Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ... valt er nog iets te ergeren? deel 3

19-10-2017 09:08 3312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic is gesloten door de moderator, hierbij een vers topic over het Wel en vooral Wee bij het kopen en verkopen op Marktplaats. Natuurlijk is er ook ruimte voor FB- en Ruilen doet Huilen verhalen.
Deel je ergernissen en bizarre verhalen hier!

Mijn ergernissen:
- Je stuurt je gegevens en daarna doodse stilte
- Onzinbiedingen, waar ik niet op reageer
- Veel te laat komen opdagen op een afhaalafspraak.

Moet zeggen dat mijn ervaringen best positief zijn en krijg af en toe ook aardige reacties dat ze zo blij zijn met hun aankoop.
Dat vind ik altijd erg leuk.. mijn meuk maakt andere mensen blij.

Komt u maar............

Het nieuwe deel: geld-recht/marktplaats-ergernissen-deel ... #p30597322
Horen, zien en .... reageren
Grrr heb iets voor €50 op marktplaats staan. Andere artikelen die er op lijken worden voor €80 aangeboden. Dus mijn prijs is niet aan de hoge kant. Ik heb ingeschakeld dat je alleen vanaf €50 kan bieden en dan krijg ik nog een mailtje of het niet voor €20 kan :hamer:
Alle reacties Link kopieren
Grrrrr, eerst de ene wou kopen, hou ik het gereserveerd. Terwijl ik andere koper heb. Ze had het druk, bla bla bla. Kan hij het woensdag of donderdag ophalen, zeg ik donderdag kan, laat he even weten hoe laat dan blijf ik er voor thuis. Ach... Het hoeft ook niet meer. Waarschijnlijk vond hij dat te bot ofzo? Het is toch logisch dat je een dag en tijdstip af wilt spreken ik ga niet 2 hele dagen op iemand zitten wachten. Wil gewoon door met mijn leven. Ging ook maar om paar euro. Ik geef het dan liever nog aan iemand gratis die aardig doet als aan een chagrijn.

Of is het echt raar te vragen wanneer iemand ongeveer komt? Rare mensen zijn er toch.
Alle reacties Link kopieren
aspirientje schreef:
07-05-2018 09:28
Ik laat het inderdaad maar gaan Minnimouse, dat is het me niet waard.

Ik vind het ook altijd gek, die korte antwoorden of vragen zonder aanspreking en afsluiting. Zo veel tijd en moeite kost dat toch niet, een beetje basisfatsoen? Het is niet omdat het niet face2face is dat je niet een beetje normaal gedrag kan vertonen.
Dit vind ik dus ook.

Ook eens een koop er om afgezegd. Ik hoef geen bot persoon aan mijn deur.

Ik zet soms dingen er op voor een prikkie, die kan ik ook naar 2ehands doen maar dan verkopen ze voor veel meer geld.
Denk je mensen te helpen, gaan ze alsnog eisen stellen aan een product voor een paar euro. Tsssss.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een telefoon op staan.
Kreeg gisteren een berichtje "50 euro vandaag ophalen".
:facepalm:
Heb terug gestuurd: "95 euro morgen ophalen".
Niks meer van gehoord :proud:
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
15-05-2018 22:52
Of is het echt raar te vragen wanneer iemand ongeveer komt? Rare mensen zijn er toch.
Nee hoor, ik wil ook een datum en tijdstip weten. Ik ga geen hele dagen zitten wachten of één of andere onbekende toevallig een keer langs komt.
Heb het ook weleens meegemaakt hoor. Ik zeg dan gewoon dat we een dag en tijdstip afspreken en als dat niet lukt, dan ga ik verder met iemand anders.
minnimouse schreef:
15-05-2018 23:01
Ik heb er een telefoon op staan.
Kreeg gisteren een berichtje "50 euro vandaag ophalen".
:facepalm:
Heb terug gestuurd: "95 euro morgen ophalen".
Niks meer van gehoord :proud:

:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
15-05-2018 22:52
[...]

Of is het echt raar te vragen wanneer iemand ongeveer komt? Rare mensen zijn er toch.
Nee, vind het helemaal niet raar. Ik wil ook weten wanneer iemand komt. Ik ga geen hele dag(en) zitten wachten op iemand, als ie al komt.
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
15-05-2018 23:01
Ik heb er een telefoon op staan.
Kreeg gisteren een berichtje "50 euro vandaag ophalen".
:facepalm:
Heb terug gestuurd: "95 euro morgen ophalen".
Niks meer van gehoord :proud:
:HA:
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Zijdehoentje schreef:
16-05-2018 09:28
Nee, vind het helemaal niet raar. Ik wil ook weten wanneer iemand komt. Ik ga geen hele dag(en) zitten wachten op iemand, als ie al komt.
Ik ook niet, heb idd meer te doen en ook als je niet werkt heb je wel eens afspraken of moet je anders de deur uit (boodschappen of zo). Sommige dingen wil ik ook niet 2 dagen in de gang heben staan.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
15-05-2018 23:01
Ik heb er een telefoon op staan.
Kreeg gisteren een berichtje "50 euro vandaag ophalen".
:facepalm:
Heb terug gestuurd: "95 euro morgen ophalen".
Niks meer van gehoord :proud:
Ik kreeg vd week een bericht met de standaardtekst en daaronder alleen: tien.
Het duurde serieus even voor ik snapte dat het een bod was :) Als het een goed bod was, had ik nog wel gereageerd.
.
Geen ergenis voor mezelf wel voor de koper.
Ze komen eerst item bekijken.
Oke goed gekeurd. De man gaat naar de auto geld ophalen.
Parkeerboete! Echt na nog geen 5 min staan.
Fanatieke parkeerwachter.
Toen werd het artikel toch wel duur.

Zegt die man poepsjaggie: waat is het hier betaald parkeren??

Euh ja dacht je dat die paal 2 meter hier vandaan voor de mooi er stond?
Alle reacties Link kopieren
Ben opruiming aan het houden en heb dus eea op MP gezet de afgelopen weken. Mijn beste ervaring was iemand die een tv-standaard kocht. Ik had in de advertentie gezet dat ik hem wel wilde brengen als het een beetje in de buurt was. Vraagprijs was 25 euro.
Een maand lang gebeurde er niks, toen was er opeens een jongen die 30 euro bood, en 35 als ik hem kwam brengen (ritje van een kwartier). Ik heb het ding direct in de auto gezet, voor hij zich kon bedenken :) Bij aflevering gaf hij me 40 euro en zei: laat maar zitten, bedankt voor de moeite. Dat die gozer het type straatrapper was en driehoog op een flatje woonde in Amsterdam Noord, maakte het extra leuk. Hij had trouwens nog één vraagje toen ik wegging: Of het ding duur was geweest :rofl:

Verder vooral positieve ervaringen. Behalve dan dat ik heb gemerkt dat concertkaartjes niet meer zo goed lopen op Marktplaats. Misschien kwam dat ook omdat dit dure waren (150 euro voor twee), maar er was veel belangstelling maar nog meer wantrouwen. Ook van mijn kant. Iemand wilde niet betalen via Marktplaats maar alleen via een normale overboeking, waarvan hij me dan een betalingsbewijsje zou sturen (tijd was te krap om te wachten tot geld gearriveerd was). Dat vertrouwde ik dan weer niet. Waarom zou iemand niet gewoon via MP willen betalen ?
Uiteindelijk ben ik toch maar zelf naar het concert gegaan en was ik blij dat ik de kaarten niet verkocht had, want ik heb een heerlijke avond gehad :D
Kaartjes kun je tegenwoordig beter verkopen via ticketswap, maar ja daar moet je Facebook voor hebben en dat heb en wil ik niet.
.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_268823 wijzigde dit bericht op 16-05-2018 12:55
Reden: foutje
93.55% gewijzigd
Even over VERZENDEN; onlangs in overleg met de koper een pakketje verzonden via SANDD.
Goed ingepakt > gefrankeerd > geadresseerd.

Uiteindelijk heeft het er 3 weken over gedaan om 28 km af te leggen!
Ik kreeg het er Spaans benauwd van.
Gelukkig was de koper geduldig. Zij kreeg uiteindelijk te horen dat 'het pakket nog niet in de verzending' stond....

SANDD mag dan wel goedkoper zijn dan POST.NL, maar dit vind ik niet kunnen.
Zij er mensen met soortgelijke ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Sandd is een rotbedrijf, en dat zeg ik niet alleen maar omdat ik bij PostNL werk :proud: Wij hebben tijdens de kerstdagen een gedeelte van hun kerstkaarten moeten verwerken omdat ze hun beloftes niet na konden komen.
Sindsdien vind ik het een rotbedrijf.
Yep. Drie brieven op verschillende dagen verstuurd, hebben er allemaal tussen de 2-3 weken over gedaan om aan te komen. Ik verstuur nooit meer iets met Sandd.
Sandd betaald ook bizar slecht. Is soort van hobbymatig tarief. Post.nl is al lachtertje voor de postbodes maar is echt weinig. Sandd betaald stukloon.
minnimouse schreef:
15-05-2018 23:01
Ik heb er een telefoon op staan.
Kreeg gisteren een berichtje "50 euro vandaag ophalen".
:facepalm:
Heb terug gestuurd: "95 euro morgen ophalen".
Niks meer van gehoord :proud:
Ik heb ook wel eens teruggestuurd: dat vind ik te weinig.
Impala: ticketswap kan nu ook met alleen een emailadres.
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
16-05-2018 16:29
Impala: ticketswap kan nu ook met alleen een emailadres.
Nee, dat dacht ik dus ook :proud: Maar je moet wel aanmelden met Facebook. Echter kun je daarna wel inloggen met het e-mailadres wat gekoppeld staat aan je Facebook.
KyloRen schreef:
16-05-2018 16:44
Nee, dat dacht ik dus ook :proud: Maar je moet wel aanmelden met Facebook. Echter kun je daarna wel inloggen met het e-mailadres wat gekoppeld staat aan je Facebook.
O serieus? Pff blij met een dode mus dus...
Ugh vraag 50 euro voor een wasmachine. Krijg de vraag of ik het niet gratis wil weggeven want "zielig verhaal". Ik kan daar dus echt niet tegen he...
Alle reacties Link kopieren
Kreeg vandaag ook weer een berichtje op iets wat ik te koop heb staan:

Kan ik vandaag op hallen? Kan je adres opsturen?

Met zo iemand wil ik niet eens onderhandelen. Leer eerst nl zinnen schrijven. En adres
Opsturen? Ik Zal mijn adres even via de post opsturen naar je... :mail:
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
21-05-2018 23:10
Ugh vraag 50 euro voor een wasmachine. Krijg de vraag of ik het niet gratis wil weggeven want "zielig verhaal". Ik kan daar dus echt niet tegen he...
Negeren is het beste. Als je zin hebt om creatief te zijn zou je kunnen kijken wat er gebeurt wanneer je het volgende antwoord terugstuurt:

"Sorry, gratis kan echt niet. Ik heb dit geld echt heel hard nodig, mijn man heeft me zwanger achtergelaten en nu moet ik alleen voor onze drie kinderen zorgen die allemaal nieuwe schoenen en jassen nodig hebben, de auto is kapot en ik loop ook al drie maanden achter met de huur... Ik kon aan je verhaal horen dat je snapt hoe moeilijk het leven soms kan zijn, wil je alsjeblieft mijn wasmachine overnemen voor 100 euro?"
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
16-05-2018 12:29
Ik kreeg vd week een bericht met de standaardtekst en daaronder alleen: tien.
Het duurde serieus even voor ik snapte dat het een bod was :) Als het een goed bod was, had ik nog wel gereageerd.
Reageren met "bedankt voor je bod op de verzendkosten"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven