Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ergernissen deel 5

08-11-2019 14:52 3582 berichten
We ergeren nog even lekker door aan alles wat we meemaken op marktplaats.

Het vorige topic; geld-recht/marktplaats-valt-er-nog-iets ... ges/393170 is door de moderator gesloten.


Mijn eigen ergernis;
Mijn man had een iPhone verkocht. Die is netjes opgehaald door een mevrouw die in de chat én aan de deur nog stevig onderhandelde. Uiteindelijk heeft ze de telefoon toch voor de afgesproken prijs meegenomen.
2 dagen later staat ze hier boos en tierend aan de deur omdat ze maar 3 sterren had gekregen.🙈
rumforviva schreef:
20-09-2020 21:31
Ik vraag altijd eerst nog even of de bieder nog geïnteresseerd is, en zoja, dan hoor ik graag waar het naartoe mag, ik verstuur na betaling. Daarna begin ik pas over de wijze van betaling. Het is mij ook al opgevallen dat mensen er niet van houden meteen over betaalinstructies te beginnen, dan voelen ze zich klem gezet.
Klem gezet nog wel...
Alle reacties Link kopieren
Schaapje11 schreef:
20-09-2020 21:14
Sorry maar deze manier van communiceren vind ik ook wel bijzonder hoor. Veel te direct inderdaad en gebiedende wijs.
Ik ben het niet met je eens, prima reactie. Als je een bod uitbrengt weet je toch ook wel zeker dat je het betreffende item wilt hebben?! Mocht je je nou alsnog bedenken kun je dat toch aangeven: sorry, bedankt voor je reactie maar ik ben toch van gedachten veranderd. Ik hou er juist van als iemand op deze manier reageert, dan is de deal lekker snel gesloten!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Getaway_Car_59 schreef:
20-09-2020 22:19
Klem gezet nog wel...
Ik zeg gewoon wat mij is opgevallen.
Alle reacties Link kopieren
Getaway_Car_59 schreef:
20-09-2020 22:15
En hoe zou jij het dan verwoorden of aanpakken?

Dit was overigens de eerste keer dat iemand zo op mijn reactie reageerde, en om eerlijk te zijn wil ik met dit soort mensen ook geen 'zaken doen'.
Ik vind het een duidelijk en prima bericht.
Ik ga er vanuit dat iemand het ook daadwerkelijk wil kopen als hij/zij een bod uitbrengt.

Helaas maak je soms ook mee dat ze dat bieden als een soort opening tot een gesprek zien ofzo. Dan bieden ze en dan zeg je dat je akkoord gaat en vervolgens beginnen ze allerlei vragen te stellen 'hoe lang is dat' en 'is dit en dat in orde' en aan het einde van het liedje zien ze er toch vanaf. Pfff ...
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
20-09-2020 21:34
Ik geef ook alleen m’n straat en nog zonder huisnummer totdat iemand daadwerkelijk in m’n straat staat (kort straatje). Dat dwingt tot communicatie op de dag van ophalen. Heb te vaak voor niks zitten wachten.

Ik heb het geld op MP niet nodig. Dus wie dit niet wil koopt maar ergens anders. Ik geef de straat wel ruim van tevoren.
Maar de afspraak heb je dan al staan?
SiMaNo schreef:
20-09-2020 22:41
Maar de afspraak heb je dan al staan?
Ja, ik op het moment van het maken van de afspraak geef ik m’n adres minus huisnummer.

Overigens hebben twee mensen in mijn omgeving wel wat naars meegemaakt met die adressen. Bij eentje zou iemand rond 20u iets komen halen. Kwam maar niet en kwam maar niet. Uiteindelijk rond 23:00 stuurde ze dat het hun te laat werd en dat het niet doorging. Koper werd boos, want was net onderweg. En dat was ‘ie ook echt. Dus hij stond rond middernacht voor hun deur hard aan te bellen. Ze deden natuurlijk niet meer open op dat uur. Vervolgens is ‘ie gaan toeteren. Nou ja, de politie is er aan te pas gekomen. Extreem voorbeeld, maar nog lang vervelend gevonden dat deze figuur hun adres had. Andere vriendin had variant op dit verhaal.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
20-09-2020 23:08
Ja, ik op het moment van het maken van de afspraak geef ik m’n adres minus huisnummer.

Overigens hebben twee mensen in mijn omgeving wel wat naars meegemaakt met die adressen. Bij eentje zou iemand rond 20u iets komen halen. Kwam maar niet en kwam maar niet. Uiteindelijk rond 23:00 stuurde ze dat het hun te laat werd en dat het niet doorging. Koper werd boos, want was net onderweg. En dat was ‘ie ook echt. Dus hij stond rond middernacht voor hun deur hard aan te bellen. Ze deden natuurlijk niet meer open op dat uur. Vervolgens is ‘ie gaan toeteren. Nou ja, de politie is er aan te pas gekomen. Extreem voorbeeld, maar nog lang vervelend gevonden dat deze figuur hun adres had. Andere vriendin had variant op dit verhaal.
Wat?! o_o Heel bizar, wow!

Hier wel eens gehad dat er iemand rond 21 uur zou komen, wat uiteindelijk 22.30 werd.. dat was voor mij ook te laat maar goed..niet zo extreem als bij jouw vriendin
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
20-09-2020 23:08
Ja, ik op het moment van het maken van de afspraak geef ik m’n adres minus huisnummer.

Overigens hebben twee mensen in mijn omgeving wel wat naars meegemaakt met die adressen. Bij eentje zou iemand rond 20u iets komen halen. Kwam maar niet en kwam maar niet. Uiteindelijk rond 23:00 stuurde ze dat het hun te laat werd en dat het niet doorging. Koper werd boos, want was net onderweg. En dat was ‘ie ook echt. Dus hij stond rond middernacht voor hun deur hard aan te bellen. Ze deden natuurlijk niet meer open op dat uur. Vervolgens is ‘ie gaan toeteren. Nou ja, de politie is er aan te pas gekomen. Extreem voorbeeld, maar nog lang vervelend gevonden dat deze figuur hun adres had. Andere vriendin had variant op dit verhaal.

Dan zit je toch alsnog te wachten oF die mensen wel of niet gaan komen? Wel of geen huisnummer geven gaat daar niet bij helpen helaas.

Zulke verhalen zijn heel naar maar kan altijd gebeuren. Ook als de koper wel je huisnummer heeft gekregen en netjes het product koopt kan hij (als het een gek is)nog terug komen want product bevalt niet etc etc etc
Dus als dat het argument is dan kan je beter helemaal niet thuis afspreken
SiMaNo schreef:
20-09-2020 23:41
Dan zit je toch alsnog te wachten oF die mensen wel of niet gaan komen? Wel of geen huisnummer geven gaat daar niet bij helpen helaas.

Zulke verhalen zijn heel naar maar kan altijd gebeuren. Ook als de koper wel je huisnummer heeft gekregen en netjes het product koopt kan hij (als het een gek is)nog terug komen want product bevalt niet etc etc etc
Dus als dat het argument is dan kan je beter helemaal niet thuis afspreken
Nee, ik zou daar dus niet op wachten. Als het te lang duurt zeg ik af. En dat kan dan zonder problemen.

Overigens doe ik inderdaad eigenlijk geen afhalen meer. Ik vind het vreselijk veel gedoe om af te spreken en daar dan weer op te moeten wachten. Versturen kan lekker wanneer het jou uitkomt en kan veel meer tussen de bedrijven door.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
20-09-2020 23:58
Nee, ik zou daar dus niet op wachten. Als het te lang duurt zeg ik af. En dat kan dan zonder problemen.

Overigens doe ik inderdaad eigenlijk geen afhalen meer. Ik vind het vreselijk veel gedoe om af te spreken en daar dan weer op te moeten wachten. Versturen kan lekker wanneer het jou uitkomt en kan veel meer tussen de bedrijven door.
Dan heb je dus wel zitten wachten want je zegt het pas af als het te lang duurt.

Zou het inderdaad dan ook zo doen als je ophalen zo ervaart.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zou ik júist argwanend worden als ik geen huisnummer krijg. Of als mensen zeggen vertrek maar alvast (zoals een ander lid hier beschreef) je krijgt het adres wel op de dag zelf of vlak voor de afspraak.

Dan heb ik juist de neiging te denken dat er iets niet pluis is.
Alle reacties Link kopieren
Na het bieden van de vraagprijs: Of ik mijn te koop aangeboden zwangerschapsbh (cup G) even aan wilde doen en een foto wilde sturen?
Aldus 'marcella, 2 dagen lid van marktplaats'.

Al zou ie nog passen, zou ik nooit op dit verzoek ingaan. Heb dan ook niet gereageerd op dit bericht.

Al vroeg 'ze' het wel erg netjes, kan me voorstellen dat er genoeg dames zo naïef zijn om het wel te doen.
GroenTuintje schreef:
20-09-2020 23:32
Wat?! o_o Heel bizar, wow!

Hier wel eens gehad dat er iemand rond 21 uur zou komen, wat uiteindelijk 22.30 werd.. dat was voor mij ook te laat maar goed..niet zo extreem als bij jouw vriendin
Ook te vroeg is héél irritant. Echt ruim twee uur te vroeg aangebeld. Ik zat middenin een zoommeeting. Op mijn verbaasde reactie dat hij zo vroeg was zei hei: "Oh."
Alle reacties Link kopieren
aankleefsjaan schreef:
21-09-2020 01:41
Na het bieden van de vraagprijs: Of ik mijn te koop aangeboden zwangerschapsbh (cup G) even aan wilde doen en een foto wilde sturen?
Aldus 'marcella, 2 dagen lid van marktplaats'.

Al zou ie nog passen, zou ik nooit op dit verzoek ingaan. Heb dan ook niet gereageerd op dit bericht.

Al vroeg 'ze' het wel erg netjes, kan me voorstellen dat er genoeg dames zo naïef zijn om het wel te doen.
Die vraag om iets te passen, krijg ik regelmatig zucht... ik heb gelukkig een paspop, maar dat is uiteraard niet voldoende voor de aanvrager :facepalm:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Maloochem schreef:
21-09-2020 01:57
Ook te vroeg is héél irritant. Echt ruim twee uur te vroeg aangebeld. Ik zat middenin een zoommeeting. Op mijn verbaasde reactie dat hij zo vroeg was zei hei: "Oh."
Ja te vroeg ook meegemaakt, toen was ik er nog niet, hele preek van die koper, waarom ik er niet was etc ... uhhh waarom denk jezelf dat ik niet eerder wilde afspreken :bonk:
Voor iedereen een groene tuin
Schaapje11 schreef:
20-09-2020 21:14
Sorry maar deze manier van communiceren vind ik ook wel bijzonder hoor. Veel te direct inderdaad en gebiedende wijs.
Ik vind dit juist een fijne manier, je hebt zo in een paar berichten en korte tijd alles rond. En dat kan uiteraard nog steeds allemaal op vriendelijke wijze. Koper blij, want item verkocht en ik blij omdat de verkoper snel alle gegevens heeft en vaak nog dezelfde dag de boel opstuurt.
Alle reacties Link kopieren
SiMaNo schreef:
21-09-2020 00:18
Persoonlijk zou ik júist argwanend worden als ik geen huisnummer krijg. Of als mensen zeggen vertrek maar alvast (zoals een ander lid hier beschreef) je krijgt het adres wel op de dag zelf of vlak voor de afspraak.

Dan heb ik juist de neiging te denken dat er iets niet pluis is.
Eens.
SiMaNo schreef:
21-09-2020 00:18
Persoonlijk zou ik júist argwanend worden als ik geen huisnummer krijg. Of als mensen zeggen vertrek maar alvast (zoals een ander lid hier beschreef) je krijgt het adres wel op de dag zelf of vlak voor de afspraak.

Dan heb ik juist de neiging te denken dat er iets niet pluis is.
Ja, dat kan. Op marktplaats heb je toch met allerlei mensen te maken en je bent niet allemaal elkaars type en begrijpt elkaar ook niet altijd. Dus voor mij geen probleem als iemand om die reden afhaakt.
SiMaNo schreef:
21-09-2020 00:16
Dan heb je dus wel zitten wachten want je zegt het pas af als het te lang duurt.

Zou het inderdaad dan ook zo doen als je ophalen zo ervaart.
Ja, voor de afspraak heb ik dan wel gewacht. Maar als iemand niet rond afgesproken tijd om huisnummer vraagt weet ik dat dus meteen al dat het later wordt en kan ik de boel sneller afblazen.

Ja, ik doe al heel lang alleen verzenden. Voorheen nog weleens gedoe als iemand dan ook in a’dam woont en langs wil fietsen en dat ik dat dus niet wil, maar nu met Corona is dat eigenlijk geen issue meer! Lekker versturen, wil je dat niet, dan koop je maar elders.
Ik heb voor het eerst kinderkleding op marktplaats gezet en nu weet ik waarom ik dat eigenlijk niet wilde. Het is een bulk baby en dreumes kleding van mijn 4 jarige. Ik krijg de meest domme vragen. En ik vond altijd dat vragen niet dom konden zijn. :|

"Hoe oud was jouw kindje toen hij dit droeg?" Weet ik veel! Ik ga de foto’s niet napluizen en mijn kind kan heel anders zijn dan jouw kind.

"Kan ik een aan-foto zien?" Nadat ik net had bericht dat mijn baby inmiddels 4 is..

"Kan je wat aan de schade doen?" Nee daarom staat een jasje van €80 voor €20 op marktplaats, zodat ik er niks aan hoef te doen.

"Was jouw kindje ruig of netjes met zijn kleding?" :-| Wat? Het is een romper maat 74..

"Waarom heb je niks laten weten op mijn bod? Jammer hoor, ik had nog wel €2 meer willen bieden." Omdat ik 30 berichten heb ontvangen en niks jou zo bijzonder maakt dat ik jouw debiel lage bod met een reactie ga belonen.

"Kan je het komen brengen? Ik woon 12 dorpen verderop en heb 6 kinderen onder de 5 en geen auto.’’ Ook daar komt PostNL.. :facepalm:
anoniem_394789 wijzigde dit bericht op 21-09-2020 09:02
0.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
SiMaNo schreef:
21-09-2020 00:18
Persoonlijk zou ik júist argwanend worden als ik geen huisnummer krijg. Of als mensen zeggen vertrek maar alvast (zoals een ander lid hier beschreef) je krijgt het adres wel op de dag zelf of vlak voor de afspraak.

Dan heb ik juist de neiging te denken dat er iets niet pluis is.
Vind ik ook, als ik het adres niet meteen krijg ga ik er niet heen. Vind ik echt raar.
anoniem_387894 wijzigde dit bericht op 21-09-2020 09:02
0.23% gewijzigd
Zwartgroen schreef:
21-09-2020 07:40
Ik vind dit juist een fijne manier, je hebt zo in een paar berichten en korte tijd alles rond. En dat kan uiteraard nog steeds allemaal op vriendelijke wijze. Koper blij, want item verkocht en ik blij omdat de verkoper snel alle gegevens heeft en vaak nog dezelfde dag de boel opstuurt.
Je kunt het met net zoveel berichten af als je het minder direct doet.
Alle reacties Link kopieren
Getaway_Car_59 schreef:
20-09-2020 22:15
En hoe zou jij het dan verwoorden of aanpakken?

Dit was overigens de eerste keer dat iemand zo op mijn reactie reageerde, en om eerlijk te zijn wil ik met dit soort mensen ook geen 'zaken doen'.
Ik zou niet zo kinderachtig zijn om de deal te stoppen maar vooral de laatste zin “dan krijg ik automatisch uw adres” vind ik behoorlijk gebiedende wijs😬. Misschien wil ik het morgen wel sturen. Of ik begrijp het verkeerd en het is een geautomatiseerd proces? (en ik denk dus deze persoon dat ook dacht).
Alle reacties Link kopieren
BeaTea schreef:
21-09-2020 09:01
Ik heb voor het eerst kinderkleding op marktplaats gezet en nu weet ik waarom ik dat eigenlijk niet wilde. Het is een bulk baby en dreumes kleding van mijn 4 jarige. Ik krijg de meest domme vragen. En ik vond altijd dat vragen niet dom konden zijn. :|

"Hoe oud was jouw kindje toen hij dit droeg?" Weet ik veel! Ik ga de foto’s niet napluizen en mijn kind kan heel anders zijn dan jouw kind.

"Kan ik een aan-foto zien?" Nadat ik net had bericht dat mijn baby inmiddels 4 is..

"Kan je wat aan de schade doen?" Nee daarom staat een jasje van €80 voor €20 op marktplaats, zodat ik er niks aan hoef te doen.

"Was jouw kindje ruig of netjes met zijn kleding?" :-| Wat? Het is een romper maat 74..

"Waarom heb je niks laten weten op mijn bod? Jammer hoor, ik had nog wel €2 meer willen bieden." Omdat ik 30 berichten heb ontvangen en niks jou zo bijzonder maakt dat ik jouw debiel lage bod met een reactie ga belonen.

"Kan je het komen brengen? Ik woon 12 dorpen verderop en heb 6 kinderen onder de 5 en geen auto.’’ Ook daar komt PostNL.. :facepalm:
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
BeaTea schreef:
21-09-2020 09:01
Ik heb voor het eerst kinderkleding op marktplaats gezet en nu weet ik waarom ik dat eigenlijk niet wilde. Het is een bulk baby en dreumes kleding van mijn 4 jarige. Ik krijg de meest domme vragen. En ik vond altijd dat vragen niet dom konden zijn. :|

"Hoe oud was jouw kindje toen hij dit droeg?" Weet ik veel! Ik ga de foto’s niet napluizen en mijn kind kan heel anders zijn dan jouw kind.

"Kan ik een aan-foto zien?" Nadat ik net had bericht dat mijn baby inmiddels 4 is..

"Kan je wat aan de schade doen?" Nee daarom staat een jasje van €80 voor €20 op marktplaats, zodat ik er niks aan hoef te doen.

"Was jouw kindje ruig of netjes met zijn kleding?" :-| Wat? Het is een romper maat 74..

"Waarom heb je niks laten weten op mijn bod? Jammer hoor, ik had nog wel €2 meer willen bieden." Omdat ik 30 berichten heb ontvangen en niks jou zo bijzonder maakt dat ik jouw debiel lage bod met een reactie ga belonen.

"Kan je het komen brengen? Ik woon 12 dorpen verderop en heb 6 kinderen onder de 5 en geen auto.’’ Ook daar komt PostNL.. :facepalm:
:rofl:

Ik stuur met berichten altijd gelijk bijna alle informatie. Dus akkoord met bod (met bedrag), of het verzonden moet worden en hoeveel de kosten zullen zijn. Willen ze overmaken of een betaalverzoek? En bij verzending wat het adres is. Niet in één tekst, maar voor elk onderdeel een chatje.

Niet dat sommige kunnen lezen. Ik had er stripboeken opstaan vanaf 25 cent. Per serie aangegeven wat de prijzen per stuk waren en per set. Eerst het bericht dat ze er 20 van 25 cent wilde komen uitzoeken. Aangegeven dat er maar een paar strips 25 cent waren, het is een vanafprijs en de prijzen staan gespecificeerd bij de series/individuele stripboeken. Kwam ze langs, dacht ze nog steeds dat het 25 cent per stuk was. Dacht nog van te voren, moet ik nog vragen of ze begreep dat ze dus geen 25 cent waren? Ze heeft ze wel begenomen voor mijn vraagprijs. Nog wel aangegeven dat ik het begreep als ze de strips toch niet wilde hebben omdat het best een prijsverschil was. Nou ja, niet mijn probleem.

Als iemand mij pas het adres/huisnummer wil geven als ik er zo'n beetje ben, dan gaat het over. Ik heb geen internet op mijn telefoon, dus ik kan onderweg niet checken en ik ga mijn nummer niet geven. Daarnaast als iemand zo paranoia is, dan heb ik er al geen trek meer in.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven