Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ergernissen deel 5

08-11-2019 14:52 3582 berichten
We ergeren nog even lekker door aan alles wat we meemaken op marktplaats.

Het vorige topic; geld-recht/marktplaats-valt-er-nog-iets ... ges/393170 is door de moderator gesloten.


Mijn eigen ergernis;
Mijn man had een iPhone verkocht. Die is netjes opgehaald door een mevrouw die in de chat én aan de deur nog stevig onderhandelde. Uiteindelijk heeft ze de telefoon toch voor de afgesproken prijs meegenomen.
2 dagen later staat ze hier boos en tierend aan de deur omdat ze maar 3 sterren had gekregen.🙈
Alle reacties Link kopieren
Raresnijboon schreef:
30-03-2020 22:11
Djiez..
Ik krijg ook van dat soort rare berichten. Nu al 2 x van mannen die graag vrouwenkleding dragen. Hoe ik het vind dat hij vrouwenkleren draagt en blablabla. Vragen om 10 foto's van verschillende spullen maar iets kopen, ho maar. :roll:
Ik heb ook ooit een "gesprek" gehad met een rare snoeshaan. Hij bleef maar berichten sturen. Echt iedere dag. Daarna kwam ik er pas achter dat je het gesprek kan stopzetten zodat hij geen berichten meer kan sturen.
Alle reacties Link kopieren
lindaatje1900 schreef:
31-03-2020 18:35
Je krijgt dan als "koper" een bericht over de verkoper?
Nee als verkoper krijg je dit bericht. Als koper weet ik het niet.
Voor iedereen een groene tuin
Beter.Laat schreef:
30-03-2020 11:14
Mijn achternaam is niet te achterhalen via MP. Ik gebruik alleen mijn voornaam en een postcode in de buurt, maar niet de mijne. En uiteraard geen telefoonnummer.
Ik ook. Ik gebruik zelfs niet mijn echte naam voor de PostNL pakketlabels, en gebruik mijn werk als adres van de afzender.
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
31-03-2020 18:42
Nee als verkoper krijg je dit bericht. Als koper weet ik het niet.
Oh, ik dacht juist dat je als verkoper goeie of slechte feedback opbouwt.
Alle reacties Link kopieren
Sinds de eerste paar pagina's bestaan uit "bedrijfsadvertenties" kom ik niet meer graag op Marktplaats.
Nee, zowel koper als verkoper krijgen beoordelingen. En soms moet je gewoon beoordelen hoe je contact met iemand was.
Alle reacties Link kopieren
lindaatje1900 schreef:
31-03-2020 18:47
Sinds de eerste paar pagina's bestaan uit "bedrijfsadvertenties" kom ik niet meer graag op Marktplaats.
Over ergernissen gesproken inderdaad.....
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
31-03-2020 18:48
Nee, zowel koper als verkoper krijgen beoordelingen. En soms moet je gewoon beoordelen hoe je contact met iemand was.
Ok, werkt dat momenteel zo. Kun je nagaan hoe lang ik al niks meer gekocht hebt via Marktplaats. ;)

Ik kom i.p.v. op Markplaats liever in tweedehands winkels. Dan kan ik het zien, uitproberen én het is volgens mij stukken goedkoper dan op Marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
lindaatje1900 schreef:
31-03-2020 18:47
Sinds de eerste paar pagina's bestaan uit "bedrijfsadvertenties" kom ik niet meer graag op Marktplaats.
Ik heb de extensie Marktplaats zonder spam voor Firefox, dat werkt heel goed!
Alle reacties Link kopieren
Wilgentak schreef:
31-03-2020 20:46
Ik heb de extensie Marktplaats zonder spam voor Firefox, dat werkt heel goed!
Is dat een betaalde versie?
lindaatje1900 schreef:
31-03-2020 18:54
Ok, werkt dat momenteel zo. Kun je nagaan hoe lang ik al niks meer gekocht hebt via Marktplaats. ;)

Ik kom i.p.v. op Markplaats liever in tweedehands winkels. Dan kan ik het zien, uitproberen én het is volgens mij stukken goedkoper dan op Marktplaats.
Nou, de tweedehands kledingwinkels bij mij in de buurt zijn echt wel duurder. En wat ik via marktplaats verkoop gaat ook echt voor weinig weg.

Voor andere spullen weet ik het niet zo, maar ik zocht een keer een art deco kastje en die zijn echt veel duurder in tweedehands winkels dan als je van een particulier op MP koopt.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
31-03-2020 21:02
Nou, de tweedehands kledingwinkels bij mij in de buurt zijn echt wel duurder. En wat ik via marktplaats verkoop gaat ook echt voor weinig weg.

Voor andere spullen weet ik het niet zo, maar ik zocht een keer een art deco kastje en die zijn echt veel duurder in tweedehands winkels dan als je van een particulier op MP koopt.
Houd ik ook van. Je ziet ze in de tweedehands winkels waar ik ben geweest voor rond de 30 euro al staan. Ik weet niet of je dat veel vindt?
lindaatje1900 schreef:
31-03-2020 21:11
Houd ik ook van. Je ziet ze in de tweedehands winkels waar ik ben geweest voor rond de 30 euro al staan. Ik weet niet of je dat veel vindt?
Nee, ik zie ze echt voor veel meer, €30 is echt heel weinig. Meestal is het minimaal honderden euro’s.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
31-03-2020 18:42
Ik ook. Ik gebruik zelfs niet mijn echte naam voor de PostNL pakketlabels, en gebruik mijn werk als adres van de afzender.
Maar je moet je achternaam toch vermelden bij je bankrekeningnummer als de koper geld wil overmaken?
Sylphide75 schreef:
31-03-2020 22:13
Maar je moet je achternaam toch vermelden bij je bankrekeningnummer als de koper geld wil overmaken?
Ja, ik stuur tegenwoordig eigenlijk altijd een betaalverzoek. Maar inderdaad, als ik mijn rekeningnummer opgeef, geef ik mijn naam wel.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
31-03-2020 18:23
Ik kreeg gisteren ineens de mogelijkheid om iemand te beoordelen. Gek, want heb recent geen contact gehad.
Kijk ik, is het van bijna 2 maanden geleden met iemand waarmee ik welgeteld 2 berichten heb uitgewisseld (ik 1 en hij 1). Raar!

Zo heb ik een beoordeling van 1 ster gekregen. Iemand had iets te koop, ik deed daar een bod op. Hij wilde meer, ik niet meer betalen, dus klaar. Maar dan wel 1 ster geven.. dat is toch gek..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
lindaatje1900 schreef:
31-03-2020 18:47
Sinds de eerste paar pagina's bestaan uit "bedrijfsadvertenties" kom ik niet meer graag op Marktplaats.
Een tip! Gebruik voor Chrome de plug-in marktplaats reclame vrij.. dan zijn alle bedrijven weg, en kan je zelfs personen weg filteren.
Ik gebruik eigenlijk alleen de app voor marktplaats, ik zit zelden op de website zelf. Met de app communiceer je ook makkelijker en sneller.
rumforviva schreef:
01-04-2020 09:34
Ik gebruik eigenlijk alleen de app voor marktplaats, ik zit zelden op de website zelf. Met de app communiceer je ook makkelijker en sneller.
Ik ook. En iedereen die het anders wil heeft pech. Ik geef nooit (!) mijn telefoonnummer.
Alle reacties Link kopieren
Die licht erotische dvd serie hè. Nou krijg ik vandaag berichten van een andere “koper” eerst of de dvd’s nieuw zijn? En daarna of het ook wat is voor mannen? Was dus dezelfde vent die ik al geblokkeerd had onder een andere naam :whip:
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
31-03-2020 18:51
Over ergernissen gesproken inderdaad.....
Oh ja, echt mega irritant inderdaad. Ik klik dus nooit op die bedrijfs advertenties, maar je moet echt je best doen om het te ontwijken.
Alle reacties Link kopieren
Hier weer een ergernis. Iemand toont interesse op iets van 60 euro. Vervolgens krijg ik als reactie terug dat ze toch verder wil kijken omdat ze het te duur vindt ( goedkoper ga je niet vinden momenteel, maar goed). Ik zeg daarop, wat wil je bieden dan? Biedt ze 10 euro omdat ze niet kan komen kijken en dit een risico vindt :facepalm:
Voor iedereen een groene tuin
biol schreef:
01-04-2020 08:48
Zo heb ik een beoordeling van 1 ster gekregen. Iemand had iets te koop, ik deed daar een bod op. Hij wilde meer, ik niet meer betalen, dus klaar. Maar dan wel 1 ster geven.. dat is toch gek..
Ik heb het ook eens zo gek gehad.

Ik geef onder andere Nederlandse les aan nieuwkomers en kreeg een verzoek op mijn advertentie van ene Albert of ik hem Arabisch wilde leren. Ik antwoord dat ik geen Arabisch spreek noch schrijf, word ik in een aantal niet zo fraaie berichten racistisch genoemd. En dan dus 1 ster geven met alle negatieve kenmerken aangevinkt... Hele correspondentie aan Marktplaats doorgestuurd, maar die kunnen de recensie niet intrekken, omdat ze niet na kunnen gaan of er buiten Marktplaats om nog iets gebeurd is. Het systeem werkt dus niet echt.
Alle reacties Link kopieren
En zo kan de “concurrentie” makkelijk jouw rating naar beneden halen. Stom systeem!
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn sommige mensen toch ongelofelijk brutaal op mp. Eerst allemaal extra foto’s maken, en daarna minder dan de helft bieden INCL verzendkosten... :nut:
Voor iedereen een groene tuin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven