Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ergernissen deel 5

08-11-2019 14:52 3582 berichten
We ergeren nog even lekker door aan alles wat we meemaken op marktplaats.

Het vorige topic; geld-recht/marktplaats-valt-er-nog-iets ... ges/393170 is door de moderator gesloten.


Mijn eigen ergernis;
Mijn man had een iPhone verkocht. Die is netjes opgehaald door een mevrouw die in de chat én aan de deur nog stevig onderhandelde. Uiteindelijk heeft ze de telefoon toch voor de afgesproken prijs meegenomen.
2 dagen later staat ze hier boos en tierend aan de deur omdat ze maar 3 sterren had gekregen.🙈
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
15-09-2020 23:49
Hahaha, ze vraagt het wel lief. Maar de vraag zelf is debiel.

Of is het een fetishmannetje?

Uiteraard een fetishmannetje. Hij is ‘het broertje’ dat de schoenen op komt halen.
Maar ik zou wel heel hard lachen om dit bericht! En waarschijnlijk rare verzoeken terug gaan sturen.
Metallover schreef:
16-09-2020 07:24
Haha nou je bent nog aardig hoor! Ik antwoord weleens met ‘zie advertentie’ :proud:
Die vrouw is niet goed als ze híer al aanstoot aan neemt.
.
Die vrouw zocht een excuus om af te haken.
Zola123 schreef:
15-09-2020 23:43
Omggg same. Heb terug gestuurd of ze dit dan op regenboog gras met glitters wilde. Overigens had ze al van 14 mensen 1 ster gekregen dus ik voelde het voor dit bericht al aankomen.

Heeii

zou u het goed vinden dat mijn broertje de schoenen op komt halen omdat hij
toch vaak in de buurt is voor zijn stage :)
Ik heb misschien een wat ongewone vraag maar ik hoop dat u ons helpen kan.

Ik wil deze schoenen gebruiken met oefeningen ( ik doe een soort acro ) en
ik moet dan met de schoenen veel In het gras oefenen etc ... Zou u eventjes
een film kunnen maken dat u wat gras vertrapt, dus dat je met beide voeten
heen en weer draait op je tenen zodat je het helemaal vertrapt onder je
voeten tijdens het draaien. En als u geen gras heeft dat u het misschien
ergens anders mee kan doen ?

Omdat ik geen miskoop wil doen , is dit even heel erg belangrijk voor mij.

Dan kan mijn broertje ze daarna komen halen als het kan ?

En Ik wil u ook wel iets extra betalen hoor voor alle moeite 😊

Met vriendelijke groet
Hahahahaha exact dit!!! Echt dezelfde tekst.
Echt te erg he.

Ik had het volgende teruggestuurd:

Dit soort service geeft met mijn gebruikelijke uurloon natuurlijk wel een behoorlijke meerprijs.
Demonstraties die worden vastgelegd op video geven daarbij ook nog een forse toeslag.
Ondanks de aantrekkelijke financiële kans die mij dit kan bieden, kan ik deze activiteiten niet in mijn agenda inplannen.


Natuurlijk geen enkele reactie.
Wat ik wel jammer vond.. had een leuke bijverdienste kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
16-09-2020 07:15
Hahahaha okee ja daar heb je een punt. Maar zei het wel op een respectvolle manier.
Had kunnen zeggen kan jij niet lezen??? Dat staaaat er toch?
Je bedoelde wel hetzelfde mee :lol:


Maar die vrouw moet zich niet zo aanstellen.
Alle reacties Link kopieren
Lykke- schreef:
16-09-2020 08:12
Hahahahaha exact dit!!! Echt dezelfde tekst.
Echt te erg he.

Ik had het volgende teruggestuurd:

Dit soort service geeft met mijn gebruikelijke uurloon natuurlijk wel een behoorlijke meerprijs.
Demonstraties die worden vastgelegd op video geven daarbij ook nog een forse toeslag.
Ondanks de aantrekkelijke financiële kans die mij dit kan bieden, kan ik deze activiteiten niet in mijn agenda inplannen.


Natuurlijk geen enkele reactie.
Wat ik wel jammer vond.. had een leuke bijverdienste kunnen zijn.
:HA: :rofl:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Lykke- schreef:
16-09-2020 08:12
Hahahahaha exact dit!!! Echt dezelfde tekst.
Echt te erg he.

Ik had het volgende teruggestuurd:

Dit soort service geeft met mijn gebruikelijke uurloon natuurlijk wel een behoorlijke meerprijs.
Demonstraties die worden vastgelegd op video geven daarbij ook nog een forse toeslag.
Ondanks de aantrekkelijke financiële kans die mij dit kan bieden, kan ik deze activiteiten niet in mijn agenda inplannen.


Natuurlijk geen enkele reactie.
Wat ik wel jammer vond.. had een leuke bijverdienste kunnen zijn.
hahahaha dat is ook wel een goeie ja! :lol:
Alle reacties Link kopieren
Zola123 schreef:
15-09-2020 23:43
Omggg same. Heb terug gestuurd of ze dit dan op regenboog gras met glitters wilde. Overigens had ze al van 14 mensen 1 ster gekregen dus ik voelde het voor dit bericht al aankomen.

Heeii

zou u het goed vinden dat mijn broertje de schoenen op komt halen omdat hij
toch vaak in de buurt is voor zijn stage :)
Ik heb misschien een wat ongewone vraag maar ik hoop dat u ons helpen kan.

Ik wil deze schoenen gebruiken met oefeningen ( ik doe een soort acro ) en
ik moet dan met de schoenen veel In het gras oefenen etc ... Zou u eventjes
een film kunnen maken dat u wat gras vertrapt, dus dat je met beide voeten
heen en weer draait op je tenen zodat je het helemaal vertrapt onder je
voeten tijdens het draaien. En als u geen gras heeft dat u het misschien
ergens anders mee kan doen ?

Omdat ik geen miskoop wil doen , is dit even heel erg belangrijk voor mij.

Dan kan mijn broertje ze daarna komen halen als het kan ?

En Ik wil u ook wel iets extra betalen hoor voor alle moeite 😊

Met vriendelijke groet
Sowieso fetisj dit 🙈😆
Ik heb ooit een keer een jeans te koop gehad op MP. Op de foto’s had ik hem aan, ik vind dat zelf fijn aan advertenties als kleding gedragen wordt op foto’s omdat je dan kan zien hoe het zit. Kreeg ik een berichtje van iemand dat hij geen interesse had in de broek maar wel graag wilde zeggen dat ik super lekkere billen had en of ik nog meer foto’s voor hem had 😳😂 nope dus...
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
De auto van mijn vrouw is door een ongeluk total loss. Ik heb de hele dure autoradio/navigatie eruit gehaald om te verkopen.
Exact dezelfde radio (navigatie, BT, groot scherm) wordt vaker aangeboden, vraagprijs ligt dan tussen 400 en 600 Euro.
Ik had het op bieden vanaf 250 Euro gezet. Krijg ik een berichtje, voor 40 Euro kom ik het vandaag ophalen.
Dan gooi ik het nog liever in de vuilnisbak, en dat meen ik!
Hendrikje106 schreef:
17-09-2020 14:03
Sowieso fetisj dit 🙈😆
Ik heb ooit een keer een jeans te koop gehad op MP. Op de foto’s had ik hem aan, ik vind dat zelf fijn aan advertenties als kleding gedragen wordt op foto’s omdat je dan kan zien hoe het zit. Kreeg ik een berichtje van iemand dat hij geen interesse had in de broek maar wel graag wilde zeggen dat ik super lekkere billen had en of ik nog meer foto’s voor hem had 😳😂 nope dus...
WTF.

:HA:
F1823 schreef:
18-09-2020 13:38
De auto van mijn vrouw is door een ongeluk total loss. Ik heb de hele dure autoradio/navigatie eruit gehaald om te verkopen.
Exact dezelfde radio (navigatie, BT, groot scherm) wordt vaker aangeboden, vraagprijs ligt dan tussen 400 en 600 Euro.
Ik had het op bieden vanaf 250 Euro gezet. Krijg ik een berichtje, voor 40 Euro kom ik het vandaag ophalen.
Dan gooi ik het nog liever in de vuilnisbak, en dat meen ik!
Herkenbaar, dat onderbieden. Had een keer een duur sieraad (rond de 400 euro) op MP gezet. Bieden vanaf 300 euro, kreeg ik een bericht met de letterlijke tekst: 40 euro!

Eh, nee.

Doei.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een paar keer van die types gehad die niet meer reageren nadat ik akkoord ging met hun bod, nu heb ik iemand die loopt te mauwen over de verzendkosten, of ik niet gewoon een postzegel kan kopen. Ja, want een boek kun je wel opsturen met 1 postzegel :facepalm:

Misschien had ik gewoon moeten doen, de Postnl boete komt niet bij mij tenslotte.
F1823 schreef:
18-09-2020 13:38
De auto van mijn vrouw is door een ongeluk total loss. Ik heb de hele dure autoradio/navigatie eruit gehaald om te verkopen.
Exact dezelfde radio (navigatie, BT, groot scherm) wordt vaker aangeboden, vraagprijs ligt dan tussen 400 en 600 Euro.
Ik had het op bieden vanaf 250 Euro gezet. Krijg ik een berichtje, voor 40 Euro kom ik het vandaag ophalen.
Dan gooi ik het nog liever in de vuilnisbak, en dat meen ik!
Echt idioot. En die mensen hou je, en dat snap ik dus niet. Zijn er echt mensen die uiteindelijk zeggen: ja, kom maar halen?
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb een aantal weken echt goed verkocht. Ben eens kritisch door t huis gelopen en alles dat nog geld waard was is zo goed als verkocht.

Toen ook besloten om de kinderwagen te verkopen. Daar kwam de ergernis:
Mensen die ver onder de prijs bieden, mensen die een afspraak maken om te komen en tot 2x toe niet komen opdagen, mensen die aan de deur nog gaan afdingen. Uiteindelijk verkocht aan een oma die hem haar zoon cadeau wilde doen. Mailde ze de dag erna: de banden zijn slecht, wat gaan we hieraan doen. Ik heb terug gemaild dat als ze dacht voor die prijs een betere tweeling wagen kon vinden ze hem dan maar terug moest brengen. En daar kwam ze hoor.
Een week later ongeveer weer een afspraak met iemand gemaakt en die is gelukkig (iets later dan afgesproken) wel op komen dagen.

Maar goed, het schijnt dus dat mensen daar echt hun hobby van maken om afspraken te maken en dan niet te komen. Zo mailde een vrouw dat ze zichzelf had buitengesloten en dus niet op tijd kon zijn. Nieuwe afspraak gemaakt en ze vroeg zelfs of ze een aanbetaling moest doen. Ik vond dat niet nodig en vervolgens kwam ze de 2e keer gewoon weer niet (jawel hoor; ik kom echt). Heb er nooit meer iets van gehoord. Ben wel heel wat avonden thuis gebleven ervoor,
Alle reacties Link kopieren
Bieden via een bericht en niet via de advertentie. Dan ga je akkoord en dan niet meer reageren heb ik ook.

Maar ik ben nu zelf ook een reden tot ergernis. Een bieder die telkens 3 tot 4 dagen niets van zich liet horen wilde opeens toch een afspraak maken. Op zondag een berichtje van de bieder dat ze ‘het zsm zou laten weten’. Aangegeven dat ik dat graag zsm wilde horen ivm met andere geïnteresseerden. Dat ‘zo spoedig mogelijk’ werd 4 dagen later. Dat heb ik zelf afgekapt nu. Ik wil graag snel zaken doen en het ding staat toch niet in de weg. Wel heeft het mij dus 1 potentiële andere koper gekost.

Andere is een handelaar. Eerst of ik het voorwerp kon brengen, want hij had geen vervoer. Voorwerp is dusdanig groot en zwaar dat je de PostNL of DHL we niet blij mee maakt. Bieder woont op een uur rijden. Dacht het dus mooi niet. Nu opeens 2 dagen achter elkaar of hij het kon ophalen, voor een appel en een ei. Grapjurk. Deal is dus van de baan.
Ik had dus dat iemand iets wilde betalen terwijl ze al twee keer niet was komen opdagen. Ja en dan? Zit ik met iets wat betaald is en staat het nog steeds in de weg.
Alle reacties Link kopieren
Naniene schreef:
19-09-2020 09:12
Ik had dus dat iemand iets wilde betalen terwijl ze al twee keer niet was komen opdagen. Ja en dan? Zit ik met iets wat betaald is en staat het nog steeds in de weg.
Heeft ze betaald via de mp app? Dan zou ik er nog een bericht aan wagen. Anders terug over maken en de deal intrekken. Je bent geen betaalde opslag.
Groentespies schreef:
19-09-2020 09:35
Heeft ze betaald via de mp app? Dan zou ik er nog een bericht aan wagen. Anders terug over maken en de deal intrekken. Je bent geen betaalde opslag.
Ze heeft niet betaald want ik was er wel klaar mee na twee keer niet komen ophalen ;). Waren meerderen geïnteresseerden. Want ik dacht precies wat jij zegt: ik ben geen betaalde opslag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de kledingkast van dochter uitgezocht. Een bulk merkkleding erop gezet, geen zin om het er los op te zetten dus ik dacht een mooi pakket voor een heel schappelijke prijs. Dan is die zut (hoop ik) snel weg en heb ik weer ruimte. Nou heeft iemand de kledingstukken zitten tellen en is tot de conclusie gekomen dat ze dat dure Molo rokje dus voor 3,- over kan nemen. Want als je de vraagprijs deelt... Daar ga ik niet mee akkoord, noem een heel schappelijke vraagprijs, noooou de reactie. Ik ben een oplichter. En bij sommigen draait de hele wereld om geld. En ik gun haar niks.

*koekoek*
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
Heb de laatste maanden ook goed ge- en verkocht, eigenlijk probleemloos.
Alleen de laatste 2 weken weer veel biedingen en als je dan akkoord gaat, hoor je niks meer.

En mijn ergernis van vandaag: nieuw kledingstuk erop staan voor een heel klein prijsje. Vraagt iemand of ik nog ff wat dingen kan opmeten. Dan weet je eigenlijk al hoe laat het is, maar kleine moeite dus ik doe het en zet het ook meteen in de advertentie. Geintresseerde was enthousiast, precies zoals gehoopt en mooi artikel dus ze bied mijn minimumprijs van 5 euro maaaar incl. verzendkosten. EEEh nee dus. Dan zou ik er geld op toeleggen. Dacht nog misschien verwart ze de woorden inclusief en exclusief maar dat bleek niet het geval. :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Oplader schreef:
18-09-2020 17:35
Ik heb al een paar keer van die types gehad die niet meer reageren nadat ik akkoord ging met hun bod, nu heb ik iemand die loopt te mauwen over de verzendkosten, of ik niet gewoon een postzegel kan kopen. Ja, want een boek kun je wel opsturen met 1 postzegel :facepalm:

Misschien had ik gewoon moeten doen, de Postnl boete komt niet bij mij tenslotte.
Gewoon doen de volgende keer :rofl:

Hier ook weer gezeik met mensen die moeilijk doen over de verzendkosten, niks meer laten horen na een bod.... :hamer:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Getaway_Car_59 schreef:
15-09-2020 14:28
Nou jaaa, wat ik nu weer meemaak: Gisteravond had iemand op mijn advertentie geboden, vlakbij de vraagprijs. Ik besloten om het bod te accepteren, Dus ik schreef vanmorgen:
Goedemorgen! Bij deze wil ik u laten weten dat uw bod geaccepteerd is. U kunt het product ophalen of ik stuur u een betaalverzoek en dan krijg ik bij betaling automatisch uw adres.

Krijg ik terug: Je manier van communiceren staat mij niet aan. Veel te direct en dreigend. Ik zoek verder. Succes ermee.

WTF. :facepalm:
Sorry maar deze manier van communiceren vind ik ook wel bijzonder hoor. Veel te direct inderdaad en gebiedende wijs.
Getaway_Car_59 schreef:
15-09-2020 14:28
Nou jaaa, wat ik nu weer meemaak: Gisteravond had iemand op mijn advertentie geboden, vlakbij de vraagprijs. Ik besloten om het bod te accepteren, Dus ik schreef vanmorgen:
Goedemorgen! Bij deze wil ik u laten weten dat uw bod geaccepteerd is. U kunt het product ophalen of ik stuur u een betaalverzoek en dan krijg ik bij betaling automatisch uw adres.

Krijg ik terug: Je manier van communiceren staat mij niet aan. Veel te direct en dreigend. Ik zoek verder. Succes ermee.

WTF. :facepalm:
Ik vraag altijd eerst nog even of de bieder nog geïnteresseerd is, en zoja, dan hoor ik graag waar het naartoe mag, ik verstuur na betaling. Daarna begin ik pas over de wijze van betaling. Het is mij ook al opgevallen dat mensen er niet van houden meteen over betaalinstructies te beginnen, dan voelen ze zich klem gezet.
Luci_Morgenster schreef:
14-09-2020 18:34
Vaak uit schijnveiligheid, dat niet iedereen het adres heeft. Bij afspraken dagen van te voren zijn de afhakers echt groot. En dan heb je je adres nog niet gegeven.
Er zijn er wel meer mensen die dat doen.
Ik geef ook alleen m’n straat en nog zonder huisnummer totdat iemand daadwerkelijk in m’n straat staat (kort straatje). Dat dwingt tot communicatie op de dag van ophalen. Heb te vaak voor niks zitten wachten.

Ik heb het geld op MP niet nodig. Dus wie dit niet wil koopt maar ergens anders. Ik geef de straat wel ruim van tevoren.
Ik heb er een product op staan waar redelijk wat animo voor is. Krijg ik een bericht "voor X kom ik het wel bij je halen". Alsof het een enorme opgave is om het voor het belachelijk lage bedrag van X te komen halen om mij van het product te verlossen.

Dus ik geef netjes aan dat X wel erg laag is en de biedingen (online) al rond de Y liggen. Krijg ik een bericht terug dat Y belachelijk is en dat ik dat er nooit voor ga krijgen en ik heb nu de kans voor X!

Zo vermoeiend soms.
Schaapje11 schreef:
20-09-2020 21:14
Sorry maar deze manier van communiceren vind ik ook wel bijzonder hoor. Veel te direct inderdaad en gebiedende wijs.

En hoe zou jij het dan verwoorden of aanpakken?

Dit was overigens de eerste keer dat iemand zo op mijn reactie reageerde, en om eerlijk te zijn wil ik met dit soort mensen ook geen 'zaken doen'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven