Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats, we ergeren ons weer verder

22-08-2016 22:33 3151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel hier je bijzondere ervaringen met deze site.



Marktplaatsregels:

je hebt het toe te sturen, ook als je er dan zelf niks meer aan overhoudt of er op moet toeleggen

je hebt het praktisch gratis weg te geven aan mensen met enorme bedel redenen

je hebt het terug te nemen als het niet past, zelfs als de maten zijn doorgegeven

je hebt het ook terug te nemen als de ander het kapot gemaakt heeft

je dient altijd beleeft te zijn tegen de ander, ook als deze commandeert en hufterig is

je moet altijd beschikbaar zijn voor kopers die bij nacht en ontij besluiten dat ze het NU willen ophalen



wie oh wie biedt meer??
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde iets verkopen op Marktplaats, maar iedere keer als mensen interesse toonden reageerden ze niet.

Ik heb daarom wat artikelen weggebracht naar de weggeefwinkel.

De advertentie was offline maar ineens reageerde iemand wel na een week op mijn aanvaarding, oei.
Een keer geen ergernis: iemand wilde een hoesje hebben, betaalde netjes en liet daarna ook nog eens heel fijn weten dat ze het hoesje had ontvangen, het perfect paste op haar telefoon en ze er erg blij mee was.

Tot nu toe is marktplaats alleen maar gezeik voor me geweest, dus ik word echt belachelijk blij hiervan. :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Okee help :'-(
Ik ben dom geweest.

Ik had iets op marktplaats gezet voor 10 euro (ik dacht dat het niks waard was), kreeg ik vrij snel een bod van 10 euro en een bod van 20 euro. Dus dat bod van 20 euro maar direct aanvaard want ik dacht: "mooi, dat is snel verkocht!"

Nu blijkt dus dat het voorwerp dat ik wou verkopen veel meer waard is... Denk aan een bedrag rond de 150-200 euro. Ik wist dit niet en ik ben zo nalatig geweest om het vooraf niet te checken :cry:

En nu zit ik in dubio. Ik heb al verscheidene biedingen van 80 euro en 100 euro binnen gekregen (terwijl de advertentie al op 'gereserveerd' staat). Misschien niet heel netjes van mij; maar kan ik nog onder de deal van 20 euro uit?

Ik zal nu wel (terecht) commentaar krijgen op mijn intenties... ("Jij zou ook niet willen dat de verkoper afhaakt terwijl je een deal had?")
Maar aan de andere kant, ik zou dus zelf wel altijd een reële prijs bieden anders knaagt mijn geweten.
Ik heb gewoon geen zin om nu iets te verkopen aan een handelaar... Bah >:-(
Vivo per lei
Ik zou het netjes melden, dat je het kan verkopen voor veel meer dan de 20 euro.
Dat jij de koper de kans geeft ook te bieden naar de prijs van 80 euro of hoger
Alle reacties Link kopieren
Tja, het is niet netjes om op een gemaakte deal terug te komen, maar in dit geval zou ik iets zeggen in de trant van "Sorry <20 euro bieder>, ik kom er nu achter dat dit item veel meer waard is, dus ik laat het bieden nog even doorgaan."

20 euro bieden op een item wat normaal voor 150 tot 200 euro weggaat vind ik ook niet echt netjes eerlijk gezegd, dan ben je of een enorme cheapskate OF je hoopt dat de verkoper geen idee heeft wat het item werkelijk waard is.
Alle reacties Link kopieren
Duplopanda, ik snap jou wel hoor. Als het nou over 5 euro verschil ging, maar dit scheelt wel heel veel en die bieders weten dat dondersgoed.
Ik zou dus mailen dat je een vergissing begaan bent en dat het item een stuk meer waard is en je het helaas niet meer voor 20 euro kunt verkopen. Je hoogste bod is XXX, dus hij/zij krijgt de kans om het ook voor die prijs te kopen.

Misschien niet heel netjes, maar van de andere kant is het verschil zo groot en weten die kopers dat dondersgoed. Gewoon doen dus.
illiana schreef:
15-07-2017 23:41
20 euro bieden op een item wat normaal voor 150 tot 200 euro weggaat vind ik ook niet echt netjes eerlijk gezegd, dan ben je of een enorme cheapskate OF je hoopt dat de verkoper geen idee heeft wat het item werkelijk waard is.

Dat hoeft natuurlijk niet. Ik heb regelmatig dingen onder de werkelijke waarde verkocht of weggegeven, gewoon omdat ik er vanaf wilde. De koper weet dus niet of het een foutje is of dat je dat ding kwijt wil.

Ik vind het eerlijk gezegd nogal hypocriet dat er nu massaal gezegd wordt dat ze voor een hogere bod moet gaan, terwijl er hier moord en brand wordt geschreeuwd als het andersom is en een verkoper zich opeens terugtrekt als jullie zelf al tot een akkoord zijn gekomen.
illiana schreef:
15-07-2017 23:41
20 euro bieden op een item wat normaal voor 150 tot 200 euro weggaat vind ik ook niet echt netjes eerlijk gezegd, dan ben je of een enorme cheapskate OF je hoopt dat de verkoper geen idee heeft wat het item werkelijk waard is.
Of je hebt, net als de verkoper, ook geen idee van de waarde. Kan natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
In zo'n geval zou ik zeggen dat ik het bij nader inzien toch niet wil verkopen, advertentie verwijderen en na een maand of 3 weer te koop zetten.
Alle reacties Link kopieren
Misschien denk ik wel te slecht over mensen op marktplaats hoor (ik was gisteren lichtelijk geïrriteerd nadat de vijfde idioot vroeg of ik wil verzenden terwijl het in de advertentie staat dat het alleen ophalen is omdat ik niet wil verzenden)...

Maar als je niet weet hoeveel iets waard is, ga je dan zomaar twee keer zoveel bieden op een vraagprijs van 10 euro, of ga je naar 11.00 of 12,50 ofzo? Ik zie een verdubbeling van de vraagprijs als een poging om zo snel mogelijk de koop te sluiten, voordat andere bieders de ware waarde weggeven. Maar goed, dat kan ik dus totaal verkeerd hebben. :-D
Alle reacties Link kopieren
ik vind het echt walgelijk om te doen wat Duplopanda doet.
Beloofd is beloofd.
En inderdaad hoe zou je het zelf vinden als iemand jou dit aandoet?.

Een paar weken geleden schreef ik hier nog hoe irritant ik het vond dat ik iet zou kopen en de koper de volgende
dag met een smoes af mailde.
Ik zag dat de biedingen een stuk hoger waren dan mijn bod. Maar ze had mijn bod al geaccepteerd.

Ik sta ervan te kijken hoeveel mensen het normaal vinden om de koop met de eerste koper af te zeggen.
Zo ga je toch niet met mensen om?. Ik vind dit echt wel veel over iemand zeggen hoor, als je zoiets doet!.
Alle reacties Link kopieren
ZegmaargewoonTheahoor schreef:
16-07-2017 18:23
ik vind het echt walgelijk om te doen wat Duplopanda doet.
Beloofd is beloofd.
En inderdaad hoe zou je het zelf vinden als iemand jou dit aandoet?.

Ik vind dit echt wel veel over iemand zeggen hoor, als je zoiets doet!.
Nou nou... Ik kan me heel wat walgelijke dingen bedenken die iemand mij aan zou kunnen doen, maar terugkomen op een verkoopakkoord op marktplaats valt daar voor mij nou niet bepaald onder. Is het netjes? Nee. Zou ik het zelf doen? Nee. Zou ik denken dat verkoper een sukkel is? Yup. :-D En daar is de kous dan wel mee af voor mij.

Ik ben trouwens wel erg nieuwsgierig wat voor iets het nu was Duplopanda!
Alle reacties Link kopieren
Walgelijk nog wel.

Jij kunt wel 20 euro bieden, maar wie zegt dat je op komt dagen? Terugkomen op je bod is in principe niet netjes maar hiet zit wel erg veel verschil in en dat weten die bieders ook. Is dat dan ook 'walgelijk'? Hopen dat de verkoopster het niet door heeft?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook afzeggen hoor want dit is echt een te groot verschil, en dan netjes melden, niks aan de hand toxh?
Ik heb een schouw te koop staan. Ding staat in de weg dus bij eerste de beste mooie bod akkoord.
Heel verhaal nog en allerlei vragen verder ophaalafspraak gemaakt.
Tijd zou ze nog laten weten want iemand anders kwam het halen.
Dag van ophalen nog geen tijd.
Ik stuur een bericht.
Krijg terug:

Ja sorry gaat niet door. Geen aanhanger kunnen regelen en past echt niet in de auto.

Euh wij hebben het ding kunnen vervoeren in een kleine peugeot 205.
Kan natuurlijk dat je een nog kleinere auto hebt maar toch.

Baalde ervan dat ze er zo laat mee kwam. Kreng staat nu nog in de weg.
Alle reacties Link kopieren
tvp
ZegmaargewoonTheahoor schreef:
16-07-2017 18:23
ik vind het echt walgelijk om te doen wat Duplopanda doet.
Beloofd is beloofd.
En inderdaad hoe zou je het zelf vinden als iemand jou dit aandoet?.
Walgelijk en iemand iets aandoen zijn wel heel heftige benamingen hoor. Het is maar een bod op een artikel hé.
Oh ik loop achter zie ik.
Alle reacties Link kopieren
DuploPanda schreef:
15-07-2017 22:35
Okee help :'-(
Ik ben dom geweest.

Ik had iets op marktplaats gezet voor 10 euro (ik dacht dat het niks waard was), kreeg ik vrij snel een bod van 10 euro en een bod van 20 euro. Dus dat bod van 20 euro maar direct aanvaard want ik dacht: "mooi, dat is snel verkocht!"

Nu blijkt dus dat het voorwerp dat ik wou verkopen veel meer waard is... Denk aan een bedrag rond de 150-200 euro. Ik wist dit niet en ik ben zo nalatig geweest om het vooraf niet te checken :cry:

En nu zit ik in dubio. Ik heb al verscheidene biedingen van 80 euro en 100 euro binnen gekregen (terwijl de advertentie al op 'gereserveerd' staat). Misschien niet heel netjes van mij; maar kan ik nog onder de deal van 20 euro uit?

Ik zal nu wel (terecht) commentaar krijgen op mijn intenties... ("Jij zou ook niet willen dat de verkoper afhaakt terwijl je een deal had?")
Maar aan de andere kant, ik zou dus zelf wel altijd een reële prijs bieden anders knaagt mijn geweten.
Ik heb gewoon geen zin om nu iets te verkopen aan een handelaar... Bah >:-(
Gewoon afzeggen! En hoger bod accepteren. Je bent anders een dief van je eigen portemonnee. Is het netjes? Nee! Is het verschil te groot? Ja!

En iedereen kan zijn mening hebben, maar niemand kan in jou portemonnee kijken.

Laat je even weten hoe het is afgelopen :)?
Alle reacties Link kopieren
Als potentiele koper zou ik heel erg balen, als verkoper snap ik heus de verleiding wel. Voor een paar euro zou ik het niet snappen, maar bij zo'n groot bedrag snap ik dat je je achter je oren krabt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
@DuploPanda hoe is het afgelopen? Ik had trouwens gewoon open kaart gespeeld waarbij ik de eerste bieder wel de kans had gegeven een ander bod uit te brengen.

In mijn directe omgeving zijn er meerdere die op koopjes jagen in kringloopwinkels en op marktplaats om deze voor meer geld door te verkopen. Ze zoeken juist de mensen uit die zich er niet van bewust zijn wat de waarde van de spullen is. Dat is het spelletje. En zoals gezegd als iemand het dubbele van de vraagprijs biedt moeten er eigenlijk al alarmbellen gaan rinkelen.

Tip kijk eens wat de koper zelf verkoopt (als zo'n verkoper tenminste geen twee accounts heeft) want dan zie je vaak wel of je te maken hebt met een ''handelaar''.
Karma, en alles komt goed
Ha! Eindelijk wat proberen te verkopen op Marktplaats en nu mag ik hier ook komen schrijven :cheer2:

Ik verkoop een kattenspeeltje wat erg gewild is (maar mijn kat niks aan vindt). Het ding kostte nieuw 30 euro, maar ik heb het aangeboden voor 10 euro met bieden toegestaan. In advertentie ook duidelijk gezet dat verzendkosten voor koper zijn.

1e bod, €7,50: Ik gereageerd met akkoord, kom je het ophalen? Als je het verzonden wil hebben komt er nog zoveel aan verzendkosten bij. Geen reactie meer gehad

2e bod, €8: Ik gereageerd met akkoord,kom je het ophalen? Als je het verzonden wil hebben komt er nog zoveel aan verzendkosten bij. Geen reactie meer gehad.

3e bod, €10: Ik gereageerd met akkoord,kom je het ophalen? Als je het verzonden wil hebben komt er nog zoveel aan verzendkosten bij. Bod verwijderd.

4e bod, €10: Ik gereageerd met akkoord,kom je het ophalen? Als je het verzonden wil hebben komt er nog zoveel aan verzendkosten bij. Deze mevrouw reageert dat ze wil ophalen, dus ik hou mijn hart vast, en gevraagd wanneer ze wil komen. Benieuwd of er een reactie komt. Anders gooi ik het morgen in de vuilnis (we zijn aan het verhuizen, dus wil ervan af).

In het kader van die verhuizing: Mijn piano. Een antiekje, maar goed gestemd en ziet er leuk uit omdat ik hem zelf heb opgeknapt en een leuk uniek ding van heb gemaakt. Van massief eiken, dus zwaar, maar GRATIS.

In advertentie duidelijk gezet wat de maten waren, geschiedenis, merk, en gewicht.

Eerste reactie:

Een dame die hem wilde ophalen met haar vriend. Ze schreef al met 4 uitroeptekens en 5 vraagtekens, dat was een voorbode. Ze ging iemand regelen om hem op te halen. Ik nog teruggeschreven dat hij toch echt heel zwaar is, en je minimaal 2 man en een paar hondjes nodig hebt om dat ding te verplaatsen.

Ze had iemand gevonden zei ze, die had dan wel de eisen dat de piano op de begane grond klaar zou staan en niet door een smalle hal hoefde. Ik woon 4 hoog (met lift waar hij in past, maar oke). Ik gaf nogmaals aan dat je minimaal 2 man nodig hebt, omdat hij te zwaar is voor 1 persoon. Niets meer van gehoord.

Tweede reactie:

Leuke vent, wilde de piano voor zijn dochtertje. Afhaalafspraak gemaakt, toch nog een keer vermeld dat hij heul zwaar is. Maar, goed. 2 mannen aan de deur, met boedelbak. Bij het tillen van de piano waren ze toch wel enorm verbaasd dat hij zo zwaar was :facepalm:, en hoe ik hem dan binnen had gekregen. Ik heb destijds gewoon een piano verhuis bedrijf ingehuurd.

Maar goed. Vriend moest nog even helpen met sjouwen, en toen was hij toch eindelijk weg!
@ Spaatje 25, wat betreft het kattenspeeltje - ik begrijp dat je het druk hebt,
maar denk even aan het plaatselijke dierenasiel of de kringloopwinkel...... !
Alle reacties Link kopieren
Mag de verkoophoek ook? Iemand biedt nu al 2 weken een meubelstuk aan wat ik graag wil hebben, ik heb 2 weken terug gevraagd naar de maten en vraagprijs waarop geen reactie komt, wel is de advertentie al 3 keer ge upt door de verkoper zonder mijn vragen en die van anderen te beantwoorden :-?
Alle reacties Link kopieren
@lizenlotte heb je het via een PB gevraagd, niet iedereen ziet dat nl op zijn telefoon. Anders onder de foto even een berichtje zetten dat je een PB hebt gestuurd.
Karma, en alles komt goed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven