Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ... valt er nog iets te ergeren? deel 3

19-10-2017 09:08 3312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic is gesloten door de moderator, hierbij een vers topic over het Wel en vooral Wee bij het kopen en verkopen op Marktplaats. Natuurlijk is er ook ruimte voor FB- en Ruilen doet Huilen verhalen.
Deel je ergernissen en bizarre verhalen hier!

Mijn ergernissen:
- Je stuurt je gegevens en daarna doodse stilte
- Onzinbiedingen, waar ik niet op reageer
- Veel te laat komen opdagen op een afhaalafspraak.

Moet zeggen dat mijn ervaringen best positief zijn en krijg af en toe ook aardige reacties dat ze zo blij zijn met hun aankoop.
Dat vind ik altijd erg leuk.. mijn meuk maakt andere mensen blij.

Komt u maar............

Het nieuwe deel: geld-recht/marktplaats-ergernissen-deel ... #p30597322
Horen, zien en .... reageren
Alle reacties Link kopieren
Zilver_ schreef:
13-01-2019 08:25
Niet doen hoor, telefoonnummer geven, helemaal niet nodig.
Ik had gister iemand die perse wilde dat ik op allerlei vage links ging klikken 'want hij had zulke slechte ervaringen met marktplaats en ik moest me verifiëren'. Hij vertrouwde niemand meer.
Ik heb een bak vijfsterren recensies en mijn profiel is helemaal compleet, meer gaat het niet worden hoor.
Ging overigens over een artikel van 7 euro....
Zo na 4 jaar mijn account opgepoetst om hierop te reageren. Ik was nl. zo gek om wel hierop in te gaan en op de link te klikken (zo stom, les geleerd) Was een vergelijkbare tekst, ik moest me verifiëren. Ik had contact via whatsapp (hij stelde zich voor met een Hollandse naam). Resultaat was een geplunderde spaarrekening. Gelukkig is alles wel weer goed gekomen. Dus inderdaad alleen via de app onderhandelen en niet op vage linkjes klikken ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik had er ook weer 1.
3 weken geleden heb ik een bericht gestuurd of degene foto’s heeft van het product en hoe oud het product is. Ik reageer normaal nooit op advertenties zonder foto’s maar de verkoper leek heel dichtbij te wonen.
In de tussentijd heb ik allang bij een ander gekocht.

Gisteren reageerde hij dat hij door omstandigheden zijn berichten niet gelezen heeft, dat het product nog niet zo oud is,
dat hij al een bod had van bedrag x en dat ik voor foto’s maar moest googelen. Nou... wat denk je zelf maat? :nut:
Ik heb teruggestuurd dat ik voorzien ben inmiddels.
blijemuts77 schreef:
14-01-2019 15:46
Zo na 4 jaar mijn account opgepoetst om hierop te reageren. Ik was nl. zo gek om wel hierop in te gaan en op de link te klikken (zo stom, les geleerd) Was een vergelijkbare tekst, ik moest me verifiëren. Ik had contact via whatsapp (hij stelde zich voor met een Hollandse naam). Resultaat was een geplunderde spaarrekening. Gelukkig is alles wel weer goed gekomen. Dus inderdaad alleen via de app onderhandelen en niet op vage linkjes klikken ;-)
Holy shit!
Alle reacties Link kopieren
nou zeker 'holy shit'. MP hoeft voor mij niet meer... Maar omdat het verhaal van Zilver zo eng op dat van mij leek, dacht ik laat ik mijn verhaal maar delen. Een gewaarschuwd mens enzo
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een plaats waarvan er 3 zijn in Nederland, op zo'n 60 tot 80km van elkaar.
Daarom laat ik mijn locatie altijd op de kaart zien EN zet ik er altijd de dichtstbijzijnde grote stad bij.
Toch krijg ik met regelmaat reacties van de andere kan van het land; ik kijk tegenwoordig zelfs eerst naar de locatie van een reageerder voor ik ga onderhandelen...

En dan heb je een keer iemand dichtbij, krijg je een uur vantevoren bericht dat er iets is tussen gekomen. Kan gebeuren.
Nieuwe afspraak, gaat ze een uur vantevoren vragen of het niet eerder kan. Met wat moeite kon dat, dus ik haast me naar huis.
Een uur na de oorspronkelijke afspraak nog steeds niemand. Zij kan er dus naar fluiten...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag bericht van Marktplaats gekregen dat ze inderdaad een fraudeur vermoedden en zijn account is geblokkeerd. Nav het verhaal van blijemuts ben ik erg blij dat ik niet op de link heb geklikt.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Alle reacties Link kopieren
Vandaag vanuit het niets een raar berichtje.

Verkoop geen kinky dingen ofzo. Gewoon vrouwen kleding :-)
Bericht was ongeveer zo;

Ben een man die van vuilniszakken en kliko’ s houd.
Ik zou graag willen dat je me verteld een half uur in de kliko te gaan staan met deksel erop (en wat vieze vuilniszakken met afval).
Je krijgt hiervoor 75 euro.

Okeyy :cencored: ty :sigh:


Meteen geblokkeerd gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Ow ja en vandaag nog een ander fetish mannetje.

De persoon had een mannen naam maar dacht dat kan. Misschien reageert z’n vriendin of vrouw ofzo.

Enfin: het leek allemaal heel normaal. Heel beleefd berichtje op een jumpsuit en of ik korting kon geven als diegene nog een stuk of 3 broeken zou nemen.

Ik gaf aan dat we altijd even kijken en vroeg om welke broeken het ging.

De persoon reageerde dus op nog drie andere broeken
Ik gaf een gunstige prijs op. Alles ging tot dit moment gewoon normaal en ok :-D

Hierna reageerde persoon met of de broeken doorschijnen.
Ik gaf aan dat een ervan doorschijnt mogelijk.
De persoon zei toen dat diegene donkere stringt eronder wilde dragen en of dat dus kon, gevolgd door ‘draag jij strings?’
Like what :HA:

Ik gaf aan dat dat niet relevant is en dat ik had geantwoord op diegene zijn vraag

Mogelijke koper: wil juist wel dat m n donkere string doorschijnt...

Door die puntjes wist ik meteen hoe laat het was.
Deze persoon was niet van plan iets te kopen. Sloot af met dat we er niet uit
zouden komen en wenste diegene succes.
Meteen geblokkeerd.
Alle reacties Link kopieren
Ow ja

Een keer had ik dus duidelijk te maken met die 1 cent overmaken truc.
Ik wist ervan en ging dus mee in het verhaal van die persoon.
Ik vroeg of diegene -voordat ik die ene cent zou overmaken zodat HIJ mij kon vertrouwen- hij mij ook even moest bevestigen in mijn vertrouwen.
Stelde voor dat we even zouden FaceTimen zodat we elkaar allebei konden zien en het dus vertrouwd voelde. Daarna eventueel nog gevolgd door elkaar beide een kopie te sturen van ons rijbewijs. Hij eerst uiteraard...
:hihi:

De persoon wist niet hoe snel hij weg moest. Was nog nooit zo snel geblokkeerd :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
14-01-2019 14:37
Hier gaat het op het moment wel goed met de verkoop. Mensen zijn netjes en komen hun afspraken na. Erg eigenlijk dat ik dit als uitzondering zie...

Wel kreeg ik een bericht van marktplaats dat een koper me beoordeeld heeft. Beetje vreemd aangezien we alleen contact hebben gehad over dag en tijd wanneer hij het product komt ophalen. De koop is nog niet gesloten.

Oeh. Voorspelt niet veel goeds.
En heb je diegene ook beoordeeld (om meteen de beoordeling van de ander te kunnen inzien) of wacht je gewoon een paar weken totdat de beoordeling vanzelf te zien is.

Niet gevraagd aan deze persoon waarom je beoordeeld bent zonder dat er een koop heeft plaats gevonden?

Hihi ben benieuwd aangezien ik praktisch hetzelfde heb meegemaakt paar dagen geleden.
Was er zelf niet blij mee namelijk.
Wauw Raja, wat een griezels zitten er bij
Die met de vuilnisbak spant de kroon hoor. Gatver.
Heb het wel eens gehad met damesschoenen dat iemand zei dat hij perse wilde dat ze zo afgedragen mogelijk waren. Ook maar geblocked inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Pfff ik probeer iets (elektronica +/- 20 euro) te kopen wat eigenlijk meer voor ouderen is kennelijk.

Al 3 keer is mijn bod geaccepteerd, 3 keer om rekeningnummer gevraagd, 3 keer ben ik al meer dan 24 uur aan het wachten. Dus nu totaal 5 dagen op nr 1, 3 dagen op nr2 1 dag op nr 3. De laatste stuurde me net dat ze eerst het doosje klaar wil maken voor ze me wil laten betalen :sarcastic:
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
Ik had vorig jaar kennelijk mijn telefoonnummer in mijn profiel staan.
Ik had er wat kleding opstaan en daar kreeg ik dus telefoontjes op met vragen van mannen met een verdraaide vrouwenstem:of het wel doorschijnend was, of haar dikke billen er wel in pasten. Zo ook met mijn trouwjurk een stel die me om en om belden met soortgelijke vragen. Ik wist niet hoe snel ik mijn nr er af moest halen :-o
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Raja100 schreef:
15-01-2019 01:31
Oeh. Voorspelt niet veel goeds.
En heb je diegene ook beoordeeld (om meteen de beoordeling van de ander te kunnen inzien) of wacht je gewoon een paar weken totdat de beoordeling vanzelf te zien is.

Niet gevraagd aan deze persoon waarom je beoordeeld bent zonder dat er een koop heeft plaats gevonden?

Hihi ben benieuwd aangezien ik praktisch hetzelfde heb meegemaakt paar dagen geleden.
Was er zelf niet blij mee namelijk.


Ik vind het ook vreemd. Ik ben nu aan het wachten tot ik de beoordeling automatisch krijg te zien, wil namelijk eerst weten wat voor een beoordeling ik krijg haha. Heel kinderachtig, ik weet het.
De persoon komt deze week nog om het product op te halen, dus als het goed is hebben we dan nog contact en kan ik het vragen.


Ben ergens blij om te horen dat jij ook vieze mannetjes krijgt. Begon namelijk al aan mijn kledingkeuze te twijfelen. Vroeg me al af of ik misschien te ordinair gekleed ging.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet iets heel geks meegemaakt op zich (vergeleken met voorgaande posts), maar wil het toch even hier neerzetten.

Ik zag vanmorgen een gemiste oproep van gisteravond half twaalf. Het was een 06 nummer, geen anoniem nummer. Vond het al een gekke tijd om te bellen. Vanmorgen heb ik een SMS gestuurd naar het nummer: ik zie dat u mij gisteravond om half twaalf hebt gebeld. Mag ik vragen waarom?
Krijg ik alleen dit terug: via marktplaats.

Dat je tegen middernacht gaat bellen vind ik al behoorlijk onnozel, maar dat je dan ook maar twee woordjes terugstuurt op zo'n vraag, vind ik helemaal dom. Sla dan meteen spijkers met koppen door aan te geven om welke advertentie het ging.

Ik heb ook niet geantwoord. Als diegene iets wil, laat het dan maar weten!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een week geleden iets duurs op MP gezet. Niemand bood, tot en paar dagen geleden. Ik ging akkoord en stuurde diegene een berichtje. Mijn bericht is gelezen, maar ik heb nog geen antwoord. Dat vind ik frustrerend.
Alle reacties Link kopieren
Wilgentak schreef:
15-01-2019 17:25
Ik heb een week geleden iets duurs op MP gezet. Niemand bood, tot en paar dagen geleden. Ik ging akkoord en stuurde diegene een berichtje. Mijn bericht is gelezen, maar ik heb nog geen antwoord. Dat vind ik frustrerend.
Herkenbaar.
Welkom op marktplaats :lol:

Dit is eerder regel dan uitzondering.
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
15-01-2019 12:05
Ik vind het ook vreemd. Ik ben nu aan het wachten tot ik de beoordeling automatisch krijg te zien, wil namelijk eerst weten wat voor een beoordeling ik krijg haha. Heel kinderachtig, ik weet het.
De persoon komt deze week nog om het product op te halen, dus als het goed is hebben we dan nog contact en kan ik het vragen.


Ben ergens blij om te horen dat jij ook vieze mannetjes krijgt. Begon namelijk al aan mijn kledingkeuze te twijfelen. Vroeg me al af of ik misschien te ordinair gekleed ging.
Als je wacht totdat de beoordeling vanzelf te zien is (volgens mij na 2 of 3 weken), dan is er voor jou geen mogelijkheid meer om diegene ook nog te beoordelen he. Dan is the case closet gewoon. Dat is wel irritant.

Oww.. maar als diegene van plan is nog te komen dan denk ik dat dat echt een serieus iemand is die dat ook van plan is te doen en diegene heeft je alvast beoordeeld (positief).
Zou na dit bezoekje diegene meteen beoordelen, dan weet je meteen wat diegene van contact vond :rolling:

Wat betreft die smerige mannetjes: haha je bent zeker niet de enige hoor.
Soms zie ik ook dat mensen lingerie en bikini’s enzo verkopen. Vraag me af wat die wel niet voor berichten krijgen als mensen met normale kleding al vunzige berichtjes krijgen zo af en toe.
despie schreef:
15-01-2019 12:53
Ik heb niet iets heel geks meegemaakt op zich (vergeleken met voorgaande posts), maar wil het toch even hier neerzetten.

Ik zag vanmorgen een gemiste oproep van gisteravond half twaalf. Het was een 06 nummer, geen anoniem nummer. Vond het al een gekke tijd om te bellen. Vanmorgen heb ik een SMS gestuurd naar het nummer: ik zie dat u mij gisteravond om half twaalf hebt gebeld. Mag ik vragen waarom?
Krijg ik alleen dit terug: via marktplaats.

Dat je tegen middernacht gaat bellen vind ik al behoorlijk onnozel, maar dat je dan ook maar twee woordjes terugstuurt op zo'n vraag, vind ik helemaal dom. Sla dan meteen spijkers met koppen door aan te geven om welke advertentie het ging.

Ik heb ook niet geantwoord. Als diegene iets wil, laat het dan maar weten!

Mijn telefoon en iPad bellen automatisch als ik het telefoonnummer in de kop van de advertentie per ongeluk aantik.
Alle reacties Link kopieren
Raja100 schreef:
15-01-2019 18:32
Herkenbaar.
Welkom op marktplaats :lol:

Dit is eerder regel dan uitzondering.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je niets beters te doen hebt dan op een Marktplaatsadvertentie gaan bieden.
Raja100 schreef:
15-01-2019 18:38
Als je wacht totdat de beoordeling vanzelf te zien is (volgens mij na 2 of 3 weken), dan is er voor jou geen mogelijkheid meer om diegene ook nog te beoordelen he. Dan is the case closet gewoon. Dat is wel irritant.

Oww.. maar als diegene van plan is nog te komen dan denk ik dat dat echt een serieus iemand is die dat ook van plan is te doen en diegene heeft je alvast beoordeeld (positief).
Zou na dit bezoekje diegene meteen beoordelen, dan weet je meteen wat diegene van contact vond :rolling:
Ik wist niet dat je na twee weken niet meer kon beoordelen. Ik beoordeel hem wel als ie is geweest. Vind het vrij voortvarend dat hij mij al heeft beoordeeld, maar ik vermoed dat het positief is.

Ik heb mijn kleding maar weg gehaald op marktplaats werd er echt niet goed van.
Alle reacties Link kopieren
ADM schreef:
09-01-2019 17:07
oké ik heb een miskoop gedaan... pfff wat leggings en maillots gekocht. Doe ik anders nooit maar dit waren merk dus dacht zit vast wel goed. Nou niet... zwaar verwassen, dun op de billen, gaten en gemaakte gaatjes. Ik heb het zo regelrecht in de klikko gegooid. Dag 25 euro :-(

Verder nog wat raars met het beoordelen, ik kan nu elke keer al na 1 bericht iemand beoordelen. Vind ik wat raar.... MP geeft als verklaring dat ik wellicht veel korte conversaties heb en ze kunnen er niets aan doen.
Echt stom dit....
Na lang twijfelen deze persoon een slechte beoordeling gegeven puur omdat ik het gewoon niet vind kunnen dat je zo iets verkoopt. Nou je raad het al ik kreeg ook een slechte beoordeling terug. En dan niet eens met verbeterpunten alleen maar goede punten dat snap ik dan helemaal niet.
Ik was nog lief want gaf haar 3 sterren, nu heb ik spijt dat ik niet gewoon 1 ster heb gegeven

Ik lees het meer hoor, die ''wraakbeoordelingen''.... Nu heb ik over de 50 beoordelingen dus maakt het verder niet zo uit maar toch steekt het mij dat de 2 slechte beoordelingen die ik nu heb. Beide in mijn ogen onterecht . Van de eerste toen zelfs contact gehad met MP met een kopie van mijn conversatie maar ze doen er gewoon echt niets aan.
Karma, en alles komt goed
despie schreef:
15-01-2019 12:53
Ik heb niet iets heel geks meegemaakt op zich (vergeleken met voorgaande posts), maar wil het toch even hier neerzetten.

Ik zag vanmorgen een gemiste oproep van gisteravond half twaalf. Het was een 06 nummer, geen anoniem nummer. Vond het al een gekke tijd om te bellen. Vanmorgen heb ik een SMS gestuurd naar het nummer: ik zie dat u mij gisteravond om half twaalf hebt gebeld. Mag ik vragen waarom?
Krijg ik alleen dit terug: via marktplaats.

Dat je tegen middernacht gaat bellen vind ik al behoorlijk onnozel, maar dat je dan ook maar twee woordjes terugstuurt op zo'n vraag, vind ik helemaal dom. Sla dan meteen spijkers met koppen door aan te geven om welke advertentie het ging.

Ik heb ook niet geantwoord. Als diegene iets wil, laat het dan maar weten!
Waarom stuur jij dan een sms?? Dan bel je toch even!
clemance schreef:
17-01-2019 09:16
Waarom stuur jij dan een sms?? Dan bel je toch even!
...bij voorkeur ook om half 12 's avonds.
Dat moeten ze mij niet flikken hoor! Ik zou me dood schrikken.
Dat is ook de reden dat ik nóóit mijn telefoonnummer in een advertentie zal zetten.
Vixxen schreef:
14-01-2019 14:37
Wel kreeg ik een bericht van marktplaats dat een koper me beoordeeld heeft. Beetje vreemd aangezien we alleen contact hebben gehad over dag en tijd wanneer hij het product komt ophalen. De koop is nog niet gesloten.

Nou diegene is inmiddels geweest en super vriendelijk. Hij had me dus al beoordeeld voordat de koop gesloten was, om te laten zien dat hij een serieuze bieder was. Hij had namelijk ook veel rare ervaringen met marktplaats.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven