Geld & Recht alle pijlers

Mishandeling, politie weigert bewijs te bekijken

21-10-2019 07:53 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben laatst geslagen in de bus, door een agressieve jongen die ik aansprak op spugen. Hij begon mij uit te schelden, ik werd boos en heb teruggescholden waarna hij mij een klap gaf. De politie kwam erbij en ondervroeg de andere.passagiers waar de jongens (vriendengroep) bij waren. Ze hebben ontkend dat ik geslagen ben, uit angst denk ik. Alles staat op beeld maar mijn letsel was niet erg genoeg dus ze gaan niet kijken. De politie zegt dat ik ook schuldig ben omdat ik terugschold en zei dat ze lekker moesten oprotten uit de bus, wat de heren meteen draaiden als racisme. De politie weigert naar de feiten te kijken maar gaat af op hearsay. Ik ben radeloos, helemaal omdat ze zeiden dar ze niks zullen doen en een advocaat nemen zinloos is. Deze jongen sloeg zo hard dat ik de bus door vloog. Ik weeg 80 kilo dus ik ben echt niet snel om te krijgen. De politie weigerde om mijn aangifte op te nemen en toen ik overstuur werd ben ik afgeblaft als onbeschoft. De mensen die erbij stonden zeiden er ook wat van en hebben mij opgevangen toen de bus weg reed.

Voor de mensen die zeggen dat ik me ermee niet had moeten bemoeien; dat klopt ook. Ik was het gewoon zat, die terror van deze groep jongeren. Ik vind het ook belachelijk dat de politie dit zo in stand houdt.
TO, ik vind dat je juist heel goed hebt gehandeld! Als niemand elkaar meer aanspreekt, wordt het alleen maar erger. En wat stom dat de politie de beelden niet eens wil bekijken. Ik zou hier ook achteraan gaan. Eisen dat het wordt onderzocht! Zijn ze helemaal gek geworden.
Je hebt in je boosheid vast ook dingen gezegd die niet ok waren, maar jij bent geslagen door iemand die je aansprak op asociaal gedrag. Zo simpel is het uiteindelijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat een toestand TO. Voor de duidelijkheid: de weigering van de politie om je aangifte niet op te nemen is niet toegestaan. De politie is op grond van artikel 163 lid 6 en artikel 165 lid 1 Sv verplicht de aangifte of klacht in ieder geval in ontvangst te nemen. Of ze er vervolgens iets mee doen is iets anders natuurlijk...

Ik denk wel, maar dat terzijde, dat je moet oppassen met je kwalificaties en je medemensen, of je dit nu tuig vindt of niet, te bestempelen als mensen die hier "te gast" zijn. Kans is groot dat ze gewoon in bezit zijn van een Nederlands paspoort. En dat geldt ook de manier waarop je je uitlaat over de politie.

Als je wil dat ze iets voor je doen, kun je naar mijn mening beter je toon een beetje aanpassen omdat jij anders zelf wat onredelijk over komt. Daarmee zeg ik absoluut niet dat hetgeen je overkomen is oke is, in tegendeel. Maar door je houding maak je het jezelf niet makkelijker. Sterkte.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
nirakarin schreef:
21-10-2019 09:30
To, ondanks dat het klinkt alsof je heftig hebt gereageerd, mag dat nooit een reden zijn om maar geslagen te worden. Ik vind het absurd dat de tendens hier is: kijk weg, reageer niet, hou je mond. Ik vind het dapper dat je gewoon je mond hebt open getrokken. En voor degene die zei dat je 'zulke mensen ' nooit beesten mag noemen; ik ben benieuwd: wie zijn 'zulke mensen'? Mensen die in een bus zomaar op de grond spugen? Want dat is toch gewoon beestachtig, smerig gedrag? Degene die dat doet, gedraagt zich als een beest. En dat mag je vinden, en best zo benoemen.

Overigens: een advocaat erbij halen, dat gaat je niets brengen.
Mee eens, net zoals met Pandax.
Wat is dat voor onzin dat je je mond maar moet houden.

Gelukkig zijn er nog mensen als to.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
21-10-2019 10:25
Bizar hoe sommige mensen woorden kunnen verdraaien of niet lijken te begrijpen.
Begrijp je nou echt niet hoe mensen het bedoelen of doe je nou alsof? Gewoon om lekker dwars te zijn. Of heb he dezelfde aandoening als TO?

Kan het alleen maar hopen, of dat mensen gewoon niet lezen, want ik word hier echt verdrietig van.
.
Tja, het is goed als mensen elkaar aanspreken. Maar de manier waarop is wel belangrijk. En dat heeft TO zo te lezen niet zo lekker aangepakt.

Daarmee heeft ze niets uitgelokt en is ze niet terecht geslagen. Maar is het wel begrijpelijk dat andere mensen zich niet hulpvaardig opstellen naderhand.

Het lijkt een opeenstapeling van asociaal gedrag. Die jongens doen asociaal, jij gaat asociaal doen en de hele bus doet vervolgens ook asociaal (niet willen helpen). Ik weet wel wie ik liever zou helpen. De mevrouw die die jongens op een nette manier aanspreekt en een klap krijgt, of de mevrouw die compleet hysterisch en racistisch gaat schelden en dan een klap krijgt. Daarmee niet gezegd dat ik die tweede sowieso niet zou helpen, maar mijn bereidheid daartoe ligt een stuk lager.

Zo werkt dat nou eenmaal.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is ooit bewust aangereden door een automobilist. Aangifte gedaan ( had het kenteken). De dader was bekend bij de politie en de politie vond het (hun bewoordingen) poging tot doodslag en nam contact op met de officier van justitie. Deze wilde geen actie ondernemen omdat er geen letsel was. Toen was ik op z’n zachtst gezegd wel erg verbaasd.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
21-10-2019 10:39
Mijn vriend is ooit bewust aangereden door een automobilist. Aangifte gedaan ( had het kenteken). De dader was bekend bij de politie en de politie vond het (hun bewoordingen) poging tot doodslag en nam contact op met de officier van justitie. Deze wilde geen actie ondernemen omdat er geen letsel was. Toen was ik op z’n zachtst gezegd wel erg verbaasd.
Ik heb dit meegemaakt waarbij het slachtoffer een verbrijzelde voet had. Er was van achter op haar ingereden en zelfs de aangifte werd geweigerd. Er was geen voorgeschiedenis tussen het slachtoffer en de bestuurder.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dit verhaal klinkt voor mij als buitenstaander als volgt :

Je zit lekker in de bus een beetje naar buiten te kijken. Opeens hoor je geschreeuw, twee medepassagiers schelden elkaar woedend uit. De ene schijnt gespuugd te hebben en de andere gescholden, waarop de spuger weer terug scheld. Het loopt hoog op, de spuger deelt een tik uit. Dit ziet er uit alsof het uit de hand gaat lopen. Voordat het zover is wordt de politie gewaarschuwd (door de chauffeur ? Medepassagier ?) De politie arriveert en vordert de amokmakers de bus uit. Je denkt : gelukkig, die aso’s zijn verwijderd, niet te geloven hoe slecht sommige mensen zichzelf kunnen beheersen. En verder tot de orde van de dag.

Conclusie : Op een nette manier iets zeggen van onbetamelijk gedrag lijkt me meer dan terecht. Ik zou zo’n persoon altijd bijstaan wanneer die in moeilijkheden zou komen. Echter twee ordinair scheldende aso’s blijf ik ver bij uit de buurt.

Zie je niet dat je door je te laten gaan en terug te schelden onderdeel wordt van het asociale gedrag TO ? Voor de buitenstaander heb je je daardoor gelijkwaardig gesteld aan de spuger. Twee aso’s die uit hun dak gaan. Die tik die vervolgens wordt uitgedeeld is niet zo verbazingwekkend als je twee tokkies tegen elkaar ziet kijven.
Mensen die zich asociaal gedragen hoeven niet op bijval te rekenen van omstanders.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
21-10-2019 10:50
Ik heb dit meegemaakt waarbij het slachtoffer een verbrijzelde voet had. Er was van achter op haar ingereden en zelfs de aangifte werd geweigerd. Er was geen voorgeschiedenis tussen het slachtoffer en de bestuurder.
Het kan dus nog erger. Echt, m’n mond valt ervan open.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
21-10-2019 08:59
:thumbsup:
Gelukkig, ik begon mijn vertrouwen in de mensheid al te verliezen. :P
Hoeft niet :couple:
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
21-10-2019 10:29
Mee eens, net zoals met Pandax.
Wat is dat voor onzin dat je je mond maar moet houden.

Gelukkig zijn er nog mensen als to.
Mond opentrekken prima.
Hou het dan zelf wél fatsoenlijk anders ben je weinig beter dan die anderen die tokkie gedrag vertonen.
Alle reacties Link kopieren
Francien2019 schreef:
21-10-2019 10:53
Dit verhaal klinkt voor mij als buitenstaander als volgt :

Je zit lekker in de bus een beetje naar buiten te kijken. Opeens hoor je geschreeuw, twee medepassagiers schelden elkaar woedend uit. De ene schijnt gespuugd te hebben en de andere gescholden, waarop de spuger weer terug scheld. Het loopt hoog op, de spuger deelt een tik uit. Dit ziet er uit alsof het uit de hand gaat lopen. Voordat het zover is wordt de politie gewaarschuwd (door de chauffeur ? Medepassagier ?) De politie arriveert en vordert de amokmakers de bus uit. Je denkt : gelukkig, die aso’s zijn verwijderd, niet te geloven hoe slecht sommige mensen zichzelf kunnen beheersen. En verder tot de orde van de dag.

Conclusie : Op een nette manier iets zeggen van onbetamelijk gedrag lijkt me meer dan terecht. Ik zou zo’n persoon altijd bijstaan wanneer die in moeilijkheden zou komen. Echter twee ordinair scheldende aso’s blijf ik ver bij uit de buurt.

Zie je niet dat je door je te laten gaan en terug te schelden onderdeel wordt van het asociale gedrag TO ? Voor de buitenstaander heb je je daardoor gelijkwaardig gesteld aan de spuger. Twee aso’s die uit hun dak gaan. Die tik die vervolgens wordt uitgedeeld is niet zo verbazingwekkend als je twee tokkies tegen elkaar ziet kijven.
Mensen die zich asociaal gedragen hoeven niet op bijval te rekenen van omstanders.
Nou, als ik zie dat iemand die alleen is geslagen wordt, ook al gaat daar gescheld aan vooraf, dan schiet ik te hulp.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Francien2019 schreef:
21-10-2019 10:53
Dit verhaal klinkt voor mij als buitenstaander als volgt :

Je zit lekker in de bus een beetje naar buiten te kijken. Opeens hoor je geschreeuw, twee medepassagiers schelden elkaar woedend uit. De ene schijnt gespuugd te hebben en de andere gescholden, waarop de spuger weer terug scheld. Het loopt hoog op, de spuger deelt een tik uit. Dit ziet er uit alsof het uit de hand gaat lopen. Voordat het zover is wordt de politie gewaarschuwd (door de chauffeur ? Medepassagier ?) De politie arriveert en vordert de amokmakers de bus uit. Je denkt : gelukkig, die aso’s zijn verwijderd, niet te geloven hoe slecht sommige mensen zichzelf kunnen beheersen. En verder tot de orde van de dag.

Conclusie : Op een nette manier iets zeggen van onbetamelijk gedrag lijkt me meer dan terecht. Ik zou zo’n persoon altijd bijstaan wanneer die in moeilijkheden zou komen. Echter twee ordinair scheldende aso’s blijf ik ver bij uit de buurt.

Zie je niet dat je door je te laten gaan en terug te schelden onderdeel wordt van het asociale gedrag TO ? Voor de buitenstaander heb je je daardoor gelijkwaardig gesteld aan de spuger. Twee aso’s die uit hun dak gaan. Die tik die vervolgens wordt uitgedeeld is niet zo verbazingwekkend als je twee tokkies tegen elkaar ziet kijven.
Mensen die zich asociaal gedragen hoeven niet op bijval te rekenen van omstanders.

Exact dit dus, mooi verwoord!
:worship:
.
Alle reacties Link kopieren
TO heeft een ban. Terugkeren na een perma.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
21-10-2019 11:06
TO heeft een ban. Terugkeren na een perma.
Dit dus..
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
21-10-2019 10:59
Nou, als ik zie dat iemand die alleen is geslagen wordt, ook al gaat daar gescheld aan vooraf, dan schiet ik te hulp.

Ik denk dat heel veel mensen dit van zichzelf denken/ hopen.
Maar je weet helemaal niet hoe je reageert. Ik had een crisissituatie en ik kan nu príma beredeneren wat ik had moeten doen en ik welke volgorde, maar toen was mijn hoofd blanco. Complete freeze. En dat had ik echt niet van mezelf verwacht en vind ik nog steeds heel erg. :nooo:
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven