Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ergernissen deel 5

08-11-2019 14:52 3582 berichten
We ergeren nog even lekker door aan alles wat we meemaken op marktplaats.

Het vorige topic; geld-recht/marktplaats-valt-er-nog-iets ... ges/393170 is door de moderator gesloten.


Mijn eigen ergernis;
Mijn man had een iPhone verkocht. Die is netjes opgehaald door een mevrouw die in de chat én aan de deur nog stevig onderhandelde. Uiteindelijk heeft ze de telefoon toch voor de afgesproken prijs meegenomen.
2 dagen later staat ze hier boos en tierend aan de deur omdat ze maar 3 sterren had gekregen.🙈
Alle reacties Link kopieren
Iemand wil mijn instrument kopen waar ik al zeker 6 jaar niet op gespeeld heb en waarop ik ook niet uitblonk qua muzikaliteit.

Heeft het een intense warme klankkleur?
Ik: dat kan ik niet voor je beoordelen maar je mag langskomen om hem uit te proberen. Koper komt langs en heeft geen idee hoe het instrument vast te houden en te bespelen. Of ik wat wil spelen..... nou nee dus.
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
09-07-2020 09:18
Met afspreken moetje het nóóit aan de koper laten afhangen. Ik ben altijd vrij streng, spreek een vaste tijd af en maak duidelijk dat ik dan speciaal voor die persoon thuis blijf / kom. Dat werkt wel. Als mensen geen vaste tijd af willen spreken zijn ze niet geïnteresseerd in het product.
Eens !!! Ik laat het ook niet afhangen van de koper ! Ik bepaal hoe laat ze mogen komen en op welke dag
En idd als ze moeilijk gaan doen of geen vaste tijd af willen spreken hebben ze niet genoeg interesse.
Ik geef eerst even aan wanneer ik ws wel kan, vaak een tijdslot op een dag die mij uitkomt. Maar ik geef aan dat ik wel graag daarna een vaste tijd wil afspreken. Ik ga dan niet uren zitten wachten.
Alle reacties Link kopieren
Superuser2020 schreef:
09-07-2020 14:05
Iemand wil mijn instrument kopen waar ik al zeker 6 jaar niet op gespeeld heb en waarop ik ook niet uitblonk qua muzikaliteit.

Heeft het een intense warme klankkleur?
Ik: dat kan ik niet voor je beoordelen maar je mag langskomen om hem uit te proberen. Koper komt langs en heeft geen idee hoe het instrument vast te houden en te bespelen. Of ik wat wil spelen..... nou nee dus.
Oh wat suf... Ik had ooit bij het verkopen van een instrument op MP letterlijk van tevoren gezegd dat een potentiële koper misschien beter eerst een goedkoper iets kon bekijken en proberen. Nee, hij moest en zou dat dure ding van mij komen proberen. Komt ie uiteindelijk na een hoop moeilijk gedoe over wanneer, blijkt het een strontverwende puber van 16, 17 die zijn ouders meenam en inderdaad verordonneerde dat ik even een leuk deuntje deed. Kende ik ook Slipknot?

Uiteindelijk afgeketst omdat meneertje...vond dat hij het mee mocht nemen voor de prijs van een beginners-instrument want hij was nou eenmaal een beginner en ik had dat geweten dus...
lotus77 schreef:
10-07-2020 10:17
Oh wat suf... Ik had ooit bij het verkopen van een instrument op MP letterlijk van tevoren gezegd dat een potentiële koper misschien beter eerst een goedkoper iets kon bekijken en proberen. Nee, hij moest en zou dat dure ding van mij komen proberen. Komt ie uiteindelijk na een hoop moeilijk gedoe over wanneer, blijkt het een strontverwende puber van 16, 17 die zijn ouders meenam en inderdaad verordonneerde dat ik even een leuk deuntje deed. Kende ik ook Slipknot?

Uiteindelijk afgeketst omdat meneertje...vond dat hij het mee mocht nemen voor de prijs van een beginners-instrument want hij was nou eenmaal een beginner en ik had dat geweten dus...
:facepalm: :proud: Echt, sommige mensen..
Alle reacties Link kopieren
Even een vraag aan de marktplaatskopers: als je een advertentie favoriet hebt gemaakt, krijg je dan bericht als de verkoper de prijs verlaagd of moet je dat zelf een beetje in de gaten houden?

Geen verkoopergernissen op het moment. De verkoop loopt de laatste weken best goed.
meisje85 schreef:
10-07-2020 13:41
Even een vraag aan de marktplaatskopers: als je een advertentie favoriet hebt gemaakt, krijg je dan bericht als de verkoper de prijs verlaagd of moet je dat zelf een beetje in de gaten houden?
Daar krijg je een melding van :). Zo'n zelfde melding als 'je favoriete advertentie is bijna weg'.
Alle reacties Link kopieren
Ok dank je! Ik koop zelf eigenlijk nooit iets op MP, vandaar. (Hoewel, laatst voor het eerst een studieboek dat ik binnenkort nodig heb. Gloednieuw en 20 euro goedkoper dan in de winkel of online, heel blij mee!)
Oh man, ik ben deze keer mijn eigen iPhone aan het verkopen. Advertentie staat sinds 14:00 op marktplaats en nu al 3 keer 'voor 100e haal ik het direct op' terwijl mijn vraagprijs €150,- is. En 2 keer 'kunnen we via whatsapp communiceren?' :@@:
Alle reacties Link kopieren
Zwartgroen schreef:
10-07-2020 12:46
:facepalm: :proud: Echt, sommige mensen..
Oh, bizar ook.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik nooit begrijp en wat wekelijks meerdere keren gebeurt: je stuurt de T&T-code en laat ook nog netjes weten dat je het pakketje hebt weggebracht. Hoeveel mensen wel niet een berichtje gaan sturen of ik enig idee heb wanneer het pakketje komt als het de eerste dag niet is geleverd! Dan zeg ik: 'zie T&T-code' en pas dan gaan ze kennelijk kijken en sturen ze iets van "oh, ik zie dat het vertraagd is".
Alle reacties Link kopieren
Ik verkoop een accessoire met een winkelwaarde van 30 euro, het zit in de originele verpakking. Hij staat te koop voor 10 euro. Heb nu meermaals een bod gehad van 2 euro..
GroenTuintje schreef:
07-07-2020 21:04
Ik heb ook weer eens gezeur op marktplaats. Pakket is retour omdat het pakketpunt niet meer actief was. Pakket is nu al weken onderweg en een onderzoek gestart door postbedrijf. Nu begint de koper te zeuren over alles terugbetalen incl verzendkosten. Daar ga ik natuurlijk niet op in, dan ben ik extra geld kwijt en mijn artikel. Ik wacht eerst op het onderzoek en of het pakket nog aankomt. Bij aankomt pakket gaat het weer op post naar diegene, en bij vergoeding kwijtraken, zal ik het bedrag wat vergoed is, terugstorten. De koper had al flinke korting gekregen en wilde het perse verzonden hebben. Het was overigens een zwaar groot pakket wat ze voor een prikkie mocht overnemen. Heb er mega veel werk aangehad om in te pakken :(
Met marktplaats ook gehad dat pakket retour ging omdat mijn adres niet zou bestaan. Uiteindelijk na heel veel stampij maken mijn verzendkosten van postNL terug gekregen.
Alle reacties Link kopieren
anoniem_pje_x schreef:
12-07-2020 14:14
Ik verkoop een accessoire met een winkelwaarde van 30 euro, het zit in de originele verpakking. Hij staat te koop voor 10 euro. Heb nu meermaals een bod gehad van 2 euro..
Ja of ze bieden €10 incl verzenden, houd je met pakketpost van PostNL €2,75 over
Alle reacties Link kopieren
Via fb had ik een gevraagd advertentie gezet voor een specifiek product. Dat is te koop online per half jaar voor 65 euro.
Iemand zegt: ja dat heb ik wel voor een half jaar vraag is 85 euro. Dus ik zeg dat ik dat te duur vind is immers 65 euro online gewoon te koop. Nee dat klopt niet dat zijn lokkertjes. Das niet waar in het verleden ook voor 65 euro gekocht.
Maar toen mocht ik het voor die 65 euro. Toen gaf ik aan dat ik geen risico geen lopen door het bij een particulier te kopen voor dezelfde prijs als online met garantie. Die blokkeerde me direct.

Iemand anders reageert die heeft het voor 14 maanden voor 90 euro incl. verzenden. Dat scheelt wel enorm dus dat heb ik gedaan. Verwacht het dinsdag ze heeft al verzonden en de code naar mij gestuurd. Zo kan het dus ook dame die mij geblokkeerd heeft. Zucht.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik had materiaal te koop staan wat over was van onze tuin renovatie. Nieuwprijs was tegen de €200, stond te koop voor 90. Iemand bood 50. Prima, kom maar halen. Hoop gedoe over de tijd. Maar uiteindelijk zouden ze komen op een tijd dat het mij schikte.

Komen ze hier aan
Koper: 'oh het is toch minder dan verwacht'
Ik: 'afmetingen stonden duidelijk in de advertentie, ik kan er niet meer van maken'
Koper: 'Maar je hebt toch wel nog meer? Je kunt niet maar zo weinig over hebben'
Ik 'Nou, ik kan niet toveren, dit is het, de rest hebben we zelf gebruikt'
Koper 'Ja dan betaal ik maar €30'
Ik: 'jammer, dan blijft het hier. Het staat mij niet in de weg'
Koper: 'ja maar ik heb meer nodig, dus ik bied 30'
Ik: 'nee, dan houdt het op, ik zak tot uiterlijk 45'.
Vrouw van koper: 'laten wij dan in het midden gaan zitten. Voor €35 nemen we het mee'
Ik: 'voor die prijs blijft het lekker hier staan. Dus, wat wil je, het meenemen voor 45 of hier laten staan?'
Koper: 'hier is geen eer aan te behalen. Ik betaal wel gewoon'
Ik: ....????

Het ging me echt niet meer om een 10tje meer of minder, maar het gedrag was zo dwingend en raar.. ik snapte echt weinig van deze communicatie, vooral die laatste opmerking
Maargoed, ik heb m'n geld en heb ze succes gewenst met het plaatsen van het product.
Ik heb allerlei setjes playmobil erop staan. En wat kleding.

Dus benieuwd. :-D
Daanstje schreef:
12-07-2020 18:56
Ik had materiaal te koop staan wat over was van onze tuin renovatie. Nieuwprijs was tegen de €200, stond te koop voor 90. Iemand bood 50. Prima, kom maar halen. Hoop gedoe over de tijd. Maar uiteindelijk zouden ze komen op een tijd dat het mij schikte.
.........
Het ging me echt niet meer om een 10tje meer of minder, maar het gedrag was zo dwingend en raar.. ik snapte echt weinig van deze communicatie, vooral die laatste opmerking
Maargoed, ik heb m'n geld en heb ze succes gewenst met het plaatsen van het product.
Ow, die deden het erom, echt asogedrag. o_o
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
12-07-2020 19:19
Ow, die deden het erom, echt asogedrag. o_o

Dat. Sommige mensen proberen het áltijd. Heel erg aso.
Ik hou dan zelf gewoon vast aan mijn prijs, graag of niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik verkoop een oude elektrische fiets. Niks mis mee, maar oud.
Geeft dus niet de spectaculaire ondersteuning van de fietsen van tegenwoordig. Accu's prima, maar het motorgebeuren wordt dus een dagje ouder.
Ik krijg meerdere biedingen van 150-175 euro en uiteindelijk komt er iemand hem halen voor 175, zogezegd.
Ten eerste komt ie drie kwartier te laat, ten tweede gaat ie een partij staan afdingen op wat schoonheidsfoutjes, met een toontje tegen mijn man van "je weet toch hoe de vrouwtjes zijn het moet er mooi uit zien".
En tegen mij; wat vindt je zelf belangrijk dan?
Ik; eeh, dat de accu en banden en motor goed zijn, en de rest, dikke lul?

Goed, na dreigen de fiets weer in de schuur te rijden kwam ie toch met geld over de brug, maar ik wilde hem die fiets naar zn kop smijten.
Het is dat mijn man zei; verkoop maar gewoon, maar ik had hem gewoon niet gegund.
668, the neighbour of the Beast
Haha, ook al zo'n figuur.

Ik heb waarschijnlijk zelfs playmobil 'verkocht' die ik nog niet had uitgezocht/opgefluft voor een foto. Ga, ik morgen doen en als goed is, gaat het morgen namiddag mee met een koper die ook ander set kocht.

Ik heb er wel eentje die de beschrijving, de 5 duidelijke foto's niet genoeg vind voor een playmobil themaset wat ik al maar voor 7.5 euro weg deed.

Is niet compleet, maar zelfde thema en combi van meerdere sets.
En op de foto staat elk poppetje, auto, buggy, frutseldingetje, diertjes en speeldingetjes die er wel is staat op de foto.

Of ik kan aangeven wat er dan mist van welk setje? Of er geen boekjes meer bij zitten, want dan kan ik dat toch zo zien..

Ga effe normaal doen joh. Nee. Je kan het halen voor dat bedrag of je kan lekker wegblijven. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Nou dat dus Luci....
Echt he, die kopers die denken voor een dubbeltje op de eerste rang te moeten zitten...

In mijn geval, 150 euro voor een elektrische fiets, verwacht je dan een splinternieuwe Flyer ofzo?
En idd met Playmobil of Lego net zo... Wat verwachten mensen voor een spotprijsje zeg..?
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
12-07-2020 19:25
Dat. Sommige mensen proberen het áltijd. Heel erg aso.
Ik hou dan zelf gewoon vast aan mijn prijs, graag of niet.
Ja, dat wilde ik ook in eerste instantie. Alleen dacht ik, na al die moeite, zul je het meenemen ook.

Heel irritant die mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. En ook jammer, want het kan ook leuk zijn om een goede (& vriendelijke) deal te maken met elkaar.
Metallover schreef:
12-07-2020 19:25
Dat. Sommige mensen proberen het áltijd. Heel erg aso.
Ik hou dan zelf gewoon vast aan mijn prijs, graag of niet.
Ik verkoop niet zo vaak spullen op mp, maar soms zet ik er weer heel veel tegelijk op. En in het begin reageerde ik nog vriendelijk als ik weer zo'n belachelijke bod kreeg via een bericht omdat het lager is dan het bedrag wat ik als minimum heb ingesteld. Nu reageer ik niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
12-07-2020 23:06
Haha, ook al zo'n figuur.

Ik heb waarschijnlijk zelfs playmobil 'verkocht' die ik nog niet had uitgezocht/opgefluft voor een foto. Ga, ik morgen doen en als goed is, gaat het morgen namiddag mee met een koper die ook ander set kocht.

Ik heb er wel eentje die de beschrijving, de 5 duidelijke foto's niet genoeg vind voor een playmobil themaset wat ik al maar voor 7.5 euro weg deed.

Is niet compleet, maar zelfde thema en combi van meerdere sets.
En op de foto staat elk poppetje, auto, buggy, frutseldingetje, diertjes en speeldingetjes die er wel is staat op de foto.

Of ik kan aangeven wat er dan mist van welk setje? Of er geen boekjes meer bij zitten, want dan kan ik dat toch zo zien..

Ga effe normaal doen joh. Nee. Je kan het halen voor dat bedrag of je kan lekker wegblijven. ;-)
Tjonge jonge wat een gezeur...
Als je dan wil weten wat er mist dan zoek je zelf de set op van playmobil op google.. en dan kijk je wat er mist...
Zo moeilijk is dat niet. Het is geen hogere wiskunde hahahaa.

Verkoopt playmobil rond deze tijd?
Ik heb vorig jaar in November het hotel verkocht incl. bus. Dat was echt een sta in de weg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven