Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ... valt er nog iets te ergeren? deel 3

19-10-2017 09:08 3312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic is gesloten door de moderator, hierbij een vers topic over het Wel en vooral Wee bij het kopen en verkopen op Marktplaats. Natuurlijk is er ook ruimte voor FB- en Ruilen doet Huilen verhalen.
Deel je ergernissen en bizarre verhalen hier!

Mijn ergernissen:
- Je stuurt je gegevens en daarna doodse stilte
- Onzinbiedingen, waar ik niet op reageer
- Veel te laat komen opdagen op een afhaalafspraak.

Moet zeggen dat mijn ervaringen best positief zijn en krijg af en toe ook aardige reacties dat ze zo blij zijn met hun aankoop.
Dat vind ik altijd erg leuk.. mijn meuk maakt andere mensen blij.

Komt u maar............

Het nieuwe deel: geld-recht/marktplaats-ergernissen-deel ... #p30597322
Horen, zien en .... reageren
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu een rare situatie: iemand die paar spullen tegelijk wilde kopen, mooie prijs gemaakt incl verzenden. Pakketje klaargemaakt, geld ontvangen. Zegt ze ineens: ik zie er toch maar vanaf, kunt u het geld terugstorten? Ik zou het pakket vanmiddag posten en kreeg vanmorgen dat bericht. Wat moet ik nou doen? Gewoon terugstorten en het daarbij laten of het pakket toch versturen?
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
06-10-2019 09:58
Ja daar heb ik ook echt een rothekel aan !!
wat is de moeite !! als je het niet meer wil kan je het ook zeggen. Sterker nog : Ik vraag er om wanneer ik een bod accepteer
Ik vraag mij echt af wat de moeite is inderdaad.
Sorry te duur is toch echt snel getypt haha.
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
08-10-2019 13:46
Ik heb nu een rare situatie: iemand die paar spullen tegelijk wilde kopen, mooie prijs gemaakt incl verzenden. Pakketje klaargemaakt, geld ontvangen. Zegt ze ineens: ik zie er toch maar vanaf, kunt u het geld terugstorten? Ik zou het pakket vanmiddag posten en kreeg vanmorgen dat bericht. Wat moet ik nou doen? Gewoon terugstorten en het daarbij laten of het pakket toch versturen?
Als dit bij mij zou gebeuren, had ik het gewoon verstuurd. Ik frankeer online en die kosten kan ik dus sowieso niet terugkrijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had niet online gefrankeerd, heb het geld toch maar teruggestort om geen gezeik te krijgen, maar baal hier wel van
Alle reacties Link kopieren
Ik had interesse in wat speciaal gereedschap. Dat werd aangeboden voor €75, plus €10 verzendkosten, dus totaal €85.
Ik heb de persoon een link gestuurd waar het gereedschap bij een shop werd aangeboden voor €87,95 inclusief verzending. En dan zat er een opberg doos bij en natuurlijk garantie.
Dus ik vroeg of hij/zij de prijs wilde heroverwegen. Krijg ik een heel gepikeerd bericht van de persoon dat ik dan maar die nieuwe moet kopen.
Ga ik ook doen, maar de reactie sloeg echt nergens op.
F1823 schreef:
08-10-2019 17:04
Ik had interesse in wat speciaal gereedschap. Dat werd aangeboden voor €75, plus €10 verzendkosten, dus totaal €85.
Ik heb de persoon een link gestuurd waar het gereedschap bij een shop werd aangeboden voor €87,95 inclusief verzending. En dan zat er een opberg doos bij en natuurlijk garantie.
Dus ik vroeg of hij/zij de prijs wilde heroverwegen. Krijg ik een heel gepikeerd bericht van de persoon dat ik dan maar die nieuwe moet kopen.
Ga ik ook doen, maar de reactie sloeg echt nergens op.
Zo een zag ik er ook een paar dagen geleden. Verkoper verkocht 4 flesjes van The Ordinary (merk gezichtsverzorging). Twee flesjes waren nieuw, twee waren voor de helft op. Als ik ze nieuw zou kopen ben ik goedkoper uit. Deze persoon vroeg 30 euro terwijl je nieuw geloof ik rond de 20 euro uitkomt :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
F1823 schreef:
08-10-2019 17:04
Ik had interesse in wat speciaal gereedschap. Dat werd aangeboden voor €75, plus €10 verzendkosten, dus totaal €85.
Ik heb de persoon een link gestuurd waar het gereedschap bij een shop werd aangeboden voor €87,95 inclusief verzending. En dan zat er een opberg doos bij en natuurlijk garantie.
Dus ik vroeg of hij/zij de prijs wilde heroverwegen. Krijg ik een heel gepikeerd bericht van de persoon dat ik dan maar die nieuwe moet kopen.
Ga ik ook doen, maar de reactie sloeg echt nergens op.
Van mij zou je exact hetzelfde antwoord hebben gekregen.
Alle reacties Link kopieren
marele schreef:
08-10-2019 18:59
Van mij zou je exact hetzelfde antwoord hebben gekregen.
Nouja, iemand kan je er toch op wijzen dat het nieuw goedkoper is? Dan kan je kiezen, je laat het zo en verkoopt het niet of je gaat het goedkoper aanbieden.
Alle reacties Link kopieren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
08-10-2019 20:15
Nouja, iemand kan je er toch op wijzen dat het nieuw goedkoper is? Dan kan je kiezen, je laat het zo en verkoopt het niet of je gaat het goedkoper aanbieden.

Kan.
Maar als ik het ergens nieuw goedkoper kan krijgen inclusief doos inclusief garantie dan ga ik niet eens meer de moeite nemen om op marktplaats het goedkoper te krijgen. Dan zeg ik gewoon sorry mevrouw ik zie er vanaf.

Ik heb bij een bouwmarkt gewerkt en heb echt 764785425 keer moeten aanhoren, bij de karwei is het goedkoper.
Ik mocht van mijn baas niet antwoorden “dan gaat u toch naar de karwei ipv hier bij mij staan zeiken”
Maar ik dacht het wel.
Dit was overigens in de tijd nog voor de prijsvechters en laatste prijsgarantie en weet ik veel wat voor gedoe.
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
08-10-2019 20:15
Nouja, iemand kan je er toch op wijzen dat het nieuw goedkoper is? Dan kan je kiezen, je laat het zo en verkoopt het niet of je gaat het goedkoper aanbieden.
Ik had vandaag precies hetzelfde.
Advertentie van een tv meubeltje van Ikea voor 20 euro.
Ik dacht : dat is precies wat ik zoek, dus gevraagd of het meubel er nog was.

Ondertussen keek ik nog even op de website van Ikea en zag dat de nieuwprijs maar 10 euro is.

Had een bericht terug van diegene dat het meubel er nog was.

Toen stuurde ik terug dat ik had gezien dat de nieuwprijs 10 euro was.

Kreeg terug dat hij het meubel al 2 jaar heeft en dat ik het ook voor 10 euro op mag halen.

Ik vind het raar dat iemand de nieuwprijs wil voor een product wat niet nieuw is.
Is het goed recht van de verkoper natuurlijk, maar op die manier verkoop ik mijn eigen spullen niet.
Alle reacties Link kopieren
Libra86 schreef:
08-10-2019 22:21
Ik had vandaag precies hetzelfde.
Advertentie van een tv meubeltje van Ikea voor 20 euro.
Ik dacht : dat is precies wat ik zoek, dus gevraagd of het meubel er nog was.

Ondertussen keek ik nog even op de website van Ikea en zag dat de nieuwprijs maar 10 euro is.

Had een bericht terug van diegene dat het meubel er nog was.

Toen stuurde ik terug dat ik had gezien dat de nieuwprijs 10 euro was.

Kreeg terug dat hij het meubel al 2 jaar heeft en dat ik het ook voor 10 euro op mag halen.

Ik vind het raar dat iemand de nieuwprijs wil voor een product wat niet nieuw is.
Is het goed recht van de verkoper natuurlijk, maar op die manier verkoop ik mijn eigen spullen niet.
Ik zou dat dan voor veel Ikea spul wel overwegen; kost in elk geval veel tijd het in elkaar te zetten. Zo heb ik ook een kastje voor 10% goedkoper dan de nieuwprijs gekocht om de hoek; scheelt niet alleen reiskosten maar ook moeite :-D . Maar ja dat ben ik
Schaapje11 schreef:
08-10-2019 22:32
Ik zou dat dan voor veel Ikea spul wel overwegen; kost in elk geval veel tijd het in elkaar te zetten. Zo heb ik ook een kastje voor 10% goedkoper dan de nieuwprijs gekocht om de hoek; scheelt niet alleen reiskosten maar ook moeite :-D . Maar ja dat ben ik
Ik vind het altijd wel leuk om Ikea meubels in elkaar te zetten.

Nu denk ik : voor 10 euro voor het meubel en 3 euro verzendkosten heb ik een nieuw Ikea tv meubeltje.
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
08-10-2019 13:46
Ik heb nu een rare situatie: iemand die paar spullen tegelijk wilde kopen, mooie prijs gemaakt incl verzenden. Pakketje klaargemaakt, geld ontvangen. Zegt ze ineens: ik zie er toch maar vanaf, kunt u het geld terugstorten? Ik zou het pakket vanmiddag posten en kreeg vanmorgen dat bericht. Wat moet ik nou doen? Gewoon terugstorten en het daarbij laten of het pakket toch versturen?
Nou dan had ik het pakketje meteen op de post gedaan en haar daarna pas meegedeeld dat het al onderweg was.
Zou het echt niet terugstorten na al het werk dat je erin hebt zitten, kom nou!
Taralina schreef:
09-10-2019 00:45
Nou dan had ik het pakketje meteen op de post gedaan en haar daarna pas meegedeeld dat het al onderweg was.
Zou het echt niet terugstorten na al het werk dat je erin hebt zitten, kom nou!
Inderdaad, maar op het briefje van de PostNL staat wel de tijd waarop het is aangenomen, dus dan kan de koper misschien daarover klagen. Aan de andere kant kun je ook zeggen dat je het bericht pas aan het einde van de dag hebt gelezen en het pakket nu helaas al op de post is. En anders zeggen dat je het al online gefrankeerd heb, kan ze kiezen of ze het bedrag terug wil min de verzendkosten of dat ze toch het pakket wil hebben. Als ze het pakket niet wil, heb je dan toch nog wat geld voor de moeite die je erin gestopt hebt.
Alle reacties Link kopieren
Iemand biedt net op een stoel, in de advertentie staat dat hij alleen op te halen is. Vrouw biedt iets meer dan de helft van wat ik vraag, ik ga toch akkoord omdat stoel er al bijna 3 maanden op staat.

Of ik hem wil verzenden. Ik zeg nee, ik heb daar geen doos voor en zonder doos beschadigt hij denk ik.

Mevrouw: je kan toch een doos gaan kopen op postkantoor , of een paar winkels af gaan.

Ik: Nee sorry, ik denk niet dat ze zulke grote dozen verkopen.

Mevrouw: hoop scheldwoorden, dat ik er geen moeite voor wil doen, belachelijk, ze gaat me 1 ster geven etcetera.

Mijn partner vindt dat ik terug moet sturen dat zij een doos kan regelen, die naar mij opstuurt en dat ik de stoel dan in de doos terug stuur 😊 geen moeite toch! Maar dat vind ik dan weer teveel moeite 😉

Maar toch he, dat sterrensysteem is soms echt wel handig en ik lig ook niet wakker van 1 ster, maar zo krijg je wel echt een vertekend beeld!
Alle reacties Link kopieren
Libra86 schreef:
08-10-2019 22:21
Ik had vandaag precies hetzelfde.
Advertentie van een tv meubeltje van Ikea voor 20 euro.
Ik dacht : dat is precies wat ik zoek, dus gevraagd of het meubel er nog was.

Ondertussen keek ik nog even op de website van Ikea en zag dat de nieuwprijs maar 10 euro is.

Had een bericht terug van diegene dat het meubel er nog was.

Toen stuurde ik terug dat ik had gezien dat de nieuwprijs 10 euro was.

Kreeg terug dat hij het meubel al 2 jaar heeft en dat ik het ook voor 10 euro op mag halen.

Ik vind het raar dat iemand de nieuwprijs wil voor een product wat niet nieuw is.
Is het goed recht van de verkoper natuurlijk, maar op die manier verkoop ik mijn eigen spullen niet.
Sowieso en zou niet de nieuwprijs betalen voor Ikea meuk van 2 jaar oud.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
08-10-2019 18:22
Zo een zag ik er ook een paar dagen geleden. Verkoper verkocht 4 flesjes van The Ordinary (merk gezichtsverzorging). Twee flesjes waren nieuw, twee waren voor de helft op. Als ik ze nieuw zou kopen ben ik goedkoper uit. Deze persoon vroeg 30 euro terwijl je nieuw geloof ik rond de 20 euro uitkomt :facepalm:
Gadver, ik zou sowieso geen aangebroken verzorgingsproducten kopen.
minnimouse schreef:
12-10-2019 22:08
Gadver, ik zou sowieso geen aangebroken verzorgingsproducten kopen.
Nee ik ook niet, maar dat vond ik opzich het probleem niet. Ik vond het gewoon belachelijk dat je voor halfgevulde flesjes meer betaalt dan dat je het nieuw thuis laat bezorgen door Douglas.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
12-10-2019 22:19
Nee ik ook niet, maar dat vond ik opzich het probleem niet. Ik vond het gewoon belachelijk dat je voor halfgevulde flesjes meer betaalt dan dat je het nieuw thuis laat bezorgen door Douglas.
Dat wel ja.
Vragen mag altijd, maar ik neem aan dat niemand het koopt ;-)
Alle reacties Link kopieren
sammie500 schreef:
12-10-2019 21:50
Iemand biedt net op een stoel, in de advertentie staat dat hij alleen op te halen is. Vrouw biedt iets meer dan de helft van wat ik vraag, ik ga toch akkoord omdat stoel er al bijna 3 maanden op staat.

Of ik hem wil verzenden. Ik zeg nee, ik heb daar geen doos voor en zonder doos beschadigt hij denk ik.

Mevrouw: je kan toch een doos gaan kopen op postkantoor , of een paar winkels af gaan.

Ik: Nee sorry, ik denk niet dat ze zulke grote dozen verkopen.

Mevrouw: hoop scheldwoorden, dat ik er geen moeite voor wil doen, belachelijk, ze gaat me 1 ster geven etcetera.

Mijn partner vindt dat ik terug moet sturen dat zij een doos kan regelen, die naar mij opstuurt en dat ik de stoel dan in de doos terug stuur 😊 geen moeite toch! Maar dat vind ik dan weer teveel moeite 😉

Maar toch he, dat sterrensysteem is soms echt wel handig en ik lig ook niet wakker van 1 ster, maar zo krijg je wel echt een vertekend beeld!
Ach, waarschijnlijk kan ze die ster niet eens geven ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
12-10-2019 22:51
Ach, waarschijnlijk kan ze die ster niet eens geven ;)
Je kunt al sterren geven zodra er een bepaald aantal berichten is verstuurd.
Altijd van je afsnijden
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
12-10-2019 22:07
Sowieso en zou niet de nieuwprijs betalen voor Ikea meuk van 2 jaar oud.
Nee, tenzij het nog in een dichte doos zit en niet meer bij Ikea zelf te krijgen is. Ik heb laatst voor een boek dat nergens meer te krijgen is wel de nieuwprijs betaald, maar dat was nog nieuw in plastic, en ik kon het dus niet meer in de winkel kopen. Ik was al blij dat verkoper het niet ineens een collectors item vond ;-) .
Alle reacties Link kopieren
Ik moest voor mijn moeder 2 meubels die nog netjes waren maar in de weg stonden erop zetten “gratis af te halen” direct een reactie, ik wil het super graag hebben maar kan pas zondag komen. Nou, vooruit. Komt niet opdagen en ook geen reactie op berichten meer. Nu word het vandaag door grofvuil meegenomen.
Alle reacties Link kopieren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
14-10-2019 14:52
Ik moest voor mijn moeder 2 meubels die nog netjes waren maar in de weg stonden erop zetten “gratis af te halen” direct een reactie, ik wil het super graag hebben maar kan pas zondag komen. Nou, vooruit. Komt niet opdagen en ook geen reactie op berichten meer. Nu word het vandaag door grofvuil meegenomen.
Nooit langer reserveren dan een dag, en met gratis helemaal niet reserveren. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
Voor iedereen een groene tuin
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
14-10-2019 14:52
Ik moest voor mijn moeder 2 meubels die nog netjes waren maar in de weg stonden erop zetten “gratis af te halen” direct een reactie, ik wil het super graag hebben maar kan pas zondag komen. Nou, vooruit. Komt niet opdagen en ook geen reactie op berichten meer. Nu word het vandaag door grofvuil meegenomen.
Zonde. Had ze dan door de kringloop laten ophalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven