Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats, we ergeren ons weer verder

22-08-2016 22:33 3151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel hier je bijzondere ervaringen met deze site.



Marktplaatsregels:

je hebt het toe te sturen, ook als je er dan zelf niks meer aan overhoudt of er op moet toeleggen

je hebt het praktisch gratis weg te geven aan mensen met enorme bedel redenen

je hebt het terug te nemen als het niet past, zelfs als de maten zijn doorgegeven

je hebt het ook terug te nemen als de ander het kapot gemaakt heeft

je dient altijd beleeft te zijn tegen de ander, ook als deze commandeert en hufterig is

je moet altijd beschikbaar zijn voor kopers die bij nacht en ontij besluiten dat ze het NU willen ophalen



wie oh wie biedt meer??
Alle reacties Link kopieren
Pfff pakket kleding verkocht. 10 stuks voor 19 euro ex verzenden. Koper geeft aan niet tevreden te zijn want het is niet in nieuwstaat maar gebruikt.kunnen de meningen over verschillen maar ik bied aan dat ze als terugstuurd en dat ik het geld terug betaal. Dat wil ze niet want dan is ze 2x de verzendkosten kwijt. Ze wil gewoon dat ik wat terugstorten als tegemoetkoming. Heb gezegd dat ik dan ook de kleding terug wil waar ze niet blij mee is. Dat wil ze niet en nu gaat ze melding maken bij de politie en bij mp. Ik denk dat ik een goede oplossing heb geboden maar ja dat wel ze niet. En dat voor 1.9 euro per kledingstuk...
Misschien moet je haar nog even voorrekenen dat het maar € 1,90 per kledingstuk is. Kans dat het muntje dan valt dat je voor dat geld niet nieuw(staat) kunt verwachten.
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik al een keer of drie gedaan maar ze blijft volhouden. Ga dan naar de winkel. Zelfs bij Zeeman of Primark vindt je niets voor 1.90 per stuk
Alle reacties Link kopieren
seba1315 schreef:
22-05-2017 06:06
Dat heb ik al een keer of drie gedaan maar ze blijft volhouden. Ga dan naar de winkel. Zelfs bij Zeeman of Primark vindt je niets voor 1.90 per stuk
Niet meer op reageren. Sommige mensen zijn te dom om voor de Duvel te dansen.
Hoe haalt ze het in haar hoofd om te zeggen dat het niet nieuw is.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Heb haar net nog laten weten dat ik nu klaar mee ben. Oplossing accepteert ze niet. Krijg ik een bericht terug dat ik niet zomaar de communicatie mag stoppen omdat ik er klaar mee ben. Sodemieter op zeg. Heb haar succes gewenst bij de politie
Hier nu irritatie over een paar verkopers die het onderste uit de kan willen hebben, geen mm willen wijken van hun hoge prijs, en als je vervolgens toch overstag gaat, ze weigeren het op te sturen 'omdat dat teveel werk kost'... (en nee dat stond niet in de adv.)
Het gaat om een tweedehands jurkje waar ze €50 voor wil hebben en dat gewoon door de brievenbus past. Is het je dan écht teveel moeite om het ding in een envelop te doen, te frankeren (waar ik uiteraard gewoon voor betaal) en het onderweg naar een boodschap in een brievenbus te doen?
Als het een groot ding/meubel betreft is het uiteraard iets anders, maar dit Vind ik zo ontzettend flauw!

Ik doe niet anders dan brieven en pakjes wegbrengen van de dingen die ik zelf verkoop - gewoon combineren met andere boodschappen die je moet doen, kleine moeite.
seba1315 schreef:
22-05-2017 08:10
Heb haar net nog laten weten dat ik nu klaar mee ben. Oplossing accepteert ze niet. Krijg ik een bericht terug dat ik niet zomaar de communicatie mag stoppen omdat ik er klaar mee ben. Sodemieter op zeg. Heb haar succes gewenst bij de politie
Gelijk heb je.

En stel dat..(kan me niet voorstellen) maar als MP je er op aanspreekt heb je de berichten dat je een oplossing hebt aangeboden.
Ik wilde deze FB pagina even met jullie delen https://www.facebook.com/MarktplaatsAvo ... ED&fref=nf

Hilarisch!

(en misschien kunnen we zelf ook wel bijdragen aanleveren daar :biggrin: )
seba1315 schreef:
22-05-2017 06:06
Dat heb ik al een keer of drie gedaan maar ze blijft volhouden. Ga dan naar de winkel. Zelfs bij Zeeman of Primark vindt je niets voor 1.90 per stuk
Ik zou nog 1x aangeven dat ze onredelijke verwachtingen heeft en dat je haar gaat melden bij marktplaats.
seba1315 schreef:
22-05-2017 08:10
Heb haar net nog laten weten dat ik nu klaar mee ben. Oplossing accepteert ze niet. Krijg ik een bericht terug dat ik niet zomaar de communicatie mag stoppen omdat ik er klaar mee ben. Sodemieter op zeg. Heb haar succes gewenst bij de politie
Die is gek. Gelijk heb je.
Alle reacties Link kopieren
fietjelief schreef:
18-05-2017 18:47
Haha schrijf een script zou ik zeggen!
Ik ben harstikke gelukkig en bezwangerd door mijn eigen internet catch (hyves, wie kent het niet :nerd: )
Neuh voorgevoel niet echt. T kwam beter uit zo.
Had op zijn eerste bericht overigens netjes gereageerd. En duidelijk afgesloten.
Helaas las hij blijkbaar iets anders ;-D
And the story continues... ze gaf hem valse hoop :P
Echt wel blij dus dat je hem niet aan de deur hebt gehad, straks bleef hij je 'stalken'
Alle reacties Link kopieren
fietjelief schreef:
18-05-2017 18:47
Haha schrijf een script zou ik zeggen!
Ik ben harstikke gelukkig en bezwangerd door mijn eigen internet catch (hyves, wie kent het niet :nerd: )
Neuh voorgevoel niet echt. T kwam beter uit zo.
Had op zijn eerste bericht overigens netjes gereageerd. En duidelijk afgesloten.
Helaas las hij blijkbaar iets anders ;-D
And the story continues... ze gaf hem valse hoop :P
Echt wel blij dus dat je hem niet aan de deur hebt gehad, straks bleef hij je 'stalken'
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier nu al 2 keer een gevalletje "ik kom je zo wel even opzoeken" gehad, omdat ze spijt hadden van hun aankoop.
Dan zit je niet meer zo lekker thuis, en krijg je ook steeds minder zin om je spullen te koop aan te bieden. Uiteindelijk kwamen ze beiden niet opdagen, gevalletjes grote bek dus. De eerste kocht een 2e hands laptop. Mocht hem hier uit komen proberen en uitgebreid bekijken voordat hij overging tot aankopen. Hij was helemaal enthousiast en kreeg er ook nog een laptoptas bij kado.
Paar uur later reageerde hij boos: er was een toets van af. Euh, heel rot voor je, maar dat apparaat ging hier toch echt heel de deur uit.
Ja maar het was mijn schuld dat hij nu kapot was. denk het niet vriend, veel plezier er mee.
De tweede kocht een 2e hands telefoon. Ook hij mocht hem uitgebreid komen bekijken en uitproberen. Ging tevreden mét de telefoon de deur uit. En klaagde daarna dat hij toch een krasje had gevonden en dat het klepje van de oplader er niet meer op zaten. Dat was ook al zo toen je kwam kijken......En ook hij gaf een grote bek dat hij NU zijn geld terug wilde en dat hij me anders wel effe kwam opzoeken. Pfffff marktplaats-horken.
Ik kwam de volgende advertentie tegen in mijn zoektocht naar een schoonmaakhulp:

Titel: Tall man zoekt vrouw Milf 'Amsterdam( Painter Handyman)
Tekst: Hello I am 30 years my name is Robert Im Polish I live in Amsterdam for 4 years looking for a job as a Handyman Painter in the home and garden I have experience !! I Sofi number ( self-employed) ( looking for a job in private homes )Regards
you are interested please call my
advert is for women only!

Dus ik heb (op 15 mei) marktplaats een bericht gestuurd dat deze man denk ik niet echt wil komen schilderen... Die zeiden: "Ik heb je e-mail doorgestuurd naar mijn collega's van de verantwoordelijke afdeling. Zij zullen de advertentie bekijken en gepaste maatregelen treffen. Als je opnieuw dergelijke advertenties tegenkomt, dan horen wij dit graag van je." Nou het is nu 7 dagen later en de advertentie staat er nog steeds.
Hier de link: http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... ousPage=lr
Alle reacties Link kopieren
Wat is een redelijke termijn voor verzending? Ik wacht nu al een week op een T&T code. Al 2x een kattebelletje gestuurd, wel antwoord gehad dat betaling is ontvangen en heb ook wel vertrouwen in de verkoper. Nog een berichtje of is dat te opdringerig?
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
-Puss-in-Bootz- schreef:
22-05-2017 11:34
Ik wilde deze FB pagina even met jullie delen https://www.facebook.com/MarktplaatsAvo ... ED&fref=nf

Hilarisch!

(en misschien kunnen we zelf ook wel bijdragen aanleveren daar :biggrin: )
Omg, dit is zó grappig! :rofl:
MonkeyTown schreef:
22-05-2017 20:32
Wat is een redelijke termijn voor verzending? Ik wacht nu al een week op een T&T code. Al 2x een kattebelletje gestuurd, wel antwoord gehad dat betaling is ontvangen en heb ook wel vertrouwen in de verkoper. Nog een berichtje of is dat te opdringerig?
Een paar dagen is redelijk, een week niet.
En nog slechter vind ik wanneer er geen communicatie over is. Mocht de verkoper het om de een of andere reden pas na een week kunnen versturen dan moet hij je dat zeggen vind ik.
MonkeyTown schreef:
22-05-2017 20:32
Wat is een redelijke termijn voor verzending? Ik wacht nu al een week op een T&T code. Al 2x een kattebelletje gestuurd, wel antwoord gehad dat betaling is ontvangen en heb ook wel vertrouwen in de verkoper. Nog een berichtje of is dat te opdringerig?
Heb je toevallig een kruimeldief gekocht? Want dan ben ik de verkoper :hihi:
Ik heb het iets langer dan een week geleden verkocht, dezelfde dag nog de betaling ontvangen, berichtje gestuurd dat betaling binnen was en de volgende dag op de post gedaan, maar kreeg 2 berichten van de koper dat hij het nog niet heeft ontvangen en of ik de T&T even door wilde mailen. Via de app werd m'n bericht niet verzonden, dus heb z'n berichtje rechtstreeks vanuit mijn mailbox beantwoord, maar vraag me af of dat wel goed is gegaan. Daarna geen mail meer ontvangen overigens, maar dat past wel bij "nog een berichtje of is dat te opdringerig?" ;-D
Alle reacties Link kopieren
Haha, geen kruimeldief. Ook geen reactie trouwens. Zou ik dan toch opgelicht zijn..voor t eerst :uh?: 8-.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
Hier een positieve/leuke ervaring.
Mijn stofzuiger heeft het opgegeven maar kwam er maar niet aan toe om een andere te halen. Van de week even op mp gekeken. In een mevrouw deed haar bosch stofzuiger gratis weg, had eigenlijk verwacht dat die al weg zou zijn. Stuurde toch een berichtje of ze hem nog had. Ze had hem nog en ik mocht hem
vandaag ophalen. Ze wilde er ook echt niks voor.Heb toen toch een leuk klein plantje meegenomen. Ze woonde ook niet zover, ben er superblij mee. Kreeg nog een pak stofzuigerzakken mee.
•°: Don't be the same, be better!
Ik heb er vandaag iets opgezet, wegens toch weinig te doen, en blijkbaar heeft verder ook niemand wat te doen, want het is druk met biedingen boven de vraagprijs (echt al binnen een uur). Het gaat alleen in de orde van 10.00 - 10.10 - 10.15. Pfff.
Alle reacties Link kopieren
seba1315 schreef:
21-05-2017 22:45
Pfff pakket kleding verkocht. 10 stuks voor 19 euro ex verzenden. Koper geeft aan niet tevreden te zijn want het is niet in nieuwstaat maar gebruikt.kunnen de meningen over verschillen maar ik bied aan dat ze als terugstuurd en dat ik het geld terug betaal. Dat wil ze niet want dan is ze 2x de verzendkosten kwijt. Ze wil gewoon dat ik wat terugstorten als tegemoetkoming. Heb gezegd dat ik dan ook de kleding terug wil waar ze niet blij mee is. Dat wil ze niet en nu gaat ze melding maken bij de politie en bij mp. Ik denk dat ik een goede oplossing heb geboden maar ja dat wel ze niet. En dat voor 1.9 euro per kledingstuk...
Gek wijf.
Je hebt genoeg gedaan.
Succes bij de Politie, doeiiiii!
Alle reacties Link kopieren
2koffie schreef:
25-05-2017 12:40
Ik heb er vandaag iets opgezet, wegens toch weinig te doen, en blijkbaar heeft verder ook niemand wat te doen, want het is druk met biedingen boven de vraagprijs (echt al binnen een uur). Het gaat alleen in de orde van 10.00 - 10.10 - 10.15. Pfff.
Dan zou ik me er de eerste uren niet mee bemoeien, en terug gaan kijken als de storm geluwd is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Er is al 20 euro geboden via de site en nu mailt iemand die hem voor 10 euro komt halen. Wat denkt hij nou, dat die anderen die tussen de 10 en 20 hebben geboden hem NIET willen komen halen? o_o
Ander item. Iemand vraagt in telegramstijl of ik akkoord ga met [de helft van de vraagprijs]. Een half uur later of ik akkoord ga 'dan' met [de vraagprijs]. (Ik heb tussendoor geen mail gelezen.) Dus ik antwoord dat dat de vraagprijs is ja. Helaas komt de boodschap niet over: nu mailt deze persoon of hij hem voor de helft mag hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven