Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ergernissen deel 5

08-11-2019 14:52 3582 berichten
We ergeren nog even lekker door aan alles wat we meemaken op marktplaats.

Het vorige topic; geld-recht/marktplaats-valt-er-nog-iets ... ges/393170 is door de moderator gesloten.


Mijn eigen ergernis;
Mijn man had een iPhone verkocht. Die is netjes opgehaald door een mevrouw die in de chat én aan de deur nog stevig onderhandelde. Uiteindelijk heeft ze de telefoon toch voor de afgesproken prijs meegenomen.
2 dagen later staat ze hier boos en tierend aan de deur omdat ze maar 3 sterren had gekregen.🙈
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
27-07-2020 15:19
Nou helemaal prima dan toch? Ieder z’n eigen ding.
En je laatste voorbeeld vind ik geen vergelijking. Ik verkoop het niet aan een ander als ik een deal heb. Dat is niet hetzelfde als waar jij het over hebt.
Hoezo is dat anders? De koper mag wel van de deal afzien als iets goedkoper op mp gevonden is, zelfs na betaling en afspraak . Maar als verkoper is het dan note done als je deal hebt ervan af zien en aan iemand anders verkopen?


Wat is het verschil dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit topic nu pas ontdekt en vind het fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met ergernissen.

Ik heb er een hele hoop maar zal de ergste ergste eruit beschrijven.
Ik heb mijn trouwjurk op mp staan. Tot nu toe weinig reactie (wel veel bekijks) en uiteindelijk is 1x iemand hem komen passen.
Kreeg tijd geleden een mail (in t Engels) dat diegene akkoord ging met de vraagprijs en of ik kon verzenden. Vond ik apart maar ergens overheerste de euforie dat ik dat ding kon verkopen voor een leuk bedrag.
Toen ik akkoord gaf kwam er echter een nieuwe mail. Hij wilde graag betalen via paypal en hij zou mij €500 overmaken, ik moest dan de courier die de jurk kwam halen €200 contant geven en dan zou ik mijn geld hebben en hij (of zij?) de jurk. Vaag verhaal maar had t nog steeds niet door. Begon wel argwaan te krijgen.
Toen zag ik dat koper pas een paar dagen actief was op mp.
Daarna kreeg ik een (nep)mail met een link naar Paypal om te laten zien dat hij €500 op mijn account had overgemaakt. Gelukkig had ik inmiddels mijn eigen Paypal account ook open staan en daar gebeurde niets. Toen kreeg ik pas in de gaten dat t nep was en heb ik zijn e-mailadres en mail over Paypal gecheckt.
Achteraf ook naïef van mij maar ik ben probeer die jurk inmiddels al 2 jaar te verkopen (ook via winkels) en ik was blij dat ie weg zou gaan.

Gelukkig heb ik uiteindelijk op tijd deze koper kunnen blokkeren en geen geld gegeven of adresgegevens uitgewisseld
NYC schreef:
09-11-2019 19:39
Op zich snap ik wel dat je sterren/beoordelingen mag geven ook als een koop niet helemaal voltooid is. Bijv als iemand niet is komen opdagen (is ook een van de opties die je als verkoper kunt aanvinken). Of als je als koper wel iets had willen kopen maar de verkoper reageert helemaal niet.

Maar in dit geval zou ik denken dat je dan andere dingen moet aanvinken. Product niet ontvangen suggereert een beetje dat iemand namelijk wel heeft betaald.
.
Wat in elk geval voorkomen zou moeten worden is dat iemand met wie het niet tot een deal komt ‘wraak’ kan nemen door een slechte review achter te lagen. Nooit een deal gehad, wel een 1-ster waardering is zo flauw.
Alle reacties Link kopieren
Ik had gister iemand die in de chat een bod deed. Ik zei dat ik er minstens 40 euro voor wilde hebben. Toen ging ze vragen waar ik precies woonde. En toen nog eens, in de buurt van X, vlakbij Y? Ik antwoordde, opnieuw, dat ik ongeveer daar en daar woonde en vroeg "maar bent u bereid 40 euro te betalen?". "Daar moet ik nog even over nadenken." :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie. Ik krijg een bod (precies de vraagprijs) op mijn adv er tentie. Koper is 1 dag actief en wilt graag dat ik het artikel naar Belgie verzend. Is dit oplichting?
Alle reacties Link kopieren
Zomer28 schreef:
29-07-2020 22:39
Wat vinden jullie. Ik krijg een bod (precies de vraagprijs) op mijn adv er tentie. Koper is 1 dag actief en wilt graag dat ik het artikel naar Belgie verzend. Is dit oplichting?
Gewoon boter bij de vis toch? Hoezo zou dit oplichting zijn?
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Zomer28 schreef:
29-07-2020 22:39
Wat vinden jullie. Ik krijg een bod (precies de vraagprijs) op mijn adv er tentie. Koper is 1 dag actief en wilt graag dat ik het artikel naar Belgie verzend. Is dit oplichting?
Als iemand betaalt lijkt het me geen probleem toch? Gewoon eerst betalen, dan spullen verzenden.
Alle reacties Link kopieren
SiMaNo schreef:
27-07-2020 18:20
Hoezo is dat anders? De koper mag wel van de deal afzien als iets goedkoper op mp gevonden is, zelfs na betaling en afspraak . Maar als verkoper is het dan note done als je deal hebt ervan af zien en aan iemand anders verkopen?


Wat is het verschil dan?
Het enige wat ik zeg is dat ik je principieel vindt. Ik hou me (meestal) aan mijn afspraken, maar als een ander dat niet doet is dat niet mijn zaak. Alsof je daar iets aan kunt veranderen. Hij zegt het nu eerlijk tegen je, maar als hij niks had gezegd had je het ook niet geweten. Kun je heel principieel over gaan doen en dat is je goed recht, maar ik verkoop het gewoon als ik het kan verkopen.
Als jij zegt 'met zulke mensen geen zaken te willen doen' is dat helemaal goed, maar ze kunnen nog wel ergere dingen hebben gedaan dan dit, is dat dan ook tegen je principe?
Mijn punt is dus dat je iemand niet kent en als je het zo belangrijk vindt hoe iemand is omdat je er anders geen zaken mee wil doen, dan kun je beter stoppen met MP want je weet dus nooit of iemand wel oprecht is.
Alle reacties Link kopieren
Aviendha schreef:
29-07-2020 22:41
Gewoon boter bij de vis toch? Hoezo zou dit oplichting zijn?

Ze vraagt nu of ik een Paypal account heb. Dat heb ik dus eerder meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Ah. Daar zou ik ook geen trek in hebben. Gewoon overmaken of marktplaatsverzoekje en dan pas verzenden. Andere opties niet op in gaan.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Ik word weer eens aan het lijntje gehouden op mp... :|. Koper heeft constant smoesjes, ik ben er helemaal klaar mee. Hoe laat geven jullie zo’n iemand te tijd?
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Bij meer dan één smoes kap ik er al mee.
Niet.

Gewoon op beschikbaar zetten en tikken: Dan gaat het over.
Alle reacties Link kopieren
meisje85 schreef:
31-07-2020 10:52
Bij meer dan één smoes kap ik er al mee.
:biggrin:
Had ik ook moeten doen, diegene wilde meerdere artikelen en heeft mega veel goede reviews. Maar die reviews zeggen ook niks, ben ik al wel achter. Die mensen kunnen ook heel vaak afhaken of niks meer laten horen.
Voor iedereen een groene tuin
Zomer28 schreef:
30-07-2020 04:42
Ze vraagt nu of ik een Paypal account heb. Dat heb ik dus eerder meegemaakt.
Zeg je nee. Hij/zij kan zelf overmaken, bij ontvangst stuur ik het op.

Of via normale ideal van de site maar dan de optie gelijk oversteken NIET aanklikken.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
31-07-2020 10:55
Niet.

Gewoon op beschikbaar zetten en tikken: Dan gaat het over.
Op gereserveerd zetten begin ik al niet meer aan, pas bij betaling zet ik gereserveerd :). Maar ik hou ook niks meer achter voor diegene, als er een serieuze koper om de hoek komt zetten.

De communicatie liep eigenlijk meteen al niet soepel, dat moest eigenlijk al een voorteken zijn :|
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
31-07-2020 10:56
:biggrin:
Had ik ook moeten doen, diegene wilde meerdere artikelen en heeft mega veel goede reviews. Maar die reviews zeggen ook niks, ben ik al wel achter. Die mensen kunnen ook heel vaak afhaken of niks meer laten horen.
Ja precies, zo lang je niet van iedereen met wie je contact hebt een review kan plaatsen stelt dat hele systeem weinig voor.
meisje85 schreef:
31-07-2020 11:00
Ja precies, zo lang je niet van iedereen met wie je contact hebt een review kan plaatsen stelt dat hele systeem weinig voor.
Ja dat is ook heel raar, snapte er niks van laatst.
Alle reacties Link kopieren
meisje85 schreef:
31-07-2020 11:00
Ja precies, zo lang je niet van iedereen met wie je contact hebt een review kan plaatsen stelt dat hele systeem weinig voor.
Helemaal eens :)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Ik reserveer ook pas als ik geld heb...
al zovaak meegemaakt dat je iets reserveert en dat het geld uiteindelijk nooit komt
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
31-07-2020 12:32
Ik reserveer ook pas als ik geld heb...
al zovaak meegemaakt dat je iets reserveert en dat het geld uiteindelijk nooit komt
Ja precies, anders kun je wachten tot je een ons weegt :wtf:
Voor iedereen een groene tuin
Ik heb toch net iets meegemaakt wat ik een beetje frappant vind. Ik was opzoek naar een console op mp, ik deed een openingsbod minder dan 2/3 van de nieuwprijs, en nog wel flink onder tweedehands vraagprijs. Bedoelt als openingsbod maar die gene gaat direct akkoord. Misschien ligt het aan mij maar ik vind het direct verdacht.
Oh, en ik zie dat mijn bod direct onder de advertentie verwijderd is.
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
31-07-2020 15:01
Ik heb toch net iets meegemaakt wat ik een beetje frappant vind. Ik was opzoek naar een console op mp, ik deed een openingsbod minder dan 2/3 van de nieuwprijs, en nog wel flink onder tweedehands vraagprijs. Bedoelt als openingsbod maar die gene gaat direct akkoord. Misschien ligt het aan mij maar ik vind het direct verdacht.
wat voor console?
toch niet een switch he
Alle reacties Link kopieren
Zomer28 schreef:
30-07-2020 04:42
Ze vraagt nu of ik een Paypal account heb. Dat heb ik dus eerder meegemaakt.
Nee, je kunt gewoon overmaken vanuit België zonder extra kosten en zo.
Of anders een betaalverzoek via MP.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven