Geld & Recht
alle pijlers
Meindl wandelschoenen
zondag 8 september 2024 11:04
Hallo,
Ik heb vorig jaar oktober na veel reviews lezen, bij Bever een middag wezen passen schoenen van Meindl gekocht. Ben uitgekomen bij de damesschoen waar ik collega's en kennissen eerder ook op zag lopen.
Meindl Vakuum Ultra GTX wandelschoen.
'Kilometervreter en alleskunner'.
850+ waanzinnige reviews, en zeer enthousiaste mensen in mijn omgeving.
Toch bijna 300 euro met bijbehorend potje vet.
En na wat wennen aan de zwaarte(jaren op sneakers gelopen), liepen ze idd. als een trein!
Maar ik ben er niet mee gaan hiken of zware lange tochten mee gaan doen. Heb ze ook niet iedere dag aan gehad ofzo. Heb ze geregeld naar werk gedragen. Binnen/bedrijfsterrein/op de fiets, en ik laat de hond er mee uit. Tussendoor loop ik op andere schoenen. En sinds het weer warmer werd ook geregeld weer sneakers aan naar werk.
Het is nu september, en ze zijn gewoon helemaal op. Zolen zo ver afgesleten dat het diepe profiel bijna niet meer bestaat. Op 1 hak al een scheur in de buitenkant onderkant. Boven op de neus laat het stiksel helemaal los. Ben eigenlijk best wel teleurgesteld, en had niet gedacht dat speciale hikingschoenen na 10 maand de hond uitlaten en naar werk 'op' zouden zijn.
Als ik de garantie van Meindl zelf bekijk gaan ze zelfs zover dat je na 10 jaar nog gewoon een andere zool op je schoen kan laten zetten. Zo 'goed en lang' zouden ze mee moeten gaan?
Nou, ze gaan hier voor de winter de prullebak in, ben wel klaar met die dingen.
Iemand hier ervaring met wandelschoenen? Hoe lang heb jij de jouwe, en hoeveel loop je ermee? Had ik nou onrealistische verwachtingen van hikingboots of gewoon pech met dit paar?
Ik heb vorig jaar oktober na veel reviews lezen, bij Bever een middag wezen passen schoenen van Meindl gekocht. Ben uitgekomen bij de damesschoen waar ik collega's en kennissen eerder ook op zag lopen.
Meindl Vakuum Ultra GTX wandelschoen.
'Kilometervreter en alleskunner'.
850+ waanzinnige reviews, en zeer enthousiaste mensen in mijn omgeving.
Toch bijna 300 euro met bijbehorend potje vet.
En na wat wennen aan de zwaarte(jaren op sneakers gelopen), liepen ze idd. als een trein!
Maar ik ben er niet mee gaan hiken of zware lange tochten mee gaan doen. Heb ze ook niet iedere dag aan gehad ofzo. Heb ze geregeld naar werk gedragen. Binnen/bedrijfsterrein/op de fiets, en ik laat de hond er mee uit. Tussendoor loop ik op andere schoenen. En sinds het weer warmer werd ook geregeld weer sneakers aan naar werk.
Het is nu september, en ze zijn gewoon helemaal op. Zolen zo ver afgesleten dat het diepe profiel bijna niet meer bestaat. Op 1 hak al een scheur in de buitenkant onderkant. Boven op de neus laat het stiksel helemaal los. Ben eigenlijk best wel teleurgesteld, en had niet gedacht dat speciale hikingschoenen na 10 maand de hond uitlaten en naar werk 'op' zouden zijn.
Als ik de garantie van Meindl zelf bekijk gaan ze zelfs zover dat je na 10 jaar nog gewoon een andere zool op je schoen kan laten zetten. Zo 'goed en lang' zouden ze mee moeten gaan?
Nou, ze gaan hier voor de winter de prullebak in, ben wel klaar met die dingen.
Iemand hier ervaring met wandelschoenen? Hoe lang heb jij de jouwe, en hoeveel loop je ermee? Had ik nou onrealistische verwachtingen van hikingboots of gewoon pech met dit paar?
zondag 8 september 2024 11:13
zondag 8 september 2024 11:19
Ik heb mijn Meindls nu zeven jaar. Worden wekelijks gebruikt en zijn nog prima. Moet nu denk wel nieuwe zolen. Maar binnenin is alles nog tiptop.
Loop ermee over alle soorten oppervlakken. Maak ze bij thuiskomst na het drogen hooguit met een borstel schoon.
Ik zou terug gaan met de jouwe en kijken wat ze voor je kunnen doen.
Loop ermee over alle soorten oppervlakken. Maak ze bij thuiskomst na het drogen hooguit met een borstel schoon.
Ik zou terug gaan met de jouwe en kijken wat ze voor je kunnen doen.
zondag 8 september 2024 11:23
Ik laat ze jaarlijks verzolen en heb er dan 2000 km op gelopen. Waarom goede schoenen weggooien en teleurgesteld zijn als je nog niet eens bent terug geweest naar de verkoper? Dat vind ik zonde.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
zondag 8 september 2024 11:27
zondag 8 september 2024 11:28
zondag 8 september 2024 11:28
zondag 8 september 2024 11:29
Waarom heb je 'nog' geen zin in steunzolen? Het loopt zo veel fijner. Ik draag steunzolen sinds mijn 16e. Ik begrijp niet waarom je dat niet zou doen, niemand die het ziet. Je haalt de binnenzool van je wandelschoenen eruit en je eigen zooltje erin...GroenTuintje schreef: ↑08-09-2024 11:28Kan het zijn dat je verkeerd loopt? Dus schuiner dan normaal? Ik heb zelf ook snel slijtage aan de zijkanten, omdat ik blijkbaar iets naar buiten loop met de voeten. Ik probeer erop te letten. En nog geen zin in steunzolen oid.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
zondag 8 september 2024 11:32
Omdat ik het idee heb dat er niet zoveel maar aan te fixen is. Boven, onder, binnen, het is gewoon allemaal versleten, kapot, 'op'.
En omdat ik me wat ongemakkelijk, zeurderig vind om na 10 maand toch wel echt gebruikt terug te gaan, ondanks dat ik lees bij Meindl over hun lange levensduur.
Maar lees nu jullie reacties dat ze toch wel langer 'goed' moeten blijven, dus dan toch maar komende week naar Bever toe met ze ipv. van ze weg te gooien.
zondag 8 september 2024 11:33
Ja, maar misschien heb je dan gewoon een slecht paar gekregen en krijg je een nieuw paar. Dat kan toch ook, je hebt garantie dus gewoon vragen wat er mogelijk is.dierentuinthuis schreef: ↑08-09-2024 11:32Omdat ik het idee heb dat er niet zoveel maar aan te fixen is. Boven, onder, binnen, het is gewoon allemaal versleten, kapot, 'op'.
En omdat ik me wat ongemakkelijk, zeurderig vind om na 10 maand toch wel echt gebruikt terug te gaan, ondanks dat ik lees bij Meindl over hun lange levensduur.
Maar lees nu jullie reacties dat ze toch wel langer 'goed' moeten blijven, dus dan toch maar komende week naar Bever toe met ze ipv. van ze weg te gooien.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
zondag 8 september 2024 11:36
zondag 8 september 2024 11:36
Voor mij nooit meer Meindl: ik heb precies dezelfde ervaring als jij. Na 8 maanden amper nog profiel en niet meer waterdicht. Bij de verkoper (die precies wist waar ik ze voor ging gebruiken en juist had gezegd dat ze zo’n tien jaar lang mee zouden gaan met hooguit één keer de zool vervangen) kreeg ik nul op rekest. Een flesje spray om ze weer waterdicht te maken was alles. Hij had ze overigens wel opgestuurd voor garantiecheck, maar het werd als normale slijtage bestempeld. 300 euro armer, natte voeten en spekgladde schoenen.
Ik ben, na een lange zoektocht bij Bever, Anwb - waar ze al na een maand niet meer waterdicht waren - en andere zaken), overgestapt op de schoenen van Decathlon. Zijn een stuk goedkoper, lopen veel lichter, zijn nu na een jaar nog steeds waterdicht en de zolen zijn nog vol profiel.
Ik ben, na een lange zoektocht bij Bever, Anwb - waar ze al na een maand niet meer waterdicht waren - en andere zaken), overgestapt op de schoenen van Decathlon. Zijn een stuk goedkoper, lopen veel lichter, zijn nu na een jaar nog steeds waterdicht en de zolen zijn nog vol profiel.
zondag 8 september 2024 11:40
Omdat het de laatste jaren zoveel regent, ik als vervoermiddel een fiets heb, en met de hond geregeld in de regen en dus ook door blubber loop.
Ik versleet de laatste jaren sneakers bij bosjes. En ik wordt wat ouder, schoenen met hoge schacht geven wat meer ondersteuning.
Ze lopen ook echt heerlijk! Ben alleen wat teleurgesteld dat ze zo snel slijten. Had ook echt het idee dat ze jaaaaren mee zouden gaan bij niet intensief gebruik.
Dacht dat ik me er misschien teveel van had voorgesteld, blijven immers gewoon gebruiksdingen.
Maar ze horen dus wel gewoon jaren mee te gaan als je niet door de Alpen heen huppelt, maar over fietspaden en Hollands oerwoud
Ik ga er mee terug!
zondag 8 september 2024 12:20
Ik zou er mee terug gaan naar Bever en daar overleggen. Mijn Lowa's komen daar vandaan en na een tijdje begon de zool los te laten en omdat ze nog geen 2 jaar oud waren en niet overdreven vaak gebruikt besloot ik eerst naar Bever te gaan i.p.v. de schoenmaker. Wat bleek? Het was een bekend probleem bij mijn schoenen en men zou ze opsturen naar Lowa om te kijken of ze gemaakt konden worden of een nieuw paar. Kreeg uiteindelijk een nieuw paar en die zijn na 5 jaar nog steeds prima.
zondag 8 september 2024 12:33
zondag 8 september 2024 12:51
Omdat het schoenen zijn die tegen een stootje kunnen. Omdat het lekker loopt. Ik heb zelf best lastige voeten, ook loop moeilijk dus ik ga op mijn wandelschoenen zelf winkelen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in