Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ... valt er nog iets te ergeren? deel 3

19-10-2017 09:08 3312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic is gesloten door de moderator, hierbij een vers topic over het Wel en vooral Wee bij het kopen en verkopen op Marktplaats. Natuurlijk is er ook ruimte voor FB- en Ruilen doet Huilen verhalen.
Deel je ergernissen en bizarre verhalen hier!

Mijn ergernissen:
- Je stuurt je gegevens en daarna doodse stilte
- Onzinbiedingen, waar ik niet op reageer
- Veel te laat komen opdagen op een afhaalafspraak.

Moet zeggen dat mijn ervaringen best positief zijn en krijg af en toe ook aardige reacties dat ze zo blij zijn met hun aankoop.
Dat vind ik altijd erg leuk.. mijn meuk maakt andere mensen blij.

Komt u maar............

Het nieuwe deel: geld-recht/marktplaats-ergernissen-deel ... #p30597322
Horen, zien en .... reageren
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
20-02-2019 10:25
Ik bewaar altijd de pinbon van het frankeren.

Zij hebben geen poot om op te staan. Garantie tot de deur. Of brievenbus. Je bent geen webshop met bijbehorende plichten als particulier op MP.
Maar als je de bon hebt, kun je in ieder geval nog iets aantonen dan dat je elkaar op je blauwe ogen moet vertrouwen...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
20-02-2019 10:44
Maar als je de bon hebt, kun je in ieder geval nog iets aantonen dan dat je elkaar op je blauwe ogen moet vertrouwen...
Is echt om gezeur te voorkomen als verkoper. . Ik vraag ook altijd of ze met of zonder track and trace willen.

Maar het is niet zo dat als je die niet hebt dat een MP koper rechten heeft en je pakjes moet gaan vergoeden die niet aankomen ect zoals iemand net riep.

Ik heb gisteren iets overgenomen van iemand van een facebookgroep. Ik heb niet betaald voor track and trace en als het niet aankomt is dat helaas maar jammer, mijn probleem.
Lucifer2018 schreef:
20-02-2019 10:46
Is echt om gezeur te voorkomen als verkoper. . Ik vraag ook altijd of ze met of zonder track and trace willen.

Maar het is niet zo dat als je die niet hebt dat een MP koper rechten heeft en je pakjes moet gaan vergoeden die niet aankomen ect zoals iemand net riep.

Ik heb gisteren iets overgenomen van iemand van een facebookgroep. Ik heb niet betaald voor track and trace en als het niet aankomt is dat helaas maar jammer, mijn probleem.

Helaas denkt de gemiddelde koper niet zo nuchter en krijg je een bom aan berichten met gezeur dat het product niet is aangekomen. Alsof ik zelf de post rond breng. Ik vergoed het dan wel (excl de verzendkosten) om er vanaf te zijn. Zeker nu met de beoordelingen. Gelukkig maar 1 keer voor gekomen.
ik verzend alleen track @ trace
take it or leave it...ik wil absoluut geen gezeur achteraf.
Alle reacties Link kopieren
Vind dat M.P. kopers de laatste tijd ontzettend veel eisen.
Ik ben nergens te beroerd voor.
Ik kan vaak in Duitsland nieuwe artikelen kopen.die hier duurder zijn .
Dan koop ik in plaats van 1 b.v 5 art. En krijg nog iets extra korting ,

Krijg dan vragen als. waar heeft u het gekocht.hoeveel hebt u er voor betaald .ik wil de aankoop bon er bij hebben .
Als ik er genoeg van heb.zeg ik vaak,ga gewoon naar de winkel en koop het daar.
Heb er dan helemaal genoeg van.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
20-02-2019 09:57
Ik laat een brievenbuspakketje ook niet frankeren bij de winkel, maar regel het gewoon online. Dan is het € 3,90. En dan staat het ook in je account, kun je precies zien waar het is, zonder steeds die code in te moeten vullen. Ook kun je het email adres van de ontvanger invullen, krijgt deze gelijk een mail met het nummer en zo. Lekker overzichtelijk.

En als ik moet kiezen hoe het verzonden moet worden qua echt pakket. Pak ik vaak DHL, is toch vaak weer een euro goedkoper.
Die prijzen zijn dus pas duurder geworden.
Althans, dat vertelde ze mij bij het postNL punt.

Brievenbuspakket met track en trace kost tegenwoordig: 4,25
Brievenbuspakket zonder track en trace: 3,45
Alle reacties Link kopieren
wilma36 schreef:
20-02-2019 09:37
Ik zet altijd als ik een bod accepteer dat eventuele verzendkosten er nog overheen komen.
Dat doe ik ook altijd en ook nog erbij dat ik geen DHL punt in de buurt heb. Maar dan nog krijg ik dat soort berichten, ze kunnen het altijd proberen.
Alle reacties Link kopieren
Phoebe-Buffay schreef:
20-02-2019 12:47
Die prijzen zijn dus pas duurder geworden.
Althans, dat vertelde ze mij bij het postNL punt.

Brievenbuspakket met track en trace kost tegenwoordig: 4,25
Brievenbuspakket zonder track en trace: 3,45

Op de website van postnl is een brievenbuspakket met track&trace nog altijd € 3,90, als je hem online koopt. In de winkel is het idd € 4,35. Gewone brievenbuspost (350 g tm 2kg) kost 5 postzegels met een 1 en kost totaal: 5 x 83 cent = € 4,15.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
20-02-2019 13:39
Op de website van postnl is een brievenbuspakket met track&trace nog altijd € 3,90, als je hem online koopt. In de winkel is het idd € 4,35. Gewone brievenbuspost (350 g tm 2kg) kost 5 postzegels met een 1 en kost totaal: 5 x 83 cent = € 4,15.
Maar ik heb mijn pakketje niet als post met postzegels verstuurd.
Gewoon een pakket zonder track en trace: 3,45 euro.
Alle reacties Link kopieren
Phoebe-Buffay schreef:
20-02-2019 16:55
Maar ik heb mijn pakketje niet als post met postzegels verstuurd.
Gewoon een pakket zonder track en trace: 3,45 euro.
Oh, oké. Wel lekker laag tarief.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Dat het een kleine wereld kan zijn, herken ik ook.

Vriendin die een paar dorpen verderop woont, vroeg mij om een klein pakje in mijn dorp op te halen. Gekocht via marktplaats.
Kreeg het adres door, bleek de verkoper een van mijn zusjes te zijn :applause:
Ik weet niet beter dan dat alle pakketjes een track&trace-code hebben. Is gewoon standaard toch?
Vast eerder gemeld door iemand, maar mijn grootste ergernis is verkopers die iets als "zo goed als nieuw" aanbieden, vaak zelfs met de officiële verkoopstatus "Zo goed als nieuw". En dan zie je op de foto's duidelijk slijtage, vlekken, krassen en andere gebruikssporen. Vooral vrouwen maken het bont, die verkopen bijna alles als zgan. Beweren ook doodleuk dat iets slechts enkele keren gebruikt is, terwijl je gewoon de slijtage kunt zien. En dan ook nog glashard ontkennen als je daar over mailt. Oplichting wat mij betreft.

Zo goed als nieuw betekent niet "nog best in goede staat", maar betekent dat er geen verschil is met een nieuw product. Dus (vrijwel) ongebruikt, in onbeschadigde toestand zonder duidelijke gebruikssporen.
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
21-02-2019 15:25
Ik weet niet beter dan dat alle pakketjes een track&trace-code hebben. Is gewoon standaard toch?
Ligt eraan wat je een pakket noemt. Eentje die niet door de brievenbus kan of eentje die wel door de brievenbus kan?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen weken zonder ergernissen aardig wat verkocht, alle grote dingen die in de weg stonden na de verhuizing zijn nu weg, jeej!

Dit keer echter een ergernis als koper. Geboden op item, 3 dagen later reactie dat ik t mag komen ophalen. Adres en tijd afgesproken voor maandag. Zondagavond bericht 'sorry je bent overboden door iemand die dinsdag komt ophalen' bleek om een paar euro te gaan.

Eeh ok. Geef me dan iig de mogelijkheid dat bod te matchen, maar nee, ander was al toegezegd.

Dinsdagavond berichtje: ophaler was niet komen opdagen. Of ik nog interesse had.

Nee dus. Ik zoek dat artikel nog wel, maar met zulke mensen doe ik geen zaken.
Alle reacties Link kopieren
Verzendkosten zijn idd weer omhoog gegaan. Krijg weer regelmatig berichten als : Nee dat vind ik teveel geld. Ja eh, ik verzin het niet he die verzendkosten....
Echt super irritant !!

Ook zit het weer in de lucht om wel berichten als koper te lezen, maar niet even te reageren... dat blijft bij mij ergernis nummer 1 !!
Alle reacties Link kopieren
Hier juist goede ervaringen de laatste tijd, als verkoper. Ik had er kledingpakketten op staan met alle kinderkleding in een bepaalde maat, dus bijvoorbeeld alles wat dochter had in maat 80: broeken, leggings, zwemkleding, rompers, sokken, tshirts etc. Praktisch alle pakketten zijn binnen een week verkocht en de betalingen waren snel binnen. Alle biedingen waren ook realistisch, dat doe ik zelf als koper meestal ook. Als ik er een pakket op zet voor € 35,- heeft een bod van € 15 niet zoveel zin.

Heb eentje met gelijk oversteken geregeld, dat vind ik persoonlijk wel wat gedoe. Moet nu nog wachten op mijn geld. Betalen via het betaalverzoek op Mp vind ik wel heel handig. Ik zie meteen of er betaald is, ook al heb ik het geld dan nog niet binnen. Dan kan ik het pakket ook meteen in orde maken.

Wel fijn, zo handelen. Het ruimt lekker op op zolder :)
Alle reacties Link kopieren
Mataranka schreef:
22-02-2019 11:18
Hier juist goede ervaringen de laatste tijd, als verkoper. Ik had er kledingpakketten op staan met alle kinderkleding in een bepaalde maat, dus bijvoorbeeld alles wat dochter had in maat 80: broeken, leggings, zwemkleding, rompers, sokken, tshirts etc. Praktisch alle pakketten zijn binnen een week verkocht en de betalingen waren snel binnen. Alle biedingen waren ook realistisch, dat doe ik zelf als koper meestal ook. Als ik er een pakket op zet voor € 35,- heeft een bod van € 15 niet zoveel zin.

Heb eentje met gelijk oversteken geregeld, dat vind ik persoonlijk wel wat gedoe. Moet nu nog wachten op mijn geld. Betalen via het betaalverzoek op Mp vind ik wel heel handig. Ik zie meteen of er betaald is, ook al heb ik het geld dan nog niet binnen. Dan kan ik het pakket ook meteen in orde maken.

Wel fijn, zo handelen. Het ruimt lekker op op zolder :)
Dan heb je echt geluk gehad met die pakketten. Ik ken iemand die ook regelmatig een groot pakket te koop zet en die krijgt dan echt alleen maar hopeloze biedingen. Of geen reacties meer !!!

Ik werk niet met de betaalverzoeken. Voor mij heeft het geen enkel nut om te zien of er betaald is. Ik werk 32 uur in de week en kan niet altijd maar dingen wegbrengen. Het lijkt een soort verwachting te scheppen, van nou schiet op met die verzending want ik heb op de betaalknop gedrukt.
Ik laat mensen handmatig overmaken, en zeg dan wanneer de volgende verzendronde is.
Tot nu toe maar 1 iemand gehad die het maar vreemd vond dat ik de betaalverzoeken niet gebruik.
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
22-02-2019 16:32
Dan heb je echt geluk gehad met die pakketten. Ik ken iemand die ook regelmatig een groot pakket te koop zet en die krijgt dan echt alleen maar hopeloze biedingen. Of geen reacties meer !!!

Ik werk niet met de betaalverzoeken. Voor mij heeft het geen enkel nut om te zien of er betaald is. Ik werk 32 uur in de week en kan niet altijd maar dingen wegbrengen. Het lijkt een soort verwachting te scheppen, van nou schiet op met die verzending want ik heb op de betaalknop gedrukt.
Ik laat mensen handmatig overmaken, en zeg dan wanneer de volgende verzendronde is.
Tot nu toe maar 1 iemand gehad die het maar vreemd vond dat ik de betaalverzoeken niet gebruik.
Het viel mij ook echt mee, was ook bang voor onzin-biedingen of hele rij vragen naar de losse kledingstukken en dan niet meer reageren, maar niks van dat. Wel vragen of het met DHL kan terwijl in de advertentie duidelijk Post NL staat, maar vooruit :P

Ik werk ook 32 uur per week en zeg soms ook wel dat ik het niet direct kan versturen. Is ook nooit een probleem. Mijn vertrouwen is weer wat terug :)
JuriaanB schreef:
21-02-2019 15:31
Vast eerder gemeld door iemand, maar mijn grootste ergernis is verkopers die iets als "zo goed als nieuw" aanbieden, vaak zelfs met de officiële verkoopstatus "Zo goed als nieuw". En dan zie je op de foto's duidelijk slijtage, vlekken, krassen en andere gebruikssporen. Vooral vrouwen maken het bont, die verkopen bijna alles als zgan. Beweren ook doodleuk dat iets slechts enkele keren gebruikt is, terwijl je gewoon de slijtage kunt zien. En dan ook nog glashard ontkennen als je daar over mailt. Oplichting wat mij betreft.

Zo goed als nieuw betekent niet "nog best in goede staat", maar betekent dat er geen verschil is met een nieuw product. Dus (vrijwel) ongebruikt, in onbeschadigde toestand zonder duidelijke gebruikssporen.
Ik begrijp en deel je ergernis. Echter, het oplichting noemen vind ik te ver gaan. Als jij op een advertentie duidelijke gebruikssporen ziet, betekent het dat een ander dat ook kan zien.
Een ieder kan zodoende zelf bepalen of ze het gevraagde bedrag er voor over hebben of niet.

Ik denk dat mensen vaak blind zijn voor artikelen die ze zelf gebruikt hebben en minder objectief kunnen inschatten in welke staat deze zich begeven. Met name kleding en schoenen.
anoniem_345475 wijzigde dit bericht op 22-02-2019 21:13
0.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
22-02-2019 10:41
Afgelopen weken zonder ergernissen aardig wat verkocht, alle grote dingen die in de weg stonden na de verhuizing zijn nu weg, jeej!

Dit keer echter een ergernis als koper. Geboden op item, 3 dagen later reactie dat ik t mag komen ophalen. Adres en tijd afgesproken voor maandag. Zondagavond bericht 'sorry je bent overboden door iemand die dinsdag komt ophalen' bleek om een paar euro te gaan.

Eeh ok. Geef me dan iig de mogelijkheid dat bod te matchen, maar nee, ander was al toegezegd.

Dinsdagavond berichtje: ophaler was niet komen opdagen. Of ik nog interesse had.

Nee dus. Ik zoek dat artikel nog wel, maar met zulke mensen doe ik geen zaken.
Nare manier van verkopen. Om n paar rotcenten.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Score van deze week : 1 iemand niet komen opdagen en niets meer van gehoord. 1 iemand 3kwartier te laat zonder ook maar sorry te zeggen. En 1 afhaker omdat ik geen gelijk oversteken heb. Tja..
Alle reacties Link kopieren
Net in een scam via marktplaats getrapt.... Keurig mailverkeer gehad (via de marktplaatsapp). Telnr. uitgewisseld. SMS-code binnen gekregen voor verificatie van mijn whatsapp, was per ongeluk naar mijn nummer gegaan i.p.v. naar zus, of ik het nummer even door wilde geven. Kreeg nog keurig reactie terug en 'tot morgen' (had een afspraak gemaakt). Gelukkig vrijwel meteen het besef dat het niet klopte en mijn whatsapp opnieuw geinstalleerd en geverifieerd. Nu toch een beetje benauwd dat ik te laat was. Iemand ervaring hiermee? Voel me zó dom!
dianaf schreef:
21-02-2019 15:37
Ligt eraan wat je een pakket noemt. Eentje die niet door de brievenbus kan of eentje die wel door de brievenbus kan?
Maakt niet uit, ook een brievenbuspakje heeft een code. Het allergrootste deel van de verkopen zal toch pakjes betreffen. En die hebben allemaal een 3S-code. Als je kleine dingen in een (bubbel)envelop stuurt per gewone post om zo een euro te beknibbelen is er natuurlijk geen code, maar dan moet je dat ook niet doen. Tenzij het om prullaria gaat waarmee je bereid bent een klein risico te lopen en waarvan de verzendkosten te groot zijn in relatie tot de productkosten.
Ook irritant: kopers die via hun mobieltje reageren en te beroerd zijn om door te klikken naar de omschrijving en dus reageren op basis van de titel en dan dingen vragen die duidelijk in de omschrijving staan.

Ook irritant: mensen die bij ads met een "Bieden"-status of met een vermelde vraagprijs niet gaan bieden maar vragen naar mijn minimumprijs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven