Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ergernissen deel 5

08-11-2019 14:52 3582 berichten
We ergeren nog even lekker door aan alles wat we meemaken op marktplaats.

Het vorige topic; geld-recht/marktplaats-valt-er-nog-iets ... ges/393170 is door de moderator gesloten.


Mijn eigen ergernis;
Mijn man had een iPhone verkocht. Die is netjes opgehaald door een mevrouw die in de chat én aan de deur nog stevig onderhandelde. Uiteindelijk heeft ze de telefoon toch voor de afgesproken prijs meegenomen.
2 dagen later staat ze hier boos en tierend aan de deur omdat ze maar 3 sterren had gekregen.🙈
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit zoveel vage figuren in 1 week getroffen op mp... echt bizar o_o
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Laatst een telefoon gekocht van iemand die eigenaar was van een restaurant. Nadat ik de telefoon had gekocht kreeg ik nog gratis een afhaal gerecht mee :)
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje ik hoor werkelijkwaar alle mensen erover (tenminste, de mensen die MP gebruiken dan hahahaa)

Spagroen : dat vind ik dan wel weer onwijs grappig !! was het ook goed te eten?
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
24-07-2020 19:59
GroenTuintje ik hoor werkelijkwaar alle mensen erover (tenminste, de mensen die MP gebruiken dan hahahaa
Nou echt hè?!? Zijn alle normale marktplaats-gebruikers/kopers op vakantie ofzo? ( al had ik eergisteren ook zogenaamd een vakantieganger, maar die heeft het lekker laten afweten :|)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
spagroen schreef:
24-07-2020 19:00
Laatst een telefoon gekocht van iemand die eigenaar was van een restaurant. Nadat ik de telefoon had gekocht kreeg ik nog gratis een afhaal gerecht mee :)
Oh wat leuk! :D

Doet me denken aan die keer dat ik ooit sportschoenen van iemand zou kopen, maar ik wilde ze wel graag eerst passen. Het dorpje was een uur fietsen en ik kwam rond 18u aan bij een wat ouder echtpaar. De schoenen pasten prima, het bedrag ging naar een goed doel van ze, en ik kreeg nog een kop zelfgemaakte soep voordat ik 'dat hele eind (volgens hen ;p)' weer terug fietste. Zo lief!
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
24-07-2020 20:04
Nou echt hè?!? Zijn alle normale marktplaats-gebruikers/kopers op vakantie ofzo? ( al had ik eergisteren ook zogenaamd een vakantieganger, maar die heeft het lekker laten afweten :|)
Hahaha ja ik denk het. Maar jij krijgt tenminste nog berichten. Ik heb al 23 dagen niets verkocht
Dat is echt super lang hoor. Staat bijna gelijk aan 100 jaar hahahaha
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
24-07-2020 20:31
Hahaha ja ik denk het. Maar jij krijgt tenminste nog berichten. Ik heb al 23 dagen niets verkocht
Dat is echt super lang hoor. Staat bijna gelijk aan 100 jaar hahahaha
:-[ ja dat is helemaal waardeloos... maar ik verkoop ook heel slecht momenteel. Omdat iedereen afhaakt of niks meer laat weten. :(
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Vorige maand bood iemand op kinderschoenen 10,-. Nadat ik het bod (op vrijdag) had geaccepteerd, kwam er een bericht dat ze het geld niet had en woensdag zou betalen. Woensdagavond heb ik haar een berichtje gestuurd of ze nog geïnteresseerd was, omdat ik niks meer had gehoord. Hierop kwam geen reactie. De dag erna kreeg ik een nieuw bod van iemand anders en was de koop in een half uur rond. Toen kreeg ik van de 1e bieder weer bericht: of ze het die zaterdag mocht overmaken.

2 weken geleden een kast te koop gezet voor 150. Iemand bood 100,- waarop ik aangaf er 125 voor te willen hebben. Hierop kwam geen reactie. 4 dagen later bood iemand 125. Ivm haar vakantie duurde het 6 dagen voordat we een ophaaldag konden afspreken, toen dit concreet werd heb ik de advertentie op gereserveerd gezet. De 1e partij bood toen opeens 150. Nadat ik aangaf dat de kast verkocht was stuurde ze me tot 3x toe een bericht met huilende smiley. Was dan meteen akkoord gegaan met de 125 euro, zucht...
Alle reacties Link kopieren
Haha, een huilende smiley ook, om een kast... haha
Alle reacties Link kopieren
Hahahah een huilende smiley...
Maar idd hier ook iemand die wou boeken overnemen. En mijn een klein deel van de verzendkosten laten betalen (prima, als dat betekent dat ik er vanaf ben)
het verzenden had geen haast

dat begrijp ik, want het is inmiddels al een week radiostilte
Alle reacties Link kopieren
Heb een paar Dr martens op mp staan. Nog niet één bod. Pff
Alle reacties Link kopieren
Koettie schreef:
24-07-2020 23:15
Heb een paar Dr martens op mp staan. Nog niet één bod. Pff
Het loopt niet echt storm op mp momenteel :|
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
24-07-2020 23:16
Het loopt niet echt storm op mp momenteel :|
Nee... het is in lange tijd niet zo treurig geweest.
Jij verkoopt ook kinderkleding toch? Wanneer zet jij het winter spul erop?
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
25-07-2020 09:16
Nee... het is in lange tijd niet zo treurig geweest.
Jij verkoopt ook kinderkleding toch? Wanneer zet jij het winter spul erop?
Wel eens gedaan, maar momenteel alleen maar winterjasjes erop staan. Verder verkoop ik van alles en nog wat :). Ik hou mij nooit zo aan de seizoenen, ik plaatst gewoon wat ik wil plaatsen :)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
25-07-2020 09:19
Wel eens gedaan, maar momenteel alleen maar winterjasjes erop staan. Verder verkoop ik van alles en nog wat :). Ik hou mij nooit zo aan de seizoenen, ik plaatst gewoon wat ik wil plaatsen :)
Oh okee. Ja dat is ook een optie. Ik doe het meestal per seizoen
Puur omdat het anders erg veel wordt om bij te houden
Krijg op een advertentie een berichtje: Hallo, ik zou graag bieden, maar ik vind het echt te veel voor een marktplaats advertentie.
Ehhh? Dus ik stuur een berichtje terug, wat zou je dan willen bieden? Geen reactie meer. Vaag...
Alle reacties Link kopieren
Frekkel schreef:
25-07-2020 10:16
Krijg op een advertentie een berichtje: Hallo, ik zou graag bieden, maar ik vind het echt te veel voor een marktplaats advertentie.
Ehhh? Dus ik stuur een berichtje terug, wat zou je dan willen bieden? Geen reactie meer. Vaag...
hahahahaha dat is echt heel suf
Hahaha zo had ik er een die mailde voor een groot niet-verstuurbaar product “ik zou graag willen bieden maar ik woon op 3 uur rijden en dat is me te ver”

Tja, wat moet je daar nou mee?
Zit iemand dan om contact verlegen of zo?
Alle reacties Link kopieren
Gister weer eens lekker vlot en zonder gedoe iets verkocht. Nette onderhandelingen. Snelle betaling etc. Dit na weer de vreselijke irritante mensen en vaagheden.
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
25-07-2020 11:50
Hahaha zo had ik er een die mailde voor een groot niet-verstuurbaar product “ik zou graag willen bieden maar ik woon op 3 uur rijden en dat is me te ver”

Tja, wat moet je daar nou mee?
Zit iemand dan om contact verlegen of zo?
Dan verwachten ze dat je zegt moet ik het komen brengen, springend en wel uiteraard :P
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
25-07-2020 13:12
Gister weer eens lekker vlot en zonder gedoe iets verkocht. Nette onderhandelingen. Snelle betaling etc. Dit na weer de vreselijke irritante mensen en vaagheden.
Oh heerlijk poldervrouw, doe mij ook een paar van die kopers?
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
24-07-2020 19:59
GroenTuintje ik hoor werkelijkwaar alle mensen erover (tenminste, de mensen die MP gebruiken dan hahahaa)

Spagroen : dat vind ik dan wel weer onwijs grappig !! was het ook goed te eten?
Eten was lekker, ze hadden extra grote portie vlees en extra saus bij gedaan omdat ik zei dat ik samen met mij vrouw wilde eten. Erg aardig van ze.
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
24-07-2020 20:31
Hahaha ja ik denk het. Maar jij krijgt tenminste nog berichten. Ik heb al 23 dagen niets verkocht
Dat is echt super lang hoor. Staat bijna gelijk aan 100 jaar hahahaha

Ik heb niks te klagen, deze maand goed verkocht.
Elke week wel 1 of 2 dingen.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
25-07-2020 13:12
Gister weer eens lekker vlot en zonder gedoe iets verkocht. Nette onderhandelingen. Snelle betaling etc. Dit na weer de vreselijke irritante mensen en vaagheden.
Wat fijn! Hier gisteren ook verkocht, maar wel met flink afdingen aan de deur... en dat haaaat ik zo :|. Het stond mij in de weg en te veel gedoe om naar boven te dragen ( ja dat moet ze geweten hebben met haar afdingen bah.. :facepalm: )
Voor iedereen een groene tuin
Afgelopen week drie aankopen gedaan via MP: aankoop 1 en 2 goede communicatie, track & trace codes doorgekregen en inmiddels ontvangen. Item 3 na belofte op dag x te versturen niets meer gehoord en niet terug te vinden in PostNL app. Heb bericht gestuurd of ze ‘al’ verstuurd heeft, na 24 uur nog geen reactie (en ja, ze heeft mijn bericht gezien). :-x

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven