Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ergernissen deel 5

08-11-2019 14:52 3582 berichten
We ergeren nog even lekker door aan alles wat we meemaken op marktplaats.

Het vorige topic; geld-recht/marktplaats-valt-er-nog-iets ... ges/393170 is door de moderator gesloten.


Mijn eigen ergernis;
Mijn man had een iPhone verkocht. Die is netjes opgehaald door een mevrouw die in de chat én aan de deur nog stevig onderhandelde. Uiteindelijk heeft ze de telefoon toch voor de afgesproken prijs meegenomen.
2 dagen later staat ze hier boos en tierend aan de deur omdat ze maar 3 sterren had gekregen.🙈
Alle reacties Link kopieren
Nou die vrouw heb ik dus net na 12u een vriendelijk bericht gestuurd of ze het item nog wil, en dat als ze het niet wil het ook oke is, maar ik het graag even weet. Laat ze niets weten zet ik het na 18u opnieuw online.
Vervolgens leest ze weer het bericht, geen antwoord.


Mensen kinderen, ik geef je een open deur...antwoord gewoon.
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
22-01-2020 14:58
Wow die zijn echt niet helemaal....
Ach waren helemaal rare mensen. Als ik geweten had dat iemand in mijn omgeving die kinderwagen graag zou hebben kunnen ze hem zo krijgen, maar ga er niet om vragen/ervan uit, want dan krijg je het dus niet.

Dit echtpaar plus hun dochter&parnter (die had ik nog nooit ontmoet) nodigden zichzelf ook uit voor bruiloft van ex en mij, toen er een uitnodiging voor die vriend&partner van ex op de mat viel (wij trouwden bewust klein) “omdat hun er allemaal bij hoorden” (?!) Heb m’n dag er verder niet door laten verpesten maar was wel bijzonder.

Maar beetje erg off-topic :P
Alle reacties Link kopieren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
22-01-2020 15:19
Ach waren helemaal rare mensen. Als ik geweten had dat iemand in mijn omgeving die kinderwagen graag zou hebben kunnen ze hem zo krijgen, maar ga er niet om vragen/ervan uit, want dan krijg je het dus niet.

Dit echtpaar plus hun dochter&parnter (die had ik nog nooit ontmoet) nodigden zichzelf ook uit voor bruiloft van ex en mij, toen er een uitnodiging voor die vriend&partner van ex op de mat viel (wij trouwden bewust klein) “omdat hun er allemaal bij hoorden” (?!) Heb m’n dag er verder niet door laten verpesten maar was wel bijzonder.

Maar beetje erg off-topic :P
Die zijn ooit eens keihard ergens tegen aan gelopen zeker? :cheer:
Hier een meneer die perse af wil spreken om iets op te komen halen op zondagochtend om 07:30.
Ik geef aan liever een ander tijdstip en / of andere dag af te spreken omdat ik 07:30 op een zondag te vroeg vind.
Stelt hij voor volgende week zondag 07:30 af te spreken. :bonk:

Ik heb geen zin om zondagochtend op dat tijdstip geheel gewassen en gekleed te wachten op iemand die iets komt halen. Dan maar lui.
Alle reacties Link kopieren
Raresnijboon schreef:
24-01-2020 08:54
Hier een meneer die perse af wil spreken om iets op te komen halen op zondagochtend om 07:30.
Ik geef aan liever een ander tijdstip en / of andere dag af te spreken omdat ik 07:30 op een zondag te vroeg vind.
Stelt hij voor volgende week zondag 07:30 af te spreken. :bonk:

Ik heb geen zin om zondagochtend op dat tijdstip geheel gewassen en gekleed te wachten op iemand die iets komt halen. Dan maar lui.
:rofl: nou ja hij stelt iig een andere dag voor.
Dat mensen ook niet bedenken dat 7.30 nogal vroeg is.
-Wit beyond measure is man's greatest treasure.-
Rowena Ravenclaw
Raresnijboon schreef:
24-01-2020 08:54
Hier een meneer die perse af wil spreken om iets op te komen halen op zondagochtend om 07:30.
Ik geef aan liever een ander tijdstip en / of andere dag af te spreken omdat ik 07:30 op een zondag te vroeg vind.
Stelt hij voor volgende week zondag 07:30 af te spreken. :bonk:

Ik heb geen zin om zondagochtend op dat tijdstip geheel gewassen en gekleed te wachten op iemand die iets komt halen. Dan maar lui.
Mijn god! Ik spreek zelfs in het wknd niet af voor 12 uur zodat ik zelf de ochtend heb of de verkopende partij natuurlijk. Zou een dikke nee voor mij zijn haha!
Is niet lui hoor! Stel je voor dát het het afspreekt en dat hij dan om 09.30 uur aan komt kakken.
Alle reacties Link kopieren
Raresnijboon schreef:
24-01-2020 08:54
Hier een meneer die perse af wil spreken om iets op te komen halen op zondagochtend om 07:30.
Ik geef aan liever een ander tijdstip en / of andere dag af te spreken omdat ik 07:30 op een zondag te vroeg vind.
Stelt hij voor volgende week zondag 07:30 af te spreken. :bonk:

Ik heb geen zin om zondagochtend op dat tijdstip geheel gewassen en gekleed te wachten op iemand die iets komt halen. Dan maar lui.
Mafklapper 🥴
Alle reacties Link kopieren
Raresnijboon schreef:
24-01-2020 08:54
Hier een meneer die perse af wil spreken om iets op te komen halen op zondagochtend om 07:30.
Ik geef aan liever een ander tijdstip en / of andere dag af te spreken omdat ik 07:30 op een zondag te vroeg vind.
Stelt hij voor volgende week zondag 07:30 af te spreken. :bonk:

Ik heb geen zin om zondagochtend op dat tijdstip geheel gewassen en gekleed te wachten op iemand die iets komt halen. Dan maar lui.
Dan mag hij het vooraf overmaken en zet jij het voor je deur ( achter een prullenbak) zodat meneer het lekker zelf vroeg kan ophalen. Wel even je bel afzetten :biggrin:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Ik verkoop 2 dezelfde items voor in totaal 100 euro momenteel (vraagprijs).

Er bied iemand 70 euro voor de 2 zaken samen. Ik doe een tegenvoorstel van 80 euro. Hij reageert hier niet op maar vraagt alleen of ik het even 120 km verder op kan komen brengen.

Moet morgen toevallig toch die kant op (privé) dus kan ze best komen afleveren, echter wel voor mijn tegenvoorstel a 80 euro.

Hij blijft bij 70 euro hangen en wil er niets meer voor geven, ook niet als ik het dus tot aan zijn deur kom brengen.

Ik pas er voor en stop het gesprek.

Binnen 5 minuten krijg ik via een ander account een bod van 70 euro, met de directe mededeling dat ik hem dan wel 120 km verderop moet afleveren. Hier reageer ik verder niet op omdat ik bij beide accounts kan zien dat het dezelfde persoon betreft (beide uit dezelfde woonplaats, beide veel recensies over verkochte fietsen... blijkbaar een fietsenhandelaar).

In het uur daarna nog zeker van 4 andere accounts exact hetzelfde voorstel gehad... allemaal uit dezelfde woonplaats, allemaal veel recensies mbt verkochte fietsen.

Heb ze allemaal geblokkeerd... heel irritant.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook weer een ergernis. Ik verkoop een telefoon van mijn partner. Wat een gezeur en gezanik levert dit tot nu toe op. Mensen die laag bieden, niet komen opdagen ( vanavond ook alweer), phising etc... :thunder:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Europe86 schreef:
24-01-2020 18:56
Ik verkoop 2 dezelfde items voor in totaal 100 euro momenteel (vraagprijs).

Er bied iemand 70 euro voor de 2 zaken samen. Ik doe een tegenvoorstel van 80 euro. Hij reageert hier niet op maar vraagt alleen of ik het even 120 km verder op kan komen brengen.

Moet morgen toevallig toch die kant op (privé) dus kan ze best komen afleveren, echter wel voor mijn tegenvoorstel a 80 euro.

Hij blijft bij 70 euro hangen en wil er niets meer voor geven, ook niet als ik het dus tot aan zijn deur kom brengen.

Ik pas er voor en stop het gesprek.

Binnen 5 minuten krijg ik via een ander account een bod van 70 euro, met de directe mededeling dat ik hem dan wel 120 km verderop moet afleveren. Hier reageer ik verder niet op omdat ik bij beide accounts kan zien dat het dezelfde persoon betreft (beide uit dezelfde woonplaats, beide veel recensies over verkochte fietsen... blijkbaar een fietsenhandelaar).

In het uur daarna nog zeker van 4 andere accounts exact hetzelfde voorstel gehad... allemaal uit dezelfde woonplaats, allemaal veel recensies mbt verkochte fietsen.

Heb ze allemaal geblokkeerd... heel irritant.
Dat zo iemand dan ook echt denkt dat je dom bent of zo en dat het niet opvalt.
Ontzettend sneu.
Europe86 schreef:
24-01-2020 18:56
Ik verkoop 2 dezelfde items voor in totaal 100 euro momenteel (vraagprijs).

Er bied iemand 70 euro voor de 2 zaken samen. Ik doe een tegenvoorstel van 80 euro. Hij reageert hier niet op maar vraagt alleen of ik het even 120 km verder op kan komen brengen.

Moet morgen toevallig toch die kant op (privé) dus kan ze best komen afleveren, echter wel voor mijn tegenvoorstel a 80 euro.

Hij blijft bij 70 euro hangen en wil er niets meer voor geven, ook niet als ik het dus tot aan zijn deur kom brengen.

Ik pas er voor en stop het gesprek.

Binnen 5 minuten krijg ik via een ander account een bod van 70 euro, met de directe mededeling dat ik hem dan wel 120 km verderop moet afleveren. Hier reageer ik verder niet op omdat ik bij beide accounts kan zien dat het dezelfde persoon betreft (beide uit dezelfde woonplaats, beide veel recensies over verkochte fietsen... blijkbaar een fietsenhandelaar).

In het uur daarna nog zeker van 4 andere accounts exact hetzelfde voorstel gehad... allemaal uit dezelfde woonplaats, allemaal veel recensies mbt verkochte fietsen.

Heb ze allemaal geblokkeerd... heel irritant.
Buiten dat het idd super dom is!! Ik zou niet durven, en zoveel lager te bieden en dan geen vergoeding te geven. Oh en dan een soort van te gaan stalken hahaha! Wat een mensen op mp.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weer mensen die niet meer reageren :-| :-|
Europe86 schreef:
24-01-2020 18:56
Ik verkoop 2 dezelfde items voor in totaal 100 euro momenteel (vraagprijs).

Er bied iemand 70 euro voor de 2 zaken samen. Ik doe een tegenvoorstel van 80 euro. Hij reageert hier niet op maar vraagt alleen of ik het even 120 km verder op kan komen brengen.

Moet morgen toevallig toch die kant op (privé) dus kan ze best komen afleveren, echter wel voor mijn tegenvoorstel a 80 euro.

Hij blijft bij 70 euro hangen en wil er niets meer voor geven, ook niet als ik het dus tot aan zijn deur kom brengen.

Ik pas er voor en stop het gesprek.

Binnen 5 minuten krijg ik via een ander account een bod van 70 euro, met de directe mededeling dat ik hem dan wel 120 km verderop moet afleveren. Hier reageer ik verder niet op omdat ik bij beide accounts kan zien dat het dezelfde persoon betreft (beide uit dezelfde woonplaats, beide veel recensies over verkochte fietsen... blijkbaar een fietsenhandelaar).

In het uur daarna nog zeker van 4 andere accounts exact hetzelfde voorstel gehad... allemaal uit dezelfde woonplaats, allemaal veel recensies mbt verkochte fietsen.

Heb ze allemaal geblokkeerd... heel irritant.
Dat ie zich niet kapot schaamt... Soms vraag ik me echt af in wat voor wereld sommige mensen leven
Alle reacties Link kopieren
Overeengekomen met een verkoper over de prijs van een baby item (haar vraagprijs) Reageert ze niet meer toen ik aangaf wanneer ik het kon komen halen. En ondertussen wel nieuwe advertenties plaatsen. Dan denk ik wil je nou wat verkopen of niet ?!
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
24-01-2020 23:18
Overeengekomen met een verkoper over de prijs van een baby item (haar vraagprijs) Reageert ze niet meer toen ik aangaf wanneer ik het kon komen halen. En ondertussen wel nieuwe advertenties plaatsen. Dan denk ik wil je nou wat verkopen of niet ?!
Ook niet netjes, net zo raar als mensen met wie je al een deal hebt die vervolgens wel lezen en niet meer reageren, heb ik de laatste weken hier heel veel.
Ik verkocht een koffer met gebruikssporen. Daar maakte ik duidelijke foto's van. Sowieso van elke hoek van de koffer, boven, onder, binnen etc.
Prijs onderhandeld, afgesproken (12 euro) en de koffer werd opgehaald. Begon de koper aan de voordeur te zeiken over de krassen en wilde ze er 10 euro voor geven. Zucht.... Ik heb haar die 2 euro maar gegund.
neerlandicus schreef:
25-01-2020 10:43
Ik verkocht een koffer met gebruikssporen. Daar maakte ik duidelijke foto's van. Sowieso van elke hoek van de koffer, boven, onder, binnen etc.
Prijs onderhandeld, afgesproken (12 euro) en de koffer werd opgehaald. Begon de koper aan de voordeur te zeiken over de krassen en wilde ze er 10 euro voor geven. Zucht.... Ik heb haar die 2 euro maar gegund.
Ze doen het erom. Weiger je dan nemen ze hem alsnog voor de afgesproken prijs.
Van mij had ze die 2 euro niet gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Ik trap er weer in :facepalm: iemand met alleen maar slechte reviews zou zogenaamd komen... en je raadt het al, niet gekomen..
Wat is dat toch de laatste dagen met mensen die niet komen opdagen? :@
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt erop dat sommige mensen erop kicken, niet komen opdagen “terwijl ze echt komen hoor”
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
25-01-2020 14:11
Ik trap er weer in :facepalm: iemand met alleen maar slechte reviews zou zogenaamd komen... en je raadt het al, niet gekomen..
Wat is dat toch de laatste dagen met mensen die niet komen opdagen? :@
:-( sneu weer.
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
25-01-2020 14:18
Het lijkt erop dat sommige mensen erop kicken, niet komen opdagen “terwijl ze echt komen hoor”
Oh ja zo een had ik de afgelopen twee dagen. Via weggeef hoek. Eerste keer was ze "vergeten" haar kind was ziek geworden.
Ok kan. Ik geef je nieuwe kans.
Dag erna, je raadt het al. Niks. Ik bericht gestuurd: met 10 min ben ik weg.
Zeg ze: mijn man komt er zo aan.

Nou niks natuurlijk.

30 min later: ja mijn man wou er niet voor omrijden. Mag ik het morgen ophalen? Ik wil het echt.

Wat dacht je nou zelf??
-Wit beyond measure is man's greatest treasure.-
Rowena Ravenclaw
Alle reacties Link kopieren
Pfft hier weer een nul rekest...ga door naar de volgende, vp xx euro...zegt ja x euro toch...eh nee... xx euro...oh ik ga verder kijken.

Pfft be zen yourlocalhero...be zen.
Laten jullie altijd een beoordeling achter?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven