Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ... valt er nog iets te ergeren? deel 3

19-10-2017 09:08 3312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic is gesloten door de moderator, hierbij een vers topic over het Wel en vooral Wee bij het kopen en verkopen op Marktplaats. Natuurlijk is er ook ruimte voor FB- en Ruilen doet Huilen verhalen.
Deel je ergernissen en bizarre verhalen hier!

Mijn ergernissen:
- Je stuurt je gegevens en daarna doodse stilte
- Onzinbiedingen, waar ik niet op reageer
- Veel te laat komen opdagen op een afhaalafspraak.

Moet zeggen dat mijn ervaringen best positief zijn en krijg af en toe ook aardige reacties dat ze zo blij zijn met hun aankoop.
Dat vind ik altijd erg leuk.. mijn meuk maakt andere mensen blij.

Komt u maar............

Het nieuwe deel: geld-recht/marktplaats-ergernissen-deel ... #p30597322
Horen, zien en .... reageren
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
22-06-2019 21:44
Idd Lemoos, in boerengemeenschappen zie je het meer dat bekenden dat doen. Niet bij onbekenden. Dan ben je niet lekker in je hoofd.

Schrok hij van de herders?
Ja nogal. Maar daar zijn ze ook op uitgezocht en getraind (mijn moeder woont vrij afgelegen in haar eentje op een vertimmerde boerderij). De enige mensen die mij kunnen naderen na ‘waak’ is alles onder de pak ‘m beet 14 jaar oud. En mijn moeder en zus natuurlijk. Maar broer, zwager of mijn man... nee, die springen ze gewoon tegen de grond als ze hen negeren.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Gister deed iemand een bod en ik accepteerde,en vervolgens krijg ik berichten of het echt niet voor een lager bod kon...waarom bied je dan eerst(had geen bieden vanaf),toen ik vertelde alleen het eerste bod te accepteren kreeg ik meteen een zielig verhaal over hun kind.
Hier reageerde ik dus niet meer op,vervolgens bleef ik maar berichten krijgen,en heb het dus vandaag aan iemand anders verkocht,als je zelf die paar euro achteraf niet voor je eigen kind over hebt,waarom moet ik dat wel?
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn dochter ben ik op zoek naar proefmonsters/vakantie mini's. Altijd handig om een voorraad in huis te hebben.

Verkoper nr 1 wil blijkbaar niet verkopen, want geen reacties op een bod/email. Ze leest ze ook niet (geen blauwe vinkjes), maar verlengt wel telkens de advertenties.

Verkoper 2 en 3 reageren wel, maar willen het niet opsturen, terwijl ze beiden ophalen en/of verzenden in de advertenties hebben staan.

Verkoper 4 heeft 10 (!) mini's te koop en wil er minstens €20,- excl verzendkosten voor hebben.

We zoeken nog even verder...
Alle reacties Link kopieren
london_calling schreef:
23-06-2019 23:56
Voor mijn dochter ben ik op zoek naar proefmonsters/vakantie mini's. Altijd handig om een voorraad in huis te hebben.

Verkoper nr 1 wil blijkbaar niet verkopen, want geen reacties op een bod/email. Ze leest ze ook niet (geen blauwe vinkjes), maar verlengt wel telkens de advertenties.

Verkoper 2 en 3 reageren wel, maar willen het niet opsturen, terwijl ze beiden ophalen en/of verzenden in de advertenties hebben staan.

Verkoper 4 heeft 10 (!) mini's te koop en wil er minstens €20,- excl verzendkosten voor hebben.

We zoeken nog even verder...
Die mini’s ( als ik denk wat het is), Kun je gewoon kopen bij Lidl of drogisterij.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
24-06-2019 06:58
Die mini’s ( als ik denk wat het is), Kun je gewoon kopen bij Lidl of drogisterij.
Met mini's bedoel ik meer de "gratis" proefmonsters, die vaak in tijdschriften zitten. Daarnaast vind ik het assortiment aan mini's (de flesjes) die ze hier in de winkels verkopen best beperkt.
GroenTuintje schreef:
24-06-2019 06:58
Die mini’s ( als ik denk wat het is), Kun je gewoon kopen bij Lidl of drogisterij.
Ja, vijwel alles op MP kun je gewoon in de winkel kopen, maar dat is niet het topic-onderwerp...
Alle reacties Link kopieren
Ah Okay, dat mensen daar geld voor durven te vragen zeg :P
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Guttegut ik heb weer een sneuneus hoor. Omdat ik niet akkoord ging met zijn belachelijk lage prijs heeft hij me beoordeeld met 1 ster. Onder andere dat ik mijn afspraken niet nakom en het product niet heb verzonden en dat het product defect is.
Wel jammer van mijn gemiddelde maar hoe zielig ben je dan. Hij krijgt zijn zin niet dus Gaat hij flauw doen.
Life is like an hourglass glued to the table.
peach1990 schreef:
24-06-2019 19:03
Guttegut ik heb weer een sneuneus hoor. Omdat ik niet akkoord ging met zijn belachelijk lage prijs heeft hij me beoordeeld met 1 ster. Onder andere dat ik mijn afspraken niet nakom en het product niet heb verzonden en dat het product defect is.
Wel jammer van mijn gemiddelde maar hoe zielig ben je dan. Hij krijgt zijn zin niet dus Gaat hij flauw doen.
Tsjonge. Leuk zulke mensen.. En in dit geval is de optie om iemand te kunnen beoordelen heel vervelend.

Ik had een tijdje geleden een bod gedaan op een flessenwarmer, maar ik ging toch nog even reviews lezen (doe ik normaal voordat ik een bod doe ) maar hij was van Philips dus ik dacht dat hij goed was.
Waren dus veel slechte reviews dus ik had de verkoper een bericht gestuurd dat ik er daardoor toch maar vanaf zag.

We hadden ook nog geen dag en tijd afgesproken maar ik kreeg 1 ster als beoordeling :wtf:
Alle reacties Link kopieren
peach1990 schreef:
24-06-2019 19:03
Guttegut ik heb weer een sneuneus hoor. Omdat ik niet akkoord ging met zijn belachelijk lage prijs heeft hij me beoordeeld met 1 ster. Onder andere dat ik mijn afspraken niet nakom en het product niet heb verzonden en dat het product defect is.
Wel jammer van mijn gemiddelde maar hoe zielig ben je dan. Hij krijgt zijn zin niet dus Gaat hij flauw doen.
Heel herkenbaar, zo een had ik er ook en omdat deze op drie advertenties had gereageerd heeft ze mij 3x een 1 ster beoordeling gegeven...
Karma, en alles komt goed
Ik heb een iPhone te koop staan en echt 85% van de geïnteresseerden zijn vanuit de UK. Is er daar een tekort ofzo. Ik vertrouw het niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
Sem_ schreef:
26-06-2019 10:17
Ik heb een iPhone te koop staan en echt 85% van de geïnteresseerden zijn vanuit de UK. Is er daar een tekort ofzo. Ik vertrouw het niet hoor.
Ja had ik laatst ook inderdaad! Ook veel uk. Ik heb t niet gedaan omdat ik t niet vertrouwde.

Uiteindelijk na veel nep biedingen en rare mensen hem kwijtgeraakt.
Met goede foto's en niet op bieden zetten dan trek je de meest rare mensen. Ik heb er gewoon een prijs bijgezet (iets boven wat ik er voor wilde hebben zodat er nog wat te onderhandelen valt.)

Ik had zelf een man die na een heel gesprek en overeengekomen prijs op mijn vraag wanneer hij hem op wilde halen vroeg of ik hem even naar Breda wilde brengen... Ik woon in Overijssel.. Wat denkt zon iemand nou?
Life is like an hourglass glued to the table.
Ja, ik heb er ook staan dat het ophalen is. Krijg ik nog aanbiedingen vanuit Amsterdam. Doe ik ook niet. Dan blijft de advertentie maar wat langer staan.
Sem_ schreef:
26-06-2019 11:15
Ja, ik heb er ook staan dat het ophalen is. Krijg ik nog aanbiedingen vanuit Amsterdam. Doe ik ook niet. Dan blijft de advertentie maar wat langer staan.
Kan toch? Ik heb laatst het halve land doorgereden voor iets omdat ik daar toch in de buurt moest zijn voor een familiebezoek.
JuriaanB schreef:
26-06-2019 13:59
Kan toch? Ik heb laatst het halve land doorgereden voor iets omdat ik daar toch in de buurt moest zijn voor een familiebezoek.
Ik bedoelde meer dat ik het niet per post toestuur.
Ik heb nu iemand die ik dinsdag gezegd had dat hij de huisjes mocht halen dit weekend maar daarna radio stilte. Nu is er iemand die alles wil overnemen voor een hoog bedrag en dan morgen ophalen. Dus ik koper een laten weten dat als ik morgen nog niets gehoord heb ik het aan een ander verkoop. Zouden jullie het ook zo doen? Ik twijfel daar dan aan omdat ik al toegezegd heb aan koper een. Maar ja aan de andere kant, just business toch? Ik wil ervan af en iemand wil het betalen.
Ik ben misschien wat te beleefd voor MP.

Ik heb koper 2 nu gezegd dat hij het krijgt als ik morgenochtend nog niets gehoord heb van koper 1.
Ik vind het allemaal maar klote dat MP.
Madrid87 schreef:
27-06-2019 20:45
Ik heb nu iemand die ik dinsdag gezegd had dat hij de huisjes mocht halen dit weekend maar daarna radio stilte. Nu is er iemand die alles wil overnemen voor een hoog bedrag en dan morgen ophalen. Dus ik koper een laten weten dat als ik morgen nog niets gehoord heb ik het aan een ander verkoop. Zouden jullie het ook zo doen? Ik twijfel daar dan aan omdat ik al toegezegd heb aan koper een. Maar ja aan de andere kant, just business toch? Ik wil ervan af en iemand wil het betalen.
Ik ben misschien wat te beleefd voor MP.

Ik heb koper 2 nu gezegd dat hij het krijgt als ik morgenochtend nog niets gehoord heb van koper 1.
Ik vind het allemaal maar klote dat MP.

Helemaal goed hoor! Gewoon netjes en duidelijk!
Top dank je wel! Ik wilde het even zeker weten. Ik ben gewoon niet gemaakt voor de echte handelsgeest. Ik ben een softie. ;-D

Ik heb er dan weer geen moeite mee om mensen te negeren die irritante berichten blijven sturen en enorm pushy zijn. Daar ben ik dan wel weer hard in. Maar ja op MP heb ik zoiets van wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
3 dagen niets horen vind ik wel erg lang. Dan ga ik toch andere kopers zoeken. Is helemaal logisch natuurlijk maar ik vind dat dan toch lastig. Ik ben gauw bang dat mensen kwaad worden. :$
Maar ja als het goed is ben ik morgen weer van die ongein af. En een hoop geld rijker. Dat zou fijn zijn.
Ik was gelijk doorgegaan naar koper 2. Zonder afwachten tot morgen. Als je 2 dagen niet reageert heb je blijkbaar ook niet zoveel interesse.

Ik had laatst kastjes te koop. Zelf geschilderd, stond ook in de advertentie. Vroeg er ook een redelijk (niet te hoog) bedrag voor. Iemand doet een bod iets onder de vraagprijs en ik accepteer dat. Gaat ze daarna moeilijk doen over dat het niet origineel is maar geschilderd. Euh ja. Dat staat in de advertentie en daar bied je op. Voorde vorm doe ik er nog 2.50 af. Toen was het opeens weer accoord. Dus ik vraag wanneer wil je ze ophalen. Geen reactie. Dit was allemaal s ochtends. ' s avonds laat nog geen bericht terug. Ondertussen nog 2 bieders. Zelfde bedrag als bieder 1. De kastjes stonden me in de weg . Heb bieder 1 bericht gestuurd dat ik door ging naar bieder 2 omdat ze niets meer laat horen. Mailtje van haar volgende dag. Euh ja ik check maar 1x per dag mijn mail schreef ze.

Dat kan ik op zich nog begrijpen maar niet alsje even daarvoor meerdere berichtjes met elkaar hebt uitgewisseld, tot een accoord bent gekomen en dan op de vraag wanneer wil je het ophalen ga je opeens offline tot de volgende dag. Daar heb ik geen geduld voor
anoniem_63c805eef0fff wijzigde dit bericht op 27-06-2019 22:28
79.09% gewijzigd
citronella schreef:
27-06-2019 22:11
Ik was gelijk doorgegaan naar koper 2. Zonder afwachten tot morgen. Als je 2 dagen niet reageert heb je blijkbaar ook niet zoveel interesse.
Dito.
Ervaring leert dat als iemand lang wacht met reageren, diegene vaak niet ( meer ) geïnteresseerd is.
Ik ga meestal in zee met de koper die het meest serieus overkomt. Zelfs als deze een paar euro minder heeft geboden.
Grote ergernis momenteel:
De tikkiefraude nepkopers!! Zojuist heeft er weer een nepkoper de zoveelste poging gedaan om de tikkietruc toe te passen. :evil:

Ik ga het ook niet meer melden bij Marktplaats. Heeft geen zin. Maar ik maak mij er wel zorgen over voor de mensen die er wel door getroffen worden.
citronella schreef:
27-06-2019 22:11
Ik was gelijk doorgegaan naar koper 2. Zonder afwachten tot morgen. Als je 2 dagen niet reageert heb je blijkbaar ook niet zoveel interesse.

Ik had laatst kastjes te koop. Zelf geschilderd, stond ook in de advertentie. Vroeg er ook een redelijk (niet te hoog) bedrag voor. Iemand doet een bod iets onder de vraagprijs en ik accepteer dat. Gaat ze daarna moeilijk doen over dat het niet origineel is maar geschilderd. Euh ja. Dat staat in de advertentie en daar bied je op. Voorde vorm doe ik er nog 2.50 af. Toen was het opeens weer accoord. Dus ik vraag wanneer wil je ze ophalen. Geen reactie. Dit was allemaal s ochtends. ' s avonds laat nog geen bericht terug. Ondertussen nog 2 bieders. Zelfde bedrag als bieder 1. De kastjes stonden me in de weg . Heb bieder 1 bericht gestuurd dat ik door ging naar bieder 2 omdat ze niets meer laat horen. Mailtje van haar volgende dag. Euh ja ik check maar 1x per dag mijn mail schreef ze.

Dat kan ik op zich nog begrijpen maar niet alsje even daarvoor meerdere berichtjes met elkaar hebt uitgewisseld, tot een accoord bent gekomen en dan op de vraag wanneer wil je het ophalen ga je opeens offline tot de volgende dag. Daar heb ik geen geduld voor
Ja je hebt ook gelijk. Ik heb koper 2 ook toegezegd dat hij het vanavond mag komen halen. Jammer voor koper 1.
Ik ga er flink op verdienen dus daar ben ik enorm blij mee. Heb ik weer een potje voor eventuele onvoorziene kosten of iets dergelijks. Ik kan wel een nieuwe telefoon gebruiken maar wil dat nog even rekken tot Black Friday en hem dan in de sale kopen.
Ik ben wel blij dat ik het toen weken terug niet meteen weggedaan had aan die eerste koper die er veel te weinig voor bood.
Nu gaat het voor de hoofdprijs weg. Beetje harder worden op MP is wel handig. Je kan niet iedereen blij maken.

Oh dat vind ik ook zo hinderlijk, mensen die de advertentie niet goed lezen of helemaal niet lezen.
Die dan zeuren dat het zo ver weg is en dat ik het moet opsturen terwijl er 2 maal in de advertentie staat dat het alleen ophalen is. Die maken je blij met een dooie mus, eerst bieden ze meer dan je verwacht dus fijn, dan komt de aap uit de mouw. Gruwelijk irritant.

Heb je je kastjes nog kunnen verkopen aan iemand anders?
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
28-06-2019 09:26
Ja je hebt ook gelijk. Ik heb koper 2 ook toegezegd dat hij het vanavond mag komen halen. Jammer voor koper 1.
Ik ga er flink op verdienen dus daar ben ik enorm blij mee. Heb ik weer een potje voor eventuele onvoorziene kosten of iets dergelijks. Ik kan wel een nieuwe telefoon gebruiken maar wil dat nog even rekken tot Black Friday en hem dan in de sale kopen.
Ik ben wel blij dat ik het toen weken terug niet meteen weggedaan had aan die eerste koper die er veel te weinig voor bood.
Nu gaat het voor de hoofdprijs weg. Beetje harder worden op MP is wel handig. Je kan niet iedereen blij maken.

Oh dat vind ik ook zo hinderlijk, mensen die de advertentie niet goed lezen of helemaal niet lezen.
Die dan zeuren dat het zo ver weg is en dat ik het moet opsturen terwijl er 2 maal in de advertentie staat dat het alleen ophalen is. Die maken je blij met een dooie mus, eerst bieden ze meer dan je verwacht dus fijn, dan komt de aap uit de mouw. Gruwelijk irritant.

Heb je je kastjes nog kunnen verkopen aan iemand anders?
Zijn het van die KLM huisjes die je verkoopt?
Voor iedereen een groene tuin
Madrid87 schreef:
27-06-2019 21:55
Top dank je wel! Ik wilde het even zeker weten. Ik ben gewoon niet gemaakt voor de echte handelsgeest. Ik ben een softie. ;-D

Ik ook hoor :) Marktplaats is ook niet mijn ding. Vind het vaak maar ingewikkeld. Ben nu ook al 3 dagen bezig met iemand die een bod heeft gedaan waarbij ik akkoord ben gegaan...geloof niet dat dat wat wordt.
Nee het zijn van die Lemax kersthuisjes. En ook Intratuin poppetjes enzo. Maar die Lemax dingen zijn een hoop waard, want nu nog zelden te krijgen. Ik zat dus op een goudmijntje zonder het te weten. Vooral een artikel is echt uniek en heel veel waard.
Er waren veel handelaren die erop boden, maar dan echt veel te weinig. Het maakt mij verder niet uit of ze het doorverkopen of niet, zolang ik er maar vanaf ben voor een goede prijs.

Ja dat heb ik ook Vixxen, ik begrijp de regels niet altijd. Wat nou acceptabel is en wat niet. Ik ben blij dat ik er hopelijk na vanavond weer vanaf kan gaan. Ik heb het wel weer gezien. Oke, het extra zakcentje is wel weer fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven