Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ... valt er nog iets te ergeren? deel 3

19-10-2017 09:08 3312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic is gesloten door de moderator, hierbij een vers topic over het Wel en vooral Wee bij het kopen en verkopen op Marktplaats. Natuurlijk is er ook ruimte voor FB- en Ruilen doet Huilen verhalen.
Deel je ergernissen en bizarre verhalen hier!

Mijn ergernissen:
- Je stuurt je gegevens en daarna doodse stilte
- Onzinbiedingen, waar ik niet op reageer
- Veel te laat komen opdagen op een afhaalafspraak.

Moet zeggen dat mijn ervaringen best positief zijn en krijg af en toe ook aardige reacties dat ze zo blij zijn met hun aankoop.
Dat vind ik altijd erg leuk.. mijn meuk maakt andere mensen blij.

Komt u maar............

Het nieuwe deel: geld-recht/marktplaats-ergernissen-deel ... #p30597322
Horen, zien en .... reageren
Alle reacties Link kopieren
Shoppen bij de kringloop valt mij erg mee. Ben zelf aan het afvallen en vind het zonde tussenmaten voor de volle prijs te kopen.
Paar als nieuwe spijkerbroeken, jurkjes (ook van Expresso, Studio Anneloes, Steps, King Louie - je moet er van houden, maar de prijzen zijn nieuw zeker niet mals), en shirtjes voor 2 tot 4 euro per stuk. Ook riemen (nieuw) voor een euro. Als de staat echt goed is (dus nauwelijks gedragen) vind ik dat prima prijzen.

Ik kom bij vrijwel alle kringloopwinkels binnen een straal van 20km en het wisselt inderdaad erg. De kringloopwinkel in een nogal dure gemeente, laat ik het zo zeggen, is me het beste bevallen voor kleding.
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Onze Kringloop heeft juist heel weinig leuks. Ook qua andere spullen. Terwijl we ook in een dure gemeente wonen met snel consumerende inwoners, dus je zou wel mooi en leuk spul verwachten. Lijkt soms wel of de echt goede spullen de winkel niet eens halen.

Ik ben op MP al een tijd op zoek naar een product dat niet meer in de winkel te krijgen is. Eindelijk is er eentje online nu, maar de verkoper reageert niet op biedingen en mails. En ik ben de enige (online) bieder. Zo irritant!
Alle reacties Link kopieren
Hamlap schreef:
08-08-2019 13:06
Hier ook iemand die interesse heeft in een product (alleen ophalen) maar op dit moment op vakantie is...
Hadden wij ook, maar koper bood uit zichzelf aan om alvast het volledige bedrag te betalen en dat is ook gebeurd. Als het goed is komt hij het vandaag ophalen.

Verder nog iemand die een bod deed en kwaad was dat het artikel inmiddels verkocht was aan iemand die per PB had geboden (dan moesten we het niet op bieden zetten). Als iets op bieden staat dan betekend dat niet dat je me niet per PB mag benaderen en als ik er met iemand uitkom die me op die manier benaderd is dat mijn goed recht.
Alle reacties Link kopieren
Zag iets op mp waar ik interesse in heb. Dus mailtje gestuurd wat de vraagprijs is. Krijg ik dit terug en toen dacht ik laat maar:

Ik weet nog niet precies wat de waarde is. Hier probeer ik nu een beetje achter te komen om daarna te beslissen of ik hem verkoop. Dus doe maar een bod.
Alle reacties Link kopieren
"Hallo, ik bied de helft van wat uw item waard is en kom het morgen ophalen, goed?"
"Nee."
"HOEZO NEE JE WILT HET TOCH KWIJT?"

Samenvatting van 75% van de reacties de afgelopen week. Ik heb weer eens wat te koop staan hoor :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
lotus77 schreef:
15-08-2019 09:07
"Hallo, ik bied de helft van wat uw item waard is en kom het morgen ophalen, goed?"
"Nee."
"HOEZO NEE JE WILT HET TOCH KWIJT?"

Samenvatting van 75% van de reacties de afgelopen week. Ik heb weer eens wat te koop staan hoor :facepalm:
Herkenbaar :bonk: . En dan vervolgens wel uit de prijs komen, om vervolgens niks meer te horen van diegene :frusty:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Ik ben even benieuwd naar jullie mening. Ik heb een kledingstuk gekocht maar bij ontvangst blijkt dat de maat niet klopt, de stof anders is dan omschreven (100% polyester ipv zoals geadverteerd 100% katoen) en er zit een naad los. Dit heb ik gemeld en als oplossing aangeboden om het op mijn kosten retour te sturen, maar dan wil ik de aankoopkosten + verzendkosten terug. Zo schieten we er allebei verzendkosten bij in, was mijn gedachte. Leek me vrij redelijk aangezien de fout bij de verkoper ligt.
Verkoper geeft aan dat hij de prijs van het kledingstuk wil retourneren als ik het terugstuur, maar de verzendkosten niet. Dat lijkt mij niet kloppen, dan ben ik twee keer verzendkosten kwijt voor niets terwijl hij geen kosten heeft en nog steeds het kledingstuk. Nu oppert hij dat ik het kledingstuk dan zelf maar moet verkopen. Maar ik wil een kledingstuk kopen, niet verkopen. Ik ben toch de klant hier, of ben ik nu gek?

Ik snap dat MP anders werkt dan een webshop waar je ongelimiteerd gratis kunt retourneren en dat hoeft van mij ook niet, maar dit vind ik niet kloppen. Wat vinden jullie? Tips over hoe ik nu nog kan reageren? Of kwestie van mijn verlies nemen en nooit meer bij deze verkoper kopen? Het gaat overigens over een bedrijf, geen privéverkoper.
Grrrr kreeg vanmiddag een bod van iemand op 2 advertenties, 1 keer 30 euro en 1 keer 25 euro.
En diegene woont op anderhalf uur hier vandaan.
Diegene zou het ophalen voor 18:30, om 19:00 nog niemand, ik een bericht sturen hoe laat hij/zij hier uiterlijk is want ik moest nog even weg.
Was diegene nog helemaal niet onderweg want : moest eerst eten.
Kan er 21:00 zijn.
Ik reageer dat als het echt niet later wordt dan 21:00 het akkoord is.
Ja maar.... ik moet anderhalf uur rijden en als er dan niemand thuis is dan rij ik voor niks.

Ik antwoord : als u nu gaat rijden dan bent u toch ruim op tijd?
Toen bleef het stil..

Tot 20:00 een bericht : ik stap nu in de auto, haal beide producten op voor 40 euro.

Heb terug gestuurd : ja dag, 40 euro was niet de afspraak.
Ik ben er helemaal klaar mee, doe geen moeite om hierheen te rijden.

Krijg ik terug : beetje raar.

:wtf:
Alle reacties Link kopieren
qwe schreef:
15-08-2019 16:15
Ik ben even benieuwd naar jullie mening. Ik heb een kledingstuk gekocht maar bij ontvangst blijkt dat de maat niet klopt, de stof anders is dan omschreven (100% polyester ipv zoals geadverteerd 100% katoen) en er zit een naad los. Dit heb ik gemeld en als oplossing aangeboden om het op mijn kosten retour te sturen, maar dan wil ik de aankoopkosten + verzendkosten terug. Zo schieten we er allebei verzendkosten bij in, was mijn gedachte. Leek me vrij redelijk aangezien de fout bij de verkoper ligt.
Verkoper geeft aan dat hij de prijs van het kledingstuk wil retourneren als ik het terugstuur, maar de verzendkosten niet. Dat lijkt mij niet kloppen, dan ben ik twee keer verzendkosten kwijt voor niets terwijl hij geen kosten heeft en nog steeds het kledingstuk. Nu oppert hij dat ik het kledingstuk dan zelf maar moet verkopen. Maar ik wil een kledingstuk kopen, niet verkopen. Ik ben toch de klant hier, of ben ik nu gek?

Ik snap dat MP anders werkt dan een webshop waar je ongelimiteerd gratis kunt retourneren en dat hoeft van mij ook niet, maar dit vind ik niet kloppen. Wat vinden jullie? Tips over hoe ik nu nog kan reageren? Of kwestie van mijn verlies nemen en nooit meer bij deze verkoper kopen? Het gaat overigens over een bedrijf, geen privéverkoper.
Ik heb ook ooit zoiets meegemaakt als koper( kleur was anders en materiaal ook). Heb toen besloten het kledingstuk weer door te verkopen. Uiteindelijk paar euro verlies en dezelfde dag nog verkocht :)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Libra86 schreef:
15-08-2019 20:46
Grrrr kreeg vanmiddag een bod van iemand op 2 advertenties, 1 keer 30 euro en 1 keer 25 euro.
En diegene woont op anderhalf uur hier vandaan.
Diegene zou het ophalen voor 18:30, om 19:00 nog niemand, ik een bericht sturen hoe laat hij/zij hier uiterlijk is want ik moest nog even weg.
Was diegene nog helemaal niet onderweg want : moest eerst eten.
Kan er 21:00 zijn.
Ik reageer dat als het echt niet later wordt dan 21:00 het akkoord is.
Ja maar.... ik moet anderhalf uur rijden en als er dan niemand thuis is dan rij ik voor niks.

Ik antwoord : als u nu gaat rijden dan bent u toch ruim op tijd?
Toen bleef het stil..

Tot 20:00 een bericht : ik stap nu in de auto, haal beide producten op voor 40 euro.

Heb terug gestuurd : ja dag, 40 euro was niet de afspraak.
Ik ben er helemaal klaar mee, doe geen moeite om hierheen te rijden.

Krijg ik terug : beetje raar.

:wtf:
Ja joh, ben je helemaal mal? Geen vertraging van 3 uur en een prijsverlaging van bijna 1/3 accepteren?
Wat denk je, dat afspraken en goed fatsoen normaal zijn of zo?
lotus77 schreef:
15-08-2019 21:17
Ja joh, ben je helemaal mal? Geen vertraging van 3 uur en een prijsverlaging van bijna 1/3 accepteren?
Wat denk je, dat afspraken en goed fatsoen normaal zijn of zo?
Zou bijna aan mezelf gaan twijfelen, bijna.... :-?
Alle reacties Link kopieren
Je zou bijna niks zeggen en als persoon aan de deur staat met 40 euro....... "Ja, maar dat hebben wij niet afgesproken! Fijne avond! *gooit deur dicht*

:puh:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook weer wat vaags. Speelgoed te koop gezet op mp. Kreeg een pb over het stuk speelgoed. Met een 06 nummer erin of ik een app kon sturen wanneer het schikt om het te komen ophalen. Ik via whatsapp een bericht gestuurd wanneer het schikt. Ik kreeg via whatsapp zelf bericht dit is een zakelijk nummer. Voor de rest heel de avond geen reactie. Dus nu nummer maar gerapporteerd bij whatsapp. En via de chat functie van mp gezegd dat ik fout melding kreeg op dat nummer en we het beste via de berichten service van mp contact kunnen houden. Persoon is al negen jaar lid bij mp volgens gegevens mp. Woont alleen aan de andere kant van het land.vindt het zo vaag. Gelukkig geen adres gegevens of iets dergelijks alleen mijn 06 nummer dat op mp ook staat. :-?
  • :sherlock: :evil:
lotjeb95 schreef:
15-08-2019 22:12
Je zou bijna niks zeggen en als persoon aan de deur staat met 40 euro....... "Ja, maar dat hebben wij niet afgesproken! Fijne avond! *gooit deur dicht*

:puh:
Haha! Die is goed!

Gisteren zou eerst iemand anders 1 van de 2 producten ophalen.
Kreeg een half uur daarvoor een bericht van diegene dat hij niet zoveel geld voor zijn eigen marktplaats spullen had gekregen als gehoopt, of hij mijn product om die reden voor minder kon krijgen.

Nou nee...

Toen zou ik het dus aan die ander verkopen.
Dat ging niet door, koper 1 had mij ondertussen weer een bericht gestuurd dat hij geld van zijn vriendin kon krijgen.
En aangezien het product nog niet verkocht was, was diegene blij.
Vroeg wanneer hij langs kon komen.
Ik antwoordde dat het op dat moment wel kon.
Bericht was meteen gelezen maar geen antwoord..

2 uren geleden een bod (en een hoger bod dan de vraagprijs ook nog), diegene komt het als het goed is deze ochtend ophalen.

En natuurlijk reageert koper 1 nu, dat hij in slaap was gevallen.
Heel bijzonder als je binnen 1 minuut slaap valt en het bericht op gelezen staat.

Ik word soms zo moe van het communiceren met mensen via marktplaats, om die reden breng ik soms nog liever alles naar de kringloop.
qwe schreef:
15-08-2019 16:15
Ik ben even benieuwd naar jullie mening. Ik heb een kledingstuk gekocht maar bij ontvangst blijkt dat de maat niet klopt, de stof anders is dan omschreven (100% polyester ipv zoals geadverteerd 100% katoen) en er zit een naad los. Dit heb ik gemeld en als oplossing aangeboden om het op mijn kosten retour te sturen, maar dan wil ik de aankoopkosten + verzendkosten terug. Zo schieten we er allebei verzendkosten bij in, was mijn gedachte. Leek me vrij redelijk aangezien de fout bij de verkoper ligt.
Verkoper geeft aan dat hij de prijs van het kledingstuk wil retourneren als ik het terugstuur, maar de verzendkosten niet. Dat lijkt mij niet kloppen, dan ben ik twee keer verzendkosten kwijt voor niets terwijl hij geen kosten heeft en nog steeds het kledingstuk. Nu oppert hij dat ik het kledingstuk dan zelf maar moet verkopen. Maar ik wil een kledingstuk kopen, niet verkopen. Ik ben toch de klant hier, of ben ik nu gek?

Ik snap dat MP anders werkt dan een webshop waar je ongelimiteerd gratis kunt retourneren en dat hoeft van mij ook niet, maar dit vind ik niet kloppen. Wat vinden jullie? Tips over hoe ik nu nog kan reageren? Of kwestie van mijn verlies nemen en nooit meer bij deze verkoper kopen? Het gaat overigens over een bedrijf, geen privéverkoper.

Ik zou mijn verlies nemen en een slechte beoordeling schrijven met dit verhaal.
Libra86 schreef:
16-08-2019 07:11
Haha! Die is goed!

Gisteren zou eerst iemand anders 1 van de 2 producten ophalen.
Kreeg een half uur daarvoor een bericht van diegene dat hij niet zoveel geld voor zijn eigen marktplaats spullen had gekregen als gehoopt, of hij mijn product om die reden voor minder kon krijgen.

Nou nee...

Toen zou ik het dus aan die ander verkopen.
Dat ging niet door, koper 1 had mij ondertussen weer een bericht gestuurd dat hij geld van zijn vriendin kon krijgen.
En aangezien het product nog niet verkocht was, was diegene blij.
Vroeg wanneer hij langs kon komen.
Ik antwoordde dat het op dat moment wel kon.
Bericht was meteen gelezen maar geen antwoord..

2 uren geleden een bod (en een hoger bod dan de vraagprijs ook nog), diegene komt het als het goed is deze ochtend ophalen.

En natuurlijk reageert koper 1 nu, dat hij in slaap was gevallen.
Heel bijzonder als je binnen 1 minuut slaap valt en het bericht op gelezen staat.

Ik word soms zo moe van het communiceren met mensen via marktplaats, om die reden breng ik soms nog liever alles naar de kringloop.
Oh ja echt irri. Had ik laatst ook met een kastje. Ik ga accoord met een bod we hadden veel over en weer zitten mailen want het ding is geverfd en dat staat ook in de advertentie maar uiteindelijk wilde ze dus minder betalen omdat het geverfd is. Doe ik doe er voor de vorm 2,50 af omdat ik het ding ook gewoon kwijt wil dus afijn we zijn accoord na veel gemail en ik vraag wanneer kom je het ophalen, stilte. 24 uur lang stilte. Dus ik denk ze wil het toch niet hebben en ga in op de volgende bieder. Die kan het meteen ophalen. Is het ding weg, komt bieder 1 nog eens met.. Oh ik dacht dat we een accoord hadden. Zucht.
Alle reacties Link kopieren
Ik had colberts van mijn man erop staan.
Ene Tom vroeg of ik de mouw van oksel tot oksel wou meten, de lengte van het rugpand, etc. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat het niet gaat passen. Prima, kan gebeuren.

Paar maanden later waren we op vakantie. De colberts stonden nog steeds op MP. Tijdens mijn vakantie kreeg ik een berichtje van ene Tom. Of ik de mouwlengte wou meten. Aangezien ik op vakantie was, heb ik niet a-la-minute gereageerd. Dag later; of ik het rugpand wou opmeten. Weer paar uur later; wat ik voor domme doos ben om dingen op MP te zetten als ik toch niet reageer.
Ik heb teruggestuurd dat hij zelf minstens zo dom was omdat ik hem paar maanden geleden dit allemaal doorgegeven had en hij toen tot de conclusie kwam dat het niet paste.
Nou, ik kreeg me een partij getier over me heen. Ik heb niet eens meer gereageerd.
Maar vond het wel vreemd; je kan in je MP account toch zien dat je al eerder hierover gecommuniceerd hebt?
Alle reacties Link kopieren
marele schreef:
09-08-2019 15:04
Zij of hij kan natuurlijk nu alles van alles verzinnen hè. Dat het hoogste bod ik zeg maar wat € 75 was. Terwijl dat helemaal niet zo is
gelukkig was het een eerlijk persoon, ik heb het net opgehaald voor het bedrag dat ik heb geboden! ben erg blij nu!
Don't cry, buy a bag and move on.
piepp schreef:
16-08-2019 22:18
Maar vond het wel vreemd; je kan in je MP account toch zien dat je al eerder hierover gecommuniceerd hebt?
Niet als je die conversraties hebt verwijderd. Als ik een deal of een gesprek heb afgerond verwijder ik die. Ik zou dan een half jaar later echt niet meer weten met wie ik misschien als eerder contacct had gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie hier iets over de kringloop, die bij ons heeft alleen maar hele oude stoffige dingen. Zeker voor kinderkleding hoef je daar niet te kijken... woon duidelijk in de verkeerde regio.

Hoe zijn jullie ervaringen met FB Marketplace? Ik heb tot nu toe elke keer alleen maar mensen die iets op komen halen maar vervolgens nooit op komen dagen. En als je er dan iets over zegt is het antwoord : Iets tussengekomen sorry. Echt zo ongelovelijk irritant !!!

Heb vorige week goed verkocht op MP. Deze week weer stukken minder. Het zijn echt vlagen !!
Alle reacties Link kopieren
Meubels te koop hebben staan op Martkplaats. Natuurlijk is de prijs "wat de liefhebber er voor geeft".
Maar pissig zijn, omdat ik geen eethoek van 2 jaar oud verkoop voor € 10,00 en ook boos worden, omdat ik niet binnen een minuut reageeer..........
Ik zit niet zo vastgekleeft aan mijn telefoon dat ik altijd direct reageer op een bericht en het spul staat mij ook niet zo in de weg dat ik genoegen neem met een minimaal bod.
Dan doe ik het wel naar een goed doel of via via naar iemand die het goed kan gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik nu al een paar keer heb gehad zijn berichten als: Hoi, ik wil het wel kopen voor .........€8. (Of een ander bedrag natuurlijk)

Doen deze mensen die puntjes expres? Want ze doen zoveel puntjes dat je het bericht moet openen om het bod te lezen. Heel irritant, alsof ze zelf al weten dat het bod niet acceptabel is maar ze toch willen dat je het opent. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
LD199 schreef:
17-08-2019 20:30
Wat ik nu al een paar keer heb gehad zijn berichten als: Hoi, ik wil het wel kopen voor .........€8. (Of een ander bedrag natuurlijk)

Doen deze mensen die puntjes expres? Want ze doen zoveel puntjes dat je het bericht moet openen om het bod te lezen. Heel irritant, alsof ze zelf al weten dat het bod niet acceptabel is maar ze toch willen dat je het opent. :facepalm:
Die puntjes staan er automatisch als je op het wolkje (bericht sturen) klikt
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
[quote=marele post_id=30285481 time=1566136067 user_id=129396]
Die puntjes staan er automatisch als je op het wolkje (bericht sturen) klikt
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet zo goed tegen gebedel merk ik. Had eerder een bigshopper vol (25 stuks? ) nette kinderkleding voor 12,- erop staan. Hele bups foto's van de inhoud erbij natuurlijk. Kreeg diverse mails van mensen die het graag gratis op willen halen. Eentje schreef zelfs dat ze, als ze dit aan mij zou betalen, geen eten meer kon kopen.

Nu weer een roze meisjesfiets. Duidelijk gebruikt, krasjes etc zichtbaar op foto's. Maar banden, remmen, slot etc. nog goed en je kunt er dus zo op fietsen. Bieden vanaf 15,-. Maar dan dus weer berichten van mensen die 5 euro bieden in een privebericht, omdat ze het zo moeilijk hebben en meer niet kunnen missen.
Ik vind dat echt irritant. Volgens mij heb ik al hele schappelijke prijzen, fiets was nieuw 150,- dus ik vraag maar 10% van de nieuwprijs.

Met stip op 2 zeker alle afspraken die niet nagekomen worden en berichten waar niet meer op gereageerd wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven