Geld & Recht alle pijlers

Leuker leven voor minder

21-08-2018 00:24 453 berichten
Wie kletst er mee? Ik leef al jaren redelijk zuinig maar ben geen krent. Bijvoorbeeld; Ik ga graag op vakantie maar zoek graag uit wat de beste deals zijn. Inmiddels weet ik dat je vliegtickets het beste in januari aankoopt :idee: en vervolgens het hotel in mei.

Ik ga bijna niet naar supermarkten, ik bestel veel online. Het is makkelijk, de bezorging is vaak gratis bij aankoop van een product wat ik toch nodig heb, en ik heb niet de neiging tot impuls aankopen, win/win. De groenten hier op de markt zijn duurder als bij de Aldi of Lidl, dus wip ik liever daar even binnen dan dat ik een rondje op de markt doe. Ik hou ervan om ons leven zo prettig mogelijk te houden op een zo goedkoop mogelijke manier.

Herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor de kinderkleding zelfs speciaal een rekening. Liep hier echt de spuigaten uit, ze hadden echt zóveel! En ze zijn nog klein dus groeien er binnen no time uit. Nu gaat er elke maand een x bedrag naar die rekening en daar moet ik het mee doen. Maar werkt prima zo.

Dat zijn leuke koopjes toffifee!
Erizon schreef:
22-08-2018 01:31
.
Voor 5 euro had ik een halfje brood, 2 bakjes hummus met groente, zak luxe slamix, flesje melk, flesje saus, pak bloem, bakje groentefrutsels en een drankje.

Voor 3 euro had ik een vegetarische kant-en-klaarmaaltijd, een pakje vleeswaar en twee kaas-champignonschijven.

Ik vind de verrassing wat je krijgt leuk. Er zitten dingen bij die ik niet snel zou kopen, maar nu wel iets mee wil doen. Beetje puzzelen wat ik ermee wil doen, welke andere ingrediënten ik heb enz.
Ik heb nu 2 keer meegedaan en het valt wat tegen.
1e keer bij bakker 2 volkorenbroden, 2 croissants en pakje koekjes voor 4 euro
2e keer bij koffietentje 3 broden voor 3 euro.

Er zit nu nog 1 winkel in de buurt waarbij het nog wil proberen. Mijn collega heeft meer succes.
Alle reacties Link kopieren
Leuk idd om met sommige dingen te wachten tot de sale. Het is een gok soms, maar wel leuk!

Ik zie zo snel niet wat het minimum bestelbedrag is bij Jumbo. Bij AH is het 70 euro. Meestal leg ik dan ook een voorraad aan van bijv schoonmaakmiddelen of toiletpapier.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Bij Jumbo is het 50 euro
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel heel fijn! Ik woon alleen en bij 70 euro is het soms echt zoeken naar voorraadartikelen en thuis meteen veel in de vriezer doen.

Ga ik volgende keer Jumbo proberen :)
Je kunt méér.
Sorry, door omstandigheden heb ik niet eerder de kans gehad om hier te reageren, ik ga snel even bijlezen.
Moon-Alisa schreef:
23-08-2018 08:01
Dat is wel heel fijn! Ik woon alleen en bij 70 euro is het soms echt zoeken naar voorraadartikelen en thuis meteen veel in de vriezer doen.

Ga ik volgende keer Jumbo proberen :)
Pickuppointbedrag is nog veel lager. Ook bij de Appie.
Alle reacties Link kopieren
Bij Picnic kan je al voor €25 boodschappen bestellen.
Alle reacties Link kopieren
Picnic ken ik nog niet.

Ik neem bij AH meestal ook WC-papier om wat makkelijker aan de 70 euro te komen én zodat ik dat niet op de fiets hoef mee te nemen. Maar ik moet er nu even mee stoppen... er staat een soort piramide van toiletrollen op het plankje van de wc, en naast de wc een standaard vol met rollen. Doe ik de voorraadkast open... zat die ook nog vol met wc-rollen :rofl:

AH was vandaag later dan gepland. Steeds weer een SMS dat ze toch een kwartier later kwamen. Die jongen bleek pinstoring te hebben waardoor het steeds wat later werd. Kan gebeuren natuurlijk maar ik liep er wel een beetje op te wachten.

Na ontvangst boodschappen meteen grote pan soep gemaakt en die in porties ingevroren. Ik was erg enthousiast geweest met groente bestellen en eet onverwacht een avond niet thuis.

Zgn mealpreppen helpt voor mij wel om de kosten laag te houden. Heb in t voorjaar geinvesteerd in bakjes en ben er echt blij mee :heart:
Je kunt méér.
Leuk topic!

Ik ben mijn ogen al aan het openhouden voor sinterklaas en kerstcadeaus. Die koop ik liever in de uitverkoop of als er een aanbieding is.

Elk weekend kijk ik gezellig bij de koffie met mijn man de folders van de supermarkten door en zo kijk ik wat we eten die week. En groot koken en invriezen. En ik heb ook veel groente en fruit van mijn volkstuin.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat te denken om misschien al sandalen te kopen voor volgend jaar, nu het sale is... Loop nu 3 zomers op dezelfde en ze zullen vroeg of laat wel uit elkaar vallen.

Folders krijg ik hier niet maar ik kijk wel regelmatig in de online folders.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
23-08-2018 19:39
Bij Picnic kan je al voor €25 boodschappen bestellen.
Ik vind bij picnic het assortiment zo karig. Hoewel ze wel gratis bezorgen en je de bezorger in de app kunt volgen dat is fijn
Moon-Alisa schreef:
23-08-2018 19:55
Ik zat te denken om misschien al sandalen te kopen voor volgend jaar, nu het sale is... Loop nu 3 zomers op dezelfde en ze zullen vroeg of laat wel uit elkaar vallen.

Folders krijg ik hier niet maar ik kijk wel regelmatig in de online folders.
Heb vorige week hush puppies birkenstocks voor de helft gekocht. Staan in de kast voor volgend jaar, die ik nu heb kunnen nog wel voor deze zomer en nazomer.

Gewoon doen, sandalen zijn niet zo heel erg mode gevoelig.
Alle reacties Link kopieren
Moon-Alisa schreef:
23-08-2018 19:55
Ik zat te denken om misschien al sandalen te kopen voor volgend jaar, nu het sale is... Loop nu 3 zomers op dezelfde en ze zullen vroeg of laat wel uit elkaar vallen.

Folders krijg ik hier niet maar ik kijk wel regelmatig in de online folders.
Ik heb pas ook in de sale geshopt! Idd zomerkleding, en sandalen en sleehakken afgeprijsd van 40 euro voor 4,50(!!)
Dus zou ik zeker doen!
Net weer voor de pick-up besteld bij de Jumbo, minimaal bedrag is 25 euro zag ik.
Alle reacties Link kopieren
Picnic is hier nog niet, zie ik.

Had vorige week iets aparts. Voor een bepaalde gelegenheid wil ik er graag leuk uit zien. Was op zoek naar enkellaarsjes. Tijdens het zoeken dacht ik: Hey, had ik zoiets niet al eens gepast?

Heb ik dus in februari in de sale, twee paar goedkope enkellaarzen gekocht maar slechts een paar keer aan gehad. Daarna brak een stressvolle tijd aan, de laarzen zijn even uit zicht geraakt en ik was ze vrijwel vergeten.

Maar viel dus erg mee dat ik de schoenen die ik zocht, gewoon al in huis had :rofl:
Je kunt méér.
Ook leuke shirts met lang mouwen voor zoontje gescoord. Leuk voor de herfst. Paar lange spijkerbroeken. Pakje sokken en pakje onderbroeken. De al afgeprijsde prijs was nog een keer door de helft. Hele tas vol voor 30 euro.
Alle reacties Link kopieren
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
23-08-2018 19:59
Heb vorige week hush puppies birkenstocks voor de helft gekocht. Staan in de kast voor volgend jaar, die ik nu heb kunnen nog wel voor deze zomer en nazomer.

Gewoon doen, sandalen zijn niet zo heel erg mode gevoelig.
Thanks! Ik ga meestal in juni kamperen en dan wil ik ze op de camping aan. Modegevoelig is dan niet zo belangrijk idd. Bij ANWB in de sale heb je nu voor 20 euro sandalen. Ik heb geen moeilijke maat en de kleur boeit me ook niet zo :)
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
@ Muntje: Fijn he, als je dan klaar bent voor zo weinig.

Ik geloof echt wel in een bepaalde handigheid daarin. Dat je er net zo leuk uit kunt zien alleen voor veeeeeeeel minder geld.
Je kunt méér.
Moon-Alisa schreef:
23-08-2018 20:08
@ Muntje: Fijn he, als je dan klaar bent voor zo weinig.

Ik geloof echt wel in een bepaalde handigheid daarin. Dat je er net zo leuk uit kunt zien alleen voor veeeeeeeel minder geld.
Yes, het is niet alleen goedkoop, maar ook lekker snel. Het hing al op soort kleding en maat, dus het was in 5 minuten gepiept :)

Had de tip dat de uitverkoop op die dag begonnen was gekregen van de buurvrouw. Haar dochter werkt in die winkel. Ik stond er om 9 uur en er was ook echt heel veel leuks dat er nog hing.
Moon-Alisa schreef:
23-08-2018 19:48
Picnic ken ik nog niet.

Ik neem bij AH meestal ook WC-papier om wat makkelijker aan de 70 euro te komen én zodat ik dat niet op de fiets hoef mee te nemen. Maar ik moet er nu even mee stoppen... er staat een soort piramide van toiletrollen op het plankje van de wc, en naast de wc een standaard vol met rollen. Doe ik de voorraadkast open... zat die ook nog vol met wc-rollen :rofl:

AH was vandaag later dan gepland. Steeds weer een SMS dat ze toch een kwartier later kwamen. Die jongen bleek pinstoring te hebben waardoor het steeds wat later werd. Kan gebeuren natuurlijk maar ik liep er wel een beetje op te wachten.

Na ontvangst boodschappen meteen grote pan soep gemaakt en die in porties ingevroren. Ik was erg enthousiast geweest met groente bestellen en eet onverwacht een avond niet thuis.

Zgn mealpreppen helpt voor mij wel om de kosten laag te houden. Heb in t voorjaar geinvesteerd in bakjes en ben er echt blij mee :heart:
Ook ik doe aan mealpreppen en ik bespaar daar zoveel mee. Jij hebt bakjes gekocht, mag ik vragen welke bakjes? Ik doe nu alle maaltijden in ziploc zakjes, want die kan je mooi een beetje platdrukken. Op die manier nemen ze niet zoveel ruimte in beslag in de vriezer, maar het is niet echt vriendelijk voor het milieu. Met bakjes ben ik altijd bang dat als ik iets van pastasaus invries dat ze daarna permanent oranje blijven.
Alle reacties Link kopieren
Heel bericht getypt maar het is verdwenen. Iig bakjes van Tefal, je kon ze sparen bij de supermarkt hier:

https://www.bol.com/nl/s/algemeen/zoekr ... index.html

Ze lekken niet dus je kunt ze meenemen, ook met soep. En in de vriezer desnoods rechtop of ondersteboven zetten, waardoor het wel efficiënt is.
Je kunt méér.
Moon-Alisa schreef:
23-08-2018 20:37
Heel bericht getypt maar het is verdwenen. Iig bakjes van Tefal, je kon ze sparen bij de supermarkt hier:

https://www.bol.com/nl/s/algemeen/zoekr ... index.html

Ze lekken niet dus je kunt ze meenemen, ook met soep. En in de vriezer desnoods rechtop of ondersteboven zetten, waardoor het wel efficiënt is.
Dank je wel voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Ik word blij van dit topic. Ben in mijn omgeving de enige (bij mijn weten) die op deze manier probeert te bezuinigen. Bijv nu schoenen kopen voor volgende zomer. Fijn om zulke dingen te kunnen delen :)
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Toch is echt beslaren, gewoon geen nieuwe sandalen kopen voor volgend jaar en deze een jaartje langer dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven