Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ergernissen deel 5

08-11-2019 14:52 3582 berichten
We ergeren nog even lekker door aan alles wat we meemaken op marktplaats.

Het vorige topic; geld-recht/marktplaats-valt-er-nog-iets ... ges/393170 is door de moderator gesloten.


Mijn eigen ergernis;
Mijn man had een iPhone verkocht. Die is netjes opgehaald door een mevrouw die in de chat én aan de deur nog stevig onderhandelde. Uiteindelijk heeft ze de telefoon toch voor de afgesproken prijs meegenomen.
2 dagen later staat ze hier boos en tierend aan de deur omdat ze maar 3 sterren had gekregen.🙈
Alle reacties Link kopieren
london_calling schreef:
09-11-2019 13:37
Tijdje geleden even een trots-op-mijn-dochter- momentje.

Puberdochter wilde haar thermogevoerde paardrijlaarzen verkopen. Iemand bood €15,-, afspraak gemaakt etc. Komt die vrouw met haar dochter aan de deur (ik was er niet, maar vriend kon het gesprek mee volgen) en geeft haar een tientje.

Dochter zei dat dat niet de afspraak was. Vrouw vervolgens: ja, ik heb geen gepast geld en neem aan dat je niet terug hebt van €50,- Dochter gritst de laarzen terug die dat ander kind al had gepakt en zegt: daar en daar is een winkel, kunt u geld wisselen en deed vervolgens de deur weer dicht.
:bye:

Dat kind is later nog wel teruggekomen met de €15,-. Haar moeder bleef beneden wachten.
Wat goed!

Ik ben onlangs ook op mijn strepen gaan staan.
Ging een kast ophalen daar hebben we iemand voor die dat doet maar zelf kunnen we dat niet vervoeren.
Afspraak stond voor een avond en in de middag bericht of het ook morgen kon. Nee dat kan niet. Ow dan nu direct? Nee ook niet.
Ja want plotseling was de avond niet handig, ik weet niet normaal ben ik heel behulpzaam maar ik vond dit irritant.
Aangeboden dat ze de kast buiten zou zetten en ik eerst het geld over zou maken en als dat niet kon zou ik elders verder zou gaan kijken (had ik ook echt gedaan hoor zo bijzonder was de kast niet)
Plotseling kon het toch die avond. Mooi toch wel goed aangevuld dus!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weer een marktplaats-trol getroffen. Eerst contant afspraak 2 dagen verzetten, vervolgens zeggen dat ie de hele week wel kan volgende week. Dus ik vragen om tijd en dag. Krijg ik als reactie terug ‘ ik kom toch niet meer in de buurt, dus ga ik ergens het kopen’. Wat een Pipo :facepalm:
Voor iedereen een groene tuin
SombraOnline schreef:
09-11-2019 12:41
Kan je hier geen melding van maken bij MP? Sowieso bizar dat je iemand een beoordeling kan geven zonder een (ver)koop te hebben gedaan...
Op zich snap ik wel dat je sterren/beoordelingen mag geven ook als een koop niet helemaal voltooid is. Bijv als iemand niet is komen opdagen (is ook een van de opties die je als verkoper kunt aanvinken). Of als je als koper wel iets had willen kopen maar de verkoper reageert helemaal niet.

Maar in dit geval zou ik denken dat je dan andere dingen moet aanvinken. Product niet ontvangen suggereert een beetje dat iemand namelijk wel heeft betaald.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vrijwel nieuwe sneakers online staan. Vraagprijs 50, bieden vanaf 45. Krijg ik een berichtje:ik wil het wel kopen voor 20 euro. :facepalm:
Dat zal best denk ik dan.
We’re all mad here
Taralina schreef:
08-11-2019 23:15
Net weer een berichtje “Is dit artikel nog te koop?”
Nou wat denk je zelf, anders staat het toch niet op MP?
Zóóó irritant!
Wat willen mensen toch met dIt soort domme berichtjes, doe gewoon een bod!!
Heb ik ook en dan zeg ik dat nog te koop is en dan hoor je niks meer !
Why :-?
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
09-11-2019 19:39
Op zich snap ik wel dat je sterren/beoordelingen mag geven ook als een koop niet helemaal voltooid is. Bijv als iemand niet is komen opdagen (is ook een van de opties die je als verkoper kunt aanvinken). Of als je als koper wel iets had willen kopen maar de verkoper reageert helemaal niet.

Maar in dit geval zou ik denken dat je dan andere dingen moet aanvinken. Product niet ontvangen suggereert een beetje dat iemand namelijk wel heeft betaald.
Ik snap het op zich ook wel, maar het is natuurlijk krom dat het ook kan als er helemaal geen deal is gemaakt. Zouden ze eigenlijk een aantal signaalwoorden voor in moeten stellen. Al lijkt me het moeilijk te onderzoeken welke woorden dat dan zouden zijn.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Of misschien dat je bij een werkelijke verkoop andere dingen aan kunt vinken dan wanneer het niet tot een verkoop is gekomen. Dat zou ook al prettig zijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen weekend heb ik weer de zolder opgeruimd. We hebben een hoop naar de kringloop gebracht maar wilden ook een paar dingen verkopen en waagde weer eens een poging op marktplaats en zit weer vol met ergernissen.

Zo doe ik niet meer aan verzenden. Heel jammer, maar heb laatst zelf een dure Switch game via mp gekocht die nooit is aangekomen. Verkoper had in de advertentie staan dat je het alleen kon ophalen, maar door omstandigheden hadden wij gevraagd of ze het wilde opsturen, maar kwam nooit aan. Ze laat nu ook niks meer van zich horen...
Ik doe het dus helemaal niet meer, heb dat ook in mijn advertenties staan en toch heb ik een hoop mensen moeten teleurstellen omdat zij er schijnbaar overheen lezen... En meer van dat soort vragen waarvan het antwoord gewoon in de tekst staat en veel te veel tijd kost. Als het zo door blijft gaan dump ik alles bij de kringloop. Daar krijg ik tenminste nooit overbodige vragen...
OhDeer schreef:
20-11-2019 18:48
Afgelopen weekend heb ik weer de zolder opgeruimd. We hebben een hoop naar de kringloop gebracht maar wilden ook een paar dingen verkopen en waagde weer eens een poging op marktplaats en zit weer vol met ergernissen.

Zo doe ik niet meer aan verzenden. Heel jammer, maar heb laatst zelf een dure Switch game via mp gekocht die nooit is aangekomen. Verkoper had in de advertentie staan dat je het alleen kon ophalen, maar door omstandigheden hadden wij gevraagd of ze het wilde opsturen, maar kwam nooit aan. Ze laat nu ook niks meer van zich horen...
Ik doe het dus helemaal niet meer, heb dat ook in mijn advertenties staan en toch heb ik een hoop mensen moeten teleurstellen omdat zij er schijnbaar overheen lezen... En meer van dat soort vragen waarvan het antwoord gewoon in de tekst staat en veel te veel tijd kost. Als het zo door blijft gaan dump ik alles bij de kringloop. Daar krijg ik tenminste nooit overbodige vragen...
Maar je kunt toch gewoon verzenden met mededeling ‘op eigen kosten en risico’ ?
Alle reacties Link kopieren
https://www.facebook.com/80419545302920 ... =n&sfns=mo
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Hartenvrouw♥️ schreef:
20-11-2019 19:14
Maar je kunt toch gewoon verzenden met mededeling ‘op eigen kosten en risico’ ?
Ja ik verzend ook veel, als ik alleen ophalen zou verkiezen, verkocht ik bijna niks.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
london_calling schreef:
09-11-2019 12:44
Hier ook een keer gehad dat iemand zei dat ze was langsgeweest, maar dat ik, volgens haar, niet thuis was.
Ze zei dat mijn gordijnen dicht waren en dat ze op mijn raam had geklopt...
Ik heb geantwoord dat dat heel knap was dat ze op mijn raam heeft kunnen kloppen, aangezien ik in een bovenwoning woon....
:rofl:
En hulde voor je dochter! Zo zielig als volwassenen menen dat ze een pubermeisje wel even kunnen intimideren.
Alle reacties Link kopieren
Wat doen jullie met ‘een koper’ die alleen maar slechte reviews heeft?
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
21-11-2019 22:54
Wat doen jullie met ‘een koper’ die alleen maar slechte reviews heeft?
Ik had laatst een koper met heel veel slechte reviews en vertrouwde hem niet , maar wel afspraak gemaakt. De tijd dat hij er zou zijn kreeg ik berichtje ‘ben onderweg’ . Bijna 30 minuten later kwam hij aanzetten, dus had spijt en was zwaar geïrriteerd.
Maar hij bleek heel aardig (man in de 60) en gaf zelfs meer geld dan afgesproken. Hij gaf een tientje en zei ‘is goed zo’. Afspraak was 6 euro. Dus heb hem 5 sterren gegeven ondanks dat hij veel te laat was.
GroenTuintje schreef:
21-11-2019 22:54
Wat doen jullie met ‘een koper’ die alleen maar slechte reviews heeft?
Daar koop ik niets van. En als ze van mij wille kopen houd ik er altijd rekening mee dat ze niet komen opdagen, toch niet betalen, etc.

( Het moeten dan wel echt veel slechte reviews zijn. Zag bijvoorbeeld laatst een met 92 reviews en gemiddeld maar 1,5 ster. Dat is bijna knap. )
Alle reacties Link kopieren
Hartenvrouw♥️ schreef:
22-11-2019 06:41
Ik had laatst een koper met heel veel slechte reviews en vertrouwde hem niet , maar wel afspraak gemaakt. De tijd dat hij er zou zijn kreeg ik berichtje ‘ben onderweg’ . Bijna 30 minuten later kwam hij aanzetten, dus had spijt en was zwaar geïrriteerd.
Maar hij bleek heel aardig (man in de 60) en gaf zelfs meer geld dan afgesproken. Hij gaf een tientje en zei ‘is goed zo’. Afspraak was 6 euro. Dus heb hem 5 sterren gegeven ondanks dat hij veel te laat was.
Ja zoiets heb ik ook wel eens meegemaakt. Maar heb nu iemand die van de 20 reviews ook echt 20 slechte reviews heeft ( alles slecht dus). En diegene begint nu al uit te stellen want geen geld nu blablabla..( het gaat overigens om een paar euro :bonk:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Raresnijboon schreef:
22-11-2019 07:27
Daar koop ik niets van. En als ze van mij wille kopen houd ik er altijd rekening mee dat ze niet komen opdagen, toch niet betalen, etc.

( Het moeten dan wel echt veel slechte reviews zijn. Zag bijvoorbeeld laatst een met 92 reviews en gemiddeld maar 1,5 ster. Dat is bijna knap. )
Ja kopen zou ik sowieso niet doen bij iemand met alleen maar slechte reviews. Maar er zal wel een reden zijn waarom deze koper alleen maar slechte reviews heeft.. ( iemand die zich verveelt en verkopers aan het lijntje houdt?)
Voor iedereen een groene tuin
NYC schreef:
08-11-2019 21:04
Maar nu was er laatst dus iemand die er kennelijk gefrustreerd over was dat ik niet akkoord ging met zijn voorstel. Die had daarna álles aangevinkt wat je maar negatief kunt aanvinken, waaronder ook “product niet ontvangen” (ja logisch, hij had ze ook niet gekocht...) en “afspraken niet nagekomen” (die had ik verder ook helemaal niet)
Prima als je maar 1 ster wil geven vanwege “slechte service” maar beetje flauw om alles van “slechte foto’s” tot “product niet ontvangen” dan maar aan te gaan vinken.
Meer mensen die dit wel eens hebben meegemaakt?
.
Ik heb ooit een opmerking gemaakt over de communicatie van een MP-verkoper, in de trant van ‘ik zou het fijn vinden als je wat duidelijker antwoordt’. Kreeg namelijk enkel eenwordige berichten, moest doorvragen na een vraag en toen ik eens niet binnen een uur terug reageerde kwam er een ‘joehoe’. Die opmerking leverde me naast een pissige reactie ook 1 ster op met negatieve tags waaronder ‘sneller betalen’ en ‘komen opdagen’ (we hadden geeneens een deal). Gelukkig zijn mijn andere beoordelingen nogal eenduidig.
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
21-11-2019 22:54
Wat doen jullie met ‘een koper’ die alleen maar slechte reviews heeft?
Daar maak ik wel een afspraak mee en als je geluk hebt komen ze opdagen. Ook weleens gehad dat iemand slechte reviews had, maar hij kwam wel opdagen en betaalde ook dus ja ...
Kopen van zo iemand zou ik niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had laatst iemand die net 2 weken actief was op Marktplaats en een bod deed op een boek, inclusief verzendkosten. Bedrag was prima, dus ik gaf aan dat als hij z'n adresgegevens zou doorgeven, ik m'n rekeningnummer zou geven en het boek zou opsturen zodra het bedrag was bijgeschreven. Zo doe ik dat al jaren, nog nooit problemen opgeleverd en in de winkel moet je ook eerst betalen voordat je iets mee krijgt.
Kreeg ik een reactie dat hij pas ging betalen als hij het boek ontvangen had. Nou, zo werkt Marktplaats niet, en ik in ieder geval niet. Kreeg ik allerlei verwensingen naar m'n hoofd, ik moest het maar uitzoeken, blablabla. Euh...oké? Ik heb er smakelijk om gelachen, sommige mensen moeten blijkbaar nog een hoop leren in het leven ;)
Alle reacties Link kopieren
Overigens geef ik mijn bank- of adresgegevens altijd pas nadat ik diegene hebt gecheckt op Marktplaats en het opgegeven adres heb opgezocht op Google. Pas als ik een concrete datum en tijd heb afgesproken als iemand iets komt ophalen zeg ik waar ik woon, en zorg ik er eigenlijk altijd voor dat ik niet alleen thuis ben. Mensen aan de deur na 21:00 uur wil ik sowieso niet.
Alle reacties Link kopieren
Ze worden steeds listiger die oplichters, althans tot een bepaald moment. Gisteren reageerde er iemand op een artikel van mij op Mp. Of het nog te koop was. Ik zijn profiel nagekeken, en pas 2 weken actief en geen reviews. Verder een rare fictieve naam. Vandaag weer reactie van diegene en dat hij het wel wilde kopen, mits foto van id en een pasfoto.. Ja ben gekke henkie niet. Heb hem een scam alert afbeelding gestuurd en daarna geblokkeerd haha.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een oplichter te pakken. Na 5 minuten wilde hij ‘het artikel’ wel van me kopen ‘voor de vraagprijs in de advertentie’ en stuurde direct een adres mee. Alle alarmbellen gingen meteen af, adres is wel bestaand, maar die tekst was al veel te algemeen.

Na mijn voorstel om hem een MP betaalverzoek te sturen, stuurde hij dat hij het liever via MP afhandelde voor de veiligheid van ons beiden. Hij zou me wel een linkje sturen waarmee ik hem een intern Mp betaalverzoek kon sturen
:facepalm:

Ik heb hem nog een echt MP verzoek gestuurd, met een ander retouradres en niet mijn echte naam, maar zoals verwacht geen reactie meer. Nog wel een leuk grapje gemaakt over dat je het inderdaad nooit weet met die oplichters ;-D (in het vorige deel gelezen en moest erom grinniken). Zal straks hem nog even rapporteren bij MP.

Overigens vind ik deze wel weer geraffineerder dan de 1 cent methode, dus wees gewaarschuwd!
Flomo schreef:
22-11-2019 20:45
Hier ook een oplichter te pakken. Na 5 minuten wilde hij ‘het artikel’ wel van me kopen ‘voor de vraagprijs in de advertentie’ en stuurde direct een adres mee. Alle alarmbellen gingen meteen af, adres is wel bestaand, maar die tekst was al veel te algemeen.

Na mijn voorstel om hem een MP betaalverzoek te sturen, stuurde hij dat hij het liever via MP afhandelde voor de veiligheid van ons beiden. Hij zou me wel een linkje sturen waarmee ik hem een intern Mp betaalverzoek kon sturen
:facepalm:

Ik heb hem nog een echt MP verzoek gestuurd, met een ander retouradres en niet mijn echte naam, maar zoals verwacht geen reactie meer. Nog wel een leuk grapje gemaakt over dat je het inderdaad nooit weet met die oplichters ;-D (in het vorige deel gelezen en moest erom grinniken). Zal straks hem nog even rapporteren bij MP.

Overigens vind ik deze wel weer geraffineerder dan de 1 cent methode, dus wees gewaarschuwd!

Hahaha! Denk dat dat mijn berichtje was? ;) Nooit meer gehoord of die de folderwijk heeft gekregen hahahaha!

Hier weer een mp maagd noem ik ze maar.
Verkoper had 3 items staan en ik wilde ze graag alle drie. Zijn vraagprijzen bij elkaar waren uit mn hoofd 32.50.

Een net berichtje gestuurd met een bod van 25 voor alle 3. Verwacht dan een max 30 ofzo te betalen.
Paar dagen totale stilte maar wel gelezen. Berichtje met goh kunnen we een deal gaan sluiten want anders ga ik even verder zoeken (netter dan hoe het hier staat hahaha)

Krijg ik als antwoord dat hij verwacht er minimaal 60 voor te krijgen, bij elk item(3 dezelfde items maar andere specs) meer uitleg waarom de prijs hoger zal zijn. En ik het dus voor 60 mag ophalen.

Zet dat dan als vraagpijs!!!! Niet de eerste deze maand die uiteindelijk veel meer wilde dan zn eigen vraagprijs.... :whip:
Alle reacties Link kopieren
Toevallig van de week een groot pakket verkocht met speelgoed. Dus daar ben ik blij mee, ruimt weer lekker op.
Ook weer bieders die niet kunnen reageren. Jammer hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven