Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ergernissen deel 5

08-11-2019 14:52 3582 berichten
We ergeren nog even lekker door aan alles wat we meemaken op marktplaats.

Het vorige topic; geld-recht/marktplaats-valt-er-nog-iets ... ges/393170 is door de moderator gesloten.


Mijn eigen ergernis;
Mijn man had een iPhone verkocht. Die is netjes opgehaald door een mevrouw die in de chat én aan de deur nog stevig onderhandelde. Uiteindelijk heeft ze de telefoon toch voor de afgesproken prijs meegenomen.
2 dagen later staat ze hier boos en tierend aan de deur omdat ze maar 3 sterren had gekregen.🙈
Alle reacties Link kopieren
SiMaNo schreef:
21-09-2020 00:18
Persoonlijk zou ik júist argwanend worden als ik geen huisnummer krijg. Of als mensen zeggen vertrek maar alvast (zoals een ander lid hier beschreef) je krijgt het adres wel op de dag zelf of vlak voor de afspraak.

Dan heb ik juist de neiging te denken dat er iets niet pluis is.
Ik snap dat je argwaan krijgt maar als de ander dan uitlegt waarom houd je dat dan? Ik doe het nl ook niet altijd omdat je toch doorgeeft wanneer een afspraak wel of niet uitkomt. Ik probeer ook altijd vaag te blijven met de reden waarom omdat ik niet wil dat ze weten dat het huis dan leeg is. Maar goed ze kunnen er toch van alles uithalen daarom liever adres pas de dag zelf.

Zelf laatst iemand gehad waarbij ik het adres een week van te voren nog niet wilde geven en daarom afhaakte omdat ze een ''niet pluis'' gevoel kreeg. Ik had juist hetzelfde bij deze persoon en was daarom afwachtend met het doorgeven van het adres.

Maar als iemand direct is in zijn communicatie, er direct een afspraak voor dezelfde week wordt gemaakt dan geef ik mijn adres geen probleem. Maar als het heel veel heen en weer gemaild is wanneer iets uitkomt voelt het niet altijd goed. Al is het in deze tijden wat anders omdat wij beiden nu vanuit huis werken en er altijd wel iemand thuis is ;-)
anoniem_111081 wijzigde dit bericht op 21-09-2020 09:46
Reden: aanvulling
15.49% gewijzigd
Karma, en alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
Schaapje11 schreef:
21-09-2020 09:17
Ik zou niet zo kinderachtig zijn om de deal te stoppen maar vooral de laatste zin “dan krijg ik automatisch uw adres” vind ik behoorlijk gebiedende wijs😬. Misschien wil ik het morgen wel sturen. Of ik begrijp het verkeerd en het is een geautomatiseerd proces? (en ik denk dus deze persoon dat ook dacht).
Als je een betaalverzoek stuurt ontvang je bij betaling meteen het adres van de koper. Ik vind dit ideaal, krijg een barcode van PostNL om te laten scannen op het PostNL verzendpunt en zij printen een label voor je uit die op het pakket geplakt wordt.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Hendrikje106 schreef:
21-09-2020 09:45
Als je een betaalverzoek stuurt ontvang je bij betaling meteen het adres van de koper. Ik vind dit ideaal, krijg een barcode van PostNL om te laten scannen op het PostNL verzendpunt en zij printen een label voor je uit die op het pakket geplakt wordt.
Precies, ik vind het ook een handige functionaliteit van Marktplaats.
Ik geef mensen altijd de keus of ze met betaalverzoek willen, of gewoon overmaken. Om de ewn of andere reden willen sommigen nl. geen betaalverzoek.
Alle reacties Link kopieren
Artikel te koop staan voor 80 euro (zeer realistische prijs).
Krijg de vraag: 'Wat is je uiterste prijs?' Ik wil er graag vanaf dus zeg 60.
'Voor 40 kom ik het nu halen." Pff. Waarom vraag je dan naar een uiterste prijs? Biedt dan meteen 40.
Uiteindelijk komt hij het toch halen voor 60.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
21-09-2020 10:30
Ik geef mensen altijd de keus of ze met betaalverzoek willen, of gewoon overmaken. Om de ewn of andere reden willen sommigen nl. geen betaalverzoek.
vaak willen ze dat niet omdat het ze 40 cent extra kost.
Alle reacties Link kopieren
BeaTea wat een reacties !!!
daar zou mijn broek ook van af zakken (en die zit vrij strak)

ik had gisteren een verkoop die weer binnen 5 min. rond was
hou ik van
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
21-09-2020 13:05
BeaTea wat een reacties !!!
daar zou mijn broek ook van af zakken (en die zit vrij strak)

ik had gisteren een verkoop die weer binnen 5 min. rond was
hou ik van
Bij mij gaat het de laatste tijd ook lekker zowel koop als verkoop, gewoon super leuk!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
fanatic schreef:
21-09-2020 13:05
BeaTea wat een reacties !!!
daar zou mijn broek ook van af zakken (en die zit vrij strak)

ik had gisteren een verkoop die weer binnen 5 min. rond was
hou ik van
Dat is zo fijn als je snel een goede deal kan sluiten en dat mensen ook snel reageren. Word ik ook blij van.
fanatic schreef:
21-09-2020 13:05
BeaTea wat een reacties !!!
daar zou mijn broek ook van af zakken (en die zit vrij strak)

ik had gisteren een verkoop die weer binnen 5 min. rond was
hou ik van


Ik heb inmiddels al wel wat verkocht maar ook weer een vrouw aan mijn fiets hangen... :facepalm: Ik verkoop donkerblauw spul want ik ben nu zwanger van een meisje én de seizoenen komen straks niet overeen met de maten van de eerste. Moet ik weten toch?

Krijg ik een bericht dat een vrouw aanneemt dat ik zwanger ben van een meisje omdat de kamer op de achtergrond roze is en dat ik moet weten dat meisjes ook blauw aan kunnen. Dat het maar eens moet stoppen met al die hokjes. Verder wil ze niks kopen ofzo :-[

Als of ze van de genderpolitie is :wtf: :bonk: Wat een freak.

De kamer op de achtergrond is trouwens van mijn zoon. Omdat hij namelijk een super-flamingo-kamer wilde.
Alle reacties Link kopieren
hahahahaha BeaTea dat is echt heel erg freaky !! hebben die mensen nou echt niets beters te doen dan de genderpolitie uit te hangen?

Je had het eigenlijk moeten zeggen van die slaapkamer. Dan had ze met haar mond vol tanden gezeten !!
Alle reacties Link kopieren
BeaTea schreef:
21-09-2020 16:23
[...]

De kamer op de achtergrond is trouwens van mijn zoon. Omdat hij namelijk een super-flamingo-kamer wilde.
Dat wil ik nu ook! Heel tropisch en flamingothema lijkt mij geweldig!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
BeaTea schreef:
21-09-2020 16:23
Ik heb inmiddels al wel wat verkocht maar ook weer een vrouw aan mijn fiets hangen... :facepalm: Ik verkoop donkerblauw spul want ik ben nu zwanger van een meisje én de seizoenen komen straks niet overeen met de maten van de eerste. Moet ik weten toch?

Krijg ik een bericht dat een vrouw aanneemt dat ik zwanger ben van een meisje omdat de kamer op de achtergrond roze is en dat ik moet weten dat meisjes ook blauw aan kunnen. Dat het maar eens moet stoppen met al die hokjes. Verder wil ze niks kopen ofzo :-[

Als of ze van de genderpolitie is :wtf: :bonk: Wat een freak.

De kamer op de achtergrond is trouwens van mijn zoon. Omdat hij namelijk een super-flamingo-kamer wilde.
Niet!! Hoe dan? Waarom voelen mensen toch de behoefte om dit soort dingen ongevraagd mede te delen??
Ik moet zeggen dat ik ooit een zoekopdracht uit had staan voor een tuinbroek en toen ik een melding kreeg van nieuwe adv. zat daar een vrouw bij die haar tuinbroek verkocht en hem droeg voor de foto. Het was mijn maat niet maar hij stond haar zo fantastisch leuk dat ik het niet kon laten om haar daar een berichtje over te sturen. Dat vond ze heel leuk om te krijgen en ze heeft de advertentie dezelfde dag nog verwijderd en de tuinbroek gehouden!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op het moment wat kinderkledingpakketten er op staan voor een hele lage prijs. Nu al een paar keer dat ze het bedrag bieden of er net onder, ik ga akkoord, vraag of ze het willen ophalen. En vervolgens is het muisstil.
Of dat ik binnen 5 minuten reageer en dat ze net een andere deal heeft gemaakt.
Maar ach verder gaat het best lekker op het moment.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Hendrikje106 schreef:
21-09-2020 19:02
Niet!! Hoe dan? Waarom voelen mensen toch de behoefte om dit soort dingen ongevraagd mede te delen??
Ik moet zeggen dat ik ooit een zoekopdracht uit had staan voor een tuinbroek en toen ik een melding kreeg van nieuwe adv. zat daar een vrouw bij die haar tuinbroek verkocht en hem droeg voor de foto. Het was mijn maat niet maar hij stond haar zo fantastisch leuk dat ik het niet kon laten om haar daar een berichtje over te sturen. Dat vond ze heel leuk om te krijgen en ze heeft de advertentie dezelfde dag nog verwijderd en de tuinbroek gehouden!

:flirting:

Beatea, je treft het wel hè steeds :lol:
Alle reacties Link kopieren
Hier begint het nu eindelijk te lopen qua speelgoed. Alleen (kartonnen) puzzels lijken het niet goed te doen. Of gewoon een kwestie van geduld.

Ik had ooit een ledikantje op Marktplaats staan. Daar kreeg ik een berichtje op, niet dat ze interesse had in het bedje, maar welke kleur ik op de muur van de kinderkamer had...
Alle reacties Link kopieren
Groentespies schreef:
21-09-2020 20:42
Hier begint het nu eindelijk te lopen qua speelgoed. Alleen (kartonnen) puzzels lijken het niet goed te doen. Of gewoon een kwestie van geduld.

Ik had ooit een ledikantje op Marktplaats staan. Daar kreeg ik een berichtje op, niet dat ze interesse had in het bedje, maar welke kleur ik op de muur van de kinderkamer had...
Heb je veel speelgoed te koop staan? Is nu wel de tijd idd
dianaf schreef:
21-09-2020 17:27
Dat wil ik nu ook! Heel tropisch en flamingothema lijkt mij geweldig!

Nee Super Flamingo, als in een superheld flamingo. Een flamingo met een cape en zo’n oogmasker als Zorro. Het was dat of een kangoeroe-brandweerman-kamer. Ik wist niet of mannelijke kangoeroes buidels hadden dus het werd de flamingo :-D

Maar als je een tropisch thema doet wel elke vrijdag een cocktail hé :biggrin:
Maloochem schreef:
21-09-2020 19:55
:flirting:

Beatea, je treft het wel hè steeds :lol:

Normaal gaat het best lekker op marktplaats. Ik kom hier eigenlijk alleen om te bitchen :biggrin: Ik vreesde door dit topic al wel voor kinderkleding en jullie hadden gelijk,het is een gekke markt.
Hendrikje106 schreef:
21-09-2020 19:02
Niet!! Hoe dan? Waarom voelen mensen toch de behoefte om dit soort dingen ongevraagd mede te delen??
Ik moet zeggen dat ik ooit een zoekopdracht uit had staan voor een tuinbroek en toen ik een melding kreeg van nieuwe adv. zat daar een vrouw bij die haar tuinbroek verkocht en hem droeg voor de foto. Het was mijn maat niet maar hij stond haar zo fantastisch leuk dat ik het niet kon laten om haar daar een berichtje over te sturen. Dat vond ze heel leuk om te krijgen en ze heeft de advertentie dezelfde dag nog verwijderd en de tuinbroek gehouden!


Complimentjes mogen altijd :heart:
Alle reacties Link kopieren
ADM schreef:
21-09-2020 09:41
Ik snap dat je argwaan krijgt maar als de ander dan uitlegt waarom houd je dat dan? Ik doe het nl ook niet altijd omdat je toch doorgeeft wanneer een afspraak wel of niet uitkomt. Ik probeer ook altijd vaag te blijven met de reden waarom omdat ik niet wil dat ze weten dat het huis dan leeg is. Maar goed ze kunnen er toch van alles uithalen daarom liever adres pas de dag zelf.

Zelf laatst iemand gehad waarbij ik het adres een week van te voren nog niet wilde geven en daarom afhaakte omdat ze een ''niet pluis'' gevoel kreeg. Ik had juist hetzelfde bij deze persoon en was daarom afwachtend met het doorgeven van het adres.

Maar als iemand direct is in zijn communicatie, er direct een afspraak voor dezelfde week wordt gemaakt dan geef ik mijn adres geen probleem. Maar als het heel veel heen en weer gemaild is wanneer iets uitkomt voelt het niet altijd goed. Al is het in deze tijden wat anders omdat wij beiden nu vanuit huis werken en er altijd wel iemand thuis is ;-)

Natuurlijk.moet je nooit je adres geven als je er geen goed gevoel bij hebt. Maar dan maak je ook gewoon geen afspraak.

Als.iemand het mij zou uitleggen zou ik het alsnog niet echt begrijpen omdat, zoals ik eerder hier schreef, kwaadwillenden kunnen ook ná het ophalen van het product "iets" met je adres. Dat risico loop je altijd. Dan is het beter om helemaal niet naar huis te laten komen vind ik dan..Lijkt me anders alleen schijnveiligheid. Om.terug te komen op je vraag, het ligt dan echt aan de manier van.communiceren en ook een beetje mijn gevoel over de verkoper. Vergis je niet ook de koper kan eem veiligheidsrisico lopen. Mes snijdt in dat geval beide kanten op.
Alle reacties Link kopieren
BeaTea schreef:
21-09-2020 21:50
Normaal gaat het best lekker op marktplaats. Ik kom hier eigenlijk alleen om te bitchen :biggrin: Ik vreesde door dit topic al wel voor kinderkleding en jullie hadden gelijk,het is een gekke markt.
Hahaha ja kinderkleding is een markt op zichzelf !!! Met eigen regels en een vrijbrief om nooit meer iets te laten horen nadat een verkoper je geholpen heeft met afmetingen etc.
Wilde net een deal sluiten met iemand, het ging om een klein, niet duur meubelstuk en ineens zegt die persoon in de chat: Ik zie net dat u pas twee maanden op MP zit!

Waarop ik antwoord: Ja, dat klopt.

Zegt diegene vervolgens: Dan bent u waarschijnlijk gewoon een oplichter, ik vertrouw geen mensen die zo'n korte tijd hier zitten.

Eh, komt dit vaker voor? Ik heb wel meer dan 22 5 sterren revieuws / goede ervaringen, en er staat ook bij grote spullen dat ze altijd opgehaald mogen worden. Beetje raar dit toch.
Alle reacties Link kopieren
Getaway_Car_59 schreef:
22-09-2020 10:54
Wilde net een deal sluiten met iemand, het ging om een klein, niet duur meubelstuk en ineens zegt die persoon in de chat: Ik zie net dat u pas twee maanden op MP zit!

Waarop ik antwoord: Ja, dat klopt.

Zegt diegene vervolgens: Dan bent u waarschijnlijk gewoon een oplichter, ik vertrouw geen mensen die zo'n korte tijd hier zitten.

Eh, komt dit vaker voor? Ik heb wel meer dan 22 5 sterren revieuws / goede ervaringen, en er staat ook bij grote spullen dat ze altijd opgehaald mogen worden. Beetje raar dit toch.
Heel raar van die koper, zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten, denk ik dan maar..
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Getaway_Car_59 schreef:
22-09-2020 10:54
Wilde net een deal sluiten met iemand, het ging om een klein, niet duur meubelstuk en ineens zegt die persoon in de chat: Ik zie net dat u pas twee maanden op MP zit!

Waarop ik antwoord: Ja, dat klopt.

Zegt diegene vervolgens: Dan bent u waarschijnlijk gewoon een oplichter, ik vertrouw geen mensen die zo'n korte tijd hier zitten.

Eh, komt dit vaker voor? Ik heb wel meer dan 22 5 sterren revieuws / goede ervaringen, en er staat ook bij grote spullen dat ze altijd opgehaald mogen worden. Beetje raar dit toch.
Ja, raar. Maar komt ongetwijfeld doordat er best veel aandacht is geweest voor oplichters. Dat ze vaak pas sinds kort actief zijn. Maar er zijn er ook genoeg die werken vanuit een oud account dat gehackt is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven