Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ... valt er nog iets te ergeren? deel 3

19-10-2017 09:08 3312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic is gesloten door de moderator, hierbij een vers topic over het Wel en vooral Wee bij het kopen en verkopen op Marktplaats. Natuurlijk is er ook ruimte voor FB- en Ruilen doet Huilen verhalen.
Deel je ergernissen en bizarre verhalen hier!

Mijn ergernissen:
- Je stuurt je gegevens en daarna doodse stilte
- Onzinbiedingen, waar ik niet op reageer
- Veel te laat komen opdagen op een afhaalafspraak.

Moet zeggen dat mijn ervaringen best positief zijn en krijg af en toe ook aardige reacties dat ze zo blij zijn met hun aankoop.
Dat vind ik altijd erg leuk.. mijn meuk maakt andere mensen blij.

Komt u maar............

Het nieuwe deel: geld-recht/marktplaats-ergernissen-deel ... #p30597322
Horen, zien en .... reageren
Mocht het niet op tijd komen, dan zou ik de schade delen.
Alle reacties Link kopieren
Zoiets dacht ik zelf eigenlijk ook.

Ik wacht het maar af. En ik hoop dat je gelijk hebt, dat het er morgen gewoon is.
Zo stom he? Denk je goed te doen door op deze manier te versturen, gaat het toch fout.
Alle reacties Link kopieren
Over rare reacties gesproken.
Had n koper uit Duitsland (Tina uit Duitsland )die n kast van mij wilde kopen.oke prima leuk.
Maten doorgemaild .nog veel meer details alles in orde ze was helemaal weg van de kast
of we de kast ook konden bezorgen in Munster.
Nee daar heb ik geen auto voor dus. Wel telefoon nummers gewisseld .
Hou bitte bitte de kast vast.in het weekend komt mijn dochter. Die wil vast wel voor mij naar Holland rijden.oke. het liep toch geen storm op de kast.
Tijdens het weekend telefoon .het ging niet door want de vriend van de dochter wou niet rijden. Bitte bitte .hou m nog even vast. Ik heb nog n vriendin .die is momenteel ziek maar volgend weekend was ze vast wel beter en wilde ze ook vast wel naar Holland rijden. Was intussen al wel zo ver dat ik dacht.ja alles goed en wel .maar mocht ik de kast kunnen verkopen .gaat ie weg.
Ik zeg tegen mijn man .weet je wat .hij staat er al zo lang op.ik maak ook n account aan.en zet m dan bij mij .mijn man had intussenook al n heel laag bod van iemand gehad .die steeds weer vroeg .ben je die kast nu nog niet kwijt
Zet de kast er dus opnieuw op met mijn naam erbij. Wat schetst mijn verbazing .de eerste reactie was van Duitse Tina. Of ik zo vriendelijk wilde zijn om haar de maten van de kast te mailen . So ein tolle Schrank wou ze toch echt wel graag hebben. Had ze haar leven lang al naar gezocht
Ik heb terug gemaild dat ze de maten allang had. En of haar dochters vriend nu wel wou rijden .of dat haar vriendin intussen beter was.
Nooit meer iets gehoord.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag de schuur opgeruimd en meteen maar een magnetron gratis af te halen op Marktplaats gezet.

Meteen diverse reacties; iemand die wil morgenmiddag misschien komen. Ja, ik ga niet op de helft van een vrije dag zitten wachten of iemand toevallig mijn oude magnetron komt ophalen.

Een ander zegt over een half uur te komen maar heeft mijn adres niet eens ... ik ga er ook niet achteraan als hij niks meer vraagt.
Je zou die magnetron beter gewoon in de fik kunnen zetten dan dit gedoe...
Even wachten met de magnetron, mijn ervaring is dat de normalere mensen nu werken en straks of in het weekend wel gaan reageren en een normale afspraak met je kunnen maken.

Oh erg he? Klinkt heel lomp zo. Maar is wel mijn ervaring

Meteen ook zelf weer vraagje... ik had/heb twee exact dezelfde dure producten. De ene is verkocht en afgenomen, de andere heb ik zelf nog een maandje gebruikt. Die ik nog heb is net even iets beter (minder gebruikt volgens de teller, een onderdeel twee maanden terug vernieuwd en schadevrij). Dus ik dacht aan dezelfde prijs. Heb ik op MP gezet met ruim 20 fotos erbij en uitgebreide tekst én een vaste prijs te weten hetzelfde als ik voor de andere heb gekregen. Nu krijg ik echt tig mailtjes met “voor zoveel kom ik hem halen” en “hij is niet meer dan X waard” etc. En dan bieden ze 60-70% onder de prijs.

Ik geef steeds aan dat de prijs in de advertentie staat en uitleg over de prijs maar dan krijg ik dezelfde mailtje of bozer terug.

Moet ik gewoon (ook) geduld hebben of zou ik nou zo’n mazzel hebben gehad met het eerste product? Ik word er beetje onzeker van. Als ik vergelijk met andere advertenties zit ik volgens mij niet zo gek...
ShaunTheSheep schreef:
14-09-2018 16:24
Even wachten met de magnetron, mijn ervaring is dat de normalere mensen nu werken en straks of in het weekend wel gaan reageren en een normale afspraak met je kunnen maken.

Bedankt he, ik heb gewoon vrij vandaag... :cry:
ShaunTheSheep schreef:
14-09-2018 16:24
Meteen ook zelf weer vraagje... ik had/heb twee exact dezelfde dure producten. De ene is verkocht en afgenomen, de andere heb ik zelf nog een maandje gebruikt. Die ik nog heb is net even iets beter (minder gebruikt volgens de teller, een onderdeel twee maanden terug vernieuwd en schadevrij). Dus ik dacht aan dezelfde prijs. Heb ik op MP gezet met ruim 20 fotos erbij en uitgebreide tekst én een vaste prijs te weten hetzelfde als ik voor de andere heb gekregen. Nu krijg ik echt tig mailtjes met “voor zoveel kom ik hem halen” en “hij is niet meer dan X waard” etc. En dan bieden ze 60-70% onder de prijs.

Ik geef steeds aan dat de prijs in de advertentie staat en uitleg over de prijs maar dan krijg ik dezelfde mailtje of bozer terug.

Moet ik gewoon (ook) geduld hebben of zou ik nou zo’n mazzel hebben gehad met het eerste product? Ik word er beetje onzeker van. Als ik vergelijk met andere advertenties zit ik volgens mij niet zo gek...

Ik denk dat je nu gewoon pech hebt :( Ik zou gewoon nog even geduld hebben, mocht je na een paar weken nog met het product zitten dan kan je hem altijd afprijzen. Zeker als je zegt dat jouw prijs vergelijkbaar is met hetzelfde soort advertenties, denk ik dat je het beste even kan wachten.
Ondertussen de boze mailtjes negeren :thumbsup:
Vixxen schreef:
14-09-2018 17:01
Bedankt he, ik heb gewoon vrij vandaag... :cry:
Nee nee jij doet ook heeeeel nuttig werk vandaag. Je ruimt lekker op en je brengt weer goede recycle-producten terug in de maatscahppij :lol:
ShaunTheSheep schreef:
14-09-2018 18:49
Nee nee jij doet ook heeeeel nuttig werk vandaag. Je ruimt lekker op en je brengt weer goede recycle-producten terug in de maatscahppij :lol:

Ik heb eigenlijk vooral op de bank gezeten met een dekentje en een bak m&m's maar lief dat je het zegt ;) :heart:
Ohja hahaha ik zie nu pas dat de magnetron van Minni is. Nouja, die m&ms voelen zich anders ook zo nutteloos en eenzaam en daar heb jij vandaag wat aan gedaan.
Alle reacties Link kopieren
De magnetron was binnen een uur opgehaald door een aardig uitziende man.
Heb trouwens 1 mailtje ontvangen van iemand die de moeite nam een fatsoenlijk berichtje te typen en zei dat ‘ie hem voor zijn hobby kon gebruiken. De rest was in de trant van ‘kom hem nu halen’ en ‘kom maandag om 14 uur’. Succes, dan werk ik.
ShaunTheSheep schreef:
14-09-2018 19:36
Ohja hahaha ik zie nu pas dat de magnetron van Minni is. Nouja, die m&ms voelen zich anders ook zo nutteloos en eenzaam en daar heb jij vandaag wat aan gedaan.

:proud: ik voel me bijna trots haha
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het trouwens ook echt irritant dat kopers altijd maar denken dat ze overdag iets kunnen ophalen
Ben toch niet de enige die werkt??
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
14-09-2018 20:49
Ik vind het trouwens ook echt irritant dat kopers altijd maar denken dat ze overdag iets kunnen ophalen
Ben toch niet de enige die werkt??
Ja vind ik ook. Vraag dan tenminste of het uitkomt.

Had dat ooit met iemand die mijn huurwoning overnam. Zij werkte niet overdag en ik wel. Vond zij dat ik maar vrij moest nemen zodat zij de woning kon bezichtigen. Euh ... jij wil een woning. Ik ben volgende maand gewoon weg :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Niet alleen de normale Marktplaats is een ramp, de Marktplaats-aanbieding ook! Wacht al twee, bijna drie, maanden op mijn terugbetaling.

Meedere keren gebeld en gemaild en steeds maar weer: 'Nee, mevrouw. Het bedrag is toch echt naar u teruggestort.'

Gillend gek word ik ervan. Nu weer een mailtje gestuurd en opeens een reactie, 'oh ik zie dat er een storing in de terugbetaling was, binnen 14 dagen krijgt u het terug.'

Zal me benieuwen 😒
Alle reacties Link kopieren
Het is geen marktplaats aankoop...
Maar ben op zoek naar een andere auto... (een occassion).
Hoe komt het toch dat autoverkopers zich alleen maar tot de man kunnen richten wanneer we duidelijk aangeven dat IK een nieuwe auto moet hebben
Kunnen vrouwen geen verstand hebben van auto's????
Was er dus al snel klaar mee, en de auto die er stond werd het ook niet hahaha
(sorry, moest het even kwijt)
Vreselijk irritant is dat inderdaad! Ik ben er ook een keer een showroom om uitgelopen terwijl ik echt serieuze koopintentie had. Heb een ander merk gekocht waar ik wel serieus behandeld werd door de verkoper.

En heb later ook wel eens een auto gekocht die ik al wilde maar bij een andere dealer omdat de eerste me ook geen blik waardig keurde.
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
15-09-2018 20:10
Vreselijk irritant is dat inderdaad! Ik ben er ook een keer een showroom om uitgelopen terwijl ik echt serieuze koopintentie had. Heb een ander merk gekocht waar ik wel serieus behandeld werd door de verkoper.

En heb later ook wel eens een auto gekocht die ik al wilde maar bij een andere dealer omdat de eerste me ook geen blik waardig keurde.
Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben !!! Vond het echt zo irritant !!!
Dan gun ik hem ook al geen verkoop meer
Alle reacties Link kopieren
Ben je geblokkeerd door de bieder als je berichten naar hem steeds bij jou als notitie voor jezelf in de mailbox belanden? Ik snap er niks van, hij neemt zijn telefoon ook niet op. Waarom biedt je dan insvredesnaam en zet je je nummer erbij??
Alle reacties Link kopieren
Niet zozeer een ergernis alswel een grote verbazing.

Iemand bood ruim 30 spulletjes aan, allemaal binnen eenzelfde categorie. Ik bood op 7 van die spullen, overal was ik de 1e bieder, de meeste spullen stonden ruim een week op marktplaats. Mijn biedingen waren vrij laag: je wil geen 10 euro bieden, als de verkoper misschien met 5 genoegen zou nemen. En misschien dat de verkoper 2,50 ook wel ok zou vinden, want ik was de enige bieder + ik bood op 7 dingen.

Deze verkoper vond mijn biedingen te laag en op mijn vraag wat dan wel goede bedragen zouden zijn kwam er een bedrag dat ongeveer 3x zo hoog was als wat ik geboden had! Dat vond ik dan weer te hoog. Iets meer ok, maar 3x zo veel?! Ik heb de verkoper vriendelijk bedankt en veel succes gewenst met het verkopen van de spulletjes. Op alles behalve 1 ding (waar iemand 50 cent meer bood) ben ik nog altijd de enige bieder…
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
17-09-2018 08:39
Niet zozeer een ergernis alswel een grote verbazing.
...
In dit soort gevallen bied ik niet op losse advertenties, maar stuur ik een berichtje dat ik in 7 items geïnteresseerd ben en wat daarvoor de richtprijs is. Dat onderhandelt een stuk makkelijker is mijn ervaring. Als het veel duurder is dan ik gedachten heb, is het gelijk klaar. Als het iets meer is, ga ik in onderhandeling. Als het goedkoop is, heb ik meteen een deal.
Alle reacties Link kopieren
flatverkopen schreef:
17-09-2018 09:50
In dit soort gevallen bied ik niet op losse advertenties, maar stuur ik een berichtje dat ik in 7 items geïnteresseerd ben en wat daarvoor de richtprijs is. Dat onderhandelt een stuk makkelijker is mijn ervaring. Als het veel duurder is dan ik gedachten heb, is het gelijk klaar. Als het iets meer is, ga ik in onderhandeling. Als het goedkoop is, heb ik meteen een deal.
Wat ik gedaan had, was los bieden op alle items en bij de laatste had ik iets getypt als "zoals je ziet ben ik in meerdere van je spulletjes geïnteresseerd, in totaal heb ik X geboden. Kun je laten weten wat je van dat bedrag vindt?"
In 1e instantie kreeg ik trouwens alleen een mailtje terug met "Ik vind wat jij biedt te laag". Zonder wat dan wel een goed bedrag zou zijn.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
17-09-2018 10:48
Wat ik gedaan had, was los bieden op alle items en bij de laatste had ik iets getypt als "zoals je ziet ben ik in meerdere van je spulletjes geïnteresseerd, in totaal heb ik X geboden. Kun je laten weten wat je van dat bedrag vindt?"
In 1e instantie kreeg ik trouwens alleen een mailtje terug met "Ik vind wat jij biedt te laag". Zonder wat dan wel een goed bedrag zou zijn.
Irritant zeg. Mensen communiceren soms zo onduidelijk, waardoor er dan tig mailtjes heen en weer moeten voordat je duidelijk hebt wat iemand wil.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb n nieuw item te koop.kost n 300€..en dan krijg he de vraag .wat wil u er echt voor hebben.want ergens anders is ie goedkoper.nou dombo dan ga je m daar toch kopen. 😡
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven