Geld & Recht alle pijlers

Low / no buy challenge

20-05-2019 18:48 1677 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vorige deel zit alweer vol. Om elkaar te blijven stimuleren aan de challenge mee te doen, heb ik een nieuw topic geopend. Omdat het voor mij geen strikte no buy is, heb ik de titel aangepast. Het staat iedereen vrij om de challenge in te vullen zoals je zelf fijn of nodig vind.

Hierbij een link naar het vorige deel.
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic! :hello:
Alle reacties Link kopieren
Vixxen, dank je wel voor het linkje. Heb er vanmiddag al even naar gekeken en wat dingetjes voor mezelf uit gehaald. Hierbij heb ik niet alleen gekeken naar wat ik leuk vind, maar ook naar wat weinig/geen geld kost.
In this mad house we must all survive
Ik lees en reageer soms mee.
Alle reacties Link kopieren
Drackie, goed voornemen inderdaad. Vind het ook enorm schelen als ik weet dat er voldoende saldo op mijn rekening staat, zodat ik de nodige dingen kan betalen. Nu heb ik nog een beetje saldo over tot aan de volgende salarisbetaling en ik merk dat ik een beetje (nogal!) op hete kolen zit. En dat vind ik niet fijn, al is het overigens mijn eigen dikke schuld, omdat ik aan het begin van de maand te veel heb uitgegeven. Ik hoop dat het je gaat lukken!
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
k ben er ook weer bij! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, ik was van het weekend al het oude topic aan het doorscrollen. Ook wij gaan een huis kopen en willen daarvoor meer sparen ipv weekendjes weg en leuke dingen doen. Ons doel is om 400 euro pm te sparen en dan op onze eigen rekening ook te sparen. Zelf wil ik 300 euro sparen. Dus in totaal 700 pm.

We zijn deze maand begonnen. We bezuinigen niet op boodschappen. Of nou ja, wel wat maar we gaan geen goedkopere dingen eten of drinken die we minder lekker vinden. Maar geen zalmmoot, entrecote en tonijn in 1 week. Dat dus. En wat meer naar bv de Jumbo ipv AH. En verder dus minder uitjes e.d.
Alle reacties Link kopieren
Tvp/ happy New topic
Alle reacties Link kopieren
Happy New topic.
Alle reacties Link kopieren
Goed voornemen, Drackie, ik ben benieuwd of dit voor jou werkt!
Vraag me wel af of per dag 15 euro overschrijven niet in de hand werkt dat je bij de dag blijft leven, in plaats van meer op de lange termijn te denken... Je krijgt dan toch het gevoel dat die 15 euro ook op mag die dag, terwijl ik me afvraag of het nodig is om elke dag 15 euro aan boodschappen uit te geven. Voor hoeveel personen is dat? In mijn eentje besteed ik dat in ieder geval lang niet aan boodschappen, maar ook voor 2 personen lijkt het me nog best veel...
Alle reacties Link kopieren
Pil0u schreef:
20-05-2019 18:57
Hoi dames, ik was van het weekend al het oude topic aan het doorscrollen. Ook wij gaan een huis kopen en willen daarvoor meer sparen ipv weekendjes weg en leuke dingen doen. Ons doel is om 400 euro pm te sparen en dan op onze eigen rekening ook te sparen. Zelf wil ik 300 euro sparen. Dus in totaal 700 pm.

We zijn deze maand begonnen. We bezuinigen niet op boodschappen. Of nou ja, wel wat maar we gaan geen goedkopere dingen eten of drinken die we minder lekker vinden. Maar geen zalmmoot, entrecote en tonijn in 1 week. Dat dus. En wat meer naar bv de Jumbo ipv AH. En verder dus minder uitjes e.d.
Volgens mij is Jumbo niet per se goedkoper dan AH hoor, zeker niet als je bij AH de voordelige merken koopt en goed op de bonusaanbiedingen let...
Zijdehoentje schreef:
20-05-2019 18:52
Vixxen, dank je wel voor het linkje. Heb er vanmiddag al even naar gekeken en wat dingetjes voor mezelf uit gehaald. Hierbij heb ik niet alleen gekeken naar wat ik leuk vind, maar ook naar wat weinig/geen geld kost.
Fijn dat je er wat aan hebt :)

En happy new topic! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Nieuw topic, en voor mij een nieuwe maand want het salaris is gestort. De “extra” die ik verwachtte viel wat tegen (ging nog belasting vanaf). Hopelijk komende maand een rustiger maand wat kosten betreft. Nu vriendlief meekrijgen in de no buy.

Ik ben overigens ook bij AH niet duurder uit dan bijv. een Lidl of Jumbo. Wat hier wel veel uitmaakte is online boodschappen doen, 1x per week en anders de zelfscan.
New topic :D Leuk dat het zo actief is!

Ik ervaar de Jumbo wel als goedkoper dan de AH. En ik vind persoonlijk de AH basic producten maar een beperkte keuze hebben, en niet zo geweldig lekker. AH huismerk is gemiddeld net even duurder dan Jumbo huismerk. En bonusaanbiedingen gaan vooral over merkproducten, terwijl ik maar weinig merkproducten koop. Bij de AH valt mij het bedrag bij de kassa veel vaker tegen dan bij de Jumbo.
Alle reacties Link kopieren
Pft ik heb nog steeds de aanslag van de gemeente niet binnen. Ben dus maar elke maand 65 euro opzij aan het zetten om "onverwachte" verassingen te voorkomen. Vraag me echt af wat ze daar aan het doen zijn in Amsterdam.

Deze week wel 10 platen gekocht ondanks dat ik er een aantal weg wil doen. Ze waren 1 euro per stuk terwijl ze minstens 8 tot 25 per stuk waard zijn en artiesten die ik wel regelmatig beluister zoals de Stones, Queen, Bowie etc. Een aantal zijn voor de wederverkoop (ik hou de beste versie) en ben al begonnen met sorteren. Moet alleen nog even een goede stevige doos vinden voor die dingen. Bijna alle 60 dvds zijn verkocht dus dat schiet ook op. Tevens weer een tas met kleding aan het uitzoeken. Overzicht in de kast begint weer te komen. Sommige dingen gaan weer de recycleton in zoals twee paar schoenen. Ze sparken absoluut geen Joy meer. Voel me net een zwerver als ik die afgetrapte gympen aan heb.
Alle reacties Link kopieren
Zal denk ik ook afhangen van wat je zoekt (qua kwaliteit, (huis)merk en zo). Dacht altijd dat Lidl één van de goedkoopsten was, maar die vlieger gaat ook niet altijd op. Soms is de Dirk goedkoper dan de Lidl, soms is de Jumbo. Het zal inderdaad ook afhangen van de aanbiedingen. Moet eerlijk zeggen dat ik het idee heb dat de AH wat duurder is, al zou het goed kunnen dat ik het verkeerd heb.

Bij mij in de buurt zit zowel een Dirk, Jumbo als een AH. De Lidl zit ook redelijk in de buurt, maar daarvoor moet ik een minuutje of 10 fietsen. Ik probeer in de meeste gevallen de prijzen te vergelijken voor de boodschappen die bij ons op het lijstje staan. In ons geval is de Dirk en de Jumbo het goedkoopst en soms de Lidl. Maar soms willen we liever een product van de Jumbo al is die niet het goedkoopst, maar simpelweg iets beter of lekkerder. Het is maar net waar je voor kiest.

Niet om je af te fakkelen, Gemberpannekoek. Het kan zijn dat de AH voor jou goedkoper is.
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
gemberpannekoek schreef:
20-05-2019 19:35
Volgens mij is Jumbo niet per se goedkoper dan AH hoor, zeker niet als je bij AH de voordelige merken koopt en goed op de bonusaanbiedingen let...
Zeker wel :) scheelt soms 12 euro per keer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het oude topic meegelezen, zal proberen ook wat mee te schrijven. We hebben dit jaar flink wat kosten. Dure reis i.v.m. bruiloft in het buitenland die we combineren met vakantie (wel gaaf natuurlijk!), tent gekocht voor toekomstige vakanties en bezig met het opknappen van de tuin. Dat ging allemaal wel van het spaargeld, maar nu blijkt dat onze relatief jonge CV-ketel vervangen moet worden: hij stond telkens in storing en dat kan niet meer verholpen worden. We kunnen het nog even uitstellen omdat we hem kunnen resetten, maar vóór de winter moet er wel een nieuwe hangen :cry:
Verder ben ik ook aan het proberen wat te ontspullen. Ik krijg alleen mijn man nog niet zo goed mee :biggrin:
Ik heb ook alle afleveringen van Marie Kondo gekeken, vond het wel goede inspiratie. Gelukkig is het bij ons niet zo vol als bij de gezinnen waar ze langs ging.
Alle reacties Link kopieren
Deze maan maar weinig uitegeven tot nu toe, terwijl ik toch ook op bezoek bij een vriendin ben geweest. Alleen maar gunstig (Dit is gewoon een tvp, haha)
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Happy new topic!

Ik heb voor morgen eindelijk eens een bon van de AH via de too good to go app, ben benieuwd!

(We hebben nog geen eten voor morgen gepland, daarmee)
anoniem_648f6f27076be wijzigde dit bericht op 20-05-2019 20:16
20.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dirk is in mijn ervaring goedkoper dan een Jumbo of een Appie. Wel shop ik dan vaak de aanbiedingen. Was er de afgelopen drie weken bij in geschoten. Gisteren weer langs geweest en merk het meteen in de portemonnee
Alle reacties Link kopieren
broodtrommel schreef:
20-05-2019 20:14
Dirk is in mijn ervaring goedkoper dan een Jumbo of een Appie. Wel shop ik dan vaak de aanbiedingen. Was er de afgelopen drie weken bij in geschoten. Gisteren weer langs geweest en merk het meteen in de portemonnee
Klopt! Helaas geen Dirk hier in de buurt. Vandaar de Jumbo en dat scheelt al heel veel.
Alle reacties Link kopieren
Maken jullie boodschappenlijstjes en menulijstjes?
We eten hoofdzakelijk aardappels, groenten, vlees en zo'n 2 keer per week een makkelijke maaltijd. Menulijstjes maak ik niet, we eten op vaste dagen bepaalde gerechten (aardappels, groenten, vlees c.q. makkelijke maaltijd).

Ik probeer wel naar de aanbiedingen te kijken (als in: wat staat er op het lijstje en waar is dat in de aanbieding of anders het goedkoopst). Soms heb ik geen tijd en/of zin om het helemaal uit te pluizen, en dan ga ik liever naar de Jumbo.

Ik vind de aanbiedingen ook niet overal even geweldig, maar soms kom je weer hele verrassende dingen tegen (zoals bij de Lidl, daar heb ik eens fijn ondergoed tegen een leuk prijsje gehaald).

Merk wel dat ik met een boodschappenlijstje minder geneigd ben om impulsaankopen te doen, al lukt dat niet altijd. Dan ligt er toch weer ineens een reep chocola in m'n karretje :$
In this mad house we must all survive
Ik maak menulijsten en boodschappenlijsten. Soms let ik op de aanbiedingen en stem ik daar het menu een beetje op af, soms niet. Hangt een beetje af van welke supermarkt ik bezoek, want ik ga doorgaans naar bepaalde supermarkten als er interessante aanbiedingen zijn (heb 2 supers nabij, de rest zit relatief ver weg hier als je geen auto hebt).
Alle reacties Link kopieren
De supermarkten zitten bij ons op loop- of fietsafstand, dus dat scheelt een ritje met de auto. Nadeel is wel dat je soms echt moet zeulen als je veel en/of zware boodschappen hebt (daar kiezen we overigens zelf voor, het is niet zo dat de supers niet met de auto bereikbaar zijn). Ik ga zo'n twee keer in de week boodschappen doen, soms iets vaker als ik bijvoorbeeld iets vergeten ben of zo.
In this mad house we must all survive

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven