Geld & Recht alle pijlers

Mishandeling, politie weigert bewijs te bekijken

21-10-2019 07:53 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben laatst geslagen in de bus, door een agressieve jongen die ik aansprak op spugen. Hij begon mij uit te schelden, ik werd boos en heb teruggescholden waarna hij mij een klap gaf. De politie kwam erbij en ondervroeg de andere.passagiers waar de jongens (vriendengroep) bij waren. Ze hebben ontkend dat ik geslagen ben, uit angst denk ik. Alles staat op beeld maar mijn letsel was niet erg genoeg dus ze gaan niet kijken. De politie zegt dat ik ook schuldig ben omdat ik terugschold en zei dat ze lekker moesten oprotten uit de bus, wat de heren meteen draaiden als racisme. De politie weigert naar de feiten te kijken maar gaat af op hearsay. Ik ben radeloos, helemaal omdat ze zeiden dar ze niks zullen doen en een advocaat nemen zinloos is. Deze jongen sloeg zo hard dat ik de bus door vloog. Ik weeg 80 kilo dus ik ben echt niet snel om te krijgen. De politie weigerde om mijn aangifte op te nemen en toen ik overstuur werd ben ik afgeblaft als onbeschoft. De mensen die erbij stonden zeiden er ook wat van en hebben mij opgevangen toen de bus weg reed.

Voor de mensen die zeggen dat ik me ermee niet had moeten bemoeien; dat klopt ook. Ik was het gewoon zat, die terror van deze groep jongeren. Ik vind het ook belachelijk dat de politie dit zo in stand houdt.
Alle reacties Link kopieren
En helemaal niemand in de bus bevestigde jouw verhaal? Wat zei de buschauffeur?
Vreemd verhaal.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je frustratie.
Heb jij zelf de beelden? Dan alsnog naar de politie gaan en eisen dat ze je aangifte opnemen.
Alle reacties Link kopieren
Radeloos?
Jeetje.
.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
21-10-2019 07:56
En helemaal niemand in de bus bevestigde jouw verhaal? Wat zei de buschauffeur?
Vreemd verhaal.
Mensen zijn vaak bang om zich hier in te mengen, zeker als het om een groep gaat.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
21-10-2019 07:56
En helemaal niemand in de bus bevestigde jouw verhaal? Wat zei de buschauffeur?
Vreemd verhaal.
Ik was er niet bij maar men riep dat ik gevallen was. Na de klap was ik ook laaiend en heb een man boos aangesproken met de vraag of hij het ok vond niks te doen terwijl er vrouwen geslagen werden. Misschien nam hij zo wraak? De rest waren vriendjes van de dader. Ik vind het ook vreemd en wil de beelden opeisen maar weet niet hoe.

Ik denk dat de chauffeur het zelf niet gezien heeft.
Alle reacties Link kopieren
Apart verhaal. Je kunt informeren bij een letselschade advocaat of die de videobeelden kunnen opvragen om er in ieder geval een zaak van te kunnen maken, maar heel eerlijk denk ik dat het kansloos is. Had je überhaupt zichtbaar letsel?
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
21-10-2019 07:59
Radeloos?
Jeetje.
Ik kan die jongens morgen weer tegen komen en ze weten nu dat ze me kunnen slaan zonder consequenties.

Ik durf nu ook niet echt meer met de bus. Gelukkig werk ik elders,maar dan nog.
anoniem_391758 wijzigde dit bericht op 21-10-2019 08:03
16.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Soleil8 schreef:
21-10-2019 08:00
Apart verhaal. Je kunt informeren bij een letselschade advocaat of die de videobeelden kunnen opvragen om er in ieder geval een zaak van te kunnen maken, maar heel eerlijk denk ik dat het kansloos is. Had je überhaupt zichtbaar letsel?
Blauwe plekken. Ik zit er aan te denken een advocaat in de arm te nemen ja, al ben ik daar ook niet zeker van. Naar de media stappen kan ook nog.
pumpkinspice schreef:
21-10-2019 07:59
Ik was er niet bij maar men riep dat ik gevallen was. Na de klap was ik ook laaiend en heb een man boos aangesproken met de vraag of hij het ok vond niks te doen terwijl er vrouwen geslagen werden. Misschien nam hij zo wraak? De rest waren vriendjes van de dader. Ik vind het ook vreemd en wil de beelden opeisen maar weet niet hoe.

Ik denk dat de chauffeur het zelf niet gezien heeft.
Ga je echt een wildvreemde aanspreken die misschien stom verbaasd was op het geen wat er gebeurde?
Die zich van geen kwaad bewust was?
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
21-10-2019 08:03
Ga je echt een wildvreemde aanspreken die misschien stom verbaasd was op het geen wat er gebeurde?
Die zich van geen kwaad bewust was?
Ik was net in mijn hoofd gestompt, ik dacht niet bepaald helder.
Alle reacties Link kopieren
pumpkinspice schreef:
21-10-2019 07:59
Ik was er niet bij maar men riep dat ik gevallen was. Na de klap was ik ook laaiend en heb een man boos aangesproken met de vraag of hij het ok vond niks te doen terwijl er vrouwen geslagen werden. Misschien nam hij zo wraak? De rest waren vriendjes van de dader. Ik vind het ook vreemd en wil de beelden opeisen maar weet niet hoe.

Ik denk dat de chauffeur het zelf niet gezien heeft.
Je was er niet bij??
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
21-10-2019 08:05
Je was er niet bij??
:proud:
Alle reacties Link kopieren
Op ieuw naar bet politiebureau, mss bij een andere agent meer geluk.
Kan me niet voorstelle dat terugschelden geslagen worden goedkeurt.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
21-10-2019 07:59
Radeloos?
Jeetje.
Jij weet waarschijnlijk niet hoe het is om afgescheept te worden als je onrecht is aangedaan. Ook ik wilde aangifte doen van een doodsbedreiging, stond zelfs op video.

De politie deed er helemaal niks mee. En ja dat voelt onrechtvaardig.
Alle reacties Link kopieren
pumpkinspice schreef:
21-10-2019 08:02
Blauwe plekken. Ik zit er aan te denken een advocaat in de arm te nemen ja, al ben ik daar ook niet zeker van. Naar de media stappen kan ook nog.

Je klinkt als een hysterische dramaqueen. Ik zou me als omstander ook niet gaan bemoeien met iemand die gaat staan schreeuwen en drama maken, dus ook niet meewerken aan jouw aangifte.
.
pumpkinspice schreef:
21-10-2019 08:00
Ik kan die jongens morgen weer tegen komen en ze weten nu dat ze me kunnen slaan zonder consequenties.

Ik durf nu ook niet echt meer met de bus. Gelukkig werk ik elders,maar dan nog.
Ga eens op zoek naar hulp voor jezelf.
Ga ook wat weerbaarheidstrainingen doen.
Alle reacties Link kopieren
Frederika-Jael schreef:
21-10-2019 08:06
Op ieuw naar bet politiebureau, mss bij een andere agent meer geluk.
Kan me niet voorstelle dat terugschelden geslagen worden goedkeurt.
Ik heb 112 gebeld, zij stonden achter hun collega's. Ik wil het dus hogerop zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
21-10-2019 08:05
Je was er niet bij??
De politie heeft mij en de jongen uit de bus gehaald en de rest ondervraagd. Maar daar zaten zijn 4 vriendjes bij en dat stel, en een jonge meid die alles meteen racisme vond.
Alle reacties Link kopieren
NoName1983 schreef:
21-10-2019 08:07
Jij weet waarschijnlijk niet hoe het is om afgescheept te worden als je onrecht is aangedaan. Ook ik wilde aangifte doen van een doodsbedreiging, stond zelfs op video.

De politie deed er helemaal niks mee. En ja dat voelt onrechtvaardig.

Ja. Rot voor je, maar wat je denk je dan te gaan bereiken? Tokkiegedrag in een bus, kom op hé.
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
21-10-2019 08:07
Je klinkt als een hysterische dramaqueen. Ik zou me als omstander ook niet gaan bemoeien met iemand die gaat staan schreeuwen en drama maken, dus ook niet meewerken aan jouw aangifte.
Ik weet niet in welke wereld jij leeft maar in mijn wereld wordt geslagen worden door onbekenden als schokkend ervaren. Hoe zou jij reageren?
pumpkinspice schreef:
21-10-2019 08:09
De politie heeft mij en de jongen uit de bus gehaald en de rest ondervraagd. Maar daar zaten zijn 4 vriendjes bij en dat stel, en een jonge meid die alles meteen racisme vond.
Had die meid een punt?
Alle reacties Link kopieren
NoName1983 schreef:
21-10-2019 08:07
Jij weet waarschijnlijk niet hoe het is om afgescheept te worden als je onrecht is aangedaan. Ook ik wilde aangifte doen van een doodsbedreiging, stond zelfs op video.

De politie deed er helemaal niks mee. En ja dat voelt onrechtvaardig.
De mensen die mij opvingen hadden meer van zulke verhalen. De politie doet hun werk niet meer goed in veel gevallen.
pumpkinspice schreef:
21-10-2019 08:11
Ik weet niet in welke wereld jij leeft maar in mijn wereld wordt geslagen worden door onbekenden als schokkend ervaren. Hoe zou jij reageren?
In mijn wereld had ik mijn bek gehouden over spugen, ik had graag heel huids thuis willen komen.
I
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
21-10-2019 08:11
Had die meid een punt?
Ik ben zelf buitenlandse en heb gezegd dat wij hier te gast zijn en dat als hij zich zo misdroeg dat verspeels werd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven