Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ergernissen deel 5

08-11-2019 14:52 3582 berichten
We ergeren nog even lekker door aan alles wat we meemaken op marktplaats.

Het vorige topic; geld-recht/marktplaats-valt-er-nog-iets ... ges/393170 is door de moderator gesloten.


Mijn eigen ergernis;
Mijn man had een iPhone verkocht. Die is netjes opgehaald door een mevrouw die in de chat én aan de deur nog stevig onderhandelde. Uiteindelijk heeft ze de telefoon toch voor de afgesproken prijs meegenomen.
2 dagen later staat ze hier boos en tierend aan de deur omdat ze maar 3 sterren had gekregen.🙈
Alle reacties Link kopieren
Idris schreef:
18-01-2021 20:41
Huh? Echt waar? Ik ga even kijken.

Afhalen kan hier tot 20u, anders op een ander moment.
Ja ik denk nieuw ingevoerd beleid ofzo.
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
18-01-2021 12:51
Belachelijk dat je nu moet betalen voor sommige categorieën na 2 keer plaatsen. :wtf:
Ik zie het nu ook, dat is maf!
Ben je je zolder flink aan het opruimen of het huis van je oma aan het uitruimen, moet je ineens voor bepaalde dingen gaan betalen. Zo is Marktplaats toch steeds minder interessant voor de particulier?

https://www.marktplaats.nl/i/help/verko ... t.html#bet
ShaunTheSheep schreef:
18-01-2021 21:26
Ik zie het nu ook, dat is maf!
Ben je je zolder flink aan het opruimen of het huis van je oma aan het uitruimen, moet je ineens voor bepaalde dingen gaan betalen. Zo is Marktplaats toch steeds minder interessant voor de particulier?

https://www.marktplaats.nl/i/help/verko ... t.html#bet
Ik kan nooit kiezen in welke categorie ik iets moet plaatsen, dus daar zit nog de ruimte, als ik voor mezelf spreek.
Als ik zo een beetje de categorieen bekijk waar het voor geldt is het denk ik ook vooral om alle verkapte advertenties wat te weren. Hoezo zou je meer dan 2 complete kinderkamers willen verkopen als particulier? Of meer dan 2 sauna's?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt idd op handelaars die ze tegen gaan houden
vriend lief komt niet meer bij hier over de prijzen na 2 gratis voor Wii U spelletjes (of volgens hem de slechtste console ooit gemaakt )
Een beetje particuliere gamer, IT-er of hobby-klusser heeft wel wel pech zie ik. En nog een paar categorieen. Maar dan bijvoorbeeld gewoon 1 advertentie met tig spellen maken of zo denk ik.
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
18-01-2021 21:26
Ik zie het nu ook, dat is maf!
Ben je je zolder flink aan het opruimen of het huis van je oma aan het uitruimen, moet je ineens voor bepaalde dingen gaan betalen. Zo is Marktplaats toch steeds minder interessant voor de particulier?

https://www.marktplaats.nl/i/help/verko ... t.html#bet
Precies!

Ik zet het ook wel in andere categorieën, maar hier kunnen ze ook moeilijk om gaan doen. Ooit een advertentie verwijderd door mp, omdat het in een andere categorie hoorde :roll:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
19-01-2021 17:40
Een beetje particuliere gamer, IT-er of hobby-klusser heeft wel wel pech zie ik. En nog een paar categorieen. Maar dan bijvoorbeeld gewoon 1 advertentie met tig spellen maken of zo denk ik.
Dat mag officieel ook niet van mp :bonk: tenzij je het in 1 bulk verkoopt aan iemand
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Idris schreef:
18-01-2021 21:32
Als ik zo een beetje de categorieen bekijk waar het voor geldt is het denk ik ook vooral om alle verkapte advertenties wat te weren. Hoezo zou je meer dan 2 complete kinderkamers willen verkopen als particulier? Of meer dan 2 sauna's?
Maar ook andere categorieën, waarbij je het niet verwacht. Nou vond ik het altijd al belachelijk dat je moest betalen voor een horloge te plaatsen. Maar nu is het nog gekker aan het worden.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
De man die als eerste gereageerd had op onze witgoed en vervoer moest regelen reageert nu pas 4 dagen later en of hij het zaterdag kan ophalen en wat mijn adres is.
Ik heb aangegeven dat het inmiddels verkocht is.(aan iemand die wel reageert)

Ik heb zoiets had hij maar eerder moeten reageren.Maar ik ga niet zolang meer wachten.En als je iets graag wil hebben dan zorg je er toch voor dat je snel iets regelt en antwoord.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
jennie77 schreef:
19-01-2021 18:24
De man die als eerste gereageerd had op onze witgoed en vervoer moest regelen reageert nu pas 4 dagen later en of hij het zaterdag kan ophalen en wat mijn adres is.
Ik heb aangegeven dat het inmiddels verkocht is.(aan iemand die wel reageert)

Ik heb zoiets had hij maar eerder moeten reageren.Maar ik ga niet zolang meer wachten.En als je iets graag wil hebben dan zorg je er toch voor dat je snel iets regelt en antwoord.
Ja. Of vast een deel betaalt als je lang moet wachten.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt groot gelijk Jennie :)
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
19-01-2021 18:17
Dat mag officieel ook niet van mp :bonk: tenzij je het in 1 bulk verkoopt aan iemand
Niet? Wat stom.
Moet ook toegeven dat ik de regels eigenlijk nooit gelezen heb.

Ik zet heel vaak bijvoorbeeld een setje boeken van 1 schrijver of met gelijke onderwerpen of een hele stapel ‘chicklit’ of zoiets tegelijk er op en verkoop dan vaak per (paar) stuk(s). Heb geen zin om dat allemaal los er op te zetten. Marktplaats wordt steeds gekker.
Alle reacties Link kopieren
Ze kunnen het beter regeltjes plaats gaan noemen
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week weer iemand die de verzendkosten voor een (zware, stugge) spijkerbroek wel erg hoog vond, of het niet in een A4 enveloppe paste? :bonk:
"Nee" is ook een antwoord.
Alle reacties Link kopieren
Daar had ik ook niet op gewacht Jennie! Ik heb wel vaker dat ik een mail stuur dat een bod is geaccepteerd en dat je helemaal niks meer hoort.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook weer een ergernis.. Iemand reageert 8 dagen geleden op 2 advertenties. We komen tot een prijs alleen kan diegene pas 8 dagen ( vandaag dus) het kopen. Dus krijg ik vandaag weer een reactie van diegene, een bod die de helft van de afgesproken prijs is :facepalm: . Wat denkt diegene nou? Dat ik gekke henkie ben :steam:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
20-01-2021 17:56
Hier ook weer een ergernis.. Iemand reageert 8 dagen geleden op 2 advertenties. We komen tot een prijs alleen kan diegene pas 8 dagen ( vandaag dus) het kopen. Dus krijg ik vandaag weer een reactie van diegene, een bod die de helft van de afgesproken prijs is :facepalm: . Wat denkt diegene nou? Dat ik gekke henkie ben :steam:
Altijd een aanbetaling vragen als iemand wil dat je iets voor hem vasthoudt.
Dan zie je meteen of diegene wel of niet serieus is.
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
20-01-2021 19:17
Altijd een aanbetaling vragen als iemand wil dat je iets voor hem vasthoudt.
Dan zie je meteen of diegene wel of niet serieus is.
Ik had gelukkig niks gereserveerd, maar idd! Een aanbetaling wilde diegene niet doen, dus ik voelde al aan dat ze niet serieus was.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
20-01-2021 21:11
Ik had gelukkig niks gereserveerd, maar idd! Een aanbetaling wilde diegene niet doen, dus ik voelde al aan dat ze niet serieus was.
Nee joh !!! Dat zeiden we een paar dagen geleden nog, dat dit soort mensen uiteindelijk niet over de brug komt
maar dit is wel heel brutaal, dan het nog voor de helft willen.
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
20-01-2021 21:32
Nee joh !!! Dat zeiden we een paar dagen geleden nog, dat dit soort mensen uiteindelijk niet over de brug komt
maar dit is wel heel brutaal, dan het nog voor de helft willen.
Ja ongelofelijk brutaal :nooo:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Willen jullie mij misschien helpen? Ik wil iets voor het eerst op marktplaats kopen. Het staat voor €300 euro te koop en ik wil €250 gaan bieden. Is dat te brutaal? Is het gebruikelijk om daarom te vragen? Ook zie ik dat de verkoper gebruik maakt van de ideal optie. Is dit juist veilig voor mij? Ik heb echt nog nooit iets gekocht en wil het voor zowel de verkoper als voor mezelf een beetje goed doen. Ik zou het ook voor de originele prijs kopen dus als de verkoper niet akkoord gaat, dan kan ik dat alsnog aanbieden.

Dank jullie wel alvast!
SpreadLove schreef:
22-01-2021 18:06
Willen jullie mij misschien helpen? Ik wil iets voor het eerst op marktplaats kopen. Het staat voor €300 euro te koop en ik wil €250 gaan bieden. Is dat te brutaal? Is het gebruikelijk om daarom te vragen? Ook zie ik dat de verkoper gebruik maakt van de ideal optie. Is dit juist veilig voor mij? Ik heb echt nog nooit iets gekocht en wil het voor zowel de verkoper als voor mezelf een beetje goed doen. Ik zou het ook voor de originele prijs kopen dus als de verkoper niet akkoord gaat, dan kan ik dat alsnog aanbieden.

Dank jullie wel alvast!
Bieden kan altijd. De vraag is of de verkoper daar mee akkoord gaat, maar dat merk je vanzelf.

Ik zou voor dat bedrag het persoonlijk komen afhalen, zodat je ter plekke kunt betalen via marktplaats of met een tikkie. Dan ben je zelf ook veilig.
Alle reacties Link kopieren
gemini2009 schreef:
16-01-2021 18:53
Onlangs 2 broeken gekocht via marktplaats verzendkosten netjes betaald maar tot op heden geen broeken.
Paar keer al berichtjes gestuurd net de vraag wanneer ik het pakket kan verwachten.
Na een week ineens bericht dat ze een sterfgeval had en nee waarschijnlijk iets is misgegaan met de verzending. Ze kon de track&trace niet meer vinden maar zou het geld terugstorten.
Vervolgens weer niks....reageert ook niet op berichtjes terwijl ze wel nieuwe advertenties plaatst.
Wat een ***.
Na weer een week wachten met valse beloftes heb ik vanochtend aangifte van oplichting gedaan.
Mandy is gewoon een oplichter!
Alle reacties Link kopieren
gemini2009 schreef:
23-01-2021 14:52
Na weer een week wachten met valse beloftes heb ik vanochtend aangifte van oplichting gedaan.
Mandy is gewoon een oplichter!
Goed zo.Zulke mensen moeten aangepakt worden.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven