Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ... valt er nog iets te ergeren? deel 3

19-10-2017 09:08 3312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic is gesloten door de moderator, hierbij een vers topic over het Wel en vooral Wee bij het kopen en verkopen op Marktplaats. Natuurlijk is er ook ruimte voor FB- en Ruilen doet Huilen verhalen.
Deel je ergernissen en bizarre verhalen hier!

Mijn ergernissen:
- Je stuurt je gegevens en daarna doodse stilte
- Onzinbiedingen, waar ik niet op reageer
- Veel te laat komen opdagen op een afhaalafspraak.

Moet zeggen dat mijn ervaringen best positief zijn en krijg af en toe ook aardige reacties dat ze zo blij zijn met hun aankoop.
Dat vind ik altijd erg leuk.. mijn meuk maakt andere mensen blij.

Komt u maar............

Het nieuwe deel: geld-recht/marktplaats-ergernissen-deel ... #p30597322
Horen, zien en .... reageren
tonkje schreef:
21-06-2019 06:20
Zou ik ook niet blij van worden!

Maar die man dacht kennelijk echt dat hij op het goede adres was, dan kan ik me voorstellen dat je na aanbellen omloopt en de achterdeur probeert. Maar dan zou ik niet verder gaan dan de drempel, nooit naar binnenstappen.
De achterdeur proberen bij onbekende mensen? Vind Ik echt heel raar eerlijk gezegd.

Als er niet open gedaan wordt zal daar een reden voor zijn
tonkje schreef:
21-06-2019 06:20
Zou ik ook niet blij van worden!

Maar die man dacht kennelijk echt dat hij op het goede adres was, dan kan ik me voorstellen dat je na aanbellen omloopt en de achterdeur probeert. Maar dan zou ik niet verder gaan dan de drempel, nooit naar binnenstappen.
De achterdeur proberen bij onbekende mensen? Vind Ik echt heel raar eerlijk gezegd.

Als er niet open gedaan wordt zal daar een reden voor zijn
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
21-06-2019 06:20
Zou ik ook niet blij van worden!

Maar die man dacht kennelijk echt dat hij op het goede adres was, dan kan ik me voorstellen dat je na aanbellen omloopt en de achterdeur probeert. Maar dan zou ik niet verder gaan dan de drempel, nooit naar binnenstappen.
Achterom is prive.
Als er op bellen niet wordt gereageerd heeft dat een reden.
Ik zou heel boos worden als iemand hier ineens aan de achterdeur staat.
Ik heb mijn aquarium verkocht en ga dit weekend weer een poging doen met de kersthuisjes. Al zie ik er nu alweer tegenop. Die ene verzamelaar wilde het allemaal zo graag hebben maar toen we het over een prijs hadden wilde hij niet hoger gaan dan 70 euro voor alles! Dus een hele berg huisjes en poppetjes. Ja doei. Die huisjes alleen zijn al 70 euro waard per stuk. Die heb ik dus geblokt. Hij reageerde sowieso erg raar steeds.

Wat een bizar verhaal zeg, dat er iemand zomaar even in je huiskamer staat! Dat doe je toch niet? Wat een mafkees zeg. O_O
Ik zat van de week te neuzen op wat er in de buurt verkocht wordt. Kijk ik ineens tegen de kaalgeschoren doos aan van iemand die haar lingerie verkoopt en meer..

Yak. Wat dat "meer" is hoef ik niet te weten en die kale kano hoef ik ook niet te zien.
Ik heb het gemeld maar niks over gehoord verder.
Alle reacties Link kopieren
Mijn marktplaats account was overgenomen/gehackt. Dus die was geblokkeerd. Die blokkade is er weer af gehaald, maar nu ben ik al mijn recensies wel kwijt. Dat waren een stuk of 20. Daar baal ik nu wel van.

Maar heel blij dat ik mijn account weer terug heb. Die bestaat al 12,5 jaar en baalde al dat ik mijn jaren op marktplaats weer moest opbouwen.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Libra86 schreef:
20-06-2019 12:04
Tijdje geleden zat ik op de bank met een slapende baby op schoot.
De deurbel ging, ik dacht laat maar bellen.
Als dochter slaapt en ik niemand verwacht dan doe ik de deur niet open.
Deurbel ging nog een keer.
En vervolgens ging de bijkeuken deur open en riep er iemand hard : hallo?!

Ik lichtelijk geïrriteerd opstaan, staat er een man in de keuken!

Zegt hij hard : ik kom de rolstoel ophalen van marktplaats!

Ik zeg : sssst! Wijzend naar slapende dochter. En dat hij aan het verkeerde adres is want ik heb helemaal geen rolstoel te koop staan.

Vond het echt niet oke.
Ik heb de deur van het slot als zoon bijna thuis komt uit school en dat iemand dan zomaar bij een vreemde naar binnen stapt?!
Het eerste waar ik bij dit verhaal aan denk is een inbrekerstruc. Eerst aanbellen niemand doet open dan achterom checken of er inderdaad niemand thuis is. Want normaal gesproken ga je als MP koper toch niet achterom bij iemand naar binnen.
Alle reacties Link kopieren
citronella schreef:
21-06-2019 07:44
De achterdeur proberen bij onbekende mensen? Vind Ik echt heel raar eerlijk gezegd.

Als er niet open gedaan wordt zal daar een reden voor zijn
Maar als je denkt bij het juiste huis te zijn voor een marktplaatsdeal? Misschien had die man wel kilometers gereden, dan wil je ook niet maar weer naar huis gaan. Even omlopen om te zien of degene misschien ergens achter bezig is, vind ik dan niet zo raar. Maar goed, ik heb niet eens een achterdeur, dus ik weet niet zo goed wat de etiquette daaromtrent is.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Onze bijkeuken zit aan de voorkant, vlak naast onze voordeur.
Maar ik was op dat moment ook gewoon een beetje overrompeld!
Het was gewoon overdag dus dat het een inbrekerstruc was geloof ik niet.
Denk ook dat deze man echt dacht dat hij aan het goede adres was, maar dan nog..
Wat hierboven als gezegd wordt : als er niet open gedaan wordt dan zal daar een reden voor zijn.
Alle reacties Link kopieren
Verkeerde topic
Voor iedereen een groene tuin
Op het platteland is het vanouds heel normaal om "achterom" binnen te komen en je komst luidkeels aan te kondigen. Aanbellen aan de voordeur is daar juist raar. Misschien was de man in kwestie dat ook gewend.
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
21-06-2019 20:31
Op het platteland is het vanouds heel normaal om "achterom" binnen te komen en je komst luidkeels aan te kondigen. Aanbellen aan de voordeur is daar juist raar. Misschien was de man in kwestie dat ook gewend.
Follek! Roepen we dan als we door de achterdeur naar binnen komen. ;-D
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Pipistrello schreef:
21-06-2019 12:30
Ik zat van de week te neuzen op wat er in de buurt verkocht wordt. Kijk ik ineens tegen de kaalgeschoren doos aan van iemand die haar lingerie verkoopt en meer..

Yak. Wat dat "meer" is hoef ik niet te weten en die kale kano hoef ik ook niet te zien.
Ik heb het gemeld maar niks over gehoord verder.
:facepalm: :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Me gisteren voor het eerst echt geërgerd!
Wat verkocht op MP, geld ontvangen, pakketje klaargemaakt en vervolgens een bericht krijgen van mevrouw dat ze hetzelfde in de buurt had gevonden en vandaag op kon halen en ze had er wel haast bij om het product te ontvangen! Of ik het geld even terug wilde storten... werkelijk nog nooit meegemaakt! >:-(
Miss-Bolo schreef:
22-06-2019 11:01
Me gisteren voor het eerst echt geërgerd!
Wat verkocht op MP, geld ontvangen, pakketje klaargemaakt en vervolgens een bericht krijgen van mevrouw dat ze hetzelfde in de buurt had gevonden en vandaag op kon halen en ze had er wel haast bij om het product te ontvangen! Of ik het geld even terug wilde storten... werkelijk nog nooit meegemaakt! >:-(

Heb je niet gewoon gezegd dat je al verstuurd had?
Alle reacties Link kopieren
Nee het was al avond en had gezegd dat ik ze vandaag op de post zou doen 🙈
Alle reacties Link kopieren
Dure ding staat nog te koop. Vanmorgen een berichtje:

‘Ik wil hem wel kopen voor 30 euro’.

:facepalm:

Heb terug gestuurd:

‘Ja dat snap ik wel’.
Alle reacties Link kopieren
Miss-Bolo schreef:
22-06-2019 11:17
Nee het was al avond en had gezegd dat ik ze vandaag op de post zou doen 🙈
Gewoon zeggen dat het al verpakt is en dat ze het zelf weer kan verkopen op Marktplaats.
Zou ik niet aan beginnen hoor. Had ze zich maar eerder moeten bedenken.
Om wat voor product gaat het?
minnimouse schreef:
22-06-2019 11:51
Dure ding staat nog te koop. Vanmorgen een berichtje:

‘Ik wil hem wel kopen voor 30 euro’.

:facepalm:

Heb terug gestuurd:

‘Ja dat snap ik wel’.
:HA:
Die onthoud ik.
Alle reacties Link kopieren
Raresnijboon schreef:
22-06-2019 17:57
:HA:
Die onthoud ik.
Hij stuurde als reactie:

'??'

Ik word strongchagerijnig van dat soort bieders, dus heb een niet zo vriendelijk berichtje gestuurd :$
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
22-06-2019 11:52
Gewoon zeggen dat het al verpakt is en dat ze het zelf weer kan verkopen op Marktplaats.
Zou ik niet aan beginnen hoor. Had ze zich maar eerder moeten bedenken.
Om wat voor product gaat het?
Ja ik ben weer veel te netjes geweest en het geld teruggestort! Was zo verbaast 🙈😂
Alle reacties Link kopieren
Oh men, die gast blijft maar bezig. Nu stuurt 'ie:

'50 is goed?'

Dus ik heb gereageerd met:

'200 is goed'
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
21-06-2019 20:31
Op het platteland is het vanouds heel normaal om "achterom" binnen te komen en je komst luidkeels aan te kondigen. Aanbellen aan de voordeur is daar juist raar. Misschien was de man in kwestie dat ook gewend.
Waar op het platteland dan? Bij ons was/is dat echt niet gewoon hoor om bij onbekenden zomaar naar binnen te lopen. Ja, bij bekenden ging ik wel eens door de schuur, maar dat wisten diegenen over het algemeen ook dat ik zou komen of ik was daar kind aan huis. Maar meestal belde ik gewoon even aan.

Het enige excuus dat acceptabel zou zijn, is als de verkoper had gezegd dat hij even achterom moest gaan als er niet open werd gedaan.
Maar ik zou dan eerder even bellen, dan dat ik achterom zou gaan.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Hier (dorpen Zuid-Limburg) is het wel vrij gebruikelijk dat bij boerenerven mensen (bekenden en onbekenden) achterom komen. Onbekenden zullen echter nooit je huis binnenkomen, die kloppen op een raam of deur en gillen inderdaad ‘Volk!’ of hun reden van bezoek (pakketje/meteropnemer/veearts).

Mijn zus is pas verhuisd naar een nieuwbouwwijk. Ik was daar op bezoek met de logeetjes (Duitse Herders) van mijn moeder. Zus is tekst en uitleg aan het geven over hoe de achtertuin eruit komt te zien als ineens tattoo Bob door de garage komt gelopen. Dus zus proactief gillen ‘Ehm meneer?! Wat doet u hier als ik vragen mag?’ En beledigd dat die vent was. Kwam een wasmachine ophalen van MP. Dus zus zegt dat ze helemaal niets op MP zet en hij verkeerd is. Loopt hij ook nog op mijn zus af dat hij niet zo benaderd wilde worden!
Helaas voor hem zag hij mij pas op het laatste moment toen ik knipte met mijn vingers en ‘waak’ zei. ‘Hoezo waak?’ vroeg de gek nog. Nou, die twee uit de kluiten gewassen herders achter je, eikel.

Ik zou een beetje opletten. Normale mensen lopen niet zomaar binnen, ook niet op boerenerven in dorpen (tenzij buren/familie/vrienden).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Idd Lemoos, in boerengemeenschappen zie je het meer dat bekenden dat doen. Niet bij onbekenden. Dan ben je niet lekker in je hoofd.

Schrok hij van de herders?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven