Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ergernissen deel 5

08-11-2019 14:52 3582 berichten
We ergeren nog even lekker door aan alles wat we meemaken op marktplaats.

Het vorige topic; geld-recht/marktplaats-valt-er-nog-iets ... ges/393170 is door de moderator gesloten.


Mijn eigen ergernis;
Mijn man had een iPhone verkocht. Die is netjes opgehaald door een mevrouw die in de chat én aan de deur nog stevig onderhandelde. Uiteindelijk heeft ze de telefoon toch voor de afgesproken prijs meegenomen.
2 dagen later staat ze hier boos en tierend aan de deur omdat ze maar 3 sterren had gekregen.🙈
Alle reacties Link kopieren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
12-07-2020 16:51
Ja of ze bieden €10 incl verzenden, houd je met pakketpost van PostNL €2,75 over
Is inderdaad ook een klassieker.
Alle reacties Link kopieren
Via DHL naar een DHL-punt een pakket versturen is 4,50 euro. Maar dan moet dat allemaal maar net enigszins in de buurt zijn.

Een ergernis van mij: mensen die heel laag bieden en dan inderdaad inclusief verzenden zodat je er echt maar een paar euro aan over houdt en dan heel populair er achteraan zeggen: "Hebben we een deal?!". Euh nee.

Laatst trouwens ook een koper die stuurde: "ik bied X, het past door de brievenbus!". Ehmm, ik heb het product toch hier in huis liggen, ik weet zelf echt wel dat het dus niét door de brievenbus past.
Alle reacties Link kopieren
meisje85 schreef:
13-07-2020 10:54
Via DHL naar een DHL-punt een pakket versturen is 4,50 euro. Maar dan moet dat allemaal maar net enigszins in de buurt zijn.

Een ergernis van mij: mensen die heel laag bieden en dan inderdaad inclusief verzenden zodat je er echt maar een paar euro aan over houdt en dan heel populair er achteraan zeggen: "Hebben we een deal?!". Euh nee.

Laatst trouwens ook een koper die stuurde: "ik bied X, het past door de brievenbus!". Ehmm, ik heb het product toch hier in huis liggen, ik weet zelf echt wel dat het dus niét door de brievenbus past.
hahaha jij bijv 5 euro incl verzenden voor iets wat al minimaal 4,50 met dhl kost om te verzenden.

Ik had laatst wel een parel. iets verzonden met DHL, keurig alles doorgegeven.
krijg ik 2 dagen voordat het pakket terugverzonden wordt een bericht ja ik heb nog niets binnen.
Ben je al naar het pick up point geweest dan waar ik het naartoe moest sturen?
Eh nee... maar is het dan al wel daar? Eh ja, ik heb je toch alles doorgestuurd? Heb je dan geen mail van DHL gehad?
Oh ja die had ze toch wel gehad.
zucht.
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
13-07-2020 10:57
hahaha jij bijv 5 euro incl verzenden voor iets wat al minimaal 4,50 met dhl kost om te verzenden.

Ik had laatst wel een parel. iets verzonden met DHL, keurig alles doorgegeven.
krijg ik 2 dagen voordat het pakket terugverzonden wordt een bericht ja ik heb nog niets binnen.
Ben je al naar het pick up point geweest dan waar ik het naartoe moest sturen?
Eh nee... maar is het dan al wel daar? Eh ja, ik heb je toch alles doorgestuurd? Heb je dan geen mail van DHL gehad?
Oh ja die had ze toch wel gehad.
zucht.

Dit is de reden dat ik niet meer verstuur met DHL, maar gewoon met Postnl omdat ik alleen nog maar laat betalen via de MP app, dan ziet de koper de track & trace meteen in de app en hoef ik er niet eindeloos berichtjes aan te spenderen. Ook vind ik het i-de-aal voor mij als verkoper omdat ik geen labels meer uit hoef te printen!
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
13-07-2020 12:51
Dit is de reden dat ik niet meer verstuur met DHL, maar gewoon met Postnl omdat ik alleen nog maar laat betalen via de MP app, dan ziet de koper de track & trace meteen in de app en hoef ik er niet eindeloos berichtjes aan te spenderen. Ook vind ik het i-de-aal voor mij als verkoper omdat ik geen labels meer uit hoef te printen!
Dat printen hoeft bij DHL ook niet meer. Ze kunnen nu ook op locatie een label printen.
en een ontvanger krijgt gewoon netjes een email.
Alle reacties Link kopieren
Al iemand inclusief verzenden bied en het is een pakket, dan gaat het altijd via DHL. Scheelt weer 1 euro op een artikel dat al niet veel opleverd.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik verstuur ook niet via DHL, om de simpele reden dat zo’n punt bij mij 8km verderop zit. En ik heb deze vraag ook meerdere malen gehad en dan suggereren dat het niet zo ver is 8km. Nee in jouw auto misschien niet, op mijn fiets wel, door weer en wind met jouw pakket, zodat jij 1 euro kan besparen. Ik kom er ook niet langs op weg naar mijn werk of dergelijke, dus dan hebben ze echt pech. PostNL of niets.

Zelfde geld voor mensen die iets ontzettendst groot en zwaars opgestuurd willen hebben, iets dat in theorie zou kunnen maar voor mij onuitvoerbaar word op de fiets, word ook niet begrepen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat scheelt natuurlijk wel. Hier zit alles wel in de buurt, max 10 minuten fietsen als is naar de GLS zou moeten (niet dat ik dát zou doen), de rest dichterbij. Daarom is het voor mij ook makkelijker om aan te bieden.

Ik had een tijdje geleden iets gekocht en diegene deed niet aan thuis labelen en zo, dus dat was gewoon 7,25. Nou ja, jammer, maar daar ga ik dus niet moeilijk over doen. Ik was al blij dat ik het kon kopen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik verstuur ook het liefst met Post NL. Het pakketpunt zit 3 minuten bij mij vandaan. Voor DHL moet ik naar een andere wijk. Dus kan ik alleen heen in het weekend of op mijn vrije dag.
Ik zit midden in de stad en ben omringd door pakketpunten van alle merken, velen ook tot in de avond open, dus ik kan vrijwel altijd dezelfde dag versturen. En voor corona gooide ik het gewoon met label in de postzak van werk. Dus daarin ben ik heel meegaand en flexibel. Maar wat ik pertinent niet meer doe is ophalen bij mij thuis. Gewoon altijd gedoe en mensen komen niet of laat opdraven. En zelfs als ik gewoon thuis ben erger ik me daar wild aan. Wie niet wil laten verzenden moet maar bij een ander kopen, het spijt me.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een beetje een nieuwe truc bij ophalen, ik doe dat namelijk liever ook niet, vanwege idd mensen die niet of te laat komen. Ik zeg dat ik het eigenlijk niet doe vanwege de genoemde ellende maar dat ik voor deze ene keer wel een uitzondering wil maken. De mensen die ik sindsdien aan de deur heb gehad (stuk of 10) waren allemaal op tijd en blij dat ik een uitzondering wilde maken. 😄
Alle reacties Link kopieren
Zucht...
Bod op playmobile. Bod geaccepteerd. Dag en tijd afgesproken. Volgende dag adres gegeven. Niet komen opdagen. Dag erna bericht: ik zie er vanaf.
Zucht.....
Alle reacties Link kopieren
Nu iemand die belangstelling toont voor twee van mijn advertenties en zegt: 'kijk even bij mijn advertenties, misschien kunnen we een leuke ruil maken'. Gek aanbod vind ik dat, ik zit niet op MP om mijn meuk in te ruilen voor andermans meuk. :-)
Een attent berichtje op een advertentie dat aardig in trek is en waar ik nog geen.1/4de van de aanschafprijs vraag: "Als je het niet kwijt kan dan wil ik het voor $$ (1/8ste van de aanschafprijs)."

Die had ik nog niet eerder gehad dus wel origineel.
Weer wat dingen aan het verkopen op Mp. Loopt lekker. Maar is het nou echt te veel moeite om even te laten weten dat je het pakje hebt ontvangen? Ik besteed er aandacht aan en pak het zorgvuldig in, en zorg dat het zo snel mogelijk met de post mee gaat.
Gelukkig gebruik ik nu de PostNL app en kan ik zien dat het is afgeleverd. Maar dan nog, stuur een berichtje!
Vandaag kasten bezichtigd, staan op marktplaats als zo goed als nieuw.
Heb zelfs nog gevraagd of ze echt in nieuwstaat verkeren, verkoper zei dat dat zeker het geval is.
Komen we daar vandaag, zijn delen van de kast vergeeld.
Hij zei dat het kwam door de lichtval, maar man en ik zagen heel duidelijk dat dat niet het geval was.
Zegt de verkoper vervolgens dat hij ze ook van marktplaats gekocht heeft.
We hebben ze maar niet gekocht..
Alle reacties Link kopieren
meisje85 schreef:
14-07-2020 21:22
Nu iemand die belangstelling toont voor twee van mijn advertenties en zegt: 'kijk even bij mijn advertenties, misschien kunnen we een leuke ruil maken'. Gek aanbod vind ik dat, ik zit niet op MP om mijn meuk in te ruilen voor andermans meuk. :-)
Die heb ik ook regelmatig gehad, heeeeel raar vind ik het. Als ik nou zelf vroeg om dingen te ruilen, maar dit vind ik gewoon brutaal.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Hier ook weer idiote lage biedingen. Ik vraag 15 euro, wat al niet veel is voor dit product. Krijg ik een 3 euro bieding :facepalm: Ik neem niet eens de moeite om te reageren op deze onzin. En ik heb het bieden nog wel uitgeschakeld, maar nee hoor, men gaat gewoon brutaal laag zitten bieden via de mail :P
Voor iedereen een groene tuin
Eerste dag aar van die rare vragen ( laagste prijs) en te lage biedingen en dan niks meer ...naar 1 dame die alles wilde kopen van een thema, daar normaal geld voor wilde neerleggen en de verzendkosten wilde betalen...en dat allemaal binnen een half uur betaalde. Via ideal, geen gezeur over gelijk oversteken gedoe.

Ik heb het daarna op de bus gedaan en klaar. :-D

Het kan wel, normale en beleefde mensen. :-D
Net weer zo'n briljant figuur: biedt via de advertentie het minimaal ingesteld bedrag. Ik reageer met dat als hij het op korte termijn op komt halen, ik akkoord ga met zijn bod. Hij zegt dat hij eigenlijk $$ (de helft van het geboden bedrag) wilde bieden maar dat dat niet kon.

:facepalm:

Ik moet echt moeite doen om niet sarcastisch te reageren.
Alle reacties Link kopieren
Maloochem schreef:
14-07-2020 21:31
Een attent berichtje op een advertentie dat aardig in trek is en waar ik nog geen.1/4de van de aanschafprijs vraag: "Als je het niet kwijt kan dan wil ik het voor $$ (1/8ste van de aanschafprijs)."

Die had ik nog niet eerder gehad dus wel origineel.
Ja te grappig eigenlijk hè?

Ik had een tijdje een kampeer artikel erop staan dat niet denderend bekeken werd en waar ik ook niet veel voor vroeg, stuurde iemand een bericht dat ze het wel gratis wilde ophalen, dan was ik er maar vanaf :P

Heb het toch nog een week geleden voor een tientje verkocht
Alle reacties Link kopieren
remedialteacher schreef:
14-07-2020 14:10
Zucht...
Bod op playmobile. Bod geaccepteerd. Dag en tijd afgesproken. Volgende dag adres gegeven. Niet komen opdagen. Dag erna bericht: ik zie er vanaf.
Zucht.....
Dat is echt zo irritant. Die mensen hebben echt geen fatsoen.

bij mij enorm stil op Marktplaats.
Nog maar 1 item verkocht deze maand... echt 10x niks...
Zulke slechte maanden komen bij mij zelden voor ...

Voor de kinderkleding verkopers : Wanneer zetten jullie de winterkleding online?
Alle reacties Link kopieren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
15-07-2020 10:03
Ja te grappig eigenlijk hè?

Ik had een tijdje een kampeer artikel erop staan dat niet denderend bekeken werd en waar ik ook niet veel voor vroeg, stuurde iemand een bericht dat ze het wel gratis wilde ophalen, dan was ik er maar vanaf :P

Heb het toch nog een week geleden voor een tientje verkocht
Ik zou er ook niet op in gaan, puur omdat mensen zo doen. Het is nog wat anders als iets niet heel duur is, ze komen het ophalen en ik denk, weet je het is goed, neem zomaar mee.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ja precies of je geeft iets anders extra gratis erbij mee ofzo, als ze er niet om vragen wil ik dat best doen. Maar niet als de zelf een bericht sturen dat ze het wel gratis op komt halen.
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
15-07-2020 10:03
Ja te grappig eigenlijk hè?

Ik had een tijdje een kampeer artikel erop staan dat niet denderend bekeken werd en waar ik ook niet veel voor vroeg, stuurde iemand een bericht dat ze het wel gratis wilde ophalen, dan was ik er maar vanaf :P

Heb het toch nog een week geleden voor een tientje verkocht
Zo brutaal! Fijn dat je het alsnog hebt kunnen verkopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven