Geld & Recht alle pijlers

Misleiding door webshop

25-11-2020 09:46 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Afgelopen zaterdag heb ik door een tip bij 'wat heb jij jezelf gegund' een aankoop gedaan, waar ik direct weer spijt van had.
Het gaat om een webshop die zegt Zweedse sokken te verkopen, maar als je al hun voorwaarden leest, blijkt ineens dat deze sokken uit Azië komen, en dat deze webshop dus een dropshipping webshop is.
Binnen een uur na aankoop heb ik het contactformulier ingevuld, met het verzoek mijn aankoop te annuleren. Hierop kreeg ik dezelfde middag een standaard bericht dat het bedrag is teruggestort. Mooi , denk je.
Maar dat was zaterdag, en het is er nu 4 dagen later nog niet.
Wat kan ik nog doen ?

En wat ik ook niet begrijp is dat dropshipping op zich niet strafbaar is, terwijl er dus wel veel misleiding bij komt kijken. Er staat tig keer Zweedse sokken, zelfs met een logo erbij, terwijl het dus van alie komt.

tips ? adviezen ?
Ik heb bij zulke lage Ali prijzen toch altijd zo m’n vragen wie hier nu beter van wordt. Het klimaat niet, alle goedkope meuk gaat natuurlijk per boot of vliegtuig, beiden niet echt schoon. En de handjes die het gemaakt hebben worden er ook niet beter van met zulke bodemprijzen.

Echt zo’n consumptiemaatschappij.
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
28-11-2020 00:05
Helaas heb ik ook slechte ervaringen met een dropshipbedrijf. Het leek qua uitstraling op een soort Bon Prix aka Duits moederbedrijf. Ik kocht in die periode regelmatig via de Duitse Amazon en Bon Prix en kwam zodoende daar uit. Ik had goede ervaringen met de Duitse bedrijven, en het had ook zo'n grundliche Duitse uitstraling met dezelfde soort opmaak als Bon Prix en ook met heel veel artikelen. Maar dit was een giga nepper dus.

Anyhow, voor ca. €400 de mist in gegaan met maar 1/3 vd bestelling die daadwerkelijk geleverd is. Daar deed het zo'n drie maanden over. Het leek niet eens op de plaatjes, zeer slechte kwaliteit. De rest is überhaupt nooit geleverd. Op mails reageren ze niet. Na vele klaagmails eindelijk een standaard reactie uit Amerika dat ze mijn geld zouden terug storten. Nooit gedaan natuurlijk.

Dit was een zeer dure les en ik ben ook stomverbaasd dat dit legaal is. Ik heb geschreven naar de consumentenbond en ook nooit een reactie gehad. Ik heb er echt buikpijn van gehad, want dit was een zeer groot bedrag voor mij.

Jeetje, wat rot Diyer ! Dat verwacht je niet van zo'n uitgebreide site.
Ik snap ook niet dat het legaal is, je ontvangt een groot deel van je bestelling niet, de rest van tegen, en je krijgt geen geld terug.

Misschien toch melden bij de politie, of aangifte doen ?

Update: mijn retourbedrag is binnen !! en daar ben ik blij mee.
Ik ben nu wel voorzichtiger op het net als voorheen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven