Geld & Recht alle pijlers

Leuker leven voor minder

21-08-2018 00:24 453 berichten
Wie kletst er mee? Ik leef al jaren redelijk zuinig maar ben geen krent. Bijvoorbeeld; Ik ga graag op vakantie maar zoek graag uit wat de beste deals zijn. Inmiddels weet ik dat je vliegtickets het beste in januari aankoopt :idee: en vervolgens het hotel in mei.

Ik ga bijna niet naar supermarkten, ik bestel veel online. Het is makkelijk, de bezorging is vaak gratis bij aankoop van een product wat ik toch nodig heb, en ik heb niet de neiging tot impuls aankopen, win/win. De groenten hier op de markt zijn duurder als bij de Aldi of Lidl, dus wip ik liever daar even binnen dan dat ik een rondje op de markt doe. Ik hou ervan om ons leven zo prettig mogelijk te houden op een zo goedkoop mogelijke manier.

Herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren
Ja, dan is het een goed initiatief!
Ik ga vanmiddag mijn eigen schoonmaaksprays maken. Milieuvriendelijk en portemonneevriendelijk.... hopelijk werkt het ook goed!
Alle reacties Link kopieren
Moon-Alisa schreef:
22-09-2018 16:59
Tja milieutechnisch gezien ben je dan wel beter bezig. Als je echt wil sparen natuurlijk weer niet ;-)
Economisch ook goed bezig: van kleding gaat het meeste geld naar het buitenland of naar een paar grote multinationals. Als je uit eten gaat wordt het geld lokaal besteed en zorg je direct voor werkgelegenheid in het gebied waar je woont, En als het restaurant met regionale producten werkt is het helemaal mooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven