Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ergernissen deel 5

08-11-2019 14:52 3582 berichten
We ergeren nog even lekker door aan alles wat we meemaken op marktplaats.

Het vorige topic; geld-recht/marktplaats-valt-er-nog-iets ... ges/393170 is door de moderator gesloten.


Mijn eigen ergernis;
Mijn man had een iPhone verkocht. Die is netjes opgehaald door een mevrouw die in de chat én aan de deur nog stevig onderhandelde. Uiteindelijk heeft ze de telefoon toch voor de afgesproken prijs meegenomen.
2 dagen later staat ze hier boos en tierend aan de deur omdat ze maar 3 sterren had gekregen.🙈
Alle reacties Link kopieren
Hoezo weet je niet hoe je contact kunt opnemen? Dan zoek je toch de mails even weer op in je prullenbak op je mail en reageer je daar weer op?
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
02-03-2021 21:33
Hoezo weet je niet hoe je contact kunt opnemen? Dan zoek je toch de mails even weer op in je prullenbak op je mail en reageer je daar weer op?
Die verwijder ik ook altijd, mijn mailbox zit altijd vol met spam.
Voor iedereen een groene tuin
Geld terugstorten en daarbij een mededeling plaatsen?
Alle reacties Link kopieren
AbsoFabso schreef:
01-03-2021 16:50
Een oude kledingkast op MP gezet, gratis op te halen.
De eerste die reageerde wilde de kast niet helemaal uit elkaar gehaald; hij had een busje waar de kast redelijk in zijn geheel in kon.
Deze persoon kwam uiteindelijk niet dus ging de kast naar nummer 2. Deze wilde de kast wel helemaal uit elkaar gehaald hebben. Zo gezegd zo gedaan. Alles netjes beneden gezet.
De meneer komt en merkt op dat de kast toch wel groot is. Op de foto zag hij er kleiner uit. Nou, op de foto is te zien dat de kast bijna tot het plafond komt EN de maten stonden er gewoon duidelijk bij.
Daarna de opmerking dat het wel een heel bouwpakket was zo. Ja dat klopt, de kast is helemaal uit elkaar zoals je wilde, dan krijg je inderdaad een bouwpakket.

Dat vind ik een héle goede service van jou voor een gratis op te halen kast, ik had het de ophaler zelf uit elkaar laten halen!
Alle reacties Link kopieren
Kersenpitje schreef:
01-03-2021 11:40
Ik had er gisteren 1:
2 fietsen, vaste prijs 25,-
iemand op maandag meteen gereageerd, wilden ze op zondag tussen 2 en 3 ophalen,
Meer dan 30 reacties gehad, biedingen liepen op tot 50 euro, maar bij mij is Afspraak is afspraak.
Komen ze zondag, meer dan 5 minuten proberen af te dingen,
om eindelijk 'al 'hun klein geld te krijgen, 23,75..
Echt, ik heb ze de fietsen meegegeven, maar baalde gewoon van de manier waarop..
Je denkt goed te doen( fietsen waren veel meer waard, maar je gunt een ander ook iets...) wacht netjes een hele week, en dan niet gewoon de vaste, afgesproken bedrag betalen. Kansloos :whip:

Die had ze van mij niet meegekregen hoor!
Ik zie deze mensen ervoor aan dat de fietsen de volgende dag voor het dubbele op MP staan.
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje, heb je de gesprek historie in marktplaats ook verwijderd?
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook een MP ergenis laatst. Iemand vraagt om 23:30 wat de afmetingen van iets zijn, ik lag al op één oor, dus niet meer gezien. Krijg ik de volgende ochtend om 7 uur '?'. Ik kan niet heksen!

PS. altijd geweldig om jullie (herkenbare) verhalen te lezen. :D
Alle reacties Link kopieren
Globe83 schreef:
03-03-2021 12:42
Geld terugstorten en daarbij een mededeling plaatsen?
Ja dat is idd ook een optie. Ik wacht nog even en dan stort ik het bedrag terug.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
03-03-2021 12:52
GroenTuintje, heb je de gesprek historie in marktplaats ook verwijderd?
Ja klopt.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Laatste tijd verkoop ik vooral goed via Vinted. Heb hier ook eigenlijk nog geen vervelende ervaringen gehad. Dat verzenden werkt toch wel goed vind ik.

Mp ergernis:
Ik had een tweelingwagen te koop staan van de zomer. Hier werd veel op geboden en ik dacht dan ook hem zo wel kwijt te zijn. Ik heb echter toch veel gekke mensen aan de deur gehad:
Persoon 1: had hem gekocht (was een oma) en de dag daarna mailde ze dat ze toch van de koop af wou zien en haar geld terug wilde omdat de banden niet meer in beste staat waren. Het was idd zo dat de achterbanden wat slechter waren maar daar was de prijs ook naar.
We hebben de wagen terug genomen omdat we geen zin hadden in gezeik. Die mevr was toch bij ons binnen geweest en wist waar we woonden.
Persoon 2: ik wil hem echt super graag hebben, wil je hem voor mij reserveren, ik kom hem dan en dan ophalen. Wel erbij gezegd dat de banden slecht waren. Dat was geen probleem, ze kocht zelf nieuwe banden. Toen de dag eenmaal aanbrak (je blijft er toch voor thuis) kwam ze niet opdagen. De dag ervoor had ik nog eens gevraagd hoe laat ze zou komen.
Toen ik na een half uur een mailtje stuurde waar ze bleef, schreef ze terug dat ze zichzelf had buitengesloten, zonder telefoon en dat ze bij de buren was beland. Ik vroeg of ze alsnog wilde komen en dat wilde ze die dag niet meer maar wel een andere dag. Ook daar bleef ik weer voor thuis maar weer kwam ze niet opdagen. Ze vroeg nu zelfs of ze al een aanbetaling moest doen. Ik heb haar afgeketst, na 2 kansen vond ik het genoeg geweest.
Persoon 3: kwam samen met haar moeder, helemaal vanuit Amsterdam. Ze keek naar de wagen, reed er een rondje mee, nee, was toch niet wat ze zocht.
Persoon 4: heeft hem uiteindelijk gekocht. Ik was inmiddels heel erg op mijn hoede en was deze persoon een tikkeltje aan t bestoken met mails over of hij/ zij wel zou komen. Deze persoon vond dat raar. Als je een afspraak maakt dan kom je toch gewoon. Uiteindelijk was ik blij dat ik dat ding kwijt was.

Maar wat een gekke mensen zijn er op mp. Gelukkig de laatste tijd ook een aantal positieve verkopen gehad.
Alle reacties Link kopieren
@Zomer, soms zit er gewoon een soort ‘ vloek’ op spullen. Ik herken het volledig namelijk :-P)
Voor iedereen een groene tuin
Twee opmerkingen :
Ik heb nu al twee keer meegemaakt dat ik een foto kreeg van het pakketje voordat het verzonden werd. Dat vind ik een leuke gewoonte. Nu kon ik op het pakketje dat naar mij onderweg is de DPD -code ook zien, zodat ik het kan volgen.

Nu valt het mij op dat de conversatie niet in de berichten is blijven staan, terwijl ik de berichten niet verwijderd heb.
Is dat iets nieuws, of heb ik toch iets verkeerds gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik had laatst een groot kinderkleding pakket gekocht in maat X. Krijg ik hem binnen; was meer dan de helft in een kleinere maat en een deel in een veel grotere maat. Het was ook niet zo dat het de pasvorm was van X. Gelukkig kon ik het kleinere deel zonder verlies weer doorverkopen maar baalde heel erg. En kind was verdrietig want alle leuke dingen waren te klein.
Alle reacties Link kopieren
Zomer28 schreef:
05-03-2021 23:06
Laatste tijd verkoop ik vooral goed via Vinted. Heb hier ook eigenlijk nog geen vervelende ervaringen gehad. Dat verzenden werkt toch wel goed vind ik.

Mp ergernis:
Ik had een tweelingwagen te koop staan van de zomer. Hier werd veel op geboden en ik dacht dan ook hem zo wel kwijt te zijn. Ik heb echter toch veel gekke mensen aan de deur gehad:
Persoon 1: had hem gekocht (was een oma) en de dag daarna mailde ze dat ze toch van de koop af wou zien en haar geld terug wilde omdat de banden niet meer in beste staat waren. Het was idd zo dat de achterbanden wat slechter waren maar daar was de prijs ook naar.
We hebben de wagen terug genomen omdat we geen zin hadden in gezeik. Die mevr was toch bij ons binnen geweest en wist waar we woonden.
Persoon 2: ik wil hem echt super graag hebben, wil je hem voor mij reserveren, ik kom hem dan en dan ophalen. Wel erbij gezegd dat de banden slecht waren. Dat was geen probleem, ze kocht zelf nieuwe banden. Toen de dag eenmaal aanbrak (je blijft er toch voor thuis) kwam ze niet opdagen. De dag ervoor had ik nog eens gevraagd hoe laat ze zou komen.
Toen ik na een half uur een mailtje stuurde waar ze bleef, schreef ze terug dat ze zichzelf had buitengesloten, zonder telefoon en dat ze bij de buren was beland. Ik vroeg of ze alsnog wilde komen en dat wilde ze die dag niet meer maar wel een andere dag. Ook daar bleef ik weer voor thuis maar weer kwam ze niet opdagen. Ze vroeg nu zelfs of ze al een aanbetaling moest doen. Ik heb haar afgeketst, na 2 kansen vond ik het genoeg geweest.
Persoon 3: kwam samen met haar moeder, helemaal vanuit Amsterdam. Ze keek naar de wagen, reed er een rondje mee, nee, was toch niet wat ze zocht.
Persoon 4: heeft hem uiteindelijk gekocht. Ik was inmiddels heel erg op mijn hoede en was deze persoon een tikkeltje aan t bestoken met mails over of hij/ zij wel zou komen. Deze persoon vond dat raar. Als je een afspraak maakt dan kom je toch gewoon. Uiteindelijk was ik blij dat ik dat ding kwijt was.

Maar wat een gekke mensen zijn er op mp. Gelukkig de laatste tijd ook een aantal positieve verkopen gehad.
Je hebt veel geduld. Persoon 4 moet niet zo zeuren maarbegrijpen dat mensen nu eennmaal vaak voor niks wachten. Die extra mailtjes zijn toch juist voor beide partijen een extra bevestiging dat het doorgaat etc. Wat is de moeite on daar gewoon op te reageren. Persoon 3 vind ik zelf eerlijk gezegd niet raar. Een kinderwagen of een fiets etc kan nu eenmaal toch niet fijn rijden of in het echt niet zo mooi eruitzien als op fotos. Dat ze er toch vanaf zien is normaal vind ik bij dit soort producten.
Ik had bij persoon 1 echt al nee gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Uiteindelijk verkoop ik de meeste dingen wel, maar wat een gedoe soms. Ik had deze week de kinderwagen incl alle toebehoren erop gezet. Tien jaar oud en niet meer in beste staat, ik vroeg er een tientje voor. Reactie van iemand die wel twintig wilde betalen en dan woensdagavond zou komen. Of ik hem wel echt wilde reserveren want hij zou zeker komen. Kwam niet opdagen en reageerde ook niet meer. Woensdagavond meldde zich een andere koper. Uiteindelijk heeft deze de wagen donderdagavond wel opgehaald maar daar zijn zo’n 15 berichten overheen gegaan. Of het contant of met betaalverzoek moest, of ik hem wel echt wilde reserveren, ze zou om 17u komen, nee werd toch 18u, en kon ik alvast een betaalverzoek sturen, om 1830 bericht ik ben er over drie kwartier, toen bericht nee wordt toch later want file (Google Maps gecheckt, hele land filevrij) en uiteindelijk was ze er om 1945.

Denk dan echt voor al dat gedoe zou ik de wagen bijna liever zelf naar het grofvuil brengen.

Ik geef tegenwoordig ook pas mijn adres op de dag zelf, als mensen aangeven dat ze eraan komen.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
06-03-2021 09:45
Ik had bij persoon 1 echt al nee gezegd.

Ik ook. Zeker als het duidelijk was gecommuniceerd in de advertentie met duidelijke foto’s van het defect.
Alle reacties Link kopieren
pos1980 schreef:
06-03-2021 10:00
Uiteindelijk verkoop ik de meeste dingen wel, maar wat een gedoe soms. Ik had deze week de kinderwagen incl alle toebehoren erop gezet. Tien jaar oud en niet meer in beste staat, ik vroeg er een tientje voor. Reactie van iemand die wel twintig wilde betalen en dan woensdagavond zou komen. Of ik hem wel echt wilde reserveren want hij zou zeker komen. Kwam niet opdagen en reageerde ook niet meer. Woensdagavond meldde zich een andere koper. Uiteindelijk heeft deze de wagen donderdagavond wel opgehaald maar daar zijn zo’n 15 berichten overheen gegaan. Of het contant of met betaalverzoek moest, of ik hem wel echt wilde reserveren, ze zou om 17u komen, nee werd toch 18u, en kon ik alvast een betaalverzoek sturen, om 1830 bericht ik ben er over drie kwartier, toen bericht nee wordt toch later want file (Google Maps gecheckt, hele land filevrij) en uiteindelijk was ze er om 1945.

Denk dan echt voor al dat gedoe zou ik de wagen bijna liever zelf naar het grofvuil brengen.

Ik geef tegenwoordig ook pas mijn adres op de dag zelf, als mensen aangeven dat ze eraan komen.

Als iemand wil dat je iets dagenlang voor hem vasthoudt moet je altijd een aanbetaling vragen. Dan kun je pas echt zien of diegene oprecht is.

Ook als ikzelf iets graag wil hebben maar het pas over een week op kan halen bied ik aan een aanbetaling te doen, zodat diegene het op gereserveerd kan zetten.
Beter.Laat schreef:
06-03-2021 09:24

Nu valt het mij op dat de conversatie niet in de berichten is blijven staan, terwijl ik de berichten niet verwijderd heb.
Is dat iets nieuws, of heb ik toch iets verkeerds gedaan?
Ik herhaal mijn berichtje even, omdat er geen reactie op mijn vraag is gekomen. In mijn berichten staat nu alleen het laatste berichtje van de verzendster van het artikel, alle vorige berichten zijn weg.
Alle reacties Link kopieren
Hier nogal wat ergernissen.

Mensen die zogenaamd “morgen weer terug mailen”, maar uiteraard nooit meer iets laten horen.

Mensen die 1 dingen willen uit een lotje spullen. Nee ik verkoop niks los want de prijs is al heel laag. En afmetingen begin ik ook niet aan.

Extreem lage biedingen en dan ook nog brutaal te woord worden gestaan, als ik “nee” erop zeg.


Ik heb overigens het bedrag teruggestort van diegene waar ik geen mail van heb. Als ze nog wilt kopen, dan mag ze mij mailen heb ik bij de omschrijving gezet.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje, bij mij gaat de verkoop als een gek !!!

Helaas is het met mijn zoekgeraakte DHL pakket niet meer goedgekomen....
en dat van de ander (waar ze het mee door de war hebben gehaald) is ook niet meer goedgekomen.

En om het nog grappiger te maken had DHL dus mijn label voor de 2e keer op een heel ander pakket geplakt !! Van iemand die iets besteld had bij een webwinkel !!
DHL geeft niet meer thuis.
Het pakket van die webwinkel werd vorige week ineens afgeleverd op mijn oude adres. Dat heb ik daar opgehaald en naar de persoon gebracht voor wie het was. Die had helaas geen pakketjes ontvangen die niet voor hem waren.
GroenTuintje schreef:
07-03-2021 15:02
Hier nogal wat ergernissen.

Mensen die zogenaamd “morgen weer terug mailen”, maar uiteraard nooit meer iets laten horen.

Mensen die 1 dingen willen uit een lotje spullen. Nee ik verkoop niks los want de prijs is al heel laag. En afmetingen begin ik ook niet aan.

Extreem lage biedingen en dan ook nog brutaal te woord worden gestaan, als ik “nee” erop zeg.


Ik heb overigens het bedrag teruggestort van diegene waar ik geen mail van heb. Als ze nog wilt kopen, dan mag ze mij mailen heb ik bij de omschrijving gezet.

Hoezo geen afmetingen? Best belangrijk als je bv een vaas koopt of die 15 cm is of 40?
Alle reacties Link kopieren
Globe83 schreef:
07-03-2021 16:35
Hoezo geen afmetingen? Best belangrijk als je bv een vaas koopt of die 15 cm is of 40?
Heel vaak vragen ze afmetingen met kinderkleding.
sta jij helemaal je best te doen, de boel op te meten en dan blijft het stil....
niets irritanter dan dat
fanatic schreef:
07-03-2021 16:53
Heel vaak vragen ze afmetingen met kinderkleding.
sta jij helemaal je best te doen, de boel op te meten en dan blijft het stil....
niets irritanter dan dat
Qua kleding snap ik dat ja ;) Maar dit stond bij het stukje over spullen?
Grote maten kleding is ook vaak de Sjaak met vragen over afmetingen. Daar heb ik ook nooit zin tenzij iemand echt interesse lijkt te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Globe83 schreef:
07-03-2021 16:57
Qua kleding snap ik dat ja ;) Maar dit stond bij het stukje over spullen?
Grote maten kleding is ook vaak de Sjaak met vragen over afmetingen. Daar heb ik ook nooit zin tenzij iemand echt interesse lijkt te hebben.
Klopt, grote maten kleding idd zelfde verhaal.
Maar wat is nou de moeite om even te zeggen : Dank je wel voor je moeite, ik heb het vergeleken met een ander kledingstuk maar het gaat niet werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven