liggen.

Ik zelf heb nog kleding van 10 jaar geleden liggen die ik nog draag,mijn smaak is gelukkig altijd het zelfde gebleven,maar ook ik hou van nieuwe kleding kopen dus daar ben ik ook mee gestopt,ik heb garderobe kasten vol :-O$ ik ben namelijk erg zuinig op mijn kleding en gooi dus amper wat weg dus dan stapelt het op.

Wel nog wanneer ik vang nieuwe sokken en ondergoed kopen,die gaan helaas niet dat lang mee.
Passende kleding is inderdaad erg belangrijk. Misschien als iets niet meer past of lekker zit, het gewoon weg doen, want dat is dus egenlijk waar het mis gaat met je te volle kast. En vanuit wat je hebt en wat wel goed zit, heb je dan een veel beter beeld wat je nog over hebt. Als je in een steeds omhoog kruipend shirt gaat werken voelt dat toch ontzettend armoedig?
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat heb ik hier dus ook veranderd. Kleding die eigenlijk niet helemaal meer kon niet weggooien en vervolgens wel aantrekken. Nu weggegooid en alleen goede stukken in de kast houden. Scheelt wel, dan kun je 's ochtends gewoon iets pakken en dan staat het altijd. Ik investeer tegenwoordig dus liever in iets wat ik mooi vind dan in net-nieters.

Ik heb mezelf verboden om effen shirts te kopen. Ik val (viel, haha) er steeds voor, maar uiteindelijk is dat altijd saai en lastig te combineren (want er moet iets leuks bij, en ik hou niet van dat ingewikkelde gedoe). Met dat standpunt is het wel makkelijker shoppen, want sommige dingen 'hoef' ik nu niet meer te bekijken / overwegen.
Ik ben juist gek op effen shirts. 's Winters zijn die ideaal voor met een mooi vest er overheen, die dan weer uit kn op een plek waar de verwarming staat te loeien. Mooie sjaal erbij, klaar.
Alle reacties Link kopieren
Moon-Alisa schreef:
19-09-2018 16:48
Ik heb besloten dat ik voorlopig geen kleding nodig heb. Ik heb nl nog best veel. Vanmorgen een heel oud shirtje uit de kast gepakt en een vestje dat ik bijna nooit draag. Merkte wel op het werk dat dat shirt de hele tijd opkruipt en dat bij het vest de knopen niet helemaal lekker sluiten dus ik heb de halve dag met blote buik gewerkt volgens mij...

Het geeft me wel rust als ik door de winkelstraat loop (moest er wel zijn voor iets van de drogist). Hartstikke leuk allemaal hoor, die najaarscollectie. Normaal zou ik een paar winkels binnen lopen, even kijken wat de trends zijn, misschien iets kopen. Nu kon ik er gewoon langs lopen, wetende dat ik niks nodig heb.

Het is echt een andere mindset. Wel goed voor de portemonee.
Zelfde, ben twee jaar geleden minder kleding gaan kopen want ik kocht veel te veel. Dacht veel geld over te houden maar heb bijna alles aan eten uitgegeven :')
In plaats van een dagje winkelen werd het een avondje naar een restaurant of een middag op het terras bij mij.
Besparen jullie ook op schoonmaakmiddelen? Ik heb sinds kort iets geweldigs ontdekt en spotgoedkoop; allesreiniger met azijn. (https://www.jumbo.com/jumbo-azijnreinig ... 168060FLS/) Ik gebruik het bijna overal voor, zelfs onverdund op een doekje voor de douchecabine. Het ruikt alleen niet zo lekker.

De spray's van Method vind ik heel lekker ruiken, maar behoorlijk aan de prijs. De komende week in de aanbieding bij de AH, dus dan sla ik weer een voorraadje in. Vooral de vloerreiniger vind ik ideaal, een beetje op de vloer spuiten opdweilen en klaar. Ik hou van een schoon en fris huis maar het mag niet al te veel tijd kosten, en geld natuurlijk :)

Hebben jullie nog tips?
schattigmeisje schreef:
20-09-2018 13:50
Passende kleding is inderdaad erg belangrijk. Misschien als iets niet meer past of lekker zit, het gewoon weg doen, want dat is dus egenlijk waar het mis gaat met je te volle kast. En vanuit wat je hebt en wat wel goed zit, heb je dan een veel beter beeld wat je nog over hebt. Als je in een steeds omhoog kruipend shirt gaat werken voelt dat toch ontzettend armoedig?
Ik vind mooie, goed passende kleding ook heel belangrijk. Je draagt het immers iedere dag. Mijn kast hing jaren vol met 'misschien ooit' nou geloof me dat ooit kwam nooit. Nu heb ik een vrij lege kast, na een grondige verhuizing van de misschienooitjes naar zolder. Mis ik ze na een jaar niet dan gaan ze naar het goede doel.

In mijn kast heb ik een aantal mooie stukken van goede kwaliteit. in de ochtend ben ik altijd zo klaar, alles past en zit mooi. Ik kan het iedereen aanraden, het gaf mij veel rust.
Die kastopruiming heeft me trouwens ook volledig genezen van impulsaankopen. De kleding die ik nu nog koop moet het echt 100% waard zijn anders komt het mijn kast niet in. Dus naast een heerlijk opgeruimde kast (ik kan daar serieus blij van worden, nooit geweten) bespaar ik ook nog eens geld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven