Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ... valt er nog iets te ergeren? deel 3

19-10-2017 09:08 3312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic is gesloten door de moderator, hierbij een vers topic over het Wel en vooral Wee bij het kopen en verkopen op Marktplaats. Natuurlijk is er ook ruimte voor FB- en Ruilen doet Huilen verhalen.
Deel je ergernissen en bizarre verhalen hier!

Mijn ergernissen:
- Je stuurt je gegevens en daarna doodse stilte
- Onzinbiedingen, waar ik niet op reageer
- Veel te laat komen opdagen op een afhaalafspraak.

Moet zeggen dat mijn ervaringen best positief zijn en krijg af en toe ook aardige reacties dat ze zo blij zijn met hun aankoop.
Dat vind ik altijd erg leuk.. mijn meuk maakt andere mensen blij.

Komt u maar............

Het nieuwe deel: geld-recht/marktplaats-ergernissen-deel ... #p30597322
Horen, zien en .... reageren
Alle reacties Link kopieren
Ik had iets gekocht op MP. Het apparaat bleek achteraf defect te zijn. Ik had hier speciaal nagevraagd maar de verkoopster zei dat er behalve het gemelde defect geen andere problemen waren. Dat bleek dus niet zo te zijn. Ik had een bericht gestuurd dat ik me toch wel een beetje genept voelde. Ik kreeg geen antwoord dus ik heb haar niet positief beoordeeld. Hierna kreeg ik een bericht dat ze dat defect had laten repareren en tot nu toe goed had gefunctioneerd. Maar ze vond het wel vervelend dus ze was bereid een flink deel van de aankoopsom terug te storten.
Daarnaast excuses, en volgens mij ook wel gemeende excuses, het leek me helemaal geen persoon die probeerde de boel op te lichten.
Nu wil ik eigenlijk de beoordeling aanpassen, hoe gaat dat in zijn werk? Ik kom er niet uit, alvast bedankt!
F1823 schreef:
17-01-2019 17:58
Ik had iets gekocht op MP. Het apparaat bleek achteraf defect te zijn. Ik had hier speciaal nagevraagd maar de verkoopster zei dat er behalve het gemelde defect geen andere problemen waren. Dat bleek dus niet zo te zijn. Ik had een bericht gestuurd dat ik me toch wel een beetje genept voelde. Ik kreeg geen antwoord dus ik heb haar niet positief beoordeeld. Hierna kreeg ik een bericht dat ze dat defect had laten repareren en tot nu toe goed had gefunctioneerd. Maar ze vond het wel vervelend dus ze was bereid een flink deel van de aankoopsom terug te storten.
Daarnaast excuses, en volgens mij ook wel gemeende excuses, het leek me helemaal geen persoon die probeerde de boel op te lichten.
Nu wil ik eigenlijk de beoordeling aanpassen, hoe gaat dat in zijn werk? Ik kom er niet uit, alvast bedankt!
De beoordeling aanpassen zal helaas niet gaan. Daar heb ik mij ook eerder in verdiept. Wat je mogelijk wel kan doen is haar op een eventueel andere advertentie wel positief beoordelen.
Alle reacties Link kopieren
Beoordeling aanpassen kan wel als beide er daar mee eens zijn, dus koper en verkoper.
Karma, en alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels contact gehad met MP. Aanpassen gaat niet, verwijderen wel. Ik moest een screenshot van onze berichten maken. In de berichten moesten we beiden aangeven dat we de beoordeling wilden verwijderen. Het kan dan twee weken duren voordat de beoordeling is verwijderd.
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
17-01-2019 11:01
Nou diegene is inmiddels geweest en super vriendelijk. Hij had me dus al beoordeeld voordat de koop gesloten was, om te laten zien dat hij een serieuze bieder was. Hij had namelijk ook veel rare ervaringen met marktplaats.
f

Ik hoop dat het mij ook zo vergaat. Een vrouw met allemaal vragen over een product en ineens een beoordeling 🙄. Ze heeft nog niks gekocht. Heel vreemd.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
Komt ook door MP zelf want na 4 berichten heen en weer (dus vier van jou of 4 van haar) krijg je al een bericht met de vraag naar je ervaring en of je de ander wil beoordelen. Ik verwacht dus meer snelle beoordelingen.
Karma, en alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
Ik had het eerst bij gierige acties geplaatst maar hoort op dit topic:

Ik bood een jas aan van een duur populair merk, ooit in m’n rijke dagen gekocht, maar nu te klein. Vraagprijs was minder dan de helft terwijl de jas nauwelijks was gedragen, maar wilde er gewoon vanaf. Eerst een vrouw die hem voor de vraagprijs wilde kopen, moest opgestuurd worden. Wachten wachten en nog eens wachten op mijn geld, drie dagen lang. Ik had inmiddels een andere geïnteresseerde, ze bood zelfs iets meer dan de vraagprijs. De 4e dag heb ik haar mijn gegevens doorgestuurd en had diezelfde dag nog mijn geld en opgestuurd naar haar en verwijder mijn advertentie. Dat kon de andere vrouw dus ook zien.

Krijg ik een heel scheldkanon over me heen van de andere vrouw dat ik de jas aan haar had beloofd en dat ze echt wel van plan was een keer het geld over te maken, ik had geduld moeten hebben. Ze eiste dat ik de jas voor haar apart hield (nee, want ik had hem al verzonden) want alleen zij had er recht op, wat een gierig kutwijf ik wel niet was dat ik haar die jas niet gunde, dat ze zo hard werkte voor haar geld en ik zou wel thuis zitten met een uitkering. O_o

Ik had in die paar dagen heel veel berichten gestuurd of ze de jas nog wilde, of ze het geld al overgemaakt had ect, ik had het pakketje zelfs al klaarstaan. Zij vond dat ik met engelen geduld op mijn geld had moeten wachten, ze zou het echt wel een keer overgemaakt hebben.

(Zelfs als ik de jas nog wel had gehad had ze hem niet meer gekregen, raar wijf)

Ze bood zelf trouwens C&A en Hema kleren aan voor dezelfde prijscategorie als mijn merk jas, mijn vermoeden achteraf was dat ze de jas direct weer wilde doorverkopen.

Ik kreeg van de uiteindelijke koper nog een berichtje dat ze zo blij was met de jas en hij mooi zat, veel leuker zo.

En ik heb vaak berichten gekregen van moeders, als reactie op een groot kinderkleding pakket van maar €20 ofzo, of het niet gratis kan want zoooo zielig en geen geld, opsturen ook nog. Ehmm, nee? Ik verkoop ze zelf ook niet voor niets, anders gaf ik het wel aan de kringloop.

Of €10 incl verzenden bieden op iets met een vraagprijs van €25, om je rot te lachen, dan hield ik iets meer dan €3 over.

Ik heb ook een keer voor de deur gestaan bij iemand voor een grotere fiets voor mijn oudste, 5km daarheen gefietst met zwaar kind achterop, zodat kind zelf terug kon fietsen, bijna half uur voor de deur gestaan 20x aangebeld, 10 berichten gestuurd en maar weer weggegaan. Savonds een bericht: “ik lag ziek in bed” ik terug of ze dat niet die ochtend had kunnen sturen. Geen excuses gekregen, alleen of ik de fiets nog wilde (voor het zelfde bedrag, plus weer heen en weer) Nee, laat maar.
Alle reacties Link kopieren
Korte metten mee maken, als je voor iemand iets moet bewaren.n gedeelte van het geld over laten maken.
Ik bewaarde eerder alles .zette het op gereserveerd.en dan kwam er nooit iemand opdagen.
Als er n gedeelte aanbetaald is .komen ze wel.en is voor de verkoper n prettiger gevoel.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Ik had een meer gloednieuwe Nikes te koop staan..

Kreeg ik een bericht van een moeder, of ze alleen de verzendkosten mocht betalen, ze zat in de bijstand en gunde haar zoontje een keer mooie Nikes...

Het was een maand voor kerst, of ik dit dan met een 'kersthart' haar zoontje t gunde...
Ik heb wel weer een leuk verhaal :) Via een bekende kon ik een kast kopen. Hij heeft een handel. Die kast had hij van Marktplaats. Bij het leveren bleek dat er een paar knopjes mistte. Niet erg, het is een kast van rond 1880, dan mist er wel vaker wat. Ik heb zulke knopjes wel liggen. Maar die bekende zei dat hij knopjes vast was vergeten toen hij hem kocht in een dorpje vlakbij.

Dus ik zoek die avond info over die kast en tref via Google images mijn kast op oude foto’s op marktplaats. In een dorpje vlakbij. Dus ik stuur die adverteerder een berichtje en ja hoor, hij had de knopjes nog. Ik mocht ze zo op komen halen :heart: Terwijl hij daar dus geen cent aan verdiende en gewoon aardig was.
Ik heb blijkbaar een item te koop staan waar oplichters interesse in hebben. Staat sinds gisteravond 8 uur op marktplaats. En sindsdien al 4 keer berichten gekregen van oplichters. Begint nu wel een beetje irritant te worden.
Alle reacties Link kopieren
Exota schreef:
21-01-2019 09:23
Ik heb blijkbaar een item te koop staan waar oplichters interesse in hebben. Staat sinds gisteravond 8 uur op marktplaats. En sindsdien al 4 keer berichten gekregen van oplichters. Begint nu wel een beetje irritant te worden.
Als in: kun je de laptop/tablet/telefoon/wat dan ook opsturen naar Nigeria?
Die herken ik van een iPod die ik eens op marktplaats had staan
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
21-01-2019 09:58
Als in: kun je de laptop/tablet/telefoon/wat dan ook opsturen naar Nigeria?
Die herken ik van een iPod die ik eens op marktplaats had staan
Nee, dat niet. Het gaat op een Apple Watch trouwens, blijkbaar gewillig spul. Maar tikkiefraude, dat ik mijn rekening moet verifiëren door 1 cent te betalen en 2 waarvan het bericht niet eens zichtbaar was in de app maar wel een melding kreeg dat het om een verdachte marktplaatsgebruiker ging.

Maar met dat dure spul ga ik sowieso niet verzenden, je komt het maar ophalen en anders niet. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Het is vast al eens ergens genoemd, maar ik word er zo gek van al die vreselijke bedelreacties ‘arm/bijstand/invalide’ etc etc. En als je dan bij die gebruikers kijkt wat ze zelf te koop aanbieden, zie je dat ze er vaak gewoon op uit zijn de spullen door te verkopen. Flikker toch een eind op :byee:

Wat iemand hierboven al zei ‘anders breng ik het wel naar de kringloop’. Dat doe ik al met de meeste dingen, dus als ik het op marktplaats zet voor geld dan wil ik er ook gewoon geld voor!
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
GlitterCupcake schreef:
21-01-2019 07:55
Ik heb wel weer een leuk verhaal :) Via een bekende kon ik een kast kopen. Hij heeft een handel. Die kast had hij van Marktplaats. Bij het leveren bleek dat er een paar knopjes mistte. Niet erg, het is een kast van rond 1880, dan mist er wel vaker wat. Ik heb zulke knopjes wel liggen. Maar die bekende zei dat hij knopjes vast was vergeten toen hij hem kocht in een dorpje vlakbij.

Dus ik zoek die avond info over die kast en tref via Google images mijn kast op oude foto’s op marktplaats. In een dorpje vlakbij. Dus ik stuur die adverteerder een berichtje en ja hoor, hij had de knopjes nog. Ik mocht ze zo op komen halen :heart: Terwijl hij daar dus geen cent aan verdiende en gewoon aardig was.


Aww wat leuk! :heart:
Alle reacties Link kopieren
[quote=Malagueña post_id=29497002 time=1548061981 user_id=374045]
Het is vast al eens ergens genoemd, maar ik word er zo gek van al die vreselijke bedelreacties ‘arm/bijstand/invalide’ etc etc. En als je dan bij die gebruikers kijkt wat ze zelf te koop aanbieden, zie je dat ze er vaak gewoon op uit zijn de spullen door te verkopen. Flikker toch een eind op :byee:

Wij doen wel eens het adres van kopers Google maps is 9/10 x een kast van een huis , Wat willen die met mijn 2e hands kinder kleding ?
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
21-01-2019 17:33
Misschien zijn ze daarom wel zo rijk :hihi:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Ik las zojuist dat er aan iemand om een telefoonnummer werd gevraagd. Mijn ervaring hiermee is de volgende.
Ik had een jurkje te koop aangeboden. Een mevrouw(?) bood de vraagprijs en vroeg mijn nummer om e.e.a af te handelen. Naïef als ik soms kan zijn, tevens redelijk onervaren op MP, gaf ik mijn nummer.
Paar seconden later een app: " Kunt u mij een kopie van uw bankpas met alle 4 de hoeken erop sturen? Deze heb ik nodig voor mijn boekhouder ivm zakelijke rekening".
Toen ik dit weigerde, was het contact meteen gestopt. Vandaag ontving ik uit het niets hetzelfde appje weer. Nu heb ik het nummer geblokkeerd.
Verhaal al van weer een tijd terug, niet echt heel ergelijk maar wel bijzonder.

Er was een boekje wat redelijk populair was en verkoper gaf aan dat er meerdere geintreseerders waren. Hij wou alleen het niet meer dan voor de vraagprijs verkopen (mensen boden al over de vraagprijs heen) dus vroeg hij of iedereen kort kon uitleggen waarom ze het wouden kopen. Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb een kort grappig verhaaltje opgeschreven en ik werd eruitgepikt. Hij vroeg mijn adres, die ik heb gegeven. Ik vroeg erna wat zijn rekeningnummer was en hoeveel verzendkosten zou zijn. 4 dagen niks gehoord en opeens boekje op de mat. Ik was toch wel verbaasd hoe erg hij van vertrouwen was. Ik heb serieus een hele week elke dag gevraagd naar zijn rekeningnummer.
:heart:
Zucht. Hier weer een trage. :-? Biedt op mijn advertentie en ik ga akkoord met het bod. Daarna duurt het een paar dagen voordat ik een adres krijg en inmiddels zijn er weer vier dagen verstreken en is er nog niets gestort.
Josephine1980 schreef:
22-01-2019 00:49

Paar seconden later een app: " Kunt u mij een kopie van uw bankpas met alle 4 de hoeken erop sturen? Deze heb ik nodig voor mijn boekhouder ivm zakelijke rekening".
Wat een flauwekul verhaal! Goed dat je er niet in getrapt bent. Hele volksstammen trappen er wél in....
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
21-01-2019 17:49
Misschien zijn ze daarom wel zo rijk :hihi:
Wij wonen ook in een leuk huis, in een leuke buurt en ik hoop graag kinderkleding (en andere spul) via MP. Omdat ik het nog steeds zot vind om 40,- voor een truitje te betalen. Omdat ik het goed vind dat voorwerpen een tweede ronde ingaan, en we niet direct meehelpen aan de groter wordende plastic/textielberg. Lang leve hergebruik. Omdat ik vind dat mijn kinderen vies mogen worden en ik niet hysterisch wil worden over een gat of vlek. Dat het van MP komt betekent niet dat het er afgedragen uitziet. Meestal dan 😉. En ik ken inmiddels de merken die mooi blijven en die je niet 2ehands moet kopen.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
Josephine1980 schreef:
22-01-2019 00:49
Ik las zojuist dat er aan iemand om een telefoonnummer werd gevraagd. Mijn ervaring hiermee is de volgende.
Ik had een jurkje te koop aangeboden. Een mevrouw(?) bood de vraagprijs en vroeg mijn nummer om e.e.a af te handelen. Naïef als ik soms kan zijn, tevens redelijk onervaren op MP, gaf ik mijn nummer.
Paar seconden later een app: " Kunt u mij een kopie van uw bankpas met alle 4 de hoeken erop sturen? Deze heb ik nodig voor mijn boekhouder ivm zakelijke rekening".
Toen ik dit weigerde, was het contact meteen gestopt. Vandaag ontving ik uit het niets hetzelfde appje weer. Nu heb ik het nummer geblokkeerd.
:rofl: :rofl:
Voor een jurkje ook echt. Wie zou hier intrappen?
Ik had er weer eentje bij wie elke letter geld kost of zo. Geen ‘hallo’ of ander onnodig woord. Geen antwoord op vragen. Dan wil ik niet eens meer van je kopen, het is niet alsof jij mij een gunst verleent of zo hoor. (Maar dan rek ik het wel tot ik je kan beoordelen, dat verdien je)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven