Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats, we ergeren ons weer verder

22-08-2016 22:33 3151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel hier je bijzondere ervaringen met deze site.



Marktplaatsregels:

je hebt het toe te sturen, ook als je er dan zelf niks meer aan overhoudt of er op moet toeleggen

je hebt het praktisch gratis weg te geven aan mensen met enorme bedel redenen

je hebt het terug te nemen als het niet past, zelfs als de maten zijn doorgegeven

je hebt het ook terug te nemen als de ander het kapot gemaakt heeft

je dient altijd beleeft te zijn tegen de ander, ook als deze commandeert en hufterig is

je moet altijd beschikbaar zijn voor kopers die bij nacht en ontij besluiten dat ze het NU willen ophalen



wie oh wie biedt meer??
quote:Bollie08 schreef op 03 april 2017 @ 21:38:

Koekoek... zelfde dag.. klok kopen en verkopen. Verkoop ging niet door.. dus koop ook niet.. omdat ik niet 2 grote klokken kwijt kan.

Nu zijn wij koekoek omdat we niet meegaan in jouw verhaal?

Joh.
quote:Bollie08 schreef op 03 april 2017 @ 21:38:

Koekoek... zelfde dag.. klok kopen en verkopen. Verkoop ging niet door.. dus koop ook niet.. omdat ik niet 2 grote klokken kwijt kan.Waarom heb je zo'n monsterlijk grote klok als je 'm niet eens kwijt kan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bollie08 schreef op 03 april 2017 @ 21:38:

.

Hoe groot is die klok dan wel niet of hoe klein woon jij dan wel niet?

Ik ken ook mensen met van die staande en hangende klokken en daar is altijd wel een plekje voor te vinden. Het is nou ook weer niet zo alsof die een hele woonkamer in beslag nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Reneeke schreef op 11 maart 2017 @ 23:19:

[...]





Balen!

Ook een ergernis: kinderfietsen in heel goede staat waar je maar niet van af komt. Na veel mislukte transacties had ik een man met zoontje aan de deur. Fiets mee voor 15 euro. Komt hij paar minuten later terug, kind vond fiets toch niet mooi (was ook meisjesfiets, hoewel niet roze). Balen, maar kon niets anders dan terugnemen. Daarna gewoon ingeruild bij fietsenzaak met nieuwe aankoop en er nog 50 voor gekregen!Waarom kon je niets anders doen dan terugnemen? Garantie tot aan de deur bij mij. Ik neem überhaupt nooit iets terug. Verkocht is verkocht. Het verbaasd me hoe vaak mensen het toch vragen en mijn:"Nee, sorry, ik neem niets terug" niet willen accepteren.
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Ik heb ook iets raars...

Ik zag afgelopen week 2 producten op marktplaats. Laten we ze product x en y noemen.

Ik mail de verkoper dat ik graag product X wil, al snel krijg ik reactie dat verkoper akkoord gaat en noemt een prijs. Ik ga ook akkoord omdat de prijs een goede deal is. Verder afgesproken wanneer en waar ik het product kan komen ophalen. Na een aantal uren krijg ik te horen dat de verkoper het product x niet kan vinden, maar y wel. Ik geef aan dat ik alleen x wil hebben. Vervolgens probeert verkoper met foto's mij te overtuigen over product y. Ik zeg, nee ik wil alleen product x. Verkoper ging verder zoeken en liet het weten... nou je raadt het al, nooit meer wat gehoord. Zou verkoper product x gewoon niet willen verkopen omdat het wel erg goedkoop was? Of is er iets anders aan de hand. Ik vind het allemaal heel vreemd, helaas maar waar.
1x genoeg
1x genoeg
Vanmorgen weer een paar kledingstukken verkocht, gewoon snel gereageerd (doe ik ook) en afgerekend, zodat ik het straks kan opsturen. Zo kan het dus ook!

Ik blijf het belachelijk vinden wanneer mensen totaal niet meer reageren nadat je akkoord bent gegaan met hun bod of op een tegenbod van jou.
Alle reacties Link kopieren
ik ook n leuke klant gehad, zonder gezeur binnen n dag geregeld.

Niet zeuren over de prijs. Het waren nieuwe schoenen. Vlot betaald .heb ze gelijk verzonden.dag later n berichtje dat ze binnen waren. En n bedankje voor de snelle afwikkeling.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
quote:Taralina schreef op 04 april 2017 @ 13:18:

Vanmorgen weer een paar kledingstukken verkocht, gewoon snel gereageerd (doe ik ook) en afgerekend, zodat ik het straks kan opsturen. Zo kan het dus ook!

Ik blijf het belachelijk vinden wanneer mensen totaal niet meer reageren nadat je akkoord bent gegaan met hun bod of op een tegenbod van jou.Ja idd, weinig fatsoen te vinden bij sommige kopers/ verkopers. Maak het vaak mee, stilte aan de andere kant, nadat ik mijn gegevens gemaild heb.
Ik heb op het moment een groot probleem. Via mp had ik een adres gevonden om extensions te zetten. Afspraak gemaakt en communicatie was goed. Wel moest ik een aanbetaling doen, door een fout van mijn kant had ik het gehele afgesproken bedrag overgemaakt. Dat melde ik haar, geen reactie. Ik dacht Ok ze heeft het druk. Vervolgens kreeg ik een week later een bevestiging. En een mededeling dat ze met een ziek kind zat en daarom niet had gereageerd.



Dag voor de afspraak kreeg ik een bericht dat ze de verkeerde kleur extensions had ontvangen en dat ze andere had bestelt en die zou de volgende dag met de post komen, de afspraak zou dan later zijn. Ik vond het heel vreemd aangezien ik precies had aangegeven welke kleur ze moest bestellen, ik werk zelf namelijk ook met dat merk en dat bedrijf stuurt altijd alles met een trackentracecode. En nooit via brievenbuspost. Maar Ok. Dag later stuurt ze een bericht dat ze het niet had ontvangen en of ik de afspraak wilde verzetten of dat ik mijn geld terug wilde. Vanwege haar slechte communicatie en dat ik niet meer geloofde dat ze dat specifieke merk had bestelt heb ik de afspraak geannuleerd.



Intussen wacht ik al ruim 3 wk op mijn geld, reageert ze niet fatsoenlijk op mijn berichten en heeft ze al haar advertenties van mp weggehaald. Ik heb haar woonadres en naam. Ik heb haar gezegd dat ik aangifte ga doen van oplichting maar ook daar reageert ze niet normaal op. Ik ben geneigd om naar haar huis te rijden, maar dan zit ik zelf fout. Wat zou ik kunnen doen.



Krijg de indruk dat ze hoopt dat ik mijn geld vergeet ofzo.
quote:RozaRomee71 schreef op 04 april 2017 @ 18:45:

Ik heb op het moment een groot probleem. Via mp had ik een adres gevonden om extensions te zetten. Afspraak gemaakt en communicatie was goed. Wel moest ik een aanbetaling doen, door een fout van mijn kant had ik het gehele afgesproken bedrag overgemaakt. Dat melde ik haar, geen reactie. Ik dacht Ok ze heeft het druk. Vervolgens kreeg ik een week later een bevestiging. En een mededeling dat ze met een ziek kind zat en daarom niet had gereageerd.



Dag voor de afspraak kreeg ik een bericht dat ze de verkeerde kleur extensions had ontvangen en dat ze andere had bestelt en die zou de volgende dag met de post komen, de afspraak zou dan later zijn. Ik vond het heel vreemd aangezien ik precies had aangegeven welke kleur ze moest bestellen, ik werk zelf namelijk ook met dat merk en dat bedrijf stuurt altijd alles met een trackentracecode. En nooit via brievenbuspost. Maar Ok. Dag later stuurt ze een bericht dat ze het niet had ontvangen en of ik de afspraak wilde verzetten of dat ik mijn geld terug wilde. Vanwege haar slechte communicatie en dat ik niet meer geloofde dat ze dat specifieke merk had bestelt heb ik de afspraak geannuleerd.



Intussen wacht ik al ruim 3 wk op mijn geld, reageert ze niet fatsoenlijk op mijn berichten en heeft ze al haar advertenties van mp weggehaald. Ik heb haar woonadres en naam. Ik heb haar gezegd dat ik aangifte ga doen van oplichting maar ook daar reageert ze niet normaal op. Ik ben geneigd om naar haar huis te rijden, maar dan zit ik zelf fout. Wat zou ik kunnen doen.



Krijg de indruk dat ze hoopt dat ik mijn geld vergeet ofzo.Gaat het om een groot bedrag?
Oh wauw. Na mijn zoveelste bericht naar haar heeft ze eindelijk mijn geld teruggestort. Mijn bericht was verre van aardig maar heeft wel geholpen.



Ging niet om een heel hoog bedrag. Maar zeker veel als ik het niet terug had gekregen.
quote:RozaRomee71 schreef op 04 april 2017 @ 18:45:

Ik heb op het moment een groot probleem. Via mp had ik een adres gevonden om extensions te zetten. Afspraak gemaakt en communicatie was goed. Wel moest ik een aanbetaling doen, door een fout van mijn kant had ik het gehele afgesproken bedrag overgemaakt. Dat melde ik haar, geen reactie. Ik dacht Ok ze heeft het druk. Vervolgens kreeg ik een week later een bevestiging. En een mededeling dat ze met een ziek kind zat en daarom niet had gereageerd.



Dag voor de afspraak kreeg ik een bericht dat ze de verkeerde kleur extensions had ontvangen en dat ze andere had bestelt en die zou de volgende dag met de post komen, de afspraak zou dan later zijn. Ik vond het heel vreemd aangezien ik precies had aangegeven welke kleur ze moest bestellen, ik werk zelf namelijk ook met dat merk en dat bedrijf stuurt altijd alles met een trackentracecode. En nooit via brievenbuspost. Maar Ok. Dag later stuurt ze een bericht dat ze het niet had ontvangen en of ik de afspraak wilde verzetten of dat ik mijn geld terug wilde. Vanwege haar slechte communicatie en dat ik niet meer geloofde dat ze dat specifieke merk had bestelt heb ik de afspraak geannuleerd.



Intussen wacht ik al ruim 3 wk op mijn geld, reageert ze niet fatsoenlijk op mijn berichten en heeft ze al haar advertenties van mp weggehaald. Ik heb haar woonadres en naam. Ik heb haar gezegd dat ik aangifte ga doen van oplichting maar ook daar reageert ze niet normaal op. Ik ben geneigd om naar haar huis te rijden, maar dan zit ik zelf fout. Wat zou ik kunnen doen.



Krijg de indruk dat ze hoopt dat ik mijn geld vergeet ofzo.Misschien leest ze wel mee.
Nou, ik had er weer eentje die minimaal overbood. Twee kwartjes boven het hoogste bod! En nee, dat was zeker niet onder een tientje. Vind het zo knijperig, denk je echt dat een MP-verkoper gaat rennen voor die twee kwartjes??
Alle reacties Link kopieren
Nee dat niet... maar 9 van de 10 keer wint de kwartjespersoon m alsnog volgens mij. Maar knieperig is het wel.
In dit geval niet



Winnen is het op MP niet, eerder gunnen. Het is geen veiling waar de hoogste bieder het recht heeft tot koop.
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem050420171336 schreef op 04 april 2017 @ 11:33:

Ik heb ook iets raars...

Ik zag afgelopen week 2 producten op marktplaats. Laten we ze product x en y noemen.

Ik mail de verkoper dat ik graag product X wil, al snel krijg ik reactie dat verkoper akkoord gaat en noemt een prijs. Ik ga ook akkoord omdat de prijs een goede deal is. Verder afgesproken wanneer en waar ik het product kan komen ophalen. Na een aantal uren krijg ik te horen dat de verkoper het product x niet kan vinden, maar y wel. Ik geef aan dat ik alleen x wil hebben. Vervolgens probeert verkoper met foto's mij te overtuigen over product y. Ik zeg, nee ik wil alleen product x. Verkoper ging verder zoeken en liet het weten... nou je raadt het al, nooit meer wat gehoord. Zou verkoper product x gewoon niet willen verkopen omdat het wel erg goedkoop was? Of is er iets anders aan de hand. Ik vind het allemaal heel vreemd, helaas maar waar. Ik zou denken: aan een ander verkocht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:chrisjoh schreef op 04 april 2017 @ 13:26:

ik ook n leuke klant gehad, zonder gezeur binnen n dag geregeld.

Niet zeuren over de prijs. Het waren nieuwe schoenen. Vlot betaald .heb ze gelijk verzonden.dag later n berichtje dat ze binnen waren. En n bedankje voor de snelle afwikkeling. Leuk hè! Zo kan het ook, gelukkig gebeurd het ook nog regelmatig dat het zo gaat. :-)
Afgezien van een paar rare gevallen gaat is de communicatie heel vriendelijk wanneer het kleding betreft die ik aanbied.



Maar nu had ik er voor het eerst een Apple toebehoren opstaan, jeetje wat een verschil in reacties! Ten eerste wilde iedereen het al dan niet direct komen ophalen (terwijl ik het op verzenden had staan), dus toch maar een afspraak gemaakt, en je raadt het al: komt niet opdagen en laat niks van zich horen... de volgende sneue gast wilde het niet laten verzenden maar vond dat ik het even naar de Bijlmer kon komen brengen
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg van het weekend een reactie op een advertentie met een heel zielig verhaal. Man wou zus helpen die in scheiding lag en in de schulden was door haar ex. 2 kleine kinderen en nog een berg ellendige details. Wat de mooiste prijs was die ik kon maken voor het product wat ik te koop aan bied. Mijn advertentie is overigens bieden vanaf, anders zou ik de verwarring nog snappen.



Het ging hier echter om een dure bestekset van een exclusief merk (te gebruiken voor max. 12 personen) met nog flink wat extra's aan aparte lepels/schepjes e.d. Ik heb de beste man geadviseerd om naar een Xenos oid te gaan aangezien ze daar bestek kopen voor een aangename prijs. En ik bedenk me dan vooral dat als het allemaal zo ellendig is ik zelf naar een kringloop zou gaan of reageren op advertenties met goedkopere producten. Of niet voor een uitgebreide mega set zou gaan, maar gewoon iets wat echt nodig is. Ik krijg steeds vaker van die zielige verhalen, ik word er moe van.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, maar ik geloof al die zielige verhalen gewoon niet.
Wat verlaag je je dan ontzettend zeg wanneer je zielige verhalen gaat verzinnen om op die manier iets goedkoop of gratis proberen te krijgen, wat een treurnis.
Ik heb nu een heleboel babyspul op Mp staan. Nu een item, nieuw zo'n 40 euro, 10 euro op geboden (prima, wat mij betreft) maar ze wil eerst 'komen kijken'... Is het gek dat ik daar niet zo'n zin in heb?



Het is echt iets waar niet zoveel aan te slopen is en wasbaar (en door mij al schoon gewassen) bovendien.

Kijk, bij grotere aanschaffen begrijp ik het wel en ik begrijp ook best dat je van een koop kunt afzien als iets bij het afhalen kapot of smerig blijkt, maar bij zoiets voor 10 euro. Ben geen showroom
quote:SallySpectra schreef op 10 april 2017 @ 17:05:

Ik heb nu een heleboel babyspul op Mp staan. Nu een item, nieuw zo'n 40 euro, 10 euro op geboden (prima, wat mij betreft) maar ze wil eerst 'komen kijken'... Is het gek dat ik daar niet zo'n zin in heb?



Het is echt iets waar niet zoveel aan te slopen is en wasbaar (en door mij al schoon gewassen) bovendien.

Kijk, bij grotere aanschaffen begrijp ik het wel en ik begrijp ook best dat je van een koop kunt afzien als iets bij het afhalen kapot of smerig blijkt, maar bij zoiets voor 10 euro. Ben geen showroom



Ik vind het wel netjes dat ze het eerst vraagt. Er zijn ook mensen die het op komen halen en als ze het voorwerp dan zien (terwijl er foto's op MP bij stonden) toch nog afhaken.

Misschien wil ze eerst zeker weten of het schoon is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven